Ynt: Benzinli ve dizel insignia
Konuyu açan arkadaş ikinci el için yazmış, ben de sıfır km için kabaca bir hesap yapayım. İnternette araştırma yaparken bu konuya denk gelen biri olabilir.
Cosmo donanımı ele alırsak vergiler yüzünden dizel motorlu olan benzinliden yaklaşık 35000 TL daha pahalı. Hesaplarken kolaylık olsun diye 30000 TL'ye yuvarlayalım. Eğer elinizde bu para yoksa kredi çekip faiz ödeyeceksiniz. Elinizde varsa da banka faizini kaybedeceksiniz. Faiz oranlarını tam bilemiyorum, bankadan ortalama %8-8.5 aralığında faiz alabiliyorsak kabaca 2500 TL ilk kalemdeki maliyetimiz. Buna (1) diyelim.
Yıllık MTV için dizel motorlu araç sahibi fazladan yaklaşık 1500 TL ödeyecek. (2)
Genelde atlanan bir nokta var, aracı alırken fazladan 30000 TL veriyoruz ama satarken her geçen yıl bu makas daralmış olacak. Mesela 4 yıl sonra sattığımızda bu fark en iyi ihtimalle 20000 TL olacak. Bu da gene yıllık kabaca 2500 TL maliyet demek. (3)
Bir de diğer ufak maliyetler var, daha pahalı olanın daha fazla kasko-sigorta primi, bakım ücreti v.s. Buna da 500 TL diyelim. (4)
Şimdi bu 4 adımdaki sayıları toplarsak yıllık 7000 TL gibi bir maliyet çıkıyor. Bu da şu demek, dizel kullanırken yakıttan elde edeceğimiz kar 7000 TL olursa bize yansıyan maliyetleri amorti edebiliyoruz.
Benzinli için ortalama 10 L, dizel için 7 L tüketim değerini ele alırsak, güncel yakıt fiyatlarıyla (İstanbul, mazot: 3.8 TL, benzin: 4.25 TL) aralarında 0.16 TL tüketim farkı oluyor ve bu da 43750 km yapıyor. Herkesin farklı kullanımı ve farklı tüketimi olacaktır, yakıt fiyatları da illa değişir ama bu şartlarda dizel alan kişi yıllık yaklaşık 40000 km kullandıktan sonra kar etmeye başlıyor.
Ben bu hesabı yaparken ekonomiden çok iyi anladığım falan anlamı çıkmasın, aynı hesabı geçen sene araç tercih sırasında yapmıştım ve benzinliyi tercih ettim. Tahmin ettiğim gibi yıllık ancak 15000 km yapabileceğim ve aylık 300 TL mazot yerine 500 TL benzin harcıyorum.
Konuyu açan arkadaş ikinci el için yazmış, ben de sıfır km için kabaca bir hesap yapayım. İnternette araştırma yaparken bu konuya denk gelen biri olabilir.
Cosmo donanımı ele alırsak vergiler yüzünden dizel motorlu olan benzinliden yaklaşık 35000 TL daha pahalı. Hesaplarken kolaylık olsun diye 30000 TL'ye yuvarlayalım. Eğer elinizde bu para yoksa kredi çekip faiz ödeyeceksiniz. Elinizde varsa da banka faizini kaybedeceksiniz. Faiz oranlarını tam bilemiyorum, bankadan ortalama %8-8.5 aralığında faiz alabiliyorsak kabaca 2500 TL ilk kalemdeki maliyetimiz. Buna (1) diyelim.
Yıllık MTV için dizel motorlu araç sahibi fazladan yaklaşık 1500 TL ödeyecek. (2)
Genelde atlanan bir nokta var, aracı alırken fazladan 30000 TL veriyoruz ama satarken her geçen yıl bu makas daralmış olacak. Mesela 4 yıl sonra sattığımızda bu fark en iyi ihtimalle 20000 TL olacak. Bu da gene yıllık kabaca 2500 TL maliyet demek. (3)
Bir de diğer ufak maliyetler var, daha pahalı olanın daha fazla kasko-sigorta primi, bakım ücreti v.s. Buna da 500 TL diyelim. (4)
Şimdi bu 4 adımdaki sayıları toplarsak yıllık 7000 TL gibi bir maliyet çıkıyor. Bu da şu demek, dizel kullanırken yakıttan elde edeceğimiz kar 7000 TL olursa bize yansıyan maliyetleri amorti edebiliyoruz.
Benzinli için ortalama 10 L, dizel için 7 L tüketim değerini ele alırsak, güncel yakıt fiyatlarıyla (İstanbul, mazot: 3.8 TL, benzin: 4.25 TL) aralarında 0.16 TL tüketim farkı oluyor ve bu da 43750 km yapıyor. Herkesin farklı kullanımı ve farklı tüketimi olacaktır, yakıt fiyatları da illa değişir ama bu şartlarda dizel alan kişi yıllık yaklaşık 40000 km kullandıktan sonra kar etmeye başlıyor.
Ben bu hesabı yaparken ekonomiden çok iyi anladığım falan anlamı çıkmasın, aynı hesabı geçen sene araç tercih sırasında yapmıştım ve benzinliyi tercih ettim. Tahmin ettiğim gibi yıllık ancak 15000 km yapabileceğim ve aylık 300 TL mazot yerine 500 TL benzin harcıyorum.
Yorum