Yeniden Selamunaleyküm öncelikle.
Tanışma bölümünde de yazdığım üzere 2006 avensis'ten 2012 insignia'ya terfi ettim. İnsignia açısından acımasızlık olmasın diye uzun sayılabilecek bir süre içerisinde arabayı daha da yakından tanımış bu sayede objektif bakma imkanına sahip oldum.
Elimden geldiğince, aklım yettiğince her iki aracında iyi ve kötü yanlarını paylaşmaya çalışacağım.
Motor :
Avensis 1.6 litre olmasına rağmen İnsignia kadar atik ve canlı bir motora sahip değildi. (Avensisi Lpg takmadan önceki hali açısından. Lpg'den sonra haliyle daha kötü) İnsignia hem daha az yakıyor, hemde turbonunda katkısıyla çok daha iyi hızlanıyor. Ve kesinlikle İnsignia kullanması çok daha zevkli bir otomobil.
İnsignia'nın motorunu durdururken hafiften bir silkeleme yapıyor. Motorun kapandığını kesinlikle hissediyorsunuz, hemde fazlasıyla. Avensiste ise bu durum çok daha iyiydi.
Avensisin motoru daha sessizdi. Motor yalıtımı avensiste daha iyiydi bence.
Donanım :
Fazla söze gerek yok. Gerek benim kullandığım kasa, gerekse 2012 model avensisten çok daha fazla donanıma sahip.
Konfor & Donanım & Müzik Sistemi:
Avensis, bence İnsignia'dan daha konforlu idi . Ancak, bu konforsuzluğa 18 jant ve sert süspansiyonların etkisi büyük. Öyle ki, en ufak çukuru dahi kabinde abartılı olmasa da hissediyorsunuz. ( Bu konuda neler yapılabilir ayrıca tavsiyelerinizi de bekliyorum)
Avenisiste, tozluklar halıfleks benzeri bir şeyle kaplıydı. Bozuk yolda tekerden sıçrayan taşların tozluğa çarpması çok daha az hissediliyordu.
Müzik sistemi kesinlikle avensiste daha iyiydi. İnsignia'da bass var mı yok mu anlamak çok zor. Hoş, kullandığım avensis ise ne mp3 çalabiliyordu, ne usb girişi ne de aux girişi vardı. Özellikle arka kapılardaki hoparlörleri bence Opel boşuna koymuş. Sinek vızıltısı kadar çıkıyor desem abartı olmaz galiba.
Radyo kesinlikle İnsignia'dan daha iyi çekiyor. Bu sonucu çıkarmanın ise Avensiste radyo anteninin arka cama entegre olmasınının payı büyük.
İnsignia çok daha kullanıcı dostu bir otomobil bence. En basitinden hava soğuk olduğunda göstergede beliren " Buzlanma olabilir. Dikkatli kullanın" gibisinden bir uyarı almak çok mutlu etti beni. Avensiste ise sadece 5-6 defa sıcaklık göstergesi yanıp sönerdi. Uyarı ikazı falanda yok tabi. Denk gelirseniz görürdünüz.
Ayrıca yakıt azaldığında, hem uyarı lambası, hem ikazı hem de gösterge ekranında ki uyarı yazısının olmasıda gayet güzel.
İnsignia'da kapı açık uyarılarının hangi kapının açık olduğunu göstermesi, ayrıca, hem bagaj kapısının, hem de motor kaputunun açık olmasına kadar göstermesi de ayrıca takdire şayan. Avensiste motor kaputu, bagaj kapısı uyarısı olmadığı gibi, kapı açık simgesi vardı sadece.
Ancak şu da var. İnsignia 'da vites yükseltme göstergesi var iken vites düşürme göstergesi neden yok onu da anlayabilmiş değilim.
İnsignianın Kliması avensisten kesinlikle daha iyi soğutuyor.
Avensiste en sevdiğim özelliklerden bir tanesi optitron göstergesi idi. Ama İnsignianın göstergesi avensisi aratmadı diyebilirim. Aydınlatma rengi ve ambiansı çok daha güzel.
Afl far sistemini anlatmaya zaten gerek yok.
Trim sesleri İnsignia'da daha az olsa da trim seslerinde uzun vadede Avensisi arayacağım gibi bir his var. İnşaallah yanılırım.
Avensiste elektro hidrolik direksiyon var iken, bildiğim kadarıyla İnsigniada bu özellik yok.
İnsignianın emniyet kemeri koltuğa bağlı olması emniyet kemerinin dağınık durmasına neden oluyor. Yani, nasıl anlatayım, emniyet kemeri düz durmuyor. Avensiste ise orta direk kısmına bağlı idi emniyet kemeri.
Daha önce bir otomobil inceleme sitesinde de görmüştüm. İnsignianın orta ekranının ve göstergelerinin ışığı geceleri ön cama yansıyor. Ve gerçekten bu durum beni gıcık ediyor.
Avensiste kaput ve bagaj kapağında hidrolik yoktu. Yuh demekten başka ise o zamanlar elimden bir şey gelmiyordu.
