Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia İçin Son Rötuşlar

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia İçin Son Rötuşlar

    [size=10pt][size=10pt][size=10pt][size=10pt][size=10pt]Slm arkadaşlar.
    Tanışma bölümünde aracımı satıp İnsignia almaya karar verdiğimi belirtmiştim. Bu gün aracımı satmış bulunmaktayım.
    Zaten uzun süredir araştırdığım için 5 tane insigniayı listeme almıştım. Şansa bakın ki bu 5 tane İnsignianın üçünün satılmış ikisinin de fiyatının artmış olduğunu öğrendim.
    Tabi araç kendisinin, saygımız sonsuz fakat; arkadaşın ilanı 2 aydır yayında 40.000 tl ye satamamış 44.000 tl ye satmak istiyor. Umarım gönlünce satar.
    Hal böyle olunca bende acele bir şekilde 3 İnsigniayı listeme aldım. anlaştım-gittim-aldım diyene kadar 2-3 gün geçer sanırım.
    Asıl konuya geçersek;
    Bu iki günü İnsignia alma açısından avantaja dönüştürmek istiyorum. Yaklaşık 6 aydır forumda İnsignia hakkındaki bilgileri inceledim.
    Aklıma takılan bazı detaylar var. Son olarak bunları sizlerle paylaşıp fikirlerinizi almak istiyorum.

    * 17'' lastiklerin üstündeki ebat lastiklerde balonlama yapma ihtimalinin yüksek olduğu söyleniyor, doğru mudur?
    * İnsignia motorlarının bazılarının Gm merkezinde, (Sanırım almanya ya da Kanada) bazılarının ise Fason -Yan ürün ( Tam uygun tabirini bulamadım) olarak Bulgaristanda üretildiğini,
    Gm üretimi motorların sağ köşesinde Gm logosu olduğunu , logosu olmayanların Bulgaristan üretimi olduğunu duydum ki; bu konuda özellikle uyardılar.
    Doğru mudur ve bu Gm üretimi olanları anlamanın başka yolu var mıdır?
    * Motorların turbosunun randımanlı kullanıldığını veya hor kullanılmış , bozuk olduğunu nasıl anlarız?
    İnsignia dışında turbo motorlu araç sahibi bir arkadaş, gaza basıldığında motordan metalik ıslık sesine benzer ses gelirse tubo sıkıntılıdır demişti.
    İnsigniada da durum böyle midir? Veya neye dikkat etmem gerekir?
    Uzun süredir forumu inceledim.Fakat İnsignia almaya bu kadar yaklaşınca insanın tekrar tekrar sorup öğrenesi geliyor.

    Şimdi servise ekspertiz yaptırın diyeceksiniz.
    Elbette haklısınız. Tabiki servise gideceğiz. Yalnız geçmiş yıllarda bir arkadaşım golf almıştı. Serviste ekspert yaptırdığında aracın gram boyasız olduğu söylendi.
    Bir kaç ay sonra ufak bir iş için sanayiye uğradığında aracın tavan hariç her yerinin boyalı olduğunu öğrendik.
    Malesef nasıl kendi kendimizin doktoru olmamız gerekiyorsa; artık kendi kendimizin de ustası olmamız gerekiyor.
    Uzun lafın kısası servisin söyleyeceğinden çok sizin vereceğiniz bilgiler, fikirler benim için daha değerli.
    * Bunların dışında Yeni İnsignia araç alırken nelere dikkat etmeliyim? Özellikle neleri incelemeliyim? Aracı deneme sürüşünde nasıl test etmeliyim?
    Bunları da belirtirseniz çok sevinirim.
    Saygılar.

  • #2
    Ynt: İnsignia İçin Son Rötuşlar

    Lastiğin balon yapması tamamen sizin şöförlüğünüz ve kullandığınız yolla alakalıdır ben 2009 dan beri 19 kullanıyorum şimdiye kadar balon yapmadı

    Gm'in insignia motorunun Bulgar motoru olduğunu ilk defa sizden duyuyorum

    Turbo araçlarda hafif ıslık sesi duyulabilir

    Dikkat etmeniz gerekenler

    1-Aracın bakımlarının nerede yapıldığına ve zamanında yapılıp yapılmadığına bakın
    2-Debriyajı kontrol edin
    3-Kaportoya bakın
    4-Donanımlarını iyi inceleyin
    5-İmkan dahilinde ise Flexi li alın
    6-Lpg li motorlarda çok dikkatli olun
    7-Kısmetinizdeki aracı alın



