Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Turbo sağlığı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Turbo sağlığı

    merhaba arkadaşlar aracımız her ne kadar 2012 model olsa da daha 4900 km de arkadaşların genel söylediği arabanın moturu daha yeni stop etmeden önce rolantide bir süre çalıştır turbo kendini yağlayıp soğutsun diyorlar bu uygulamayı her zaman yapmalımıyım ve rolantide ne kadar süre çalıştırmalıyım ? bu arada araç 1.4 turbo

  • #2
    Ynt: Turbo sağlığı

    Orjinal yazı sahibi: ç.mustafa
    merhaba arkadaşlar aracımız her ne kadar 2012 model olsa da daha 4900 km de arkadaşların genel söylediği arabanın moturu daha yeni stop etmeden önce rolantide bir süre çalıştır turbo kendini yağlayıp soğutsun diyorlar bu uygulamayı her zaman yapmalımıyım ve rolantide ne kadar süre çalıştırmalıyım ? bu arada araç 1.4 turbo
    her seferinde yapmalısınız,eğer şehir içi fazla devirli kullanımı olmadan park edip stop edecekseniz 30 sn yeter ama bol gazlamalı yüksek devirli kullanımdan veya uzun yol yaptıktan sonra en az 1 dk rolantide bekletmelisiniz ki turbo uzun ömürlü olsun.
    insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi

    Yorum


    • #3
      Ynt: Turbo sağlığı

      Orjinal yazı sahibi: ulas79
      Orjinal yazı sahibi: ç.mustafa
      merhaba arkadaşlar aracımız her ne kadar 2012 model olsa da daha 4900 km de arkadaşların genel söylediği arabanın moturu daha yeni stop etmeden önce rolantide bir süre çalıştır turbo kendini yağlayıp soğutsun diyorlar bu uygulamayı her zaman yapmalımıyım ve rolantide ne kadar süre çalıştırmalıyım ? bu arada araç 1.4 turbo
      her seferinde yapmalısınız,eğer şehir içi fazla devirli kullanımı olmadan park edip stop edecekseniz 30 sn yeter ama bol gazlamalı yüksek devirli kullanımdan veya uzun yol yaptıktan sonra en az 1 dk rolantide bekletmelisiniz ki turbo uzun ömürlü olsun.
      Anladım yardımınız için teşekkürler. hiç dikkat etmiyordum atmosferik motora alışık olunca bundan sonra dikkat edicem umarım zarar vermemişimdir şimdiye kadar

      Yorum


      • #4
        Ynt: Turbo sağlığı

        ben uzun yoldan geldiğimde yada yüksek devirde kullandığımda 1/2 dakika rölantide bekliyorum
        Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
        [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

        Yorum


        • #5
          Ynt: Turbo sağlığı

          Benim anlamak istediğim şu, Turbo nun soğuması veya yağlanması için kullanım sonrasında birkaç dakika çalıştırın ibaresi, opel tarafından mı veya araç kullanım klavuzunda mı yazıyor? yoksa tamamiyle birilerinin biryerlerden duyması mı? çünkü önemli bir konu. eğer böyle bir uygulama var sa bütrün türbinli araçlarda olmalı veya biryerlerde yazıyor olmalıdır ki kullanıcılar bu konuya dikkat etmeli. Ben öyle bir uygulama yapmıyorum. Araç kullanım sonrası kontağı kaptıyorum. evet turbin motor yağıyla yağlanıyır ama, hiç böyle bir uygulama duymadım.
          2011 Cosmo Flexi Ride Navigation...

          Yorum


          • #6
            Ynt: Turbo sağlığı

            Orjinal yazı sahibi: erol memisoglu
            Benim anlamak istediğim şu, Turbo nun soğuması veya yağlanması için kullanım sonrasında birkaç dakika çalıştırın ibaresi, opel tarafından mı veya araç kullanım klavuzunda mı yazıyor? yoksa tamamiyle birilerinin biryerlerden duyması mı? çünkü önemli bir konu. eğer böyle bir uygulama var sa bütrün türbinli araçlarda olmalı veya biryerlerde yazıyor olmalıdır ki kullanıcılar bu konuya dikkat etmeli. Ben öyle bir uygulama yapmıyorum. Araç kullanım sonrası kontağı kaptıyorum. evet turbin motor yağıyla yağlanıyır ama, hiç böyle bir uygulama duymadım.
            araçla verilen kitapçıktada yazar hatta bütün turbolu araçların kullanım kitapçığında yazar,olayın sebebi turbo motorun yağ pompasından yağ alır motor durunca yağlama keser,turbo çok yüksek devirlerde dönüp hava basar tam gaz gidildiğinde 300 bin devir dakika dönebilir bu durumda böyle bir kullanım sonrası durup hemen aracı stop ederseniz turbo pali dönmeye devam eder içerdeki sıcaklık 300 dereceler civarında olur ve yağlama kesildiğinden turbo rulmanı yağsız ve sıcak olarak dönmekten hasar alır bu hasar hemen sıkıntı çıkarmaz ama bir zaman gelir turbo pal kırmasına varacak sıkıntılar çıkartır buda motora hasar verecek düzeyde soruna yol aça bilir bu yüzden her yolculuk sonrası turbo en düşük dönme devrine düşene kadar rölantide beklemek gerekir.
            insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi

