Ynt: OPEL ASTRA SEDAN COSMO 1.6 CDTi 136 hp Manuel TEST
Orjinal yazı sahibi: gencuse
Muharrem Bey,sizinde testlerinizi youtube'dan takip ediyorum ;-) Size rakip olmak için bu işe girdim :-) Uyarınız için teşekkür ediyorum. Videomu beğenirseniz çok sevinirim.gelelim aracın motoruna.Motorun ürettiği beygir gücünü takdir ediyorum.Fakat maksimum torkunu verdiği devir bence yüksek kalmış.Bugün VW'nin 1.6 tdi'si 1500 d/d 'da, PSA'nın 1.6 hdi'si 1750 d/d'da ve Toyata'nın 1.4 d-4d'si de 1750 d/d'da maksimum torkunu üretiyor.Bu da Astra'nın ilk hızlanmasında küçük bir hantallık yaratıyor bence.Onun haricinde Astra sedanın 1428kg gibi yüksek bir ağırlığı var.Birçok rakibi şuan 1250kg gibi ağırlıklara düşmüş durumda.Bunun da hızlanma ve esneklik değerlerini etkilediğini düşünüyorum.
Üstadım max. torku erkene çekmek anlık tork patlamasına neden olabilir. Grafik değerine bakmam lazım ama 2000 devire kadar lineer bir şekilde araç ivmeleniyor. Muhtemelen 1500 devirde araç 200 nm torkun üstünde güç veriyor. Grafğini inceleyince kesin değeri yazarım.
Ağırlık konusunda haklısınız 150 kg hafiflemesi lazım. 2015 Astra için ciddi hafifletmeler yapılacağı söyleniyor. İlerleyen zamanda göreceğiz
Bu arada rekabet iyidir. Daha objektif videolar ortaya çıkar
Ynt: OPEL ASTRA SEDAN COSMO 1.6 CDTi 136 hp Manuel TEST
Orjinal yazı sahibi: emre2929
Grafige gore 1500 devirde 290 tork
Dediğin gibiyse adamlar daha ne yapsın kardeşim 1500 devirde 320 nm tork verirse üst devir cansız kalır. Değişken geometrili turbolar lagı minimum yapmak için hp bandını da ona göre yayıyorlar bu sefer torku uzun tutması turbonun yıpranma ömrünü artırır ama 1500 devirde 290 nm tork da ciddi bir güç
Ynt: OPEL ASTRA SEDAN COSMO 1.6 CDTi 136 hp Manuel TEST
Benim aracı kullanırken hissettiğim hantallığın-sunduğu tork ve beygir gücüne göre değerlendiriyorum- o zaman bence iki nedeni var.Birincisi uzun vites oranları,ikincisi ise aracın genel ağırlığı...Katılır mısınız bilmiyorum!
Ynt: OPEL ASTRA SEDAN COSMO 1.6 CDTi 136 hp Manuel TEST
Orjinal yazı sahibi: gencuse
Benim aracı kullanırken hissettiğim hantallığın-sunduğu tork ve beygir gücüne göre değerlendiriyorum- o zaman bence iki nedeni var.Birincisi uzun vites oranları,ikincisi ise aracın genel ağırlığı...Katılır mısınız bilmiyorum!
Ağırlık üstadım malesef ağırlığı D segmenti araçlara yaklaşmış.
Ynt: OPEL ASTRA SEDAN COSMO 1.6 CDTi 136 hp Manuel TEST
Muharrem Bey,sizin Mazda 3 Reflex Skyactiv-G 1.5 otomatik testi yarım kalmış.Bende uzun zamandır merakla bekliyorum aracı.Yakıt tüketimi satış danışmanının iddaasına göre sizin Golf'ü aratmaz diyor ama ben golf kadar ekonomik olacağını düşünmüyorum.Sizin genel izleniminiz nedir aracın motoru hakkında?14:1'lik sıkıştırma oranı dizel motorlar gibi olmuş.Çekişi sizi tatmin etti mi acaba?
Ynt: OPEL ASTRA SEDAN COSMO 1.6 CDTi 136 hp Manuel TEST
Orjinal yazı sahibi: gencuse
Muharrem Bey,sizin Mazda 3 Reflex Skyactiv-G 1.5 otomatik testi yarım kalmış.Bende uzun zamandır merakla bekliyorum aracı.Yakıt tüketimi satış danışmanının iddaasına göre sizin Golf'ü aratmaz diyor ama ben golf kadar ekonomik olacağını düşünmüyorum.Sizin genel izleniminiz nedir aracın motoru hakkında?14:1'lik sıkıştırma oranı dizel motorlar gibi olmuş.Çekişi sizi tatmin etti mi acaba?
Güzergah sıkıntısı yaşadım biraz üstadım ne yazık ki Aracın çekişi oldukça tatminkar ben oldukça beğendim
Yorum