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: İnsignia İçin Son Rötuşlar

      Bir de aracı satan kişi şayet " serbis bakımlı, başka yere hiç götürmedim" gibi iddiada bulunursa, kişinin aracını götürdüğünü iddia ettiği servise beraber gidin. Çünkü bütün opel servislerinde -kitapçığın arkasında da yer aldığı şwkilde- gizlilik politikası gereğince araç sahibinden başkasına bilgi vermiyorlar. Geri kalanı zaten Fatih Bey özetle belirtmiş.
      2015 İnsignia 1.6 Turbo Sidi Cosmo Asteroid Gri.

      Yorum


      • #4
        Ynt: İnsignia İçin Son Rötuşlar

        Fatih abiye katılıyorum, Bulgaristan'ı da ilk defa duydum. Turbo sesi hafif bir ıslık gibi geliyorsa normaldir. Ayrıca şunu belirtmek istiyorum bizim arabalarımız çok çok keyiflidir

        Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant
        Şimdi F30 Modernline Sunroof

        Yorum


        • #5
          Ynt: İnsignia İçin Son Rötuşlar

          Kendim şu şekilde araç alırım.

          1. Telefon görüşmesindeki gizli bilgiler. Ses tonu, ve yem sorular la eksik, hatalı yada kusurlu durumları anlayabilirim.

          2. E - devlet şifresi PTT den alıp, plaka sorgulamadan araca ait, temel bilgilere bakarım. Benim için TESCİL tarihi önemlidir. Misal, araç modeli 2011. Tescil tarihi 2013 X ayı.
          Telefonda vatandaş ısrarla ilk sahibiyim diyorsa o araçtan uzaklaşır başka araç bakarım. ( plaka no ile )

          Bu aşamalardan araç geçti ise ;
          3. Telefonda, Uzak yerde ise pazarlık ve araç durumu tamam ise, Şasi no, plaka ve motor no isterim. ( muayene tarihi ıvır zıvırlar beni pek ilgilendirmez )
          Sigortacımdan, araca ait ( varsa ) hasar geçmişleri ve bedellerini tarihi tarihine, kaç el değiştirmiş, kaç kere sigortalanmış hepsini öğrenirim. ( Cepten 5664 Tramer sorgusu eksik bilgi veriyor dikkat )

          4. İlk 3 aşamadan da geçti ise, araca ait yetkili servisten bakım tarihlerine bakarım.
          ( bu aşamada , Fatih beyin dediği gibi servis kayıtları var sa ilgili servisten bilgi vermeseler bile, hangi tarihlerde servise bakıma götürdükleri ni söylerler. Benzinlide pek olası olmasa da
          dizel araçlarda yaşanan km düşürülmesi şerefsizliğine ışık tutabilir.

          5. İlk 4 aşama tamam ise, isteğinize göre, ya aracı yetkiliye, ya ustanıza, yada kendiniz anlıyorsanız araca bakınız.
          Tabi bu aşamada, satıcıdan aldığınız teyid önemli. Bahsetmediği bir kusur çıkarsa tüm masraflarınızı kendisinin karşılaması doğru ve etik olandır.

          Parayı sokakta bulmuyoruz. Hepimiz binbir zorluklarla para kazanıyoruz.
          Bu aşamaların herhangibir bölümünde takılı kalan 3 ay boyunca en az 20 araçTan döndüm. Kimisi sigortacım uyardı. Kimisi de telefonda eksik bulundu.
          Kimisi KM oynanmış çıktı. ( dizel araç bakıyordum )


          Bu yaptıklarım genel olarak araç alımında dikkat ettiklerimdir.
          İnsignialar biraz daha özen gerektireceği kanaatindeyim.
          3. insignia kullanıcısı olarak araç hakkında tüm + - leri neredeyse biliyor sayılırım. bu sebeple 3. aracımı çok rahat aldım.

          insignia için;