            Yorum


            • #7
              Ynt: Turbo sağlığı

              Turboşarj devreye girdiğinde dakikada 6000 devir yapacak şekilde döner.
              Motor rolantide çalışırken 15/30 sn bekletilirse yağlamalı olarak kendisi duracaktır.
              Ani stoptan sonra ise durana kadar kuru çalışmak zorunda kalır ki istikbalde turbo
              arızası kaçınılmaz olur; işin mantığı budur.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Turbo sağlığı

                Turbo motorların sağlığı için beklenmesi gerekir bazı üreticiler bunu direkt yazar sorun yok rolentide bekletmeniz faydanızadır bu da şu demek değildir aracı hareket ettirdin 300 mt sonraki markete gittiniz dur ben bir arabayı rolentide bekleteyim sonra da değil özellikle aracınızın ilk çalıştırma esnasında soğuk motorun yağlanması ve turbonunda yağlanması için beklemekte her zaman fayda vardır birde yüksek hızlardan sonra yada 10-15 km yol gittikten sonra durma esnasında beklenmeli bu bekleme 30-60 sn arası yeterli olur uzun vadede size faydasını gösterecektir.

                bir vw cady lerde hep turbo sorunu çıkıyordu bunun sebebide türkk insanının turbo araç tecrübesi olmamasından kaynaklanıyordu şimdi ise hemen hemen bütün araçlarda turbo teknolojisi kullanılıyor




                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Turbo sağlığı

                  bu turbo olayı 2.0 dizel cosmo içinde geçerli mi ?

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Turbo sağlığı

                    Bütün turbo motorlar için geçerli



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Turbo sağlığı

                      Peki bu Auto Start&Stop modunda ne yapmak gerek? Sonuçta ışıkta ya da evin önünde durduğumda vitesi boşa alınca araç Auto Stop moduna geçiyor, bu turboya zarar verir mi? Verirse ne yapmak gerek?

                      Opel Insignia 1.4 Turbo Edition Elegance + Stil Paket

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Turbo sağlığı

                        Orjinal yazı sahibi: drburhan
                        Peki bu Auto Start&Stop modunda ne yapmak gerek? Sonuçta ışıkta ya da evin önünde durduğumda vitesi boşa alınca araç Auto Stop moduna geçiyor, bu turboya zarar verir mi? Verirse ne yapmak gerek?
                        ilginç bir noktaya değindiniz burhan bey gelecek cevapları merakla bekliyorum
                        [center]
                        İnsignia 1.4 T Edition Elegance [b][color=red]Stil Paket

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Turbo sağlığı

                          AL benden de o kadar. Turboyu haricen çeviren bir güç var mı ki motor durunca turbo donmeye devam etsin yağlı bir şekilde?
                          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Turbo sağlığı

                            start stop sisteminin turboya zarar verip vermediği hakkında kimse tam bilgiye sahip değil. otomobil testi yapan kişilerin bazıları bu soruya zarar verir diyor bazıları vermez motor tam durmuyor yağlama devam ediyor diyor. o iş tam bir muallak. varsa bu konuda kesin bilgiye sahip olup bizi aydınlatacak kişi bu konuya açıklık getirse çok iyi olacak.
                            2012 1.4t beyaz/bej+edition elegance+yeni stil paket(18"+afl+bluetooth)+necvox


                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Turbo sağlığı

                              Turboysa hiç bir şekilde zararı olmaz start stopun . Çünkü turbo gazladığınızda yüksek devir çevirir 2. Viteste tam gaz sıkıştırırsan redline yakın turbo 150 bin devir çevirir dakikada tam bu aradada stop edersen paller yağ süzüldükten sonra yağsız dönmeye devam eder zamanla zarar görür çünkü malzemesi alümünyumdan yapılmıştır start stop olan araçlardaysa sıkışık trafikte veya ışıklarda araç stop edeceğinden turboda bir basınç olmayacağından düşük devirde stop edecek yağ süzülene kadar turbo palleride Durmuş olacaktır özetle arabayla gazlarken ani sağa çekip durursan turbon için iyi değildir durmaya yaklaşacağın zaman gaza basmayı bırakki turbo pallerin yavaşlamaya başlasın...


                              1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X