Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Kafama takılanlar

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Kafama takılanlar

    Aracı uzun süredir kullanıyorum. Bazı meselelere takılıyordum ama şimdi hazır aranıza dün katılmışken böyle de bir site varken burda bazı şeyleri öğrenebilmeyi umuyorum. Aracım 1.6 T Cosmo.

    1) Sitede araştırdım follow me home özelliği ile ilgili sinyal kolunu çekili tutun yazmışlar. Bunu her defasında mı yapmalıyım yoksa sadece bir kere açıp kapatılabilen bir özellik mi?
    2) Genel yorumlara bakınca herkes geri viteste sağ aynanın aşağı doğrulduğundan bahsetmiş bende ikiside aşağı doğruluyor bunda bir sıkıntı var mıdır?
    3) Arka kemer sensörleri 2 koltuğun sürekli kemer taktığını gösteriyor. Bu yazılımsal hata mı yoksa biryerinde çocuk koltuğu tarzı birşey mi var?
    4) Hafızalı koltuğun indiği gibi aracı geri çalıştırınca yerine gelmesini sağlayabiliyormuyuz?
    5) Araçlarda kronik olarak turbo hortumu gevşiyor ve ses yapıyor. Bunun bildiğim kadarıyla turbonun düzenini bozma riski var. Böyle bir problem yaşayan oldumu?
    6) Torpido ışığım sürekli patlıyor. Serviste ücretsiz değiştirip duruyor neden olabilir?
    7) Aküsü zayıflayınca olabilir bazen arabada tek giderken arka ortanın kemer ikazı ötüyor.
    8) Arka perdelerin tutma yerinden bulabileceğim bir site var mı?
    Çok teşekkür ederim. Tekrardan Hoşbuldum.

  • #2
    Ynt: Kafama takılanlar

    Orjinal yazı sahibi: Toretto
    Aracı uzun süredir kullanıyorum. Bazı meselelere takılıyordum ama şimdi hazır aranıza dün katılmışken böyle de bir site varken burda bazı şeyleri öğrenebilmeyi umuyorum. Aracım 1.6 T Cosmo.

    1) Sitede araştırdım follow me home özelliği ile ilgili sinyal kolunu çekili tutun yazmışlar. Bunu her defasında mı yapmalıyım yoksa sadece bir kere açıp kapatılabilen bir özellik mi?
    2) Genel yorumlara bakınca herkes geri viteste sağ aynanın aşağı doğrulduğundan bahsetmiş bende ikiside aşağı doğruluyor bunda bir sıkıntı var mıdır?
    3) Arka kemer sensörleri 2 koltuğun sürekli kemer taktığını gösteriyor. Bu yazılımsal hata mı yoksa biryerinde çocuk koltuğu tarzı birşey mi var?
    4) Hafızalı koltuğun indiği gibi aracı geri çalıştırınca yerine gelmesini sağlayabiliyormuyuz?
    5) Araçlarda kronik olarak turbo hortumu gevşiyor ve ses yapıyor. Bunun bildiğim kadarıyla turbonun düzenini bozma riski var. Böyle bir problem yaşayan oldumu?
    6) Torpido ışığım sürekli patlıyor. Serviste ücretsiz değiştirip duruyor neden olabilir?
    7) Aküsü zayıflayınca olabilir bazen arabada tek giderken arka ortanın kemer ikazı ötüyor.
    8) Arka perdelerin tutma yerinden bulabileceğim bir site var mı?
    Çok teşekkür ederim. Tekrardan Hoşbuldum.
    Merhaba, bildiğim kadarıyla cevap vermeye çalışayım:
    1) Her defasında yapmalısınız. Yani ihtiyaç duydukça. Kendi bir süre sonra sönüyor, kontak açıp kapatınca yeniden yapmak gerekiyor diye hatırlıyorum. Bakınız, kullanıcı kılavuzu Yoksa da Opel sitesinden PDF olarak ücretsiz indirebilirsiniz.
    2) Açıp kapatabileceğiniz bu özellik iki aynayı da geri vitese takınca aşağı indirir, çıkarınca eski konumuna alır. Çiftte değil tekte sıkıntı vardır. Asıl sıkıntı genelde bu aynaların asıl konumlarına değil biraz daha aşağıya geri dönmeleridir. Yani ayar gerekir bazen. Koltuk hafızanıza basılı tutup eski konumuna gelmesine yardımcı olabilirsiniz. Bence kullanışsız bir özellik o yüzden pek kullanmıyorum. Zaten bende de pek sağlıklı çalışmıyor.
    3) Aracınızın arka koltuğunun 3 yerinde de Isofix uyumlu çocuk koltuğu bağlayabileceğiniz noktalar var ama o ikazın bununla bir ilgisi yok. Bildiğim kadarıyla yazılımsal değil donanımsal bir sorun, yani sensörleriniz arızalı.
    4) Bazı modellerde kolay inme fonksiyonu var. Araçtan inerken koltuk geri kayar ve siz binerken de öne geri gelir. Ama hatırladığım kadarıyla aşağı yukarı hareket yok. Koltuğu aşağı hareket ettirdiyseniz yeniden yukarı almalısınız düğmelerle ya da hafıza butonuna kaydettiyseniz ona basılı tutarak eski haline getirmelisiniz. Kolay inmede yukarı aşağı olmaz ama hafıza tuşunda her yönde olur.
    5) Ben yaşamadım...
    6) Duyda yada voltajda sıkıntı olabilir ya da muhtemelen torpido ışığınız sönmüyordur. Anahtarını kontrol ettirin, ya da edin.
    7) 3. sorunuzla cevabım aynı...
    8) Çok aradım ben bulamadım. Yedek parçası gereksiz pahalı, çıkmacılarda bile komple veriliyor. Bulursanız haberimiz olsun

