slm arkadaşlar 1.6 T insigna 2009 model fleks şasi kaça alına bilir coktandır takip ediyorum ama fiyatlar kafamı karıştırdı bo konuda yardım ltf saygılar
avrupa ile japon arabaları arasındaki avrupa araçlar donanım olarak ve teknoloji olarak çok ileri ama japon arabalarının buna karşı bir iyi özelliği var o da motor ömrü. avrupalılar 3 yılda bir araba değiştiriyorlar çünkü vergilendirme ona göre haliyle çok uzun ömürlü olmayan küçük hacimli turbolu motorlara yöneliyorlar ve avrupalı üreticilerde araçları böyle üretiyor. tabi bunun içinde karbon salınımının payıda var. ama japonlar öyle değil onlar araçlarına uzun süre biniyorlar ve motorlarının ömrü uzun olsun istiyorlar. kimse 1-1.2-1.4-1.6 gibi motorların ömrünün uzun olduğunu söylemesin. uzun ömürden kasıt burda 100 bin 200 bin gibi kilometreler değil.. zaten motor ömrü km ile değil devir sayısıyla alakalıdır. nekadar çok devir okadar az ömür. gönül isterdiki ülkemizdeki vergi sistemi farkli olsun ve şöyle 2.5 atmosferik 150-160 hp lik bir insigniayı rahat rahat hor kullanmak.. bencejapon ve avrupalar arasında ki fark bu. sizin ne istediğiniz. araba alıp 15-20 yıl binmekmi yoksa 3 yılda 4 yılda araba değiştirmek mi
2012 1.4t beyaz/bej+edition elegance+yeni stil paket(18"+afl+bluetooth)+necvox
Ekşisözlükte Resident isimli üyenin yorumu araçları belli mesafe kullanmış sorun olmazsa burada paylaşıyorum
aralarına toyota avensis ve citroen c5'in de katılması gereken karşılaştırmadır.
deneme sürüşünde 508,passat,avensis,mondeo,insignia,c5 modellerinin olduğu ve her model için yaklaşık 65 kilometrelik bir route üzerinde test imkanı bulduğum araçlardır.
kişisel görüşüm aşağıda ki şekildedir.
dizayn;
mondeo,avensis,passat çizgileri nispeten birbirlerine benzer nitelikte olmakla birlikte insignia ve 508 daha fazla tasarım araçlar gibi duruyorlar. latitude ve c5 tasarım konusunda maalesef vasatın altında kalıyor. insigna sportif çizgileri nedeniyle agresif fakat konforlu, 508 ise farklı tasarımı ile rahatlığı çağrıştırıyor. tüm araçlara önden bakıldığında ilk önce alınacak araç insignia gibi dursa da 508'in ön dizaynı kalite ve farklılık kokuyor.
