Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İNSİGNİA İZLENİMLERİ

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İNSİGNİA İZLENİMLERİ

    Slm arkadaşlar.
    2012 1.6T Edt. Elagance teknik gri ile aranıza katıldığımı tanışma bölümünde belirtmiştim.
    Kısa bir kullanımdan sonra izlenimlerimi, beğenilerimi,eleştirilerimi paylaşmak istedim.Çünkü ne kadar uzun süre kullanırsan birşeylere alışıyorsun ve göremiyorsun.
    Araç 16.000 km. alındı ve şu an 17.500 km.de. 1500 kmlik bir kullanımı var.
    * İzmir'de ekspertiz yapıldıktan sonra araç alındı ve yola çıkıldı. Yaklaşık 1.100 km.lik uzunyol boyunca benzin almak harincinde araç istop etmedim.
    Yolculuk 11.5 sat sürdü.Araçtan indiğimde kayda değer bir yol yorgunluğu hissetmedim.( Yolculuğun 8 saati gece yolculuğu şeklindeydi.)
    Araç yolculuk boyunca çekişten düşmedi ve en ufak sıkıntı çıkarmadı.(Maaşallah)
    - İlk kullanımda direksiyon bayağı küçük görünmüştü.Şimdi gözüm mü alıştı nedir pek küçük gelmiyor.
    Araç son derece seri ve atak. Bunun karşılığı olarak ne yazık ki yakıtta bayağı cömert. Bu gidişle benzin parası cebi yakacak. Aracı alırken bunu kabullenmek gerek.
    Depoyu doldurup yola çıktığımda, ilk çeyrek depoda 140 km. yapmıştım ve - Eyvah! dedim.Acaba hata mı ettim diye şöyle bir düşündüm.Çünkü bir depoda 600 km. bile yapmıyordu. 2. çeyrek depoda 180 km. gördüm. Biraz daha dikkatle kullanınca 3. çeyrek depo 200 km. yi biraz geçti. Aslında 90-100-110-120 vb. hızlarda cc açıp uzun yolda ne kadar yaktığını hesaplamak istiyordum. Fakat cc açmayı bilmediğimden bunu yapma şansım olmadı.
    Yalnız şunu gördüm ki; 100 km. hız geçilmezse yakıt kullanımı aşırı değil. Fakat aracın içine girince ne oluyor- ne bitiyor anlamadım, basmadan duramıyorsun arkadaş.
    Sanki araba kanınıza giriyor, hadi bas bas bassssss diyor, ayağınızı bişey gıdıklıyor. Böyle olunca da benzin tüketiminde üzülmek kaçınılmaz oluyor.
    Tasarruf yapmak mümkün tabi, yalnız dediğim gibi araba buna izin vermiyor. Araç yakıtın hakkını veriyor tabii.
    Arabaya bindiğimde dikkatimi çeken ve hoşuma giden ilk şey aracın içinin bej döşeme oluşu ve sağ kapı açma kolunun altından başlayıp göğüsü geçerek sol kapı açma mandalında biten metalik hilal şeklindeki estetik çalışma oldu.Burdan İnsignia estetik işçilikten puanını kaptı. Ayrıca göğüsün uzun ve geniş görüntüsü, özellikle ön yolcu koltuğundan göğüs yapısı harika görünüyor. Zaten dış görünüş için yorum yapmaya gerek yok.
    Bunun yanında konsol üstünde ( ön-alt tarafta boydan boya olan) bulunan ahşap görünümlü kaplama nedir anlayamadım. Ahşap desem ahşap değil; plastik desem plastik değil; laminant gibi bişe desem, değil. Bu kaplama hangi malzemeden arkadaşlar?
    Arka tarafta gayet geniş ve yüksek. Arka taraftaki yolcuların sıkıntı yaşayacağını söyleyen arkadaşlara katılmıyorum.
    Aracın amartisörleri sert arkadaşlar. Bazı arkadaşlar forumda şehir içi kullanımda çukurların hissedilmediğini belirtmiş fakat malesef gayet güzel bir şekilde çukurları hissediyorsunuz.( Şaka ) Süspansiyonlar daha yumuşak olabilirdi. Tabi bu aracın konforunu biraz gölgelesede genel olumlu düşüncemi değiştirmiyor. Mühendislerin aracın atak kullanımı ve Flexiride şasenin farkı ortaya çıksın diye böyle yaptığını düşünüyorum.