    Selamlar.
    2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

    Yorum


    • #3
      Ynt: Kafama takılanlar

      Vaktinizi ayırıp cevapladığınız için çok teşekkür ederim. o koltuk ve torpido işini halletmem Lazım demek ki. Perdeyide araştırıcam bulursam size özel mesajla haber veririm

      Yorum


      • #4
        Ynt: Kafama takılanlar

        Bazı modellerde değil, tüm Cosmo donanım İnsignia larda config araç ayarları konfor ayarları menüsünden araçtan rahat inme ayarı aktif edilip araçtan inerken koltuğun geri gitmesi sağlanır.

        Koltuğun arabaya binerken tekrar yerine gelmesi için basit bir işlem yapmak gerekiyor.

        Koltuğu hangi hafızayı kullanıyorsanız 1 veya 2.. o tuş ile mem tuşuna aynı anda basıp (sanki hafızaya alır gibi) aynı anda da sağ elinizle araç içerisindeki ortadaki ekranın üzerindeki kilit açma/kapama tuşuna basmanız gerekiyor.

        bu işlemden sonra kapıyı açıp inin, koltuğun geri gittiğini kontrol edin, daha sonra koltuğun hafızaya dönüp dönmediğini görmek için önce kapıyı kapatın ve tekrar açın. Kapı açıkken bu kez kumandadan tekrar kilit açma tuşuna basın, koltuk yerine dönüyorsa işlem tamam demektir

        Kolay gelsin


        INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

        Yorum


        • #5
          Ynt: Kafama takılanlar

          Bu arada, bu konfigüre işlemini yaparken anahtarı kontağa takılı olsun ve kontak açık olsun

          Eğer orta konsoldaki kilit açma tuşu ile olmuyosa bir de kilit kapama tuşu ile konfigüre yaparak deneyin. Tam hatırlamıyorum çünkü, ya açma tuşu ya da kapama tuşuna aynı anda basıp deneyin.

          INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

          Yorum


          • #6
            Ynt: Kafama takılanlar

            Orjinal yazı sahibi: efemuratt
            Bazı modellerde değil, tüm Cosmo donanım İnsignia larda config araç ayarları konfor ayarları menüsünden araçtan rahat inme ayarı aktif edilip araçtan inerken koltuğun geri gitmesi sağlanır.

            Koltuğun arabaya binerken tekrar yerine gelmesi için basit bir işlem yapmak gerekiyor.

            Koltuğu hangi hafızayı kullanıyorsanız 1 veya 2.. o tuş ile mem tuşuna aynı anda basıp (sanki hafızaya alır gibi) aynı anda da sağ elinizle araç içerisindeki ortadaki ekranın üzerindeki kilit açma/kapama tuşuna basmanız gerekiyor.

            bu işlemden sonra kapıyı açıp inin, koltuğun geri gittiğini kontrol edin, daha sonra koltuğun hafızaya dönüp dönmediğini görmek için önce kapıyı kapatın ve tekrar açın. Kapı açıkken bu kez kumandadan tekrar kilit açma tuşuna basın, koltuk yerine dönüyorsa işlem tamam demektir

            Kolay gelsin

            Kilit açma ya da kapama tuşuna basmak gerektiğini hiç duymamıştım. Benim aracımda böyle bir işleme gerek olmadı. Menüden ilgili işlemi açmak yeterli oluyor bende. Gene de aklımda bulunsun.
            2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

            Yorum


            • #7
              Ynt: Kafama takılanlar

              Orjinal yazı sahibi: Toretto
              Vaktinizi ayırıp cevapladığınız için çok teşekkür ederim. o koltuk ve torpido işini halletmem Lazım demek ki. Perdeyide araştırıcam bulursam size özel mesajla haber veririm
              Rica ederim Torpidoyu ihmal etmeyin bence de, Allah korusun yangın riski olabilir. Belki açık kalmıyodur bilmiyorum tabi ama temkinli olmakta fayda var.
              2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

