Opel Insignia 1.6 Turbo: Vergide turbo avantajlı Insignia !
Opel’in kurumsal alandaki geleceği yavaş yavaş netleşiyor. Marka General Motors bünyesinden ayrılarak Manga ve Sberbank konsorsiyumuna devrolmaya hazırlanıyor. Ancak otomobil üretimi konusunda markanın geleceği ise çok net. Alman üretici artık her sınıfta en başa oynamaya kararlı. Bu amaçla yaratılan Opel Insignia’nın küçük motorlu ama güçlü versiyonu bu haftaki test konuğumuz.
Insignia ismine geçiş Opel için pek çok değişikliğe karşılık geliyor. 1988 yılından bu yana markayı orta sınıfta temsil eden Vectra’yı bir anda silmek çok radikal bir karar. Ancak bu operasyon başarılı olmuşa benziyor. Bunun en büyük kanıtıysa Insignia’nın 2009’un Avrupa’da Yılın Otomobili seçilmiş olması. 2008 yılında düzenlenen İngiltere Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Insignia, Çin ve Kuzey Amerika pazarlarında Buick Regal olarak satılıyor. Vectra’dan bambaşka bir görünüme sahip olan Insignia, Opel’in yeni tasarım anlayışının bir ürünü. Yuvarlatılmış ön bölüm, tamponlara uzanan farlar ve uzun motor kaputu otomobili belki de Japon rakiplerinden sonra segmentinin en sportif üyesi yapıyor. Arkaya doğru giden çizgisiyle ve çekici arka tasarımıyla Opel, ilk kez tasarımıyla premium markalara rakip olacak bir otomobil ortaya çıkarmış. Insignia, 4830mm’lik uzunluğuyla selefi Vectra’nın 4611mm’lik uzunluğunun çok önünde. Otomobilin 1856mm olan genişliği ve 1498mm’lik yüksekliği de selefinden daha fazla.
İç mekan
Insignia’nın iç mekan tasarımı dış tasarım gibi sportif. Ayrıca aracın içi, dışı gibi Opel için yeni bir tasarım anlayışından izler taşıyor. Bu anlayış geçtiğimiz günlerde kapılarını açan Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gözler önüne çıkan yeni Astra modelinde de kullanılmış. Otomobilin orta konsolu tam bir teknoloji üssü gibi. Çok sayıda butonun kullanıldığı bu kısım kafa karıştırsa da alışınca bu sorun ortadan kalkıyor. Otomobilin sportif direksiyon simidi üzerinde pek çok kontrolü barındırıyor. Göstergelerse Alfa Romeo modellerindeki gibi birbirinden ayrı dairesel bir forma sahip… Insignia’da kullanılan malzemelerin kalitesi çok yüksek. Ayrıca detaylarda dahi işçilik kusuru ile karşılaşılmıyor. Ergonomik açıdan vites topuzunun ardındaki merkezi kontrolün kullanımı çok kolay. Ancak tüm işlemleri buradan yapamadığınız, yine orta konsoldaki butonlara basmanızın gerekiyor olması kullanım amacının tam olarak gerçekleştirilemediğini gösteriyor. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi yeterli. Ancak otomobilin tasarımının arkaya doğru azalıyor olması baş mesafesini sınırlandırmış. Insignia’nın 0,27 Cd sürtünme direnci değerine ulaşabilmek için küçük tutulan yan aynalarının yetersiz kaldığını belirtmeliyiz. Test ettiğimiz sedan karoserli Insignia 500 litrelik bagaj hacmi sunuyor. Hatchback karoserli versiyonda bu hacim 530 litreye ulaşıyor.