    Hazır konuya girmişken yadırgadığım kısımlara geçeyim:
    * Radyo anteni beni üzdü arkadaşlar. Ne eğiliyor ne katlanıyor ne de kısalıyor. Öyle dik durmak zorunda. Daha kaliteli ve kullanışlı olmalıydı.
    * Araçta alarm yok. Alarmın maliyeti nedir?
    * Arka kısımda priz değil çakmaklık var. Forumdan araştırdığım kadarıyla bunun bir standardı yok.
    Evet bunlar çok ufak detaylar fakat:
    Tüm zamanların en iyi opeli diye ilan ediyorsun, amiral gemim diyorsun, sonra da bu ufacık şeylerden kısıyorsun.
    Kuıllanıcılar Cosmo donanımı Afl için tercih ediyor. İnsignia giriş paketinde bile bu özellikler olmalıydı.
    Kaportaya gelince gayet sağlam.
    Nasıl oldu anlamadım, hafta sonu gezmesinde hafif hızda giderken fren yapmama rağmen duramadım ve öndeki mercedese hafiften dürttüm. Mercedes 1 mt. filan ilerledi.
    Sanırım araç boştaydı. Araçtan inip baktığımda aracımda en ufak bir çizik bile olmadığını gördüm ve maaşallah dedim.
    Aracın düşük viteslerde ivmelenmesi çok güzel.Yalnız 1. 2. ve 3. viteslerde hızlanırken sanki ön tekerler patinaj yapmaya çalışıyor gibi. Ön akslara fazla güç gidiyor. Tabi 180 hp bu kolay değil.Fren mesafesi bana biraz uzun geldi. Ve sanki Abs çok çabuk devreye giriyor.
    Hızlı ve-veya atak kullanmak isterseniz çok zevkli bir araç.
    Sonuç: Parasının hakkını veren muadil rakiplerinden açık ara önde bir araç.
    * Aracıma araç buz dolabı almak istiyorum. Siz kaç lt.lik aldınız ve nereye yerleştirdiniz. ( Koltuk altı,arkası vs.)
    * Arka çakmak gözünde laptop şarj edilebilir mi, yoksa voltaj yüksek ya da alçak gelip araca zarar mı verir?
    * En önemlisi : Uzun km.li kullanımlarda motoru istop edince ( turboyu bekledikten sonra) motordan çatalı çatala vurur gibi veya çatalı cam bardağa vurur gibi çın-çan-çıt vb. sesler geliyor. Bu normal mi? Aracı aldığım arkadaş yolculuktan sonra böyle sesler geldiğini söylemişti ve hepsinde bu var normal demişti.
    * Ön camlara 1 arka camlara 2 numara siyah film atmak istiyorum ne dersiniz?
    * Örneğin cc açık şekilde 100 km. sabit hızla giderken yavaşlamamız gerekti ve 60 km. hıza düştük. Bu durumda cc aktif ederek araç otomatik hızlanırken vitesi artırabilirmiyiz, yoksa aracı 5.-6. vitese kadar çıkartıp bu şekilde mi cc açmalıyız? Farklı bir deyişle cc açıkken vites küçültüp büyütebilir miyiz?
    * Petrole girdiğinizde pompaya girmeden 10 mt. ilerde aracı durdurup rölantide turboyu mu bekliyorsunuz , yoksa pompanın başında mı 1. dk. bekliyorsunuz?
    Saçma bir soru oldu fakat merak ediyorum petrolde turbo olayını nasıl yapıyorsunuz?
    * Bazen turboyu unutup motoru istop ediyorum. Ve hemen hatırlayıp motoru tekrar çalıştırıp 1 dk. bekliyorum. Bunun turboya faydası olur mu?
    Not: Klavyenin başına geçince ne aklıma geldiyse yazdım.Bu yüzden yazıda konu bütünlüğü olmayabilir, kusura bakmayın arkadaşlar.
    Aklıma başka detaylar geldikçe eklerim.
    Saygılar.

