Duyuru

Collapse
No announcement yet.

debriyaj balata sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • debriyaj balata sorunu

    Arkadaşlar merhaba,
    Bizde iki adet insignia mevcut, birtanesi 27500 km de. Dün Ankara yolunda aracın baskı balata gitti yolda kaldık. sonrasında çekici çağırıp aracı çektirmek zorunda kaldık. Şimdi kafamda şüphe olmaya başladı. 27500 km de balata sıyırır mı? biter mi? yanlış kullanım olabilir mi? debriyaj biraz yukarı kavryordu. Bunu hatırlıyorum. sıyırmasında fikri olan var mı?. Bütün bakımlar opel de yapıldı. Bakımlarıda biliyoruz. yağ, yakıt, polen filitre vs, Araç şimdi serviste. olan bize oldu. Yolda madur kaldık.
    2011 Cosmo Flexi Ride Navigation...

  • #2
    Ynt: debriyaj balata sorunu

    Büyük bir olasılıkla Kullanıcı hatası dır

    Debriyaj baskı balatasını 100 km de de yakabilirsiniz bunun bun standart bir kullanım süresi yok kullanıcı nın faktörü çok büyük

    30000-50000 arası bitmeler normaldir

    Geçmiş olsun

    Teknik anlatım

    http://www.insigniateam.com/forum/in...9665#msg269665



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: debriyaj balata sorunu

      1. 2 vitesler aşırı güçlü ve atik olduğu için kullanıcılar çoğunlukla farkında olmadan yarım debriaj ile ivmelenmeyi dengede tutmaya çalışmakta. Bu da baskı balatanın bitmesi anlamına gelmekte.

      En azından bende böyle bitmişti. Şimdi çok iyi anlaşıyoruz.
      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

      Yorum


      • #4
        Ynt: debriyaj balata sorunu

        Araçlarımız çok güçlü. Siz aracı ikinci el mi aldınız?
        Bazı kullanıcılar bizim araçlarımızı çok hor kullanabiliyor.
        Eski kullanıcısı yormuşsa sizde patlamış olabilir.
        Geçmiş olsun.
        Insignia 1.6T Cosmo + Navi Paket - Metro Mavi 2011
        Astra J 1.4 T Enjoy Active - Olimpik Beyaz 2013

        Yorum


        • #5
          Ynt: debriyaj balata sorunu

          Aracın ilk sahibiyiz. 2010 model ve otopark ta yatan araç sürekli kullanılmıyor. Peki kullanıcı hatalarını minimum'a indirmek için nelere dikkat etmeli. en azından ikinci araç için aynı sıkıntıyı yaşamayayım. ama yine de ilginç. balata ömrü sanki diğer araçlara göre çok kısa. Bİldiğim kadarıyla balata ları bizim firma üretiyor (ZF Sachs). opel de zf nin bir kısım ürünlerini kullanıyor.şimdi baktım tekrar clutch lar ZF imiş. çok ilginç
          2011 Cosmo Flexi Ride Navigation...

          Yorum


          • #6
            Ynt: debriyaj balata sorunu

            Çok da zamansız değil, ama 35.000 km filan rahat yapabilirdi. Debriyaj olayında kullanıcı hataları
            en başta gelen sebep. Bazı arkadaşlar debriyaj pedalını 'ayak dayama' gibi kullanıyorlar. Debriyaj boşluğu
            olmadığı için en küçük pres bile debriyaj balatasını sürekli kavrama durumunda bırakıyor;dolayısıyla ömrü
            çabuk bitiyor.

            Yorum


            • #7
              Ynt: debriyaj balata sorunu

              Arkadaşlar, Araç Ankara Reis te. kavrama dışında volan tarafıda hasar görmüş. Ayrıca şanzıman dişlileride problemliymiş. Maliyet olarak 4bin küsür tl. inanın bu benim araçtan soğumama çok sebep oldu. Bilemiyorum gelecekte ne yaparım. Bu kadar kısa zamanda baskı balata ve volan yiyen başka bir araç duymadım..Öbür araçta 6000 km. bu demektir ki. 20.000 e yaklaşınca satacaz. Peki ne alacaz?
              2011 Cosmo Flexi Ride Navigation...

