Duyuru

Collapse
No announcement yet.

tc

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: tc

    Orjinal yazı sahibi: Fixx
    TC sadece ön tekerleklerin boşa döndüğünü anladığı anda devreye girer ve motor gücünü düşürerek patinajı önler. Güvenlik olarak kendi başına yararı şöyledir, manevra yapmanız gereken bir anda ön tekerler de patinaj durumunda ise yönlendirme kabiliyeti azalacaktır, bunun önüne geçer, ABS'nin gaza basarkenki versiyonu gibi düşünülebilir. Ancak zaten böyle bir durumda ciddi kayma yaşanıyorsa ESP de devreye girecek ve aracı toparlayacaktır.

    Kar, buz, ıslak zemin vs işe yarama-yaramama duruma göre değişir, bu yüzden farklı tecrübeler var. Şöyle ki lastik ve yol durumuna göre; bazen karlı yolda tutunma sıfırdır ve karı eriterek çıkmanız gerekebilir, bu durumda TC'yi kapatmanız gerekir. Ancak biraz olsun tutunmanın olduğu bir zeminde çok güç vermeniz tekerleri boşa patinaja düşürecektir, bu durumda da TC otomatik gücü azaltarak mevcut tutunmadan faydalanmanızı sağlar.

    Araca ataklık katması yol ve özellikle lastik durumuna göre değişir; eğer yol ve lastik durumu çok iyi ise, yani hızlı bir kalkışta tekerler çok az pati yapacak ama yola hemen tutunup gidecekse, TC kapatılması kalkışa fayda sağlar. Bu durumda açılması ise boşa motor gücünü düşüreceğinden kalkışı kötü etkiler.

    ESP ise aracın genel kayma anında(basitçe direksiyon yönü ile aracın gittiği yön farklı olduğu anda), aracın tekerlerine duruma göre bağımsız frenleme yaparak aracı istediğiniz yöne doğrultur. ESP tam bir güvenlik sistemidir.

    Tuşa bir kez basarak TC'yi, 5 sn basılı tutarak ESP'yi kapatabilirsiniz.
    Açıklama için teşekkürler. Gayet açık ve anlaşılır
    MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

    Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

    Yorum

    İşleniyor...
    X