Forumdaşlar öncelikle herkese merhaba,
Aracımı alalı yaklaşık 20 ay oldu ve aracım 34000 km civarına geldi. Bu geçen sürede size izlenimlerimi aktarmak istiyorum.
Aracım İnsignia 1.4 turbo 140 hp Edition Elegance + Sunroof Paketi bulunmaktadır.
Aracımın genel olarak çekişinden memnunum aracımın sadece 1. vitesi biraz kısa ve 6. vitesi bir hayli uzun fabrika verisi 6. vites 6500 devirde 325 km/h olarak gözüküyor siz düşünün Tabi bu da bazen yokuşlarda 100 km/h gibi hızlarda çekişden düştüğünü anlıyorsunuz ama bu ciddi bir problem değil birçok araçta bu olan bir durum. Aracın en sevdiğim yanı 3. ve 4. vitesi araç 3. viteste 152 km/h, 4. viteste ise 205 km/h yapıyor bu da rolling gibi durumlarda güzel avantaj oluyor birde performanslı kullanımda
Bu ise çektiğim ve beğendiğim bir fotograf 4. vites 6500 devir civarında aracın hızı
Bunlar bazı çektiğim videolar
http://www.youtube.com/watch?v=4WfdqQoUCug#ws
http://www.youtube.com/watch?v=uMHRHsuLgVA#ws
Aracın ses sistemi orta seviyede ama biraz daha iyi olmasını beklerdim günlük kullanım için yeterli olsada yüksek seste şarkı dinlerseniz tam istediğiniz kalitede gümbür gümbür bir ses gelmiyor.
Aracın iç hacim genişliğine gelecek olursak boyum 1.85 m ve kendime göre ayarladığımda arkada 1.70 boyundaki kardeşim rahatlıkla oturuyor ve boşluk kalıyor. Tabi bu alternatif bazı araçlara göre daha dar bir arka alana sahip olduğunu gerçeğini değiştirmez.
Aracın sürüş dinamiğine değinecek olursam; aracımda 17" jant var ve en baz versiyon fakat ben bu kadar keyifli bir araç olacağını düşünmemiştim. Watts tipi süspansiyonlar ile aracın yol tutuşu ve tepkileri oldukça net bunu söyleyebilirim. Passat ve Latitude test ettim bu araçlar kayma ve salınım yaparken Insignia daha kararlı bir şekilde yer değiştiriyor. Bu sınıfta diğer bir başarılı bulduğum araç Mondeo'dur bunuda belirtmek isterim
Aracın konforuna gelecek olursam Opel sert bir süspansiyona sahiptir ve kullandığım lastikler Bridgestone Turanza Er300 bunda da 17" janta sahip ve ebatın 225/55/R17 olmanın büyük avantajı var böylelikle darbe emişleri ve bozuk yolda yanakları geniş olduğu için sert süspansiyonun dezavantajını bir nebze gideriyor.
Yol rüzgar sesi olarak araç yol sesini minimum seviyede tutuyor. Rüzgar sesi ise 140 km/h dan sonra kendini biraz hissettiriyor ama uzun yolda genellikle 130 km/h da kullanırım ailem ile berabersem bu yüzden fazla ses gelmez zaten müzik açınca ses duyulmuyor
Aracın bakımına gelecek olursam 15.000 km bakımına 12000 km de, 30000 bakımına ise 28000 km de götürdüm ve iki bakıma toplamda ortalama 1000 tl para verdim. Bu muadil araçlarına göre biraz pahalı olabilir Opel'in servisleri biraz pahalı diyebilirim yaklaşık 80-100 tl kadar.
Gelelim en can alıcı noktaya aracın tüketim verileri ihihi
Aracım 1.4 turbo araç muadil motorları ile yakın tüketim verileri sergiliyor. Şuanda genel ortalamam 8.3 litre ve bu sınıftaki araç için ideal diyebilirim, genellikle çok sakin kullanmam aracımı ama en güzel alternatifim çok fazla trafiğede girmem bu yüzden ortalama hızım yüksektir ama bastığım için tüketimimde fazladır
Uzun yolda bu araç ile 4.5 litrenin altında tüketim sergiledim buyurun bu da fotografı.
Bu da aracın bu tüketimi elde ederken seyir halindeki videosu
http://www.youtube.com/watch?v=4JZnRvFMdbU#ws
130 km/h hızla hız sabitleyicisi ile elde ettiğim tüketim verim
Aracım ile ortalama olarak şuanda 870-900 km arasında tüketim sergiliyorum
Bu fotograf ise trafiğin biraz yoğun olduğu yerde elde ettiğim veri, birçok kullanıcı genel ortalama hızın yüksek diye sorabilir, buyrun düşüğüde burada ortalama hızımın ilk baştakinde yüksek olmasının nedeni aracı biraz seri kullanmamdan kaynaklanıyor
Aracıma sonrada Amerikan tipi park lambası, 55w lik kaliteli bir beyaz ampül seti (xenon değil, merceksiz takmak istemedim) ve kutu içi filtre taktırdım. Filtre taktırmamdaki amaç daha rahat bir hava akışı sağlamasını istemem ve cidden fark etti. Özellikle 6. viteste aracı biraz daha rahat topladığını söyleyebilirim. Tüketim olarak ciddi bir fark görmedim ama belki 0,3 litre artırır 100 km de
Bunlarda fotograflar ama gündüz olduğu için çok belli olmuyor normalde daha turuncu
Bu da kutu içi filtre taktığımda elimde kalan kutu ve orjinal filtre
Araç ile ilgili sorunuz olursa elimden geldiği kadar cevaplamaya çalışırım. Herkese keyifli forumlar
Aracımı alalı yaklaşık 20 ay oldu ve aracım 34000 km civarına geldi. Bu geçen sürede size izlenimlerimi aktarmak istiyorum.