iç mekan dizayn ve ferahlık ;
c5'in iç dizaynı maalesef c sınıfı araçların ki gibi duruyor, nereye dokunulsa basitlik hissi doğuruyor. latitude ise kore'de üretilmiş olmasından dolayı sanırım elinden geldiğinde kaliteli durmaya çalışıyor ama maalesef klasik bir koreli hissini çok çabuk alabiliyorsunuz. ikisininde plastik kalitesi vasat durumda. passat klasik alman zihniyeti ile optimum düzeyde yaratılmış bir otomobil, daha fazlası yok, aracın içine bindiğinizde vw kullanıyorum haricinde hiçbir farklılık yaşamıyorsun. bence d segmentinde sunulan bir araçta sürücü veya yolcunun kendini farklı hissedeceği kaliteli ürünler ve tasarımlar çok önemli. avensis'in iç mekanında her ürünün en kalitelisinin kullanıldığını ve mühendislerin aracı tasarlarken kafa yorduğu çok belli. finishing mükemmel derecede, fakat tasarım aşamasında çok farklılık arz etmiyor. optimumluk düzeyde tasarım, ferahlık ve finishing konusunda en optimum araç mondeo. kullanılan malzeme kaliteli, plastiklerine dokunduğunuzda diğer araçlar ile bariz farkı anlayabiliyorsunuz. insigna, dış mekanda ki sportifliğini iç mekanına taşımış bir araç. beni kullanan arkaya oturmasın diyor. göstergeler ve direksiyon çok sportif, farklı sürüş modlarına göre göstergelerin rengi değişebiliyor. bahsettiğim d sınıfını tercih eden insanların farklılık beklentisini karşılıyor. aracın direksiyonuna geçtiğinizde güçlü,atak bir otomobili kullandığınızı fazlasıyla anlıyorsunuz, tek kötülüğü maalesef ön orta konsolda kullanılan plastiğin corsa'da kullanılana çok benzemesi, bu açıdan kişiye göre sınıfta kalabilir. zira ön orta konsol malzeme kalitesi açısından insignia sıralamada geride kalabilir, tasarım açısından ise çok çok önde. 508 sinsi bir yılan gibi, araca geçtiğinizde müthiş kalite hissine kapılıyorsunuz, sanki araç terziden çıkmış gibi, koltuklarda çift dikişler, ön konsol üzeri deri döşemeler, orta konsol tasarımı rakiplerine fark atıyor. ilk anda bu kadar kaliteyi farkediyorsunuz ve kafanızda ister istemez, performans konusunda vasat olacağı izlemine kapılıyorsunuz. gereksiz hiç bir tasarım yok. aracın kontakt düğmesi rakiplerinin aksine sol tarafta bulunuyor, bu da ister istemez algıda farklılık yaratıyor. yumuşak ve rahat çizgileri var, diğer rakiplerinden çok çok ferah. hem aracı şahsi kullanım hemde şoförlü kullanımda geniş bir alanda seyahat edebiliyorsunuz. aracın tavanı diğerlerinden daha alçak görülebiliyor, hatta daha düşük, fakat arkada oturumalarda aracın koltuklarının daha alçakta konumlandırılıması sebebiyle içinde kaybolabiliyorsunuz.
performans;
burada motor güçlerini yazmayacağım zira tüm araçların motor hacimleri eşit düzeydeydi.1.8 veya 2.0 arasında değişiyordu. vites oranları, hızlanma ve güç açısından insignia ön plana çıkıyor, zaten insigna d segmenti alıcılarını sportif ruhu ile vurmaya çalışıyor. ilk hızlanmalar, 1. vites ve 2. vites kalkışları müthiş. 508 ilk etapta hantal gibi duruyor, fakat ilk kalkıştan sonraki vites hızlanmalarında 508, insignia ile neredeyse başabaş mücadele ediyor, buradaki tek fark, hızlanmalarda insignia nın daha sert bir otomobil olup, hızlanmaları yolcuya hissettirmesi, 508 ise tam aksine, hızlanmaları kesinlikle hissetmiyorsunuz. virajlarda 508 çok dengeli, sürücüye pek fazla yapacak birşey bırakmıyor, yolcuyada hissettirmiyor. insignia ise haşarı çocuk konumunda, 5. vitesten 4. vitese yüksek devir geçişinde iyi sürücü olduğu takdirde istenilen herşeyi yapabiliyor.neticede insigna 508'e göre çok atak ve agresif, 508 ise daha konforlu ve dengeli. 508 atak hareketlerde cevap vermiyor.sınıfın en hantal aracı c5 ve latitude. yapması gerektiği gibi sadece gidiyor, hiçbir surette sınır zorlama yok.boşver performansı yolcu rahat gitsin konseptinde. mondeo insignia ve 508 ile yarışabilir düzeyde. hatta insgina gibi atak bir yapıya sahip, yolcu için biraz sert gibi duruyor.avensis her ne kadar performans tatmini vermese bile rahatlığı 508 ile yarışabilir konumda. hem rahatlığı hem sportifliği sunuyor, sert değil fakat virajlara limitlerde girildiğinde yolcuya ve sürücüye rahatsızlık hissi vermiyor.
