Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

    Arkadaşlar, 2012 model Insignia Edition Elegance aracıma geçtiğimiz Cumartesi günü, İzmir'de yetkili serviste (Opel Egem) ve garantisi olacak şekilde çift egzoz çıkışını yaptırdım. Görünüm olarak Cosmolardakiyle birebir aynısını yaptırdım. Sağa ve sola tek krom çıkış ve oval olan. Daha sonra fotoğrafını da koyarım buraya.

    Bu sohbet başlığında yazılanları baştan sona okudum ama yine de cevabını alamadığım bir şey var. Benim arabada, önden gelip en arkadaki ve sol taraftaki son susturucuya (sağ tarafta normalde yok zaten Edition'larda!) giden egzoz borusundan kesme yapıp yaklaşık bu boruya 80-85 derecelik açı yapacak şekilde sağ tarafa boru çıkmışlar. Bu çıktıkları boru sonradan belirli bir açıyla (60-70 derece) kıvrılıp sağ tarafa yerleştirilen krom uca geliyor. Çıkış yapılan nokta ise arka aks (Dingil) ile arka tampon arasındaki egzoz borusunun arkadan bakıldığında sarkık görünen kısmı ! Bu sarkık görünen boruya 85-85 derece gibi bir açı ile boru verilip sağdaki krom uca gidiyor yani. Sağ tarafa orijinal susturucusu takılmadı. Soldaki zaten var. Onun haricinde difizör ya da divizör ayrıca takılmadı.

    ORİJİNALİ BU MUDUR?

    Ustanın dediğine göre, en başta motor egzoz çıkışında (motor manifold çıkışında) zaten ilk susturucu varmış, sonrasında katalitik çevirici ve difizör sonra da krom uçların olduğu kısımdaki son susturucu.
    Benimkinde sağ tarafta susturucu olmadığı için, motor sesi
    2000 d/d'a kadar dışarıda ve içeride rahatsız edici olmayacak şekilde OPC V6 makina sesi gibi geliyor. Yani 2000d/d'a kadar egzoz gazının yaklaşık %30'u sağ borudan çıkıyor.
    2000d/d'nın üzerinde ses kesiliyor ve eski orijinal sesine dönüyor ve içeride de tam normal oluyor. Yani sanırım, %95-%100 soldaki asıl borudan ve susturucdan geçmeye devam ediyor.

    Şimdi bu sistem bu şekilde, sağ tarafta kendi orijinal susturucusu olmaksızın (Cosmo'lardaki gibi) ve ikinci bir difizör, kazan falan olmaksızın ve de bu 80-85 derecelik boru açısı ile sağlıklı mıdır? Yani, uzun vadede(10-15 yıl gibi) motora olumsuz etkisi olur mu? Motorun nominal yıpranmasını arttırabilir mi?

    Usta ve teknik servis kısmındaki arkadaşlar hiçbir şekilde böyle bir şey olmayacağını söyledi. Zaten Opel Egem garantisinde. Biz araca zarar verecek hiç bir işlem yapmayız zaten dediler.

    Bana bununla ilgili bilgi verebilirseniz çok memnun olurum.
    Johnson_35_F35

  • #2
    Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

    görünüm anladığım kadarıyla orijinal olmuş fakat işlem orijinal değil. ayrıca sağ tarafta susturucu olmadığı için muayeneden geçemez arabanız
    F30 Sport+

    Yorum


    • #3
      Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

      Foto cekip paylasabilirmisiniz..

      1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

      Yorum


      • #4
        Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

        Orjinal yazı sahibi: insgna44
        Foto cekip paylasabilirmisiniz..
        Hayirdir napcan fotoyu)
        F30 Sport+

        Yorum


        • #5
          Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

          Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
          Orjinal yazı sahibi: insgna44
          Foto cekip paylasabilirmisiniz..
          Hayirdir napcan fotoyu)
          Abi bi gorelim bakalım nasil olmuş belki aramizda 1.4 t su olupta yaptırmayı düşünenler vardır..))