Aracım İnsignia 1.4 turbo 140 hp Edition Elegance + Sunroof Paketi bulunmaktadır.
Aracımın genel olarak çekişinden memnunum aracımın sadece 1. vitesi biraz kısa ve 6. vitesi bir hayli uzun fabrika verisi 6. vites 6500 devirde 325 km/h olarak gözüküyor siz düşünün Tabi bu da bazen yokuşlarda 100 km/h gibi hızlarda çekişden düştüğünü anlıyorsunuz ama bu ciddi bir problem değil birçok araçta bu olan bir durum. Aracın en sevdiğim yanı 3. ve 4. vitesi araç 3. viteste 152 km/h, 4. viteste ise 205 km/h yapıyor bu da rolling gibi durumlarda güzel avantaj oluyor birde performanslı kullanımda
Bu ise çektiğim ve beğendiğim bir fotograf 4. vites 6500 devir civarında aracın hızı
Bunlar bazı çektiğim videolar
http://www.youtube.com/watch?v=4WfdqQoUCug#ws
http://www.youtube.com/watch?v=uMHRHsuLgVA#ws
Aracın ses sistemi orta seviyede ama biraz daha iyi olmasını beklerdim günlük kullanım için yeterli olsada yüksek seste şarkı dinlerseniz tam istediğiniz kalitede gümbür gümbür bir ses gelmiyor.
Aracın iç hacim genişliğine gelecek olursak boyum 1.85 m ve kendime göre ayarladığımda arkada 1.70 boyundaki kardeşim rahatlıkla oturuyor ve boşluk kalıyor. Tabi bu alternatif bazı araçlara göre daha dar bir arka alana sahip olduğunu gerçeğini değiştirmez.
Aracın sürüş dinamiğine değinecek olursam; aracımda 17" jant var ve en baz versiyon fakat ben bu kadar keyifli bir araç olacağını düşünmemiştim. Watts tipi süspansiyonlar ile aracın yol tutuşu ve tepkileri oldukça net bunu söyleyebilirim. Passat ve Latitude test ettim bu araçlar kayma ve salınım yaparken Insignia daha kararlı bir şekilde yer değiştiriyor. Bu sınıfta diğer bir başarılı bulduğum araç Mondeo'dur bunuda belirtmek isterim
Aracın konforuna gelecek olursam Opel sert bir süspansiyona sahiptir ve kullandığım lastikler Bridgestone Turanza Er300 bunda da 17" janta sahip ve ebatın 225/55/R17 olmanın büyük avantajı var böylelikle darbe emişleri ve bozuk yolda yanakları geniş olduğu için sert süspansiyonun dezavantajını bir nebze gideriyor.
Yol rüzgar sesi olarak araç yol sesini minimum seviyede tutuyor. Rüzgar sesi ise 140 km/h dan sonra kendini biraz hissettiriyor ama uzun yolda genellikle 130 km/h da kullanırım ailem ile berabersem bu yüzden fazla ses gelmez zaten müzik açınca ses duyulmuyor
Aracın bakımına gelecek olursam 15.000 km bakımına 12000 km de, 30000 bakımına ise 28000 km de götürdüm ve iki bakıma toplamda ortalama 1000 tl para verdim. Bu muadil araçlarına göre biraz pahalı olabilir Opel'in servisleri biraz pahalı diyebilirim yaklaşık 80-100 tl kadar.
Gelelim en can alıcı noktaya aracın tüketim verileri ihihi
Aracım 1.4 turbo araç muadil motorları ile yakın tüketim verileri sergiliyor. Şuanda genel ortalamam 8.3 litre ve bu sınıftaki araç için ideal diyebilirim, genellikle çok sakin kullanmam aracımı ama en güzel alternatifim çok fazla trafiğede girmem bu yüzden ortalama hızım yüksektir ama bastığım için tüketimimde fazladır
Uzun yolda bu araç ile 4.5 litrenin altında tüketim sergiledim buyurun bu da fotografı.
Bu da aracın bu tüketimi elde ederken seyir halindeki videosu
http://www.youtube.com/watch?v=4JZnRvFMdbU#ws
130 km/h hızla hız sabitleyicisi ile elde ettiğim tüketim verim
Aracım ile ortalama olarak şuanda 870-900 km arasında tüketim sergiliyorum
Bu fotograf ise trafiğin biraz yoğun olduğu yerde elde ettiğim veri, birçok kullanıcı genel ortalama hızın yüksek diye sorabilir, buyrun düşüğüde burada ortalama hızımın ilk baştakinde yüksek olmasının nedeni aracı biraz seri kullanmamdan kaynaklanıyor
Aracıma sonrada Amerikan tipi park lambası, 55w lik kaliteli bir beyaz ampül seti (xenon değil, merceksiz takmak istemedim) ve kutu içi filtre taktırdım. Filtre taktırmamdaki amaç daha rahat bir hava akışı sağlamasını istemem ve cidden fark etti. Özellikle 6. viteste aracı biraz daha rahat topladığını söyleyebilirim. Tüketim olarak ciddi bir fark görmedim ama belki 0,3 litre artırır 100 km de
Bunlarda fotograflar ama gündüz olduğu için çok belli olmuyor normalde daha turuncu
Bu da kutu içi filtre taktığımda elimde kalan kutu ve orjinal filtre
Araç ile ilgili sorunuz olursa elimden geldiği kadar cevaplamaya çalışırım. Herkese keyifli forumlar
Yorum