Bence en önemli özelliklerden biri. İnsignianın yol bilgisayarı inadına Türkçe iken, Avensiste hala yeni modellerde de bildiğim kadarıyla inadına ingilizce.
Sorunsuzluk
Avensis sorunsuz bir araba değil. 7 yıl kullandım. Hız yapmadığım, nazik kullandığım, bakımlarını mümkün mertebe aksatmamaya çalıştığım avensisin alt takımlarının sorunları, ön farların sararması, su girmesi, buharlanması, farların yolu göstermemesi, sis farlarına su girmesi, nikelajlarının dökülmesi, arka stop farlarına su girmesi, jantlarının göbekten (!) eğilmesi, tavandaki siyah şeritlerin yıkama neticesinde yerinden çıkması, normal hızda 2. vitesten 1. vitese geçmesinin daha doğrusu geçmemesinin verdiği anlık sinir patlamaları, torpidonun hidroliğinin zırt pırt yerinden çıkması, arabayı yıkadık diye teybin bozulması, içini temizledik diye havalandırma kanallarının kırılması, klima düğmelerinin sanki düğmenin içine sakız yapıştırmak gibi psikopat bir hareket yapmışcasına zor basması, defalarca bakımının yapılmasına rağmen bir türlü rölantinin sabit kalmaması, arabayı aldım alalı su fiskiyelerinin her ikisinin de ön cama aynı anda su fışkırtması olayını inatla yapmaması, inatla bir tanesinin tavana ve arka cama su fışkırtması, ön park lambalarının ve arka stop lambalarının muhtelif zamanlarda ve sırasıyla patlaması, anahtar üzerinde ki tuşların kopması... vs vs gibi sorunlarla uğraştım. Bu sorunlarla uğraştığım zamanlarda mevcut yedek parça fiyatlarını sorma gibi bir gaflette bulunduğum zamanlarda da fiyatlarının yüksek olmasından dolayı daha da sıkıntılı geçen 7 yıl oldu.
Sözün Özü.
Arkadaşlar şimdilik aklıma gelenler bunlar. Kesinlikle taraf tutmadan ve mümkün olduğunca objektif olarak yapmaya çalıştım değerlendirmeyi. Elbette, 2006 model avensis ile 2012 model insigniayı karşılaştırmak ne kadar mantıklıdır bilinmez ama benzer yıllardaki iki araç arasında da öyle dağlar kadar benzerlik olacağını düşünmüyorum. Uzun bir yazı oldu galiba. Kurban bayramınız mübarek olsun. Hayırlı, kazasız, belasız keyifli sürüşler dilerim.
Tanışma bölümünde de yazdığım üzere 2006 avensis'ten 2012 insignia'ya terfi ettim. İnsignia açısından acımasızlık olmasın diye uzun sayılabilecek bir süre içerisinde arabayı daha da yakından tanımış bu sayede objektif bakma imkanına sahip oldum.
Elimden geldiğince, aklım yettiğince her iki aracında iyi ve kötü yanlarını paylaşmaya çalışacağım.
Motor :
Avensis 1.6 litre olmasına rağmen İnsignia kadar atik ve canlı bir motora sahip değildi. (Avensisi Lpg takmadan önceki hali açısından. Lpg'den sonra haliyle daha kötü) İnsignia hem daha az yakıyor, hemde turbonunda katkısıyla çok daha iyi hızlanıyor. Ve kesinlikle İnsignia kullanması çok daha zevkli bir otomobil.
İnsignia'nın motorunu durdururken hafiften bir silkeleme yapıyor. Motorun kapandığını kesinlikle hissediyorsunuz, hemde fazlasıyla. Avensiste ise bu durum çok daha iyiydi.
Avensisin motoru daha sessizdi. Motor yalıtımı avensiste daha iyiydi bence.
Donanım :
Fazla söze gerek yok. Gerek benim kullandığım kasa, gerekse 2012 model avensisten çok daha fazla donanıma sahip.
Konfor & Donanım & Müzik Sistemi:
Avensis, bence İnsignia'dan daha konforlu idi . Ancak, bu konforsuzluğa 18 jant ve sert süspansiyonların etkisi büyük. Öyle ki, en ufak çukuru dahi kabinde abartılı olmasa da hissediyorsunuz. ( Bu konuda neler yapılabilir ayrıca tavsiyelerinizi de bekliyorum)
Avenisiste, tozluklar halıfleks benzeri bir şeyle kaplıydı. Bozuk yolda tekerden sıçrayan taşların tozluğa çarpması çok daha az hissediliyordu.
Müzik sistemi kesinlikle avensiste daha iyiydi. İnsignia'da bass var mı yok mu anlamak çok zor. Hoş, kullandığım avensis ise ne mp3 çalabiliyordu, ne usb girişi ne de aux girişi vardı. Özellikle arka kapılardaki hoparlörleri bence Opel boşuna koymuş. Sinek vızıltısı kadar çıkıyor desem abartı olmaz galiba.
Radyo kesinlikle İnsignia'dan daha iyi çekiyor. Bu sonucu çıkarmanın ise Avensiste radyo anteninin arka cama entegre olmasınının payı büyük.
