Merhaba Arkadaşlar,
Bazı arkadaşlarımız benim THY Teknik A.Ş. çalışıtığmı biliyor.
1997 yılından beri İniş takımları Atölyesinde Mühendis ve 2004
yılından beri itibarende Atölye Şefi olarak görev yapmaktayım.
İniş takımları Uçaklardan 8 veya 10 yılda bir kez sökülerek Atölyeye gelir.
Bu üretici firmasının çıkardğı yayınlarla zorunludur. Aksi takdirde uçak üzerinde
uçmaya devam edemez.
Atölyeye gelen iniş takımı en küçük civatası, somununa kadar sökülür ve
Overhaul kitaplarında verilen talimatlara göre parçalar tamir görür.
Örneğin krom dökümesi veya ağır korozyonlu parça kitaplarındaki limitlerine göre
işlenir, tekrar krom kaplanır.Tüm burçlar yenilenir. Bütün parçalar tahribatsız muayene yöntemleri
ile incelenir ve faal edilen parçalar ve/veya yeni parçalar ile tekrar montaj yapılır.
İniş takımı test edilir. Uçağa yenilenmiş olarak verilir.
10 yıl daha uçağın bacakları ve yolcularımızın konforunu sağlayan elemanlar olarak iş görür.
Bugüne kadar B727,A310,RJ,A320 ve A340 Burun iniş takımları için overhaul yapıyorduk.
Ancak A330-A340 gibi büyük bir uçağın ANA iniş takımları yapılmıyordu. Lufthansa Teknik'e
gönderiyorduk. Özellikle yedek iniş takımları için oldukça hatırı sayılır milyon usd yatırım gerekiyordu.
2009 yılı sonlarında THY Teknik A.Ş. nin başlattığı çalışmalar sonuç verdi. 2010 yılında ilk A340-A330 Ana
iniş takımı Overhaul işlemimizi tamamladık. Bu sektörde Dünyada çapında bu işi yapan 5. şirket olduk.
Lufthansa Technik bu işe pek sevinmedi. THY filosu dahil 2023 yılına kadar alacağı yaklaşık 20 küsür uçak
işini kaybetti
Böylece paranın Yurtdışına gitmesini önlemiş olduk. Maliyet boyutuna bakıldığında da iyi kar ettiğimiz söyleyebilirim.
Bu konu ile ilgili Basında çıkan yazılar aşağıdaki linklerde yer almaktadır.
Bu başarıyı sizlerle paylaşmak istedim.
Bazı arkadaşlarımız benim THY Teknik A.Ş. çalışıtığmı biliyor.
1997 yılından beri İniş takımları Atölyesinde Mühendis ve 2004
yılından beri itibarende Atölye Şefi olarak görev yapmaktayım.
İniş takımları Uçaklardan 8 veya 10 yılda bir kez sökülerek Atölyeye gelir.
Bu üretici firmasının çıkardğı yayınlarla zorunludur. Aksi takdirde uçak üzerinde
uçmaya devam edemez.
Atölyeye gelen iniş takımı en küçük civatası, somununa kadar sökülür ve
Overhaul kitaplarında verilen talimatlara göre parçalar tamir görür.
Örneğin krom dökümesi veya ağır korozyonlu parça kitaplarındaki limitlerine göre
işlenir, tekrar krom kaplanır.Tüm burçlar yenilenir. Bütün parçalar tahribatsız muayene yöntemleri
ile incelenir ve faal edilen parçalar ve/veya yeni parçalar ile tekrar montaj yapılır.
İniş takımı test edilir. Uçağa yenilenmiş olarak verilir.
10 yıl daha uçağın bacakları ve yolcularımızın konforunu sağlayan elemanlar olarak iş görür.
Bugüne kadar B727,A310,RJ,A320 ve A340 Burun iniş takımları için overhaul yapıyorduk.
Ancak A330-A340 gibi büyük bir uçağın ANA iniş takımları yapılmıyordu. Lufthansa Teknik'e
gönderiyorduk. Özellikle yedek iniş takımları için oldukça hatırı sayılır milyon usd yatırım gerekiyordu.
2009 yılı sonlarında THY Teknik A.Ş. nin başlattığı çalışmalar sonuç verdi. 2010 yılında ilk A340-A330 Ana
iniş takımı Overhaul işlemimizi tamamladık. Bu sektörde Dünyada çapında bu işi yapan 5. şirket olduk.
Lufthansa Technik bu işe pek sevinmedi. THY filosu dahil 2023 yılına kadar alacağı yaklaşık 20 küsür uçak
işini kaybetti
Böylece paranın Yurtdışına gitmesini önlemiş olduk. Maliyet boyutuna bakıldığında da iyi kar ettiğimiz söyleyebilirim.
Bu konu ile ilgili Basında çıkan yazılar aşağıdaki linklerde yer almaktadır.
Bu başarıyı sizlerle paylaşmak istedim.
Yorum