Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance
Arkadaşlar, 1.4 T 140 hp Edition veya Edition Elegance'ınız varsa, çift egzoz çıkışını yaptırırken iki kere düşünün. Türkiye'de bu işi gerçekten çok iyi yapabilecek egzozcu sayısı bir elin parmaklarını geçmez herhalde. Belki o kadar bile yoktur tahminimce. Siz yetkili servise gittiğinizde, yetkili servis bunu kendisi yapmıyor ve dışarıda, anlaşmalı olduğu bir egzozcuya yaptırıyor zaten. İlla ki yaptıracaksanız, yetkili servisten orijinal yedek parçaları (İKİ ADET ORİJİNAL 1.4 TURBO SUSTURUCU PAKETİ-SAĞ/SOL--> Kromlar pakete dahil zaten + BİR ADET ORİJİNAL DİVİZÖR) alın ve onların anlaşmalı olduğu veya kendi bildiğiniz iyi bir egzozcuya kendiniz götürün ve size tavsiyem iş yapılırken başında bekleyin mutlaka. Bunu tam istediğiniz gibi olması için söylüyorum.
Bununla birlikte, Almanya'dan sipariş edip getirteceğiniz Cosmo divizörü, 2011 veya 2012 Edition veya Editon Elegance'ın divizör yuvasına uymayabilir. Yani, konstrüksiyon farklılığından dolayı uyumsuzluk olabilir. Ben, bunun için Almanya ile kendim iletişim kurma çabasına girişecektim ama vazgeçtim. Sonuç olarak, getirteceğiniz divizörü burada, egzozcu arkadaş saçma sapan uydurmaya çalışacak ve malesef bundan ötürü tam orijinali gibi olmayabilir ve bu sağlıklı bir şey de değil.
EN ÖNEMLİSİ --> Bende 1.4 T Edition Elegance var ve fabrika sağ tarafa, çift egzoz için gerekli braket yerlerini bırakmış ama ne hikmetse tek manifold çıkışıyla gönderiyor. Bu da kanımca şu anlama geliyor: Egzozculara para kazandırmak için açık kapı bırakılmış ama fabrika kendisi çift çıkışı vermemiş. Yani, bunu orijinal yedek parçalar kullanarak çok iyi bir egzozcuda yaptırmaz iseniz SIKINTI !!!
Yetkili servisler, egzozun motorla bir alakasının olmadığını ve istenilen tipte bu tarz oynamanın yapılabileceğini söylerler ancak egzoz gazı sanılanın aksine oldukça hızlıdır ve egzoz manifolduna, hangi noktasından olursa olsun yapılacak yanlış müdahaleler orta veya uzun vadede aracınızı ve motorunuzu gereksiz yıpratabilir. Örneğin, sağ tarafa çalışmaz durumda manifoldla bağlantısız görüntü olsun diye sadece kromunu taktırdınız ve sola da aynısından taktırdınız. Bu durumda, kromların içerisinde koruyucu bakırı yoksa bile bu kısmi vibrasyona sebep olabiliyor. yani bu kadar hasssas aslında.
Eğer, çift egzoz çıkışını çalışır olarak mutlaka yaptıracaksanız, 1.6 Turbo Cosmo'nun susturuclarını değil dediğim gibi 1.4 Turbo'nun susturucusundan iki adet veya sadece sağ tarafınkini getirtin (O da sağ taraf için ayrıca üretimi varsa tabi, yoksa zaten yine egzozcu bir güzel uydurur). Çünkü 1.6 Turbo motorun performansı ile 1.4 Turbonunki farklı bildiğiniz gibi tabiki de ve susturucularının elyaf oranları da farklı bu yüzden bildiğim kadarıyla. Hatta, size tavsiyem, 1.4 Turbo Susturucusundan iki adet getirtecekseniz Almanya'dan, içerisindeki elyaf oranının çift egzoz çıkşına göre ayarlanmasını sağlayın mümkünse. --> Egzoz gazının karşılaşacağı ekstra dirençler motor ömrü açısından önemlidir !!! Yani, örneğin 5 yıl sonra motorun kısmen hararet yükseltmesi gibi durumlarla karşılamanız mümkün olabilir.