  • #2
    Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

    Harika bir başlangıç olmuş
    Detaylara takılmanız normal
    İnsignia otomobilden çok insana benzetirdim
    Günü gününe uymaz
    Hep değişik keyifler verirdi
    Siz de benim gibi 110 bin km yapıp aynı şeyleri yaşayacaksınız gibi
    Tekrar hayırlı olsun

    Yorum


    • #3
      Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

      Çok keyifli bir yazı olmuş bir solukta okunuyor sağolun

      Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant
      Şimdi F30 Modernline Sunroof

      Yorum


      • #4
        Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

        Hayırlı olsun tekrar, bilinçli bir kullanıcısınız, öncelikle bildiğim sorulara cevap vereyim, aracı stop ettiğinizde gelen o çat çut sesler tamemen egzos borularından gelmektedir, soğumakta olan egzos borusu bu tarz sesler çıkarır ve tamamen normaldir, cc devrede iken debriaja yada frene bastığımız anda cc devre dışı kalıcaktır, yani vites küçültmeniz yada büyütmeniz cc yi devre dışı bırakıcaktır, hızınıza uygun vitesi seçip cc yi devreye sokmak en mantıklısı, turbo konusu ise, mesela petrole giriceksiniz, girmeden hızınızı iyice düşürün, düşükte devirde (2000 devir altı) 30 saniye kullanın, yada bunu yapamıyorsanız, pompada durun 30 sn. Rölantide bekleyip stop edin, fakat unutup hemen stop ettiğinizde tekrar çalıştırmanın bi pek bi faydası olmaz...

        Yorum


        • #5
          Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

          Guzel anlatim olmus tesekkurler



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

            Aracın çok çabuk abs'ye girdiğini söylemişsiniz. Düşük hızda giderken önünüzdeki araca hafif şekilde çarptığınızı söylemişsiniz. Bunların nedeni aracın lastiklerinin ömrünü tamamlaması olabilir. Kontrol etmenizde fayda var.
            2010 İnsignia 1.6 180 hp Cosmo + Dvd 800 Navi +Rear View Camera+Media Box + Sunroof + Olimpik Beyaz

            Yorum


            • #7
              Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

              Aracanız hayırlı olsun allah kaza bela göstermesin yazınızda çok güzel roman gibi olmuş lastiklerinizi kontrol edin derim !!

              Yorum


              • #8
                Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                * Aracıma araç buz dolabı almak istiyorum. Siz kaç lt.lik aldınız ve nereye yerleştirdiniz. ( Koltuk altı,arkası vs.)
                Orjinal Küçük buzdolabı var Opelin
                * Arka çakmak gözünde laptop şarj edilebilir mi, yoksa voltaj yüksek ya da alçak gelip araca zarar mı verir?
                Araya bir Inverter koyarsanız daha iyi olur ben öyle yaptırdım
                * En önemlisi : Uzun km.li kullanımlarda motoru istop edince ( turboyu bekledikten sonra) motordan çatalı çatala vurur gibi veya çatalı cam bardağa vurur gibi çın-çan-çıt vb. sesler geliyor. Bu normal mi? Aracı aldığım arkadaş yolculuktan sonra böyle sesler geldiğini söylemişti ve hepsinde bu var normal demişti.
                Çıt-Pıt Sesler normal
                * Ön camlara 1 arka camlara 2 numara siyah film atmak istiyorum ne dersiniz?
                Keyifinize göre ve polislerle uğraşma sıklığını göz alarak yaptırabilirsiniz benim araçtada önler 1 diğer yerler 2 numara
                * Örneğin cc açık şekilde 100 km. sabit hızla giderken yavaşlamamız gerekti ve 60 km. hıza düştük. Bu durumda cc aktif ederek araç otomatik hızlanırken vitesi artırabilirmiyiz, yoksa aracı 5.-6. vitese kadar çıkartıp bu şekilde mi cc açmalıyız? Farklı bir deyişle cc açıkken vites küçültüp büyütebilir miyiz?
                CC yi Fren Debriyaja bastığınızda devre dışı kalır dediğiniz gibi yaparsanız çok keyifli olur bazende 2 viteste cc aktif edin ve hızlanmanın keyfine bakın zamanı gelince vites atmayı unutmayın
                * Petrole girdiğinizde pompaya girmeden 10 mt. ilerde aracı durdurup rölantide turboyu mu bekliyorsunuz , yoksa pompanın başında mı 1. dk. bekliyorsunuz?
                Saçma bir soru oldu fakat merak ediyorum petrolde turbo olayını nasıl yapıyorsunuz?
                Her zaman bu kurala uymak zorunda değilsiniz bu kural daha çok günlük kullanımlarda ve performanslı kullanım sonucunda gerekli siz şunu yapabilirsiniz petrole gelmeden 1 km önce devrinizi düşürüsünüz hatta boşa atıpta gelebilirsiniz
                * Bazen turboyu unutup motoru istop ediyorum. Ve hemen hatırlayıp motoru tekrar çalıştırıp 1 dk. bekliyorum. Bunun turboya faydası olur mu?
                olur