servis ve hizmet durumu;
insignia'da hiç bir sıkıntı bulunmamakta, opel türkiye insigna müşterilerine özel ihtimam gösterip aracına sahip çıkıyor, mondeo servis ağı çok yaygın koç grubuna bağlı olması servis ve hizmet alma konusundaki standartları belirli bir düzeyin üstüne çıkarmış durumda. avensis maalesef japon olduğundan kalifiye eleman istiyor, klasik toyota kullanıcılarının her servisten randıman alamama ve parça bekleme sorunu bulunmakta, şirket ürettiği araçların sağlamlığı ve sorun çıkarmamasına güvenmiş durumda fakat herhangi bir geri çağırma da işler sanki karışır gibi. latitude konusu en zayıf halka, daha renault personeli bile aracı tanımıyor. çünkü araç kendi araçlar değil, kore'de samsung fabrikasında farklı teknoloji ve donanımla yapılan bir otomobil. renault genel müdürü ibrahim aybar'ın belirttiği gibi aracın satışı konusunda hiçbir hedefi yok, firmada tanıtım dışında maalesef araca yatırım yapmamış. en basitinden arızalı olan bir aracın sorununu çözmek bile iki gün aldı. çözen kişi ise eğitim müdürüydü, servis konusunda katetmeleri gereken çok yol var.c5 ve 508 aynı motoru kullanan araçlar. burada ki sorun çözme zamanını etkileyen konu citroen'in bir aile şirketi olan bayraktar holding'e bağlı olması, peugeot'un ise direkt kendisinin türkiye'de bulunması, servis memnuniyetini bu araç için üst seviyelere çekme isteği, araç türkiyeye gelmeden personelini eğitmesi ve aracına aşırı sahip çıkması. passat'ı servis klasmanına sokmuyorum zira adamlar zaten biz aracı satıyoruz, sırası geldiğinde araca bakarız, prosedür neyse onu yaparız, kısacası tok satıcı zihniyetinde.
bu karşılaştırmanın sıralaması kişisel olarak, biraz da rahatlığıa önem vermemden dolayı taraf tutmam göz önüne alınırsa;
508'i ön plana çıkardım fakat korkum diğer tüm kullanıcılar ve alıcılar gibi fransız olmasıdır. umarım en azından 200.000 km sorunsuz gidecek bir motora sahip olabilirler, zira araç, tasarım ve konfor açısından rakiplerinin fersah fersah önünde bulunmakta.sıfır performansı ise sadece insignia'dan daha iyi değil.
Ben aracımı almadan önce çok düşündüm orada yazan her aracı superbde dahil gerek arkadaslarımdan gerek test araçları ile denedim 1.6 dizel motor almaktı amacım tasarım kişiden kişiye değişir ama bu segmentte tasarım olarak 1-insignia 2- latitude derim bunu samimiyetle söylüyorum inci beyazı executive paket +panoromik cam tavan bence tasarım olarak cok güzel bir seçenek 508 nasıl beğenilir anlamak çok zor.
