Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İNSİGNİA İZLENİMLERİ

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #46
    Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

    Coşma yok, 1,6 t için...

    2. Vites 96
    3. Vites 153
    4. Vites 212
    5. Vites 245 ( net emin değilim)

    Hatta bi ara video çekmiştim, redline hızları diye, bulursam yüklerim...

    Yorum


    • #47
      Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

      http://youtu.be/HAMLjRgIVO4

      Yorum


      • #48
        Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

        Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
        . Abi iyi kıyıp basmışsın o kadar ben hayatta arabayı redline sokamam ama maşallahı var arabanın

        Yorum


        • #49
          Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

          Birşey olmaz tabi uzun süre redline de kullanmadıkça.
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #50
            Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

            Orjinal yazı sahibi: ç.mustafa
            Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
            . Abi iyi kıyıp basmışsın o kadar ben hayatta arabayı redline sokamam ama maşallahı var arabanın
            Üç sene, iki ay geçmiş aradan, bide araç daha yeniydi ozamanlar, arada redline yapmak iyidir

            Yorum


            • #51
              Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

              Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
              Orjinal yazı sahibi: ç.mustafa
              Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
              . Abi iyi kıyıp basmışsın o kadar ben hayatta arabayı redline sokamam ama maşallahı var arabanın
              Üç sene, iki ay geçmiş aradan, bide araç daha yeniydi ozamanlar, arada redline yapmak iyidir
              Ara da bir motor açılsın diyorsun yani

              Yorum


              • #52
                Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                Orjinal yazı sahibi: ç.mustafa
                Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
                Orjinal yazı sahibi: ç.mustafa
                Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
                . Abi iyi kıyıp basmışsın o kadar ben hayatta arabayı redline sokamam ama maşallahı var arabanın
                Üç sene, iki ay geçmiş aradan, bide araç daha yeniydi ozamanlar, arada redline yapmak iyidir
                Ara da bir motor açılsın diyorsun yani


                Motoru açmak iyidir

                Yorum


                • #53
                  Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                  Orjinal yazı sahibi: aton1981

                  1. 50
                  2. 90
                  3. 140
                  4. 210
                  5 ve 6 hak getire.

                  Yaklaşık değerler....
                  Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
                  Coşma yok, 1,6 t için...

                  2. Vites 96
                  3. Vites 153
                  4. Vites 212
                  5. Vites 245 ( net emin değilim)

                  Hatta bi ara video çekmiştim, redline hızları diye, bulursam yüklerim...
                  Bu değerleri gördükten, videoyu izledikten sonra gaza gelmek işten bile değil.
                  En kısa zamanda bende böyle bir tecrübe yapacağım.
                  Hasan Bey, videoda t.c. kapatıyorsunuz. Bunu daha çabuk hızlanmak için mi yaptınız?

                  Yorum


                  • #54
                    Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                    Orjinal yazı sahibi: genc_avcI
                    Orjinal yazı sahibi: aton1981

                    1. 50
                    2. 90
                    3. 140
                    4. 210
                    5 ve 6 hak getire.

                    Yaklaşık değerler....
                    Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
                    Coşma yok, 1,6 t için...

                    2. Vites 96
                    3. Vites 153
                    4. Vites 212
                    5. Vites 245 ( net emin değilim)

                    Hatta bi ara video çekmiştim, redline hızları diye, bulursam yüklerim...
                    Bu değerleri gördükten, videoyu izledikten sonra gaza gelmek işten bile değil.
                    En kısa zamanda bende böyle bir tecrübe yapacağım.
                    Hasan Bey, videoda t.c. kapatıyorsunuz. Bunu daha çabuk hızlanmak için mi yaptınız?

                    Evet aynen öle, stock olan her 1.6t insignia bu değerleri görmesi lazım, araçlarınızın maşallahı var, vites aralıkları çok uzun, devir çevirmesi olağanüstü, fazla gaza gelmeyin ama boş ve güvenli bi yolda test edin...

                    Yorum


                    • #55
                      Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                      Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
                      Motoru açmak iyidir
                      Motor açma aslında bir 'şehir efsanesi' olarak nitelendirilse yeridir.
                      Bence şuna dikkat edilmesi yeterlidir. Sıfır araç alındığında kullanım el kitabını baştan sona en az bir kere okunması, eğer varsa
                      ilk 1000 ya da 2000 veya daha uzun süreler için belirtilmiş devir ve hız sınırlamalarına riayet edilerek kullanılması , motorun sağlığı
                      ve performansı açısından önemli ve yeterlidir.

                      Bunun yanında, periyodik bakımların zamanında ve işinin ehli insanlar tarafından yapılması da motorun performansını arttıran etkenlerdir.

                      Bizim insignia motorları 'sıcak seven motor' olarak adlandırılıyor; ama, motor ömrü ve düşük yakıt sarfiyatı için tavsiye
                      edilen şey şu: Mümkün olan en yüksek vitesle, mümkün olan en düşük devirde kullanmak.

                      Yorum


                      • #56
                        Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                        Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09

                        Evet aynen öle, stock olan her 1.6t insignia bu değerleri görmesi lazım, araçlarınızın maşallahı var, vites aralıkları çok uzun, devir çevirmesi olağanüstü, fazla gaza gelmeyin ama boş ve güvenli bi yolda test edin...
                        [/quote]

                        Hasan Bey; seri hızlanmalarda 1-3-5 , 1-2-5 v.b. vites aralıklarını kullanmayı denediniz veya tercih ettiniz mi?

