Duyuru

Collapse
No announcement yet.

tc

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • tc

    hekese iyi günler dilerim birşeyi çok merak ediyorum bu tc ışığını ön konsoldan açıp kapata biliyoruz kapadımız zaman arabaya serilik ataklık katıyormu yoksa sadece güvenlik anlamındamı işe yarıyor şimdiden değerli yorumlarınız için tşk ederim

  • #2
    Ynt: tc

    kalkış esnasında evet katar ama ne kadar bir kazancınız olur orası tartışılır
    Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
    [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

    Yorum


    • #3
      Ynt: tc

      katar çünkü kalkışta araç patiye düşmek istiyor fakat tc sistemi bunu engellemek için otomatik olarak tekerlere giden gücü törpülüyor.istediğiniz kadar gaza basın araç kendi bildiği gibi hızlanacaktır.ama tc kapatmak lastik ömrü için iyidir.
      tc kapatmak en çok karlı yollarda işe yarıyo .zaten kapatmazsanız olduğunuz yerde sayıyosunuz
      2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
      2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

      Yorum


      • #4
        Ynt: tc

        TC (traction control) aracınızda farklı tekerlerin farklı çekişini anladığı anda devreye giren ve gerekli tekere otomatik fren uygulayarak her iki tekerin de eşit ve olması gerektiği gibi dönmesini sağlayan bir sistemdir.Genellikle kalkış yarışlarında kapatma gereği duyulur ancak nedenini ben hala anlamiş değilim Bana göre herhangi bir güç katmaz aksine bozuk yolda kalkış yapıyorsanız sürekli patinaja sebebiyet vereceğinden rakibinize handikap vermiş olursunuz.Eğer ki yol bozuk değilse zaten bu sisteme gerek kalmaz.İşin güvenlik kısmına diyecek bir şey yok zaten.Allah başımızdan eksik etmesin
        Insignia 1.4 Turbo Elegance

        Yorum


        • #5
          Ynt: tc

          tşkler

          Yorum


          • #6
            Ynt: tc

            tc nin tam olarak işlevi asr gibi bir şey mi yani kalkış ve patinaj kısımlarını anladım peki virajda savrulma veya yolda kayma gibi durumlarda devreye giriyor mu tam işlevi nedir (yeni konu açmayayım dedim)

            Yorum


            • #7
              Ynt: tc

              Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11
              tc nin tam olarak işlevi asr gibi bir şey mi yani kalkış ve patinaj kısımlarını anladım peki virajda savrulma veya yolda kayma gibi durumlarda devreye giriyor mu tam işlevi nedir (yeni konu açmayayım dedim)
              O sistemin adı esp, insignialarda bu gibi güvenlik donanımlarının envai çeşidi mevcuttur.

              Bu TC denen sistemin ne kadar işe yaradığını bizzat yaşadım. Çok karlı buzlu yollarda inanılmaz bir tutunma kuvveti sağlıyor.
              MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

              Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

              Yorum


              • #8
                Ynt: tc

                Orjinal yazı sahibi: bilgecem
                Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11
                tc nin tam olarak işlevi asr gibi bir şey mi yani kalkış ve patinaj kısımlarını anladım peki virajda savrulma veya yolda kayma gibi durumlarda devreye giriyor mu tam işlevi nedir (yeni konu açmayayım dedim)
                O sistemin adı esp, insignialarda bu gibi güvenlik donanımlarının envai çeşidi mevcuttur.

                Bu TC denen sistemin ne kadar işe yaradığını bizzat yaşadım. Çok karlı buzlu yollarda inanılmaz bir tutunma kuvveti sağlıyor.
                normal yol kosullarında yaz aylarında bu sistemi kapatmanın güvenlik anlamında ne gibi artı ve eksileri olur

                Yorum


                • #9
                  Ynt: tc

                  en güzeli hiçbir elektronik emniyet sistemini kapatmamak bana sorarsanız. normal şartlarda en güvenlisis budur. sadece çok dik yokuşlarda ve kışın çok karlıysa yol, traction control kapatılmalı..
                  (Satıldı..) 2012 - 1.4 Turbo - Edition Elegance - Siyah/Bej - 18" - Cyclone Navi

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: tc

                    Orjinal yazı sahibi: bilgecem
                    Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11
                    tc nin tam olarak işlevi asr gibi bir şey mi yani kalkış ve patinaj kısımlarını anladım peki virajda savrulma veya yolda kayma gibi durumlarda devreye giriyor mu tam işlevi nedir (yeni konu açmayayım dedim)
                    O sistemin adı esp, insignialarda bu gibi güvenlik donanımlarının envai çeşidi mevcuttur.

