Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

    SELAMLAR....
    ARKADASLAR 2010 MODEL COSMO 1.6 TURBO BENZİNLİ İNSİGNİAMI SATTIM... YERİNE 2011 MODEL 2.0 CDTİ OPC PAKET 160 BG DİZEL İNSİGNİA ALDIM.... YALNIZ BENZİNLİ ARAÇ MANUEL VİTES OLDUGU İÇİN,, OTOMATİK KONFORUNU YASAYALIM VE ARTI OLARAK YAKITI DÜŞÜRELİM DİYE BÖYLE BİR TERCİHTE BULUNDUK.... AMA BENZİNLİ ARACIN YOL TUTTUŞUNU ARIYORUM .... YANİ OPC DİZEL İNSİGNİAMDA VİRAJLAR ENDİŞE VERİYOR,, VE SÜRATI BELLİ EDİYOR BENZİNLİYE GÖRE....
    İKİSİNDEDE 19 İNÇ JANT VAR.... HATTA BENZİNLİYİ SATMADAN DİZEL ALDIM VE BENZİNLİDEKİ HELEZONLARDAN TUTUN LASTİKLERİ VE JANTLARI BİLE DİZELE AKTARDIM... AMA BİRAZ FARK ETTİ... TABİ YETERLİ DEGİL ... O ESKİ BENZİNLİ 1.6 T COSMO İNSİGNİAMIN YERİNİ TUTMADI...
    GENEL OLARAK İNSİGNİALARDA BENZİNLİ ARAÇLARLA DİZEL OLANLAR ARASINDA BÖYLE YOL TUTUŞ FARKI OLUR MU? BELLİ BİR SÜRE BENZİNLİ KULLANIP , DAHA SONRA DİZELİ BELLİ BİR SÜRE KULLANAN VARMI ???
    BU GİBİ OLASILIKLAR DİĞER MARKALARDADA VARMI ???? VW, SKODA , BMW, V.B MARKALARDA ????
    YARDIMLARINIZI VE ÖNERİLERİNİZİ BEKLİYORUM.... HAYIRLI BAYRAMLAR....

  • #2
    Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

    Şimdi, yanlışım varsa düzeltin...

    İnsgnia her zaman aynıdır. Belki, flexi' fark oluşturabilir. Buda olumlu yönde.
    Dizel / benzinli arası yol tutuşunun normal şartlarda farklı olduğunu düşünmüyorum. Alt yapı tamamen aynı değil mi ?
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

      Bence de flexi hariç herşey aynıdır.
      Ancak burda unutulmaması gereken faktörler var, 180 hp 1,6 ile 160hp 2,0 arasında hızlanma ve sürüş şekli değişken olduğu için araç değişiminden ötürü ilk başlarda ki buna alışma süreci diyelim, mutlaka fark hissedilecektir. Hatta @rivaldinhoo arkadaşımız 1,6 170 hp lik otomatik bile binse yine fark görecektir ama bu fark dizele göre daha az olacaktır. Bence arkadaşın yaşadığı tüm bu fark sürüşün değişmek zorunda olmasından dolayıdır. Daha önce belli hızlarla ve direksiyon hareketleriyle geçtiği yollarda şimdi daha farklı sürüş şekli uygulamak zorunda kalacak. Tam tersi de olabilirdi. Dizel 2,0dan benzinli 1,6 ya geçince de aynı şeyler olacaktır diye düşünüyorum.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

        Büyük ihtimalle, dizel motor ağır olduğu için ağırlık oranı farklıdır. Atıyorum 1.6 benzinlinin ön/arka ağırlık oranı 52/48 iken dizelde 54/46 falandır, o da etkiler tabi ki yol tutuşu
        ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

        Yorum


        • #5
          Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

          Orjinal yazı sahibi: kingdragon
          Büyük ihtimalle, dizel motor ağır olduğu için ağırlık oranı farklıdır. Atıyorum 1.6 benzinlinin ön/arka ağırlık oranı 52/48 iken dizelde 54/46 falandır, o da etkiler tabi ki yol tutuşu
          Aynen katılıyorum, dizel motor ağır olduğu için virajlarda itme kuvveti daha fazla olabilir ama çok da hissedilmemesi lazım...
          2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

          Yorum


          • #6
            Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

            Öncelikle welcome

            Kendinizi tanışma bölümünde tanıtırsanız seviniriz

            Not:Forum ortamında Büyük harfle yazmak bağırmak kızmak manasındadır lütfen küçük harf kullanalım

            Yürüyen aksam aynı gözükmesine rağmen birçok yürüye aksam seri numarası faklıdır bu da ağırlık ve yüke orantılı üretimden kaynaklı
            fren diskleri araç güçlerine göre değişiyor ve amortisörlerin basınçları ağırlığa göre farklı diye biliyorum
            belki araçtaki lastiklerden dolayı farklılık(Eski/Yeni) hissetmiş olabilirsiniz birde lastik ve jant fabrika çıkışlı değil ise ve araç beyninden kalibrasyon yapılmadıysa bu tür bir farklılık hissedebilirsiniz.