İnsignia çok daha kullanıcı dostu bir otomobil bence. En basitinden hava soğuk olduğunda göstergede beliren " Buzlanma olabilir. Dikkatli kullanın" gibisinden bir uyarı almak çok mutlu etti beni. Avensiste ise sadece 5-6 defa sıcaklık göstergesi yanıp sönerdi. Uyarı ikazı falanda yok tabi. Denk gelirseniz görürdünüz.
Ayrıca yakıt azaldığında, hem uyarı lambası, hem ikazı hem de gösterge ekranında ki uyarı yazısının olmasıda gayet güzel.
İnsignia'da kapı açık uyarılarının hangi kapının açık olduğunu göstermesi, ayrıca, hem bagaj kapısının, hem de motor kaputunun açık olmasına kadar göstermesi de ayrıca takdire şayan. Avensiste motor kaputu, bagaj kapısı uyarısı olmadığı gibi, kapı açık simgesi vardı sadece.
Ancak şu da var. İnsignia 'da vites yükseltme göstergesi var iken vites düşürme göstergesi neden yok onu da anlayabilmiş değilim.
İnsignianın Kliması avensisten kesinlikle daha iyi soğutuyor.
Avensiste en sevdiğim özelliklerden bir tanesi optitron göstergesi idi. Ama İnsignianın göstergesi avensisi aratmadı diyebilirim. Aydınlatma rengi ve ambiansı çok daha güzel.
Afl far sistemini anlatmaya zaten gerek yok.
Trim sesleri İnsignia'da daha az olsa da trim seslerinde uzun vadede Avensisi arayacağım gibi bir his var. İnşaallah yanılırım.
Avensiste elektro hidrolik direksiyon var iken, bildiğim kadarıyla İnsigniada bu özellik yok.
İnsignianın emniyet kemeri koltuğa bağlı olması emniyet kemerinin dağınık durmasına neden oluyor. Yani, nasıl anlatayım, emniyet kemeri düz durmuyor. Avensiste ise orta direk kısmına bağlı idi emniyet kemeri.
Daha önce bir otomobil inceleme sitesinde de görmüştüm. İnsignianın orta ekranının ve göstergelerinin ışığı geceleri ön cama yansıyor. Ve gerçekten bu durum beni gıcık ediyor.
Avensiste kaput ve bagaj kapağında hidrolik yoktu. Yuh demekten başka ise o zamanlar elimden bir şey gelmiyordu.
Bence en önemli özelliklerden biri. İnsignianın yol bilgisayarı inadına Türkçe iken, Avensiste hala yeni modellerde de bildiğim kadarıyla inadına ingilizce.
Sorunsuzluk
Avensis sorunsuz bir araba değil. 7 yıl kullandım. Hız yapmadığım, nazik kullandığım, bakımlarını mümkün mertebe aksatmamaya çalıştığım avensisin alt takımlarının sorunları, ön farların sararması, su girmesi, buharlanması, farların yolu göstermemesi, sis farlarına su girmesi, nikelajlarının dökülmesi, arka stop farlarına su girmesi, jantlarının göbekten (!) eğilmesi, tavandaki siyah şeritlerin yıkama neticesinde yerinden çıkması, normal hızda 2. vitesten 1. vitese geçmesinin daha doğrusu geçmemesinin verdiği anlık sinir patlamaları, torpidonun hidroliğinin zırt pırt yerinden çıkması, arabayı yıkadık diye teybin bozulması, içini temizledik diye havalandırma kanallarının kırılması, klima düğmelerinin sanki düğmenin içine sakız yapıştırmak gibi psikopat bir hareket yapmışcasına zor basması, defalarca bakımının yapılmasına rağmen bir türlü rölantinin sabit kalmaması, arabayı aldım alalı su fiskiyelerinin her ikisinin de ön cama aynı anda su fışkırtması olayını inatla yapmaması, inatla bir tanesinin tavana ve arka cama su fışkırtması, ön park lambalarının ve arka stop lambalarının muhtelif zamanlarda ve sırasıyla patlaması, anahtar üzerinde ki tuşların kopması... vs vs gibi sorunlarla uğraştım. Bu sorunlarla uğraştığım zamanlarda mevcut yedek parça fiyatlarını sorma gibi bir gaflette bulunduğum zamanlarda da fiyatlarının yüksek olmasından dolayı daha da sıkıntılı geçen 7 yıl oldu.
Sözün Özü.
Arkadaşlar şimdilik aklıma gelenler bunlar. Kesinlikle taraf tutmadan ve mümkün olduğunca objektif olarak yapmaya çalıştım değerlendirmeyi. Elbette, 2006 model avensis ile 2012 model insigniayı karşılaştırmak ne kadar mantıklıdır bilinmez ama benzer yıllardaki iki araç arasında da öyle dağlar kadar benzerlik olacağını düşünmüyorum. Uzun bir yazı oldu galiba. Kurban bayramınız mübarek olsun. Hayırlı, kazasız, belasız keyifli sürüşler dilerim.
Yorum