                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                  Fatih abi gerekenleri yazmış.
                  Çat pat ses için bir ustam yakıt tankının kalan yakıtı geri çektiğini söylemişti.
                  ne derece doğru bilmiyorum.
                  Insignia 1.6T Cosmo + Navi Paket - Metro Mavi 2011
                  Astra J 1.4 T Enjoy Active - Olimpik Beyaz 2013

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                    bu arada bizim 1.4 T derbiyaja bastığınızda CC devre dışı kalmıyor ve vites değiştirebiliyorsunuz bu özellik gerçekten çok güzel

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                      *En önemlisi : Uzun km.li kullanımlarda motoru istop edince ( turboyu bekledikten sonra) motordan
                      çatalı çatala vurur gibi veya çatalı cam bardağa vurur gibi çın-çan-çıt vb. sesler geliyor. Bu normal mi?
                      Aracı aldığım arkadaş yolculuktan sonra böyle sesler geldiğini söylemişti ve hepsinde bu var normal demişti.

                      Metaller ısındıkça genleşirler, uzunca bir kullanım motor ve egzoz bağlantıları, turbo şarjın yüksek sıcaklıklara
                      kadar ısınmasına yol açar. Stop ile birlikte motor vs donanım soğumaya başlarlar, soğumak demek genleşmiş
                      olan metalin bu kez 'büzüşmesi' eski haline gelmesi demektir.İşte duyduğunuz çıtırtı,pıtırtı metalin soğurken
                      çıkardığı seslerdir ve çok doğaldır.

                      Bir buz parçasını oda sıcaklığındaki bir bardak suya attığınızda işittiğiniz çıtırtı da aynı sebebe dayanır


                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                        Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için hepinize tşk.
                        Orjinal yazı sahibi: mayday
                        Aracın çok çabuk abs'ye girdiğini söylemişsiniz. Düşük hızda giderken önünüzdeki araca hafif şekilde çarptığınızı söylemişsiniz. Bunların nedeni aracın lastiklerinin ömrünü tamamlaması olabilir. Kontrol etmenizde fayda var.
                        Orjinal yazı sahibi: yusuf_25
                        Aracanız hayırlı olsun allah kaza bela göstermesin yazınızda çok güzel roman gibi olmuş lastiklerinizi kontrol edin derim !!
                        Lastikler orjinal lastikler ve durumları iyi.Yıpranmış,hırpalanmış,dişleri incelmiş gibi durumlar yok. Şu an için 40.000 km. kadar götürür gibi geldi bana.Gene de bir lastikçiye baktırayım, balon vs. durumlarına da ayrıca baktırmış olurum.
                        Orjinal yazı sahibi: FacomX
                        * Aracıma araç buz dolabı almak istiyorum. Siz kaç lt.lik aldınız ve nereye yerleştirdiniz. ( Koltuk altı,arkası vs.)
                        Orjinal Küçük buzdolabı var Opelin
                        * Arka çakmak gözünde laptop şarj edilebilir mi, yoksa voltaj yüksek ya da alçak gelip araca zarar mı verir?
                        Araya bir Inverter koyarsanız daha iyi olur ben öyle yaptırdım
                        * Ön camlara 1 arka camlara 2 numara siyah film atmak istiyorum ne dersiniz?
                        Keyifinize göre ve polislerle uğraşma sıklığını göz alarak yaptırabilirsiniz benim araçtada önler 1 diğer yerler 2 numara
                        * Örneğin cc açık şekilde 100 km. sabit hızla giderken yavaşlamamız gerekti ve 60 km. hıza düştük. Bu durumda cc aktif ederek araç otomatik hızlanırken vitesi artırabilirmiyiz, yoksa aracı 5.-6. vitese kadar çıkartıp bu şekilde mi cc açmalıyız? Farklı bir deyişle cc açıkken vites küçültüp büyütebilir miyiz?
                        CC yi Fren Debriyaja bastığınızda devre dışı kalır dediğiniz gibi yaparsanız çok keyifli olur bazende 2 viteste cc aktif edin ve hızlanmanın keyfine bakın zamanı gelince vites atmayı unutmayın