              Yorum


              • #8
                Ynt: debriyaj balata sorunu

                Tüm bakımlar serviste yapılmışsa servisinizden iyi niyet garantisi isteyin, en azından parça tutarlarının bi kısmını servis karşılar, diğer taraftan debriaj olayı birazda şans ve kullanım, ben 90 binlik insignia kullanımımda 3 tk baskı balata bitirmiştim, önemli olan bunu erken anlayabilmek ve diğer parçalara volana zarar vermeden, yolda kdlmadan değiştirmek...

                Yorum


                • #9
                  Ynt: debriyaj balata sorunu

                  Bu konuda biraz geç kaldık. Anlayamadık. Yaaa bizim ofiste toyota corolla servis aracı var. 100.000 km değiştik baskı balata vs. Bu nasıl iştir anlamadım. Allah tan 4 yıllık özel parça garantisi yaptırmıştık. Umarım işe yarar. Aracı Reis Samsun dan almıştık.
                  2011 Cosmo Flexi Ride Navigation...

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: debriyaj balata sorunu

                    İnsignialarda debriaj biraz zayıf kalıyor, ufacık bi balatası var, bütün yük onun üzerinde, birazda zorlarsanız, sıyırmaması kaçınılmaz, bi kaç kere koku duydunuzmu dikkat edin, özellkle yarım debriaj gaz yapmayın, geri viteste rampa çıkmayı denemeyin...

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: debriyaj balata sorunu

                      Şanzımanı açmadan şanzıman dişlisinin arızalı plduğunu nerden bilmiş vede servisler şanzımanı söküp tamir yapmıyorlar yani böyle bir bilgileri yok benim araç 270 bg güçten dolayı 4. Vites dişlisini bozdum sök tak dişli hepsi 1000 tl tuttu sizin baskı balata be bilyakarla toplam 450 tl işçilik 200 tl volan en fazla 1300 tl hesabı yapın artık


                      1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: debriyaj balata sorunu

                        Volkan Bey çok haklısın. baskıbalatayı ben kendim de tedarik edebilirim. neden okadar yüksek mebla anlamadım. Yalnız şunu biliyorum. Corollanın volanı da değişti. eğer problem volana kadar gittiyse, eğer volan da değişecekse o zaman mebla arta bilir. Aracı kayınço kullanıyordu. Şu anda aracın başında. Talimat verdim kendisine. Değişen parçaları al diye. ayrıca sizin de dediğiniz bigi şanzıma'ı sökmeden dişli problemi olduğunu nasıl anladılar. Belki vites geçişlerinden anlaşılıyor olabilir. Tam emin değilim. Şu anda durumu bekliyoruz.
                        2011 Cosmo Flexi Ride Navigation...

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: debriyaj balata sorunu

                          Hangi Servistesiniz ?



                          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: debriyaj balata sorunu

                            Fatih bey kusura bakmayin geç cevap verdim.
                            Araç Ankara reis otomotivde idi. Aracı mesai yapıp toplamıslar. Karınca yolda. Debriyaj markasını sordum. Sachs olmadığını söyledi. GM ile başlayan bir marka imiş. Anlayamadım. Araç Yoda geliyor. 2800 tl ye indirmiştir. Özel kasko yu okudum. Klozunda baskı balata hariç yazıyor. Neyse yapacak birsey yok artık. Sanırım open yeni Insignia larda aynı ürünü kullanmıyor artık.
                            2011 Cosmo Flexi Ride Navigation...

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: debriyaj balata sorunu

                              Bu hesapta bir hata var mı?
                              2800 TL ne tutmuş bu kadar?
                              Bence bir hata olabilir.
                              Baskı Balata
                              http://www.opelgm.com/Opel-Insignia-...S,PR-3240.html
                              Volant
                              http://www.opelgm.com/Opel-Insignia-...s,PR-4366.html
                              Insignia 1.6T Cosmo + Navi Paket - Metro Mavi 2011
                              Astra J 1.4 T Enjoy Active - Olimpik Beyaz 2013

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X