                    Bu TC denen sistemin ne kadar işe yaradığını bizzat yaşadım. Çok karlı buzlu yollarda inanılmaz bir tutunma kuvveti sağlıyor.
                    Karlı havalarda eğer kar lastiğiniz yok ise hiç bir işe yaramaz.araç patinaj çekmemek için durup stop eder.açıkcası bu sıkıntıyı baya yaşadım.eğer karlı bir zeminde gidecekseniz tc yi kapatın ve aralıklı gaza yüklenip çekerek aracı hareket ettirebilirsiniz.aksi taktirde bu araç kendini kesinlikle karlı yolda yürütemiyor.
                    tc normal yol koşullarında güvenlik anlamında çok fazla işe yaramaz gibi görünsede esp ile ortak çalışarak olası patiye düşecek olan çekiş tekerinden gücü keserek daha iyi bir tutunma sağlanana kadar müdahale eder.aslında bunu esp yapıyor gibi düşünülüyor ama esp li araçların hepsinde tc de olduğu için bütün işi esp yapıyormuş gibi algılanıyor.
                    2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                    2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: tc

                      Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
                      Orjinal yazı sahibi: bilgecem
                      Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11
                      tc nin tam olarak işlevi asr gibi bir şey mi yani kalkış ve patinaj kısımlarını anladım peki virajda savrulma veya yolda kayma gibi durumlarda devreye giriyor mu tam işlevi nedir (yeni konu açmayayım dedim)
                      O sistemin adı esp, insignialarda bu gibi güvenlik donanımlarının envai çeşidi mevcuttur.

                      Bu TC denen sistemin ne kadar işe yaradığını bizzat yaşadım. Çok karlı buzlu yollarda inanılmaz bir tutunma kuvveti sağlıyor.
                      Karlı havalarda eğer kar lastiğiniz yok ise hiç bir işe yaramaz.araç patinaj çekmemek için durup stop eder.açıkcası bu sıkıntıyı baya yaşadım.eğer karlı bir zeminde gidecekseniz tc yi kapatın ve aralıklı gaza yüklenip çekerek aracı hareket ettirebilirsiniz.aksi taktirde bu araç kendini kesinlikle karlı yolda yürütemiyor.
                      tc normal yol koşullarında güvenlik anlamında çok fazla işe yaramaz gibi görünsede esp ile ortak çalışarak olası patiye düşecek olan çekiş tekerinden gücü keserek daha iyi bir tutunma sağlanana kadar müdahale eder.aslında bunu esp yapıyor gibi düşünülüyor ama esp li araçların hepsinde tc de olduğu için bütün işi esp yapıyormuş gibi algılanıyor.
                      Benim bildiğim aracı patinaja düşürmemek esastır. Çünkü patinaj bi kere başladımı karlı ve buzlu yolda çekiş biter. TC denen özellik tam bu anda devreye girerek lastiklerin patinajını keser ve çekiş sağlar. Sadece buzda da değil, mıcırlı ve çamuru yoldada aynı durum geçerli.

                      Sizin aksiniZe ben çok faydasını gördüm karlı yolda. Çünkü zaten benim ayarlamam gereken çekiş-patinaj ayarını sistem otomatik yapıyor.
                      MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

                      Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: tc

                        Orjinal yazı sahibi: bilgecem
                        Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
                        Orjinal yazı sahibi: bilgecem
                        Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11
                        tc nin tam olarak işlevi asr gibi bir şey mi yani kalkış ve patinaj kısımlarını anladım peki virajda savrulma veya yolda kayma gibi durumlarda devreye giriyor mu tam işlevi nedir (yeni konu açmayayım dedim)
                        O sistemin adı esp, insignialarda bu gibi güvenlik donanımlarının envai çeşidi mevcuttur.

                        Bu TC denen sistemin ne kadar işe yaradığını bizzat yaşadım. Çok karlı buzlu yollarda inanılmaz bir tutunma kuvveti sağlıyor.
                        Karlı havalarda eğer kar lastiğiniz yok ise hiç bir işe yaramaz.araç patinaj çekmemek için durup stop eder.açıkcası bu sıkıntıyı baya yaşadım.eğer karlı bir zeminde gidecekseniz tc yi kapatın ve aralıklı gaza yüklenip çekerek aracı hareket ettirebilirsiniz.aksi taktirde bu araç kendini kesinlikle karlı yolda yürütemiyor.
                        tc normal yol koşullarında güvenlik anlamında çok fazla işe yaramaz gibi görünsede esp ile ortak çalışarak olası patiye düşecek olan çekiş tekerinden gücü keserek daha iyi bir tutunma sağlanana kadar müdahale eder.aslında bunu esp yapıyor gibi düşünülüyor ama esp li araçların hepsinde tc de olduğu için bütün işi esp yapıyormuş gibi algılanıyor.
                        Benim bildiğim aracı patinaja düşürmemek esastır. Çünkü patinaj bi kere başladımı karlı ve buzlu yolda çekiş biter. TC denen özellik tam bu anda devreye girerek lastiklerin patinajını keser ve çekiş sağlar. Sadece buzda da değil, mıcırlı ve çamuru yoldada aynı durum geçerli.