Performans ve sürüş
Test ettiğimiz Insignia’da 1.6 litre hacminde aşırı beslemeli bir motor görev yapıyordu. Bu motor 5500d/d’de 180hp güç, 2200-5500d/d arasında 230Nm tork üretiyor. Turbonun gücünü hissettirdiği 2500d/d’ye kadar cansız kalan araç bu devriden sonra ileri atılıyor. Ancak bu noktada belirtmeliyiz ki Insignia tam bir kuru zemin otomobili. Zeminden en ufak ıslaklıkla karşılaştığında yüksek tork sebebiyle sürekli çekiş kontrol sisteminin dizginlemesiyle karşılaşan otomobil gücünü tekerleklere iletmekte zorlanıyor. Aracın vites geçişleri bir miktar kemikli tutulmuş. Bu sayede spor otomobil hissi yaratılmış. Ayrıca sert tutulan debriyaj pedalı sayesinde de spor otomobil kullanılıyormuş gibi hissediliyor. Bizce bu sınıf için bu kadar sportif öğe yorucu olmuş. Otomobilin genel süspansiyon yapısı ve sertliği çok başarılı. Test aracımızda opsiyon olarak satın alınmış FlexRide sistemi sayesinden süspansiyon sertliği iç mekandan ayarlanabiliyor. Orta konsoldaki Sport butonuna basıldığında öncelikle göstergelerin rengi kırmızıya dönüyor. Ardından süspansiyon sertleşiyor ve direksiyonun, gaz pedalının tepkileri hızlanıyor. Bu modda Insignia ile bir virajdan diğer viraja geçmek zevk veriyor. Otomobilin karoseri minimum esneyerek muhteşem bir yok tutuş hissi yaratıyor. Testimiz süresince 10 litre kurşunsuz benzin tüketen Insignia motor hacmi düşünüldüğünde müsrif görünebilir. Ancak performansının yanında bu tüketim makul kabul edilmeli.
Güvenlik
2008 yılında Euro-NCAP testine giren Insignia, beş üzerinden beş yıldız almış bir otomobil. Otomobilin önden ve yandan çarpışmada mankeni koruma düzeyi Euro-NCAP mühendisleri tarafından beğenilmiş.
Teknik veriler
Motor: 1598cc, dört silindirli Yakıt tüketimi
Maksimum güç: 180 Hp / 5500 d/d Karışık: 7.7 lt/100km
Maksimum tork: 230 Nm / 2200-5500 d/d Şehirdışı
6.0lt/100km
Maksimum hız: 225 km/s Şehiriçi
10.7lt/100km
0-100 km/s hızlanma: 8.9 sn
Boyutlar (u/g/y): 4830/1856/1498 mm
Ağırlık: 1498 kg
Aktarma: Önden çekişli FİYAT
Şanzıman:
6 İleri Manuel
28.09.2009
Lastikler: 255/40 R19
Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk /Disk
Depo hacmi: 70 lt
Alıntıdır( ben aldım:P )
Opel’in kurumsal alandaki geleceği yavaş yavaş netleşiyor. Marka General Motors bünyesinden ayrılarak Manga ve Sberbank konsorsiyumuna devrolmaya hazırlanıyor. Ancak otomobil üretimi konusunda markanın geleceği ise çok net. Alman üretici artık her sınıfta en başa oynamaya kararlı. Bu amaçla yaratılan Opel Insignia’nın küçük motorlu ama güçlü versiyonu bu haftaki test konuğumuz.
Insignia ismine geçiş Opel için pek çok değişikliğe karşılık geliyor. 1988 yılından bu yana markayı orta sınıfta temsil eden Vectra’yı bir anda silmek çok radikal bir karar. Ancak bu operasyon başarılı olmuşa benziyor. Bunun en büyük kanıtıysa Insignia’nın 2009’un Avrupa’da Yılın Otomobili seçilmiş olması. 2008 yılında düzenlenen İngiltere Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Insignia, Çin ve Kuzey Amerika pazarlarında Buick Regal olarak satılıyor. Vectra’dan bambaşka bir görünüme sahip olan Insignia, Opel’in yeni tasarım anlayışının bir ürünü. Yuvarlatılmış ön bölüm, tamponlara uzanan farlar ve uzun motor kaputu otomobili belki de Japon rakiplerinden sonra segmentinin en sportif üyesi yapıyor. Arkaya doğru giden çizgisiyle ve çekici arka tasarımıyla Opel, ilk kez tasarımıyla premium markalara rakip olacak bir otomobil ortaya çıkarmış. Insignia, 4830mm’lik uzunluğuyla selefi Vectra’nın 4611mm’lik uzunluğunun çok önünde. Otomobilin 1856mm olan genişliği ve 1498mm’lik yüksekliği de selefinden daha fazla.