              Yorum


              • #8
                Ynt: Kafama takılanlar

                http://www.insigniateam.com/forum/in...p?topic=1144.0

                INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Kafama takılanlar

                  Arkadaşlar, dün Opel Egem'de ve garanti dahilinde 2012 model Insignia Edition Elegance aracıma Cosmo'dakinin aynısı yani orijinali olacak şekilde çift krom egzoz çıkışını yaptırdım. Cosmodaki manifold sistemiyle ilgili bilgi verebilir misiniz ? Öğrenmek istediğim ise şu: 2009-2013 Cosmo'larda fabrikanın gönderdiği çift egzoz çıkışında, konstrüksiyon arka kısımda nasıl? Yani, en arkadaki son susturucudan önce mi ayrılıyor sağ tarafa sonra mı? Son susturucudan sonra ayrılabileceği bir alan yok bildiğim kadarıyla. Ve son susturucudan hemen önce ise yaklaşık kaç derecelik açı ile ayrılmış? 80-90 derece civarı mıdır ? Benimkinde öyle yapmışlar. Yani orijinali böyle midir ?

                  Bu arada, Cosmo'larada fabrika sağ taraftaki çıkışa da son susturucu takıyor ve motorun orijinal sesi değişmiyor. Ben taktırmadım ve 2000 d/d'ya kadar harika bir V6 makina sesi veriyor şu anda Son susturucunun orijinali 3000 TL civarıymıış OPC'deki akustik son susturucunun tanesi 6000-7000 TL civarıdır herhalde
                  Johnson_35_F35

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Kafama takılanlar

                    Egzoz sesini duyma imkanımız var mı?

                    Video çekebilir misin? Sesi merak ettim öyle bir tarif ettin ki

                    INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Kafama takılanlar

                      Orjinal yazı sahibi: Insignia_F35AA1
                      Arkadaşlar, dün Opel Egem'de ve garanti dahilinde 2012 model Insignia Edition Elegance aracıma Cosmo'dakinin aynısı yani orijinali olacak şekilde çift krom egzoz çıkışını yaptırdım. Cosmodaki manifold sistemiyle ilgili bilgi verebilir misiniz ? Öğrenmek istediğim ise şu: 2009-2013 Cosmo'larda fabrikanın gönderdiği çift egzoz çıkışında, konstrüksiyon arka kısımda nasıl? Yani, en arkadaki son susturucudan önce mi ayrılıyor sağ tarafa sonra mı? Son susturucudan sonra ayrılabileceği bir alan yok bildiğim kadarıyla. Ve son susturucudan hemen önce ise yaklaşık kaç derecelik açı ile ayrılmış? 80-90 derece civarı mıdır ? Benimkinde öyle yapmışlar. Yani orijinali böyle midir ?

                      Bu arada, Cosmo'larada fabrika sağ taraftaki çıkışa da son susturucu takıyor ve motorun orijinal sesi değişmiyor. Ben taktırmadım ve 2000 d/d'ya kadar harika bir V6 makina sesi veriyor şu anda Son susturucunun orijinali 3000 TL civarıymıış OPC'deki akustik son susturucunun tanesi 6000-7000 TL civarıdır herhalde
                      Merhabalar, sağ susturucuya giden boru dingil hizasından ayrılıyor.
                      Son susturucuya yüksek fiyat vermişler, OPC'nin son susturucusunu tanesi 1.300 TL'den getirttik, çifti 2.600 TL
                      InsigniaTEAM

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Kafama takılanlar

                        Verdiğiniz bilği için çok teşekkür ederim Çağrı Bey.

                        Peki, OPC'nin orijinal Almanya'dan fabrikadan gelen susturucusu mu 1300 TL ? O zaman, normali 1000TL'den azdır. !? İzmir'de Opel Mercanlar ve Surtaş, aşağı yukarı 2500-3000 TL dediler maalesef.
                        Johnson_35_F35

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Kafama takılanlar

                          Orjinal yazı sahibi: Insignia_F35AA1
                          Verdiğiniz bilği için çok teşekkür ederim Çağrı Bey.

                          Peki, OPC'nin orijinal Almanya'dan fabrikadan gelen susturucusu mu 1300 TL ? O zaman, normali 1000TL'den azdır. !? İzmir'de Opel Mercanlar ve Surtaş, aşağı yukarı 2500-3000 TL dediler maalesef.
                          Aynen öyle son susturucu tanesi 985 TL tek taraf. ama sadece son susturucu ve uç, geri kalan sistem dahil değil borular vs.
                          InsigniaTEAM

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Kafama takılanlar

                            Anladım. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için. Bu konuyu Egem'e tekrar soracağım.
                            Johnson_35_F35

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X