C180 cla 200 performans olarak yaklasamaz ama e200 ıle ben kafa kafaya gıder dıye dusunuyorum 1.8 184 hp oda boş sayılmaz e250 karşısında cok bir varlık gösteremez bence.İnsignia 1.6T 2.5 ve 3 lt hacımde aracları tokatlıyabılecek güce sahip orasıda bir ayrı konu.
E250cdi bizimkileri geçemiyor. Çok az farkla 1.6 turbolar daha hızlı
C180 cla 200 performans olarak yaklasamaz ama e200 ıle ben kafa kafaya gıder dıye dusunuyorum 1.8 184 hp oda boş sayılmaz e250 karşısında cok bir varlık gösteremez bence.İnsignia 1.6T 2.5 ve 3 lt hacımde aracları tokatlıyabılecek güce sahip orasıda bir ayrı konu.
E250cdi bizimkileri geçemiyor. Çok az farkla 1.6 turbolar daha hızlı
Güzel bir aktivite olmuş cruze 2.0 dizel motorlarını yeni captivalarda da kullandılar mesela, patronun oğlunda var ve 4 çeker çok iyi ivmelenişi var..2 tonu bulan ağırlığına rapğmen gayet başarılı görüyorum..Bunun yanında cruze da kullanılırken acaba chiplisi ne olur diye düşünüyorum alala yani 1.6 T İnsignia nın namı yürüyor ama vites oranları ve son hıza geçiş noktasında cruza adına olumlu etkisi olacağını düşünüyorum..Akrabanız ümitsizliğe düşmesin chip tavsiye edin diyeceğim o
Bu arada insignia nın ağırlığını ve lastik genişliklerini de hesaba katarak performansını değerlendirelim..Çünkü örn passattan 180 kg daha ağır olmasına rağmen çok iyi
chip atılsa top speedinde değişme olurmu ibre zaten 220 düz yolda 209un üstüne çıkmıyo...başlarda muhteşem bi artışı olur o konuda şüphesiz..ama ilerisi için iyi olursa sylerim hem istanbulda oturuyolar odaka götürüp yaptırabilir
ya şyle insigniaya ne kdr geniş lastik gidebilirki daha doğrusu yakışabilir bence arka max 255 ideal güzel durur..bunun aracın hız etkisine hiç bi şekilde eksisi olmaz dye düşünüyorum
Lastik genişliği çok basit olarak motorun kapasitesini yola aktarmada önemli...Örn arkadan itişli Drag araçlarında ön tekerleklerdeki lastikler olabildiğince ince iken (sürtünmeyi en aza indirmek için) arka lastikler, olabildiğince geniş olur ki sürtünme artarak max ivmelenme sağlansın..İnsigniaların 18'' li jant opsiyonlarına sahip 1.4 T Ed Elg ve 1.6 T lerin örn lastik genişliği 245 iken normalde rakip olarak görmediğim passatlarda 215.. Dolayısıyla sürtünmesi az olduğu için ve insignia dan daha hafif olduğu için daha az yakıyor(daha azdan kastım litrelerce fark yok ortada 0.5-0.8 lt 1.4 T ile TSI arasında) Düşünün; 245 genişliğinde 4 lastik ve ekstra 180 kg fazla ağırlıkla bu ortalamaları ve performansları sunan insignialar için tebrikler az bile kalıyor..
Lastik genişliğinin aracın hızına nasıl bir etkisi oluyor acaba ?
Çekici yada itici olan lastiğin genişliği arttıkça sürtünme ve ağırlık fazla olacağı için aracın performansına ve hızlanmasına, hatta son hızına ne negatif yönde etkisi olur...
Yorum