          1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

          Yorum


          • #6
            Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

            )
            F30 Sport+

            Yorum


            • #7
              Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

              Tamam, bu akşam göndereceğim fotoyu

              Johnson_35_F35

              Yorum


              • #8
                Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

                Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
                görünüm anladığım kadarıyla orijinal olmuş fakat işlem orijinal değil. ayrıca sağ tarafta susturucu olmadığı için muayeneden geçemez arabanız
                Egem'de vizeden geçmesi ile ilgili hiçbir şey söylemediler. Yani bir yetkili servis vizeden geçemeyecek şekilde bir aracı nasıl modifiye eder !? Çok saçma. Eğer dediğiniz gibiyse nasıl yapabiliyorlar bunu ? General Motors Türkiye buna nasıl izin veriyor ? Bildiğim kadarıyla GM Türkiye tüm servis ve bayilerini denetliyor !?
                Johnson_35_F35

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

                  Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
                  görünüm anladığım kadarıyla orijinal olmuş fakat işlem orijinal değil. ayrıca sağ tarafta susturucu olmadığı için muayeneden geçemez arabanız
                  Gökhan Bey, görüntü %95 orijinali dediğiniz gibi. Peki işlem (konstrüksiyon farklı, kazan, divizör falan konmadı) orijinal değilse, uzun vadede motora veya başka herhangi bir aksama, çok az bile olsa zararı olur mu ?
                  Johnson_35_F35

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

                    Orjinal yazı sahibi: Insignia_F35AA1
                    Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
                    görünüm anladığım kadarıyla orijinal olmuş fakat işlem orijinal değil. ayrıca sağ tarafta susturucu olmadığı için muayeneden geçemez arabanız
                    Egem'de vizeden geçmesi ile ilgili hiçbir şey söylemediler. Yani bir yetkili servis vizeden geçemeyecek şekilde bir aracı nasıl modifiye eder !? Çok saçma. Eğer dediğiniz gibiyse nasıl yapabiliyorlar bunu ? General Motors Türkiye buna nasıl izin veriyor ? Bildiğim kadarıyla GM Türkiye tüm servis ve bayilerini denetliyor !?
                    Egzoza yapılan bu işlemin muayeneden geçmemesi durumu son 1-2 ayda çıktı, öncesinde birşey demiyorlardı.
                    InsigniaTEAM

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

                      Orjinal yazı sahibi: Insignia_F35AA1
                      Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
                      görünüm anladığım kadarıyla orijinal olmuş fakat işlem orijinal değil. ayrıca sağ tarafta susturucu olmadığı için muayeneden geçemez arabanız
                      Gökhan Bey, görüntü %95 orijinali dediğiniz gibi. Peki işlem (konstrüksiyon farklı, kazan, divizör falan konmadı) orijinal değilse, uzun vadede motora veya başka herhangi bir aksama, çok az bile olsa zararı olur mu ?
                      Bunu isin erbabi diger arkadaslar daha iyi crvaplar fakat sanmiyorum bi sorun yapacagini. Sadece karbon salinimi ve cevresel faktorlerle ilgili
                      F30 Sport+

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

                        Ben de işin 'erbabı' sayılmam, ama, bildiğim kadarı ile egsoz susturucuların
                        CO2 emisyonuna müspet veya menfi bir etkileri olmaz.Çünkü, böyle bir görevleri
                        yoktur. Emisyon düzenleyici yapılar 'katalitik konvertör' adı verilen düzenekler olup
                        salınımı makul hale gelmiş egsoz gazına yol verirler

                        Çift egsoz sisteminden amaçlanan fayda egsoz gazlarının daha kolay ve daha
                        hızlı atılmasını sağlamaktır. Böylece motorun içinde daha az egsoz gazı kalır ve
                        yanma odalarına gelecek olan hava/yakıt karışımının daha verimli olarak kullanıl-
                        masına imkan yaratılmış olur. Bu verimlilik artışı motorun beygir gücüne dikkate
                        değer bir artış biçiminde yansıyacaktır.