Konfor olarak bu segmentte 1-latitude 2-superb bence insignia sportif bir araç konfor odaklı degil okadar
Malzeme kalitesi hakkında yorum yapmam cok dogru olmaz yeterli bilgiye sahip degilim
Motor olarak insignia 1.6 dizel olmasada herzaman aklımda olan bir araçtı latitude passat c5 superb bu araçları karşılaştırdım bana göre latitude ve c5 motorları güzeldi,latitude kalkışta en ağır olanıydı ama 3. Vitesten itibaren bütün araçlardan daha iyi ivmelendihi bir gercek tdi motorlarda 4. Vites anlamsız uzundı ve baygınlık veriyordu
Donanım D sınıfında 1-latitude ve insignia 2- 508 olurdu donanım seviyesi insignia ve latitudenin daha yüksek
Fiyat yorum yapmak kolay herkes test yapıyor ama fiyatlara bakmıyor burası cok önemli
1-)insignia ve latitude misal ben örnek vereyim kendimden passat 105 tl idi manuel highline +opsiyonlar 6 ay sonra teslim latitudeyi full+full 70 bin tlye 4 gün sonra teslim aldım aradaki farkı neyle kapatıcsklar merak ediyprum
Kısaca bana göre insignia latitude bu segmentte 2 araç alınır
Sportiflik-insignia
Konfor-latitude
Öncelikle insignia herzaman benim hayLimdeki araçtı babam beni kırmamak için insignia aldı ben cok mutluydum ama babam 2 ay sabredebildi sebep rahat gelmedi araç ve arka tavan gercekten basık geldi 1.90 boyundayım ve babamda gaza yüklenincd 10-11litre görüyordu babamı kırmamak için vazgeçtim bu sevdadan baktım sonra gelen en güzel araç latitudeydi babamda direk aldı cok memnun bende öyle ama insignia hep içimde kaldı maalesef.
2013 Latitude 1.5 dci executive+panaromik cam tavan+prestij paket. Gerçek pilot
Ben aracımı almadan önce çok düşündüm orada yazan her aracı superbde dahil gerek arkadaslarımdan gerek test araçları ile denedim 1.6 dizel motor almaktı amacım tasarım kişiden kişiye değişir ama bu segmentte tasarım olarak 1-insignia 2- latitude derim bunu samimiyetle söylüyorum inci beyazı executive paket +panoromik cam tavan bence tasarım olarak cok güzel bir seçenek 508 nasıl beğenilir anlamak çok zor.
Konfor olarak bu segmentte 1-latitude 2-superb bence insignia sportif bir araç konfor odaklı degil okadar
Malzeme kalitesi hakkında yorum yapmam cok dogru olmaz yeterli bilgiye sahip degilim
Motor olarak insignia 1.6 dizel olmasada herzaman aklımda olan bir araçtı latitude passat c5 superb bu araçları karşılaştırdım bana göre latitude ve c5 motorları güzeldi,latitude kalkışta en ağır olanıydı ama 3. Vitesten itibaren bütün araçlardan daha iyi ivmelendihi bir gercek tdi motorlarda 4. Vites anlamsız uzundı ve baygınlık veriyordu
Donanım D sınıfında 1-latitude ve insignia 2- 508 olurdu donanım seviyesi insignia ve latitudenin daha yüksek
Fiyat yorum yapmak kolay herkes test yapıyor ama fiyatlara bakmıyor burası cok önemli
1-)insignia ve latitude misal ben örnek vereyim kendimden passat 105 tl idi manuel highline +opsiyonlar 6 ay sonra teslim latitudeyi full+full 70 bin tlye 4 gün sonra teslim aldım aradaki farkı neyle kapatıcsklar merak ediyprum
Kısaca bana göre insignia latitude bu segmentte 2 araç alınır
Sportiflik-insignia
Konfor-latitude
Öncelikle insignia herzaman benim hayLimdeki araçtı babam beni kırmamak için insignia aldı ben cok mutluydum ama babam 2 ay sabredebildi sebep rahat gelmedi araç ve arka tavan gercekten basık geldi 1.90 boyundayım ve babamda gaza yüklenincd 10-11litre görüyordu babamı kırmamak için vazgeçtim bu sevdadan baktım sonra gelen en güzel araç latitudeydi babamda direk aldı cok memnun bende öyle ama insignia hep içimde kaldı maalesef.
. Kardeşim arabanız hayır olsun ama bişey söylemek istiyorum arkası dar diyorsun ama latitude de öyle arkası hangar gibi araba degil insigniadan1 cm yüksektir bagaj desen insigniadan dar bagajdan kısıp diz mesafesi vermişler biraz hani süperb aldık filan desen anlıycamda. Bence baban sadece yakıtı için almıştır latitute başka yönden insigniayla degişilcek bir yeri yok sanki
Yorum