          Pek ihtimal olmasada KM düşürme sorunu üzerine araç çok kolay yıpranan bir yapıya sahip değil. 50 - 70 bin km de bile direksiyonu parlamaz. Parlak direksiyonlu insignia dan uzak durun.
          Tüp' ü yeni takılmış deseler dahi, asla tüplü araç almayın. İlla ki alacaksanız Km' si düşük LPG yeni takılmış bakmanız menfaatinizedir.
          Debriaj'ı serttir. Sorun etmeyin. Lakin, araca iki kişi daha binsin ve kalkışlarda, farklı bir uğuldama sesi var sa baskı bitmeye yakındır. Değişim gerekir. Dert etmeyin özel serviste 500 / 700 tl.
          Turbo, gazı bıraktıktan sonra bekçi düdüğü gibi ses yapabilir. Normal mi değil mi bilemedim iki insignia m da da çıktı. Sorun etmiyorum. Sizde düşünmeyin
          Hareket halinde direksiyonu sert çe sağa /sola çevirin. Alt takımı dinleyin. Olaan dışı ses var sa incelemekte fayda var. Bu arada da direksiyon tıkırdıyor mu buna bakın....
          Konsolu oldukça gıcırtılıdır. Sorun etmeyin. Tüm insignia lar böyle. Çift taraflı bant ile çözülür.
          Araca binin ve çekişine bakın. İlk kez insignia kullanıp test edecekseniz, 2. vites 2000 devir civarı dip gaz yapın. Ağzınız kulaklarınıza varıyorsa sorun yoktur. Emin olmak için en az iki insignia deneyin.

          Birde, Füme alın hiho hiho hiho
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #6
            Ynt: İnsignia İçin Son Rötuşlar

            Bende bir insignia arayışında olduğumdan gayet iyi yorum olmuş.. Teşekkürler

            Yorum


            • #7
              Ynt: İnsignia İçin Son Rötuşlar

              Arkadaşlar hepinize verdiğiniz fikirlerden- bilgilerden dolayı tşk.
              aton 1981 arkadaş; bende beyaz yada füme arıyorum fakat bulmak zoooorrr.
              İlanda yüzlerce araba var;
              Model uysa; paket uymuyor, paket uysa; km uymuyor, km uysa; mesafe uymuyor, mesafe uysa; RENK uymuyor. Renk uysa; temizlik uymuyor.
              Hepsi uysa fiyat uymuyor arkadaş.
              Tamam her güzellik bir arada olmaz da, en azından 2-3 tanesi bir arada olsa iyi olur değil mi?
              Yeni fikir ve önerilerinizi de bekliyorum.
              Saygılar.

              Yorum


              • #8
                Ynt: İnsignia İçin Son Rötuşlar

                Flexi eminim ki çok çok güzel bir özellik. Fakat olmasa da, kötü diyemeyiz. Bu hali ile bile insignia mükemmel yol tutuşuna sahiptir.

                Navigasyon paketi sonradan takabilirsin.
                OPC paketi sonradan ekletebilirsin. ( tampon, jant, bodykit)
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  Ynt: İnsignia İçin Son Rötuşlar

                  Batuhan bey merhaba,

                  Madem az çok insignia almaya karar verdiniz ötesini berisini bence çok kurcalamayın.
                  Kafanızdaki olmazsa olmaz donanım özelliklerini ve rengini belirleyin ve arkadaşlarımızın da belirtmiş olduğu kriterlere dikkat ederek alın gitsin.
                  Neticede her aracın kendine göre artıları eksileri vardır çok dert etmeyin.
                  Bu arada insignianın artıları eksilerini döver o başka.

                  Size yeni insignianızla şimdiden keyifli sürüşler dilerim.
                  Dost ise düşünme, ver ömrünü gitsin.
                  Dost değilse, hiç bekletme yol ver gitsin....

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: İnsignia İçin Son Rötuşlar

                    Yunus Bey tavsiyeleriniz için tşk.
                    İnsigniamı 2 ay önce almış bulunuyorum.

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: İnsignia İçin Son Rötuşlar

                      Hayırlı olsun Batuhan bey

                      Kazasız belasız kullanmak nasip olsun inşallah...
                      Dost ise düşünme, ver ömrünü gitsin.
                      Dost değilse, hiç bekletme yol ver gitsin....

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: İnsignia İçin Son Rötuşlar

                        Orjinal yazı sahibi: yunusozgen
                        Hayırlı olsun Batuhan bey

                        Kazasız belasız kullanmak nasip olsun inşallah...
                        Amin.
                        Cümlemizin arabasına taş değmesin.

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X