Ayrıca, çift egzoz çıkşınızı benim ilk yaptırdığım gibi sağ tarafa susturucu koymadan da yaptırmayın asla. Egzoz gazı herhalukarda son susturucudan geçmelidir !! Zaten böyle yaptırır iseniz malum, gereksiz titreşim ve fazla gürültü yapıyor zaten. Ki titreşim de orta veya uzun vadede tüm mekanik sistemlerin baş düşmanıdır !!! Yani, aracınıza gereksiz zarar. Ayrıca, bu şekilde yaptırdığınızda sağ taraftan %30 civarında son susturucudan geçmeyeceğinden egzoz zamanının dirençleri ve motor egzoz zamanı termodinamik karakteristiği kısmen değişiyor ve motor fanı daha sık devreye girmeye başlıyor. Bunu baya bir yol yapıp durduğunuzda rölanti devrinde daha iyi anlayabilirsiniz.
Bazı egzozcular, burada sıfırdan motor gücüne göre susturucuyu yapabileceklerini söylüyorlar ama ne kadar sağlıklı olur bilmem. !?
Size tavsiyem, illa ki bu tip ek opsiyonlar istiyorsanız, en güzeli Almanya'dan sıfır aracınızı sipariş vermek !! Yani stoktan alıp sobnradan Türkiye'de yaptırmaya çalışmayın bence. En iyisi, bayide siparişi çift egzoz çıkşıyla vermek. Çünkü bu şekilde Almanya'dan tamamen orijinal ve mühendisliği yapılmış olarak gelir. Sizin de kafanız rahat olur. Ben, şahsen budan sonra kısmetse öyle yapacağım.
Ha, ben aracımı 2 sene sonra satacağım zaten, yaptırayım gitsin derseniz de dediğim gibi çok iyi bir egzozcuya orijinal parçalarıyla yaptırın ve işin başında durun, derim. Satacağınız arkadaş sıkıntı çekmesin.
Ben, bunlarla uğraşmamak ve işimi garantiye almak için sağ tarafı hemen çalışmaz hale getirttim. Şu anda %98, eskisi gibi. Hiç bir sorun yok. Kaldı ki egzozcu düzgün yaptığı için orijinal Cosmo gibi duruyor. Sadece olayı biliyorsanız ve biraz dikkatli ve yakından bakarsanız orijinal olmadığı anlaşılıyor. Çok da dert değil o yüzden. Yeter ki MAKİNA sağlıklı olsun.
Bunlar benim deneyimlediklerim. Yanlış bilgiler varsa düzeltin litfen. Konuyu daha detaylı tartışabiliriz tabi ki.
Hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim.
Arkadaşlar, 1.4 T 140 hp Edition veya Edition Elegance'ınız varsa, çift egzoz çıkışını yaptırırken iki kere düşünün. Türkiye'de bu işi gerçekten çok iyi yapabilecek egzozcu sayısı bir elin parmaklarını geçmez herhalde. Belki o kadar bile yoktur tahminimce. Siz yetkili servise gittiğinizde, yetkili servis bunu kendisi yapmıyor ve dışarıda, anlaşmalı olduğu bir egzozcuya yaptırıyor zaten. İlla ki yaptıracaksanız, yetkili servisten orijinal yedek parçaları (İKİ ADET ORİJİNAL 1.4 TURBO SUSTURUCU PAKETİ-SAĞ/SOL--> Kromlar pakete dahil zaten + BİR ADET ORİJİNAL DİVİZÖR) alın ve onların anlaşmalı olduğu veya kendi bildiğiniz iyi bir egzozcuya kendiniz götürün ve size tavsiyem iş yapılırken başında bekleyin mutlaka. Bunu tam istediğiniz gibi olması için söylüyorum.
Bununla birlikte, Almanya'dan sipariş edip getirteceğiniz Cosmo divizörü, 2011 veya 2012 Edition veya Editon Elegance'ın divizör yuvasına uymayabilir. Yani, konstrüksiyon farklılığından dolayı uyumsuzluk olabilir. Ben, bunun için Almanya ile kendim iletişim kurma çabasına girişecektim ama vazgeçtim. Sonuç olarak, getirteceğiniz divizörü burada, egzozcu arkadaş saçma sapan uydurmaya çalışacak ve malesef bundan ötürü tam orijinali gibi olmayabilir ve bu sağlıklı bir şey de değil.
EN ÖNEMLİSİ --> Bende 1.4 T Edition Elegance var ve fabrika sağ tarafa, çift egzoz için gerekli braket yerlerini bırakmış ama ne hikmetse tek manifold çıkışıyla gönderiyor. Bu da kanımca şu anlama geliyor: Egzozculara para kazandırmak için açık kapı bırakılmış ama fabrika kendisi çift çıkışı vermemiş. Yani, bunu orijinal yedek parçalar kullanarak çok iyi bir egzozcuda yaptırmaz iseniz SIKINTI !!!