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

              Benim ilk aracım Turbo 180'di şimdiki aracım ise Cdti 160. Yazdıklarınızı okuyunca çok şaşırdım çünkü ben tam tersi hisse kapılmıştım. Gerçi şöyle bir durum var, şuan ki aracımda daha performanslı lastikler kullanıyorum ve Flexride şase var. Belki bunların etkisi olmuş olabilir. Ama yine de pek öyle konuşmaya değecek bir fark olacağını zannetmezdim yazdıklarınızı okuyana kadar.

              Yol tutuş değil ama hızlanma ve son hız gibi diğer performans konularında bariz fark var ve bu konularda da Flexride açığı tamamen kapatamıyor
              2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

              Yorum


              • #8
                Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

                ÖNCELİKLE CEVAPLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.....
                AMA SÖYLEDİĞNĞZ GİBİ UFAK TEFEK BİR FARK DEGİL BAYA BELLİ... HATTA KENDİ AKRABAMDAN BİRİSİ 2 ARACIDA TEST EDEN OLDU AYNI DÜSÜNCEYE SAHİP... YANİ BEN BENZİNLİ ARACA 2 SENEYE YAKINDIR BİNİYORDUM.... DAHA SONRA BENZİNLİYİ SATMADAN DİZEL NASİP OLDU ONU ALDIM VE 3-4 AY SONRA SATTIM .... ONUN İÇİN 2 ARACI ANLIK YANİ BİRİNDEN İNİP DİĞERİNE BİNME DURUMUNA GÖRE KIYASLADIM.... VE BENZİNLİ ARACI ARTIK EZBERLEMİŞTİM... BENZİNLİ OLAN ARACLA HİÇ OLMASSA SENEDE 2-3 SEFER UZUN YOL YAPTIM.... DİZEL OLANLADA,,, DAHA AYAGIMIN TOZU TABİRİYLE,, YENİ GELDİM... 1-2 AY ÖNCEDE GİTMİŞTİM UZUN YOLA VE İYİCE DİZEL İNSAİGNİANIN YOL TUTUSUNUN ÖZELİKKLE VİRAJLARDA BENZİNLİYE GÖRE BARİZ İYİ OLMADIGI VE DÜZ YOLDA GİDERKEN BENZİNLİYLE 190 200 ARASI SÜRATTA 140-150 KM HIZLA GİDİYORMUS HİS VERİYORDU.... AMA DİZEL OLAN 190 DA KORKUTUYOR... ARAÇ DONANIMLARI AYNI.... BENZİNLİDE FLEXRİDE ŞASİYDİ ... SADECE SES PAKETİ İNFİNTY YOKTU BENZİNLİDE.....HAA BU ARADA BENZİNLİ OLAN OPC TAMPON YOKTU... NORMAL DÜZ OLAN TAMPONLARDAN..... DİZEL OLAN 2011 MODEL BENZİNLİYE GÖRE DAHA MODELLİ ....
                BİRİ YENİ KASA BİRİ ESKİ KASA ZATEN OYLE BİRSEY YOK.... EVET COK UZUN SÜREDİRDE BİNDİGİM İÇİN 2 ARACA BAZI FARKLILIKDA GÖRDÜM... YAZILIMSAL OLARAK... MESELA BENZİNLİ OLAN 2010 MODELDE HAREKETLENİRKEN OTOMATİK KAPI KİLİTLEME YOK İDİ.... VE DİZEL OLANDA FAR MODÜLÜ AUTO İKEN BİLE KONTAGI ACTIGINIZDA FARLAR DEVREYE GİRMİYOR... YANİ ARACA KONTAGINA BAS ÇEK YAPIP CALISINCA DEVREYE GİRİYOR..... BUNLAR ÖNEMLİ YAZILIM FARKLILILARINDAN BAZILARI.... ONUN İÇİN BEN KENDİMDEN EMİNİM.... BİRDE İKİ ARAÇDADA FLEXRİDE VARDI VE TABİ OLARAK BENZİNLİ 16.TURBO 0-100 KM İVMELENME 8,9 SANİYEDE İDİ ,,, DİZEL OLAN 160 BG LİKLER 9,6 SAN İDİ YANLIŞIM VARSA DÜZELTİN LÜTFEN BUNLAR ESKİ KASALAR İÇİN.... TABİ ŞİMDİ BENİM DEMEK İSTEDİĞİM ARADA 1 SANİYEDEN AZ BİR FARK VAR MİLİSANİYEMİ DERSİNİZ ARTIK.... AMA BU BENİM SÖYLEDİGİM OLAY TAMAMMEN HIZLANMA OLAYIYLA ALAKASI YOK... DİZEL ARABAYI ÇOK GERGİN KULLANIYORUM....
                Wolverine ARKADASIM 1,6 170 hp lik otomatikTEN BAHSETMİŞ.... ELBETTE O FARKLI OLACAK CUNKU YANLIŞ ANLAMADIYSAM O ARAÇLARDA GÜRÜLTÜ SEVİYELERİNDEN TUTUN TAMAMEN DENİLEBİLECEK YAZILIMSAL GÜVENLİK V.B GİBİ SEYLER DEGİŞTİ VE O SONUCTA YENİ KASA OLDU... BİRDE BİR ARKADASIMIZ FABRİKASYON JANT VE LASTİKTEN BAHSETMİŞ ONUDA DENEDİM BENZİNLİDEKİ LASTİK VE JANTLARIDA AKTARDIM.... AMA MALESEF... BAZI ARKADAŞLAR BAHSETMİŞ OTOMATİK ŞANZIMAN AGIRLIGI OLDUGU İÇİN UFAK BİR AGIRLIK FARKI VAR AMA ODA BU KADAR ETKİLRMİ BİLMEM DOGRUSU !!!!
                HAYIRLISI HERKESE TEŞEKÜRLER