                        Mesela bizim 2.0 cdti 130 hp ile 2.0 cdti 160 hp aynı motoru taşıyorlar. 30 hp fark
                        sırf farklı manifold ve egsoz tahliye sistemleri kullanılarak elde edilmektedir
                        TÜV'ün muayeneden geçmeme uygulaması ise tamamen keyfi bir uygulama, hiçbir
                        bilimsel açıklaması da olmadığından kuşkum yok

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

                          Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
                          Ben de işin 'erbabı' sayılmam, ama, bildiğim kadarı ile egsoz susturucuların
                          CO2 emisyonuna müspet veya menfi bir etkileri olmaz.Çünkü, böyle bir görevleri
                          yoktur. Emisyon düzenleyici yapılar 'katalitik konvertör' adı verilen düzenekler olup
                          salınımı makul hale gelmiş egsoz gazına yol verirler

                          Çift egsoz sisteminden amaçlanan fayda egsoz gazlarının daha kolay ve daha
                          hızlı atılmasını sağlamaktır. Böylece motorun içinde daha az egsoz gazı kalır ve
                          yanma odalarına gelecek olan hava/yakıt karışımının daha verimli olarak kullanıl-
                          masına imkan yaratılmış olur. Bu verimlilik artışı motorun beygir gücüne dikkate
                          değer bir artış biçiminde yansıyacaktır.

                          Mesela bizim 2.0 cdti 130 hp ile 2.0 cdti 160 hp aynı motoru taşıyorlar. 30 hp fark
                          sırf farklı manifold ve egsoz tahliye sistemleri kullanılarak elde edilmektedir
                          TÜV'ün muayeneden geçmeme uygulaması ise tamamen keyfi bir uygulama, hiçbir
                          bilimsel açıklaması da olmadığından kuşkum yok
                          Ağabey selam.Yazdığını görünce atladım konuya 30 hp fark egzos sisteminden olduğuna emin misin.partikül filtresini de iptal etsek,alttan düz boru yürütsek demek 195 bg olacak ! Yoksa yoksa her şey yalan mı ihihi
                          https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                          ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

                            Orjinal yazı sahibi: canbaz
                            Ağabey selam.Yazdığını görünce atladım konuya 30 hp fark egzos sisteminden olduğuna
                            emin misin.partikül filtresini de iptal etsek,alttan düz boru yürütsek demek 195 bg olacak !
                            Yoksa yoksa her şey yalan mı ihihi
                            Partikül filtresini iptal edemeyiz bir (çünkü;kömürlü gemi bacası gibi duman atarız)
                            ikincisi aynı motoru 195 hp yapan düzenek ikinci (ilave) turbo. Bu bilgileri bir araba
                            muhabbeti esnasında Opel Ekcan kıdemli servis teknisyeni Cemil Bey kardeşimden
                            edinmiştim. Başka şekilde ifade edersek ben kendisinin yalancısıyım ihihi

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Çift Egzoz Çıkışı-1.4 140 hp Turbo Edition Elegance

                              Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
                              Orjinal yazı sahibi: canbaz
                              Ağabey selam.Yazdığını görünce atladım konuya 30 hp fark egzos sisteminden olduğuna
                              emin misin.partikül filtresini de iptal etsek,alttan düz boru yürütsek demek 195 bg olacak !
                              Yoksa yoksa her şey yalan mı ihihi
                              Partikül filtresini iptal edemeyiz bir (çünkü;kömürlü gemi bacası gibi duman atarız)
                              ikincisi aynı motoru 195 hp yapan düzenek ikinci (ilave) turbo. Bu bilgileri bir araba
                              muhabbeti esnasında Opel Ekcan kıdemli servis teknisyeni Cemil Bey kardeşimden
                              edinmiştim. Başka şekilde ifade edersek ben kendisinin yalancısıyım ihihi
                              Partikül filtresi iptal edersek;
                              Yolu ıslatarak ''ha durdu ha duracak şeklinde yokuş çıkan'' kum yüklü AS950 kamyonun egzozundan çıkan kara duman gibi mi ağabey ???
                              https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                              ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X