                        Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
                        Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
                        Motoru açmak iyidir
                        Motor açma aslında bir 'şehir efsanesi' olarak nitelendirilse yeridir.
                        Bence şuna dikkat edilmesi yeterlidir. Sıfır araç alındığında kullanım el kitabını baştan sona en az bir kere okunması, eğer varsa
                        ilk 1000 ya da 2000 veya daha uzun süreler için belirtilmiş devir ve hız sınırlamalarına riayet edilerek kullanılması , motorun sağlığı
                        ve performansı açısından önemli ve yeterlidir.

                        Bunun yanında, periyodik bakımların zamanında ve işinin ehli insanlar tarafından yapılması da motorun performansını arttıran etkenlerdir.

                        Bizim insignia motorları 'sıcak seven motor' olarak adlandırılıyor; ama, motor ömrü ve düşük yakıt sarfiyatı için tavsiye
                        edilen şey şu: Mümkün olan en yüksek vitesle, mümkün olan en düşük devirde kullanmak.
                        Şaman Bey; ilk 5.000 km.lik kullanım aracın motor ve parça uyumunu sağlama, aracın kendini tanıma aşaması olduğundan el kitabı bilgileri ve tavsiye edilen kullanım şekline uymak çok önemlidir.
                        Fakat örneğin 6.000 km.den sonra motoru açmak yararlı ve -bence- gereklidir. Serin havada, uzun ve dik bir rampaya aracınızı 3. vites 140 km/h ile vurduğunuzda
                        motorun her an açılmak için yırtındığını, ileri atıldığını hissedersiniz. Bir haftalık sakin kullanım sonrası tekrar aynı şekilde rampa yaptığınızda altınızdaki motorun 'Kaslandığını', daha önce zorlandığı rampayı 'yırttığını' farkedersiniz. Bu şekilde birkaç kullanımdan sonra motorun kas yapısında ve yakıtında fark edilir bir iyileşme gözlenir.
                        İnsignia için haklısınız; aracı aldığım arkadaş gibi, siz tecrübeli arkadaşlarda aracı özellikle düşük viteslerde devirli değil devirsiz kullanma, en yüksek vitesde en düşük hızla kullanma tavsiyesinde bulundunuz.
                        Saygılar.

                        Yorum


                        • #57
                          Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                          Seri hızlanmalarda her viteste deviri doldurarak hızlanmak daha seri ve sağlıklıdır, ancak ani ara hızlanmalarda 2-3 vites düşülttüğüm durumlarda oluyor, örneğin 110 km hızda 6 viteste ilerken, ani bş hızlanma gerektiğinde direk 4 e hatta 3. Vitese çekip gazlayabilirsiniz, ancak bunları tamemen araca uygun değerlerde yapmanız lazım, mesela 6. Viteste 160 km hız ile giderken, 3. Vitese atarsanız motor devri direk 7 bin üzeri olur ve redline girersiniz, o anda piston kolları yamulabilir...

                          Yorum


                          • #58
                            Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                            Öncelikle sürekli sorularıma ilginiz için tşk.
                            İnsigniada düz vites geçişleriyle 1-3-5 v.b aralıklı geçişlerin tork/serilik v.s. kıyaslama merak etmiştim.
                            Zira ne kadar tecrübe ederseniz edin herşeyi kendi kendinize öğrenemiyorsunuz. Tecrübeli arkadaşlardan birşeyler kapmak şart.
                            Şimdiye kadar ki arabalarımda acil durumlarda 1-3-5 geçişleri idealdi.
                            Bahsettiğiniz yüksek hızdan ani düşük vitese geçmek 'patlatma' diye tabir edilen gaddar bir motor açma yolu ki; belirttiğiniz gibi piston yamulması ve daha birçok ağır ve zahmetli masrafa yol açabilir.

                            1-3-5 vites aralığı kullanmak çok zevkli. En azından bana değişik bir haz/zevk veriyor.Daha sportif bir havası oluyor sanki. Herkese tavsiye ederim. ihihi

                            Yorum


                            • #59
                              Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                              Rica ederim, elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz hepimiz, 1,3,5 hızlanmaları insignia ile denemedim hiç, ancak mantık olarak iki vites yükselttiğinizde devir düşük olucağından hızlanma daha ağır olabilir, mesela 1.viteste max.hız 55 km/h, burdan 3. Vitese atarsanız devir biraz düşük kalıcaktır, tam emin değilim ama yaklaşık 2500 d/d civarı olabilir, düşük devirde hızlanmak, yüksek devirde hızlanmaya göre daha yavaş olucaktır, aracım dursaydı bi uygulama yapıp net sonuçlara ulaşırdım...

                              Yorum


                              • #60
                                Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                                APG'yle tanıştık İzmit'te Hasan abi motora kendinden birşeyler kattın demek coşuyor araba )
                                2016 Ford Mondeo Titanium + Platin Beyaz + Sunroof + Tekno Paket + Ford Dynamic LED

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X