                        Opelin dolapları küçük ve muadillerine göre abartılı şekilde pahalı. Fakat kalite derseniz haklısınız tabi.
                        İnvertir dediğiniz şey adaptör gibi bişey mi? Bilmiyorum k.b. soruyorum.
                        Uzun yolda çocuklar sıkılıyor. Onlar için ikiz video araç dvd alim dedim 700 tl. çıktı en ucuzu.Bende laptop alayım hem çocuklar film izler hem de biz işlerimizi laoptop tan hallederiz diye dizüstüne yöneldim.Şarj olayını net olarak öğrenmem önemli.
                        Bende önlere 1 arkalara 2 numara düşünüyorum.
                        2. viteste cc açıp 100 km. kadar hızlanmasını uygun viteslerde izleyin diyorsunuz.Bunu tecrübe etmek heyecanlı olacak.

                        * Bir diğer hususta;
                        Aldığım araç ilk yılı dolunca 9.000 km. bakıma girmiş. 15.000 km. beklenmemiş. Şu an 17.500 km. ve 2. yıl bakımı gelmiş durumda. 2. yıl bakımı 30.000 km. bakımıyla aynı mı, ve ne gibi işlemler uygulanıyor. Şubat ayı itibariyle aracın 2 yıllık garantisi bitmiş olacak. Bu durumda aracı servise götürdüğümde sadece adı servise gitmiş olacak.Eğer 17.500 km. 2. yıl bakımında ağır bakım yoksa sanayide hafif masrafla kurtulur muyum diye hesaplıyorum. Ne dersiniz?
                        Bir de aldığım arkadaş 9.000 km. ilk bakımda yağı değişti, 25.000 km. kadar sorun yok demişti. 2. yıllık bakımı gelsede 25.000 km. kadar beklesem mi?
                        ** İç kaplamanın malzemesinide sormuştum. ihihi
                        Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY

                        Bir buz parçasını oda sıcaklığındaki bir bardak suya attığınızda işittiğiniz çıtırtı da aynı sebebe dayanır [/color][/color]

                        Araçta sıkıntı olmasında gerisi sorun değil.
                        Saygılar.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                          Çakmaklıktan prize dönüştüren aparatı bimekste gördüm.30 tl gibi bişeydi.Onu kullanabilirsiniz.
                          http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                          Ellere yar oldu
                          2.0 CDTI
                          Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                          5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                            Orjinal yazı sahibi: Insignia
                            Çakmaklıktan prize dönüştüren aparatı bimekste gördüm.30 tl gibi bişeydi.Onu kullanabilirsiniz.
                            O tür basit cihazların V ve Amperi düşüktür dikkat edin.



                            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: İNSİGNİA İZLENİMLERİ

                              ''cc'' denen şeyi tam idrak edemedim, aydınlatır mısınız arkadaşlar?
                              İnsignia 1.4T-140hp (Ecufast +30hp), Necvox Navi-Infinity surround system,Sprint booster, Çift egzoz uygulaması

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X