                        Sizin aksiniZe ben çok faydasını gördüm karlı yolda. Çünkü zaten benim ayarlamam gereken çekiş-patinaj ayarını sistem otomatik yapıyor.
                        asıl karlı yollarda kalkış yapmak için tc nin açık olması lazım. adı üstünde patinaj önleme sistemi. zaten kullanım kılavuzuna bakılırsa karlı, buzlu v.s. yollarda açık olması gerektiği yazıyor.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: tc

                          demekki siz bu tecrübeyi fazla yaşamamışsınız arkadaşlar.her nekadar ankarada benim bulunduğum memleket gibi karlı olsada demek ki yollar temizmiş.ben tc ile aracı en hafif yokuşta bile hareket ettiremiyordum.hatta ilk kar yağışına bakıcı kadını eve götürürken yakalandım en hafif yokuşta bile araç tıkanıp kaldı.adeta stop ediyor çünkü patiye düşmek istemiyo ve motor kendini frenliyo ,bunu araç hareket etmeye çalışırken yaptığı içinde araç stop etme safhasına geliyo.yanımdan reno toros gelip geçiyo ben orda cebelleşiyom.bakıcı kadında Ahmet bey sizin araç sınıfta kaldı dedi rezil oldum.teknoloji her zaman düşündüğümüz gibi işe yaramıyo. tc benim deneyimime göre karlı yolda bir işe yaramıyor.bence siz birde tc kapalı deneyin.
                          yada hiç bişey denemeden direk kar lastiği takın sıkıntıya girmeyin.

                          Naci Bey siz belki daha yumuşak bir karlı zeminde sürmüşsünüzdür. inanın bana buza çekmiş bir karlı yolda asfalt temssı sıfır olduğunda bu sistemlerin hiç biri bir işe yaramıyo eski anam babam sistem harici hiç bir alternatifiniz kalmıyor aklınızda bulunsun.
                          2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                          2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: tc

                            Anam babam yöntemleri için hakikaten usta olmak gerekiyor. Kar lastiği konusunda size katılıyorum, takacaksın kar lastiğini artık takmayacaksın karı buzu.
                            Evet benim yaşadığım ciddi bir olay oldu karlı yolda dik bir rampada, araç çok rahat çıktı. Ama kar yeni yağmıştı.
                            Sizin dediğiniz gibi araç stop etme derecesine geliyor ama o durumda yine ustLık devreye giriyor.
                            MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

                            Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: tc

                              TC sadece ön tekerleklerin boşa döndüğünü anladığı anda devreye girer ve motor gücünü düşürerek patinajı önler. Güvenlik olarak kendi başına yararı şöyledir, manevra yapmanız gereken bir anda ön tekerler de patinaj durumunda ise yönlendirme kabiliyeti azalacaktır, bunun önüne geçer, ABS'nin gaza basarkenki versiyonu gibi düşünülebilir. Ancak zaten böyle bir durumda ciddi kayma yaşanıyorsa ESP de devreye girecek ve aracı toparlayacaktır.

                              Kar, buz, ıslak zemin vs işe yarama-yaramama duruma göre değişir, bu yüzden farklı tecrübeler var. Şöyle ki lastik ve yol durumuna göre; bazen karlı yolda tutunma sıfırdır ve karı eriterek çıkmanız gerekebilir, bu durumda TC'yi kapatmanız gerekir. Ancak biraz olsun tutunmanın olduğu bir zeminde çok güç vermeniz tekerleri boşa patinaja düşürecektir, bu durumda da TC otomatik gücü azaltarak mevcut tutunmadan faydalanmanızı sağlar.

                              Araca ataklık katması yol ve özellikle lastik durumuna göre değişir; eğer yol ve lastik durumu çok iyi ise, yani hızlı bir kalkışta tekerler çok az pati yapacak ama yola hemen tutunup gidecekse, TC kapatılması kalkışa fayda sağlar. Bu durumda açılması ise boşa motor gücünü düşüreceğinden kalkışı kötü etkiler.

                              ESP ise aracın genel kayma anında(basitçe direksiyon yönü ile aracın gittiği yön farklı olduğu anda), aracın tekerlerine duruma göre bağımsız frenleme yaparak aracı istediğiniz yöne doğrultur. ESP tam bir güvenlik sistemidir.

                              Tuşa bir kez basarak TC'yi, 5 sn basılı tutarak ESP'yi kapatabilirsiniz.
                              '11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav
                              '15 BMW 118i LCI

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X