                Yorum


                • #9
                  Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

                  Oldukça karışık yazmışsınız anlamak zor oldu ama neticede her şey aynıyken yani " ceteris paribus " iken yol tutuşun dizelde benzinliye göre çok daha kötü olduğunu, arada ciddi negatif fark olduğunu söylemişsiniz. İlginç. Benin deneyimlerim tam tersi. Ama öyle dağlar kadar da fark yok. Anlam veremedim bu deneyime. Teşekkürler bilgilendirme için.
                  2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

                    Capslock mu bozuk?
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

                      Dogru cok fazla ayrintiya girdim...biraz karisti...
                      ama ozetle iki aracta flexride sasi var ... ve kendi akrabamdan oto alim satimi yapan kişi ayni olaya vakif... yani oda test etti... onun tecrubeside var... bende uzun suredir benzinliye binip şu andada 8 aya yakin dizele biniyorum ve bariz fark var diyorum.....

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

                        Orjinal yazı sahibi: rivaldinhoo
                        Dogru cok fazla ayrintiya girdim...biraz karisti...
                        ama ozetle iki aracta flexride sasi var ... ve kendi akrabamdan oto alim satimi yapan kişi ayni olaya vakif... yani oda test etti... onun tecrubeside var... bende uzun suredir benzinliye binip şu andada 8 aya yakin dizele biniyorum ve bariz fark var diyorum.....
                        Doğrudur... En iyi kıyaslamayı siz yapabilirsiniz yazdıklarınıza bakılırsa. Çünkü iki aracı eş koşullarda ve aynı anda kıyaslamışsınız. Öyle diyorsanız öyledir Ben aklımın bir kenarına not ettim, ilk fırsatta deneyeceğim
                        2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

                          Kısa zamanda aracınızı servise gösterin. Salıncaklarta, rotlarta, askı rotunda, kulelerde, hatta hatta jantlarınızda dahi sorun olabilir.
                          İnceletin aracı. Rot kaçıklığı bile bunu yapabilir. Rot ile beraber balans bozuk ise, lastik basınçlarıda dengesiz ise, buna + olarak jant yamukluğuda eklenirse, araç resmen şahine dönebilir yol tutumunda. Yolda gezer virajlarda. Haricinde iki araç arasında Bariz fark olması muhtemel değil. Alt takımın istisnai noktalarında gevşemiş vidalardanda olabilir. Tüm vidaları yoklatın.

                          Ayrıca bu forumda ve diğer eşrafta tek fark, flexili flexi olmayanı arasında konuşuluyor. oda sert süspansyon daha iyi başarım, vs vs vs...

                          Hİç iki ayrı flexili araçta fark var diye hiç duymadık.
                          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

                            araçda kaza var mı

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: 1.6 COSMO BENZİNLİ İNSİGNA VE 2.0 CDTİ DİZEL İNSİGNİA YOL TUTUŞ FARKI

                              hiçbir sıkıntısı yok ... kazasız.... benzinli olanda kazasızdı.....

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X