Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Turbo sağlığı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Turbo sağlığı

    Orjinal yazı sahibi: volkan
    Turboysa hiç bir şekilde zararı olmaz start stopun . Çünkü turbo gazladığınızda yüksek devir çevirir 2. Viteste tam gaz sıkıştırırsan redline yakın turbo 150 bin devir çevirir dakikada tam bu aradada stop edersen paller yağ süzüldükten sonra yağsız dönmeye devam eder zamanla zarar görür çünkü malzemesi alümünyumdan yapılmıştır start stop olan araçlardaysa sıkışık trafikte veya ışıklarda araç stop edeceğinden turboda bir basınç olmayacağından düşük devirde stop edecek yağ süzülene kadar turbo palleride Durmuş olacaktır özetle arabayla gazlarken ani sağa çekip durursan turbon için iyi değildir durmaya yaklaşacağın zaman gaza basmayı bırakki turbo pallerin yavaşlamaya başlasın...
    Güzel bilgi, teşekkürler...

    Opel Insignia 1.4 Turbo Edition Elegance + Stil Paket

    Yorum


    • #17
      Ynt: Turbo sağlığı

      Beyler Aracı Stop Ettiğinizde Gaz Kelebeği Tam Kapalı Olduğu İçin, Pistonlar da Vakumlamayı Artık Yapmadığı ve Bunların Sonucunda da Turbo-Gaz Kelebeği Arasında Ters Basınç Oluşacağı İçin Pallerin Dönmesi Çok Uzun Sürmeyecektir. Ancak Çok Önemli Bir Konu da Şudur; Turbo Aşırı Şıkıştırılmış ve Sıcaklığı Yüksek Derecelere Çıkmışken Siz Motoru Durdurursanız, Aynı Anda Turbo İçinden Geçen Yağ Devir Daimini de Durdurmuş Olursunuz. Böylece Kontak Kapandığı Anda Aşırı Isınmış Turbonun İçinde Kalan Yağ Pişer ve Katılaşabilir. (Turbo, Volkan ın Bahsettiği Kondisyondaki Kullanımlarda Akkorlaşacak Kadar Isınabilir) Bu Durumda Bir Sontaki Startta; Pişmiş, Özelliğini Kaybetmiş ve Katılaşmış Yağ, Turbo İçindeki Yağlama Elemanlarını Tıkayarak Sağlıklı Yağlamayı Büyük Oranda Engeller. Bu Olayı Defalarca Yaptığınızı Düşünürsek Sonuçlarını Anlatmaya Gerek Kalmaz Diye Düşünüyorum.
      Özet; Ne Olur Ne Olmaz Diye Kapatmadan Önce Turboyu Soğutmak Her Zaman İyidir.
      İyi Forumlar.

      Yorum


      • #18
        Ynt: Turbo sağlığı

        Harikulade bilgiler.
        Tesekkur ederiz.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #19
          Ynt: Turbo sağlığı

          Gaz pedalindan ayak cektiyimizde turbo zaten kapanio biliyorum. Gazdan aniden cekmek zararli derler
          Insignia 2.0 cdti cosmo flexride

          Yorum


          • #20
            Ynt: Turbo sağlığı

            Bizim araclarda aktif turbo var yani mars bastiginiz andan itibaren turbo devrede sadece kendini 2400 devirden sonra kendini hissettirir ani gazlama ve ani cekmelerde turbo basincinin dolulugu ile orantili tepki verir



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #21
              Ynt: Turbo sağlığı

              Muhteşem bilgiler mevuct,yapılan yorumlara "beğen" butonu konulmalı diye düşünüyorum
              HeR YeNi GüN,TaZe BiR BaŞLaNGıÇTıR...

              Yorum


              • #22
                Ynt: Turbo sağlığı

                Arkadaşlar yetkili servistekiler sizin kadar bilmiyor, bir şey sorunca bakınıp duruyorlar )
                İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendini bilmezsin, ya nice okumaktır

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Turbo sağlığı

                  Sevgili babama bu konuyu hiç anlatamadım anahtarı takar takmaz marşa basar ışık sönsün felan beklemez uzun yol harici de motoru rölantide çalıştırmaz pek umursamıyor sağolsun
                  Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X