Yetkili servisler, egzozun motorla bir alakasının olmadığını ve istenilen tipte bu tarz oynamanın yapılabileceğini söylerler ancak egzoz gazı sanılanın aksine oldukça hızlıdır ve egzoz manifolduna, hangi noktasından olursa olsun yapılacak yanlış müdahaleler orta veya uzun vadede aracınızı ve motorunuzu gereksiz yıpratabilir. Örneğin, sağ tarafa çalışmaz durumda manifoldla bağlantısız görüntü olsun diye sadece kromunu taktırdınız ve sola da aynısından taktırdınız. Bu durumda, kromların içerisinde koruyucu bakırı yoksa bile bu kısmi vibrasyona sebep olabiliyor. yani bu kadar hasssas aslında.
Eğer, çift egzoz çıkışını çalışır olarak mutlaka yaptıracaksanız, 1.6 Turbo Cosmo'nun susturuclarını değil dediğim gibi 1.4 Turbo'nun susturucusundan iki adet veya sadece sağ tarafınkini getirtin (O da sağ taraf için ayrıca üretimi varsa tabi, yoksa zaten yine egzozcu bir güzel uydurur). Çünkü 1.6 Turbo motorun performansı ile 1.4 Turbonunki farklı bildiğiniz gibi tabiki de ve susturucularının elyaf oranları da farklı bu yüzden bildiğim kadarıyla. Hatta, size tavsiyem, 1.4 Turbo Susturucusundan iki adet getirtecekseniz Almanya'dan, içerisindeki elyaf oranının çift egzoz çıkşına göre ayarlanmasını sağlayın mümkünse. --> Egzoz gazının karşılaşacağı ekstra dirençler motor ömrü açısından önemlidir !!! Yani, örneğin 5 yıl sonra motorun kısmen hararet yükseltmesi gibi durumlarla karşılamanız mümkün olabilir.
Ayrıca, çift egzoz çıkşınızı benim ilk yaptırdığım gibi sağ tarafa susturucu koymadan da yaptırmayın asla. Egzoz gazı herhalukarda son susturucudan geçmelidir !! Zaten böyle yaptırır iseniz malum, gereksiz titreşim ve fazla gürültü yapıyor zaten. Ki titreşim de orta veya uzun vadede tüm mekanik sistemlerin baş düşmanıdır !!! Yani, aracınıza gereksiz zarar. Ayrıca, bu şekilde yaptırdığınızda sağ taraftan %30 civarında son susturucudan geçmeyeceğinden egzoz zamanının dirençleri ve motor egzoz zamanı termodinamik karakteristiği kısmen değişiyor ve motor fanı daha sık devreye girmeye başlıyor. Bunu baya bir yol yapıp durduğunuzda rölanti devrinde daha iyi anlayabilirsiniz.
Bazı egzozcular, burada sıfırdan motor gücüne göre susturucuyu yapabileceklerini söylüyorlar ama ne kadar sağlıklı olur bilmem. !?
Size tavsiyem, illa ki bu tip ek opsiyonlar istiyorsanız, en güzeli Almanya'dan sıfır aracınızı sipariş vermek !! Yani stoktan alıp sobnradan Türkiye'de yaptırmaya çalışmayın bence. En iyisi, bayide siparişi çift egzoz çıkşıyla vermek. Çünkü bu şekilde Almanya'dan tamamen orijinal ve mühendisliği yapılmış olarak gelir. Sizin de kafanız rahat olur. Ben, şahsen budan sonra kısmetse öyle yapacağım.
Ha, ben aracımı 2 sene sonra satacağım zaten, yaptırayım gitsin derseniz de dediğim gibi çok iyi bir egzozcuya orijinal parçalarıyla yaptırın ve işin başında durun, derim. Satacağınız arkadaş sıkıntı çekmesin.
Ben, bunlarla uğraşmamak ve işimi garantiye almak için sağ tarafı hemen çalışmaz hale getirttim. Şu anda %98, eskisi gibi. Hiç bir sorun yok. Kaldı ki egzozcu düzgün yaptığı için orijinal Cosmo gibi duruyor. Sadece olayı biliyorsanız ve biraz dikkatli ve yakından bakarsanız orijinal olmadığı anlaşılıyor. Çok da dert değil o yüzden. Yeter ki MAKİNA sağlıklı olsun.
Bunlar benim deneyimlediklerim. Yanlış bilgiler varsa düzeltin litfen. Konuyu daha detaylı tartışabiliriz tabi ki.
Hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim.
Yorum