İç mekan
Insignia’nın iç mekan tasarımı dış tasarım gibi sportif. Ayrıca aracın içi, dışı gibi Opel için yeni bir tasarım anlayışından izler taşıyor. Bu anlayış geçtiğimiz günlerde kapılarını açan Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gözler önüne çıkan yeni Astra modelinde de kullanılmış. Otomobilin orta konsolu tam bir teknoloji üssü gibi. Çok sayıda butonun kullanıldığı bu kısım kafa karıştırsa da alışınca bu sorun ortadan kalkıyor. Otomobilin sportif direksiyon simidi üzerinde pek çok kontrolü barındırıyor. Göstergelerse Alfa Romeo modellerindeki gibi birbirinden ayrı dairesel bir forma sahip… Insignia’da kullanılan malzemelerin kalitesi çok yüksek. Ayrıca detaylarda dahi işçilik kusuru ile karşılaşılmıyor. Ergonomik açıdan vites topuzunun ardındaki merkezi kontrolün kullanımı çok kolay. Ancak tüm işlemleri buradan yapamadığınız, yine orta konsoldaki butonlara basmanızın gerekiyor olması kullanım amacının tam olarak gerçekleştirilemediğini gösteriyor. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi yeterli. Ancak otomobilin tasarımının arkaya doğru azalıyor olması baş mesafesini sınırlandırmış. Insignia’nın 0,27 Cd sürtünme direnci değerine ulaşabilmek için küçük tutulan yan aynalarının yetersiz kaldığını belirtmeliyiz. Test ettiğimiz sedan karoserli Insignia 500 litrelik bagaj hacmi sunuyor. Hatchback karoserli versiyonda bu hacim 530 litreye ulaşıyor.
Performans ve sürüş
Test ettiğimiz Insignia’da 1.6 litre hacminde aşırı beslemeli bir motor görev yapıyordu. Bu motor 5500d/d’de 180hp güç, 2200-5500d/d arasında 230Nm tork üretiyor. Turbonun gücünü hissettirdiği 2500d/d’ye kadar cansız kalan araç bu devriden sonra ileri atılıyor. Ancak bu noktada belirtmeliyiz ki Insignia tam bir kuru zemin otomobili. Zeminden en ufak ıslaklıkla karşılaştığında yüksek tork sebebiyle sürekli çekiş kontrol sisteminin dizginlemesiyle karşılaşan otomobil gücünü tekerleklere iletmekte zorlanıyor. Aracın vites geçişleri bir miktar kemikli tutulmuş. Bu sayede spor otomobil hissi yaratılmış. Ayrıca sert tutulan debriyaj pedalı sayesinde de spor otomobil kullanılıyormuş gibi hissediliyor. Bizce bu sınıf için bu kadar sportif öğe yorucu olmuş. Otomobilin genel süspansiyon yapısı ve sertliği çok başarılı. Test aracımızda opsiyon olarak satın alınmış FlexRide sistemi sayesinden süspansiyon sertliği iç mekandan ayarlanabiliyor. Orta konsoldaki Sport butonuna basıldığında öncelikle göstergelerin rengi kırmızıya dönüyor. Ardından süspansiyon sertleşiyor ve direksiyonun, gaz pedalının tepkileri hızlanıyor. Bu modda Insignia ile bir virajdan diğer viraja geçmek zevk veriyor. Otomobilin karoseri minimum esneyerek muhteşem bir yok tutuş hissi yaratıyor. Testimiz süresince 10 litre kurşunsuz benzin tüketen Insignia motor hacmi düşünüldüğünde müsrif görünebilir. Ancak performansının yanında bu tüketim makul kabul edilmeli.
Güvenlik
2008 yılında Euro-NCAP testine giren Insignia, beş üzerinden beş yıldız almış bir otomobil. Otomobilin önden ve yandan çarpışmada mankeni koruma düzeyi Euro-NCAP mühendisleri tarafından beğenilmiş.
Teknik veriler
Motor: 1598cc, dört silindirli Yakıt tüketimi
Maksimum güç: 180 Hp / 5500 d/d Karışık: 7.7 lt/100km
Maksimum tork: 230 Nm / 2200-5500 d/d Şehirdışı
6.0lt/100km
Maksimum hız: 225 km/s Şehiriçi
10.7lt/100km
0-100 km/s hızlanma: 8.9 sn
Boyutlar (u/g/y): 4830/1856/1498 mm
Ağırlık: 1498 kg
Aktarma: Önden çekişli FİYAT
Şanzıman:
6 İleri Manuel
28.09.2009
Lastikler: 255/40 R19
Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk /Disk
Depo hacmi: 70 lt
Alıntıdır( ben aldım:P )
Yorum