Küçük ve önden çekişli araçların karda daha iyi gitmesinin birkaç sebebi var:
-lastikler ince olduğundan basma kuvveti yüksek,
-alt devirlerde çok daha güçsüz olduğundan patinaja düşme şansı çok daha düşük (güçlü araba karda dezavantajdır),
-motor ve sürücü çekişin olduğu ön tekerleklerin neredeyse üzerinde (bizim araçlarda tekerleklerin epey arkasındayız),
-araç hafif ve küçük olunca toparlaması karda çok daha kolay.
istanbulda bile kar yağdığında poloların bile rahatça gittiği yerde çok daha iyi ve pahalı araçlar yolda kalıyor. Ayrıca araçtaki yazlık performans lastiklerinin hamuru sert olduğundan karda pek şansı yok.
34 ST 579 '09 C180 Kompresor
BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri
-Aracın rot ayarı bozuksa ön tekerleklerin paralleliği yada yanlış paralellik araç yokuşta çıkmaz bu hangi araç olursa olsun değişmez
-kar lastiği kullanın lütfen önce kendiniz için sonra diğerleri için
-TC aracın çok patiye düştüğü zamanda gücünü azaltıyor.. korumaya alıyor bilginize
2015 Honda CRV 1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs (görmemişin... :P )
Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler [center]
ben erzurumda yasıyorum dün gece erzurumda kar yagıyodu palandökene aracım çok rahat cıktı arabalar yolun kenarnda çıkamazken benm aslanım çıktı...lastiklernz yazlk oldugu için sorun olabilir bu..
Erzurumada eski karlar yağmıyor yanlız toprağım bi dönem subaru legacy vardı bi kaç kişide karda o arabaları tek geçerim hemde ozamanlar bu kadar elektronik sistemde yoktu
2009 1.6T Cosmo-Nar Kırmızı-Flexride-DVD800 navi-Park Assist-Tam Deri Spor Koltuklar-Llumar film
uzun yıllar dizel kullanan birinin , benzinliye alışması zor oluyor,
araçta ses yok acaba devirsizmi gidiyorum diye gözüm hep devir saatinde, ama dizelde göstergelere hiç bakmıyodum motor sesinden anlıyodum motorun hangi devirde olduğunu, kardaki talihsiz denemem de sanırım benzinli araca daha adapte olamamamdan , çünkü karda buzda dizel araç rampada hemen vites düşmüyor,
rampayıda sıyırıp atıyor , karda buzda dizelle 2 , vitesle kalkıp araç rolantide olsa bile tıkır tıkır gidiyor , ama benzinli buzu görünce debelenip duruyor.ayrıca 2. vites buzda karda dik rampada anlık göstergeye gözüm takıldı %39 araçta gerçi 6 kişiydik ama , bende bi kamyon var scania 40 tonla %35 yakıyo
ama aynı arac %5 de yakıyor (insignia)
-sonuç olarak insignia kullanıcı olarak artık arac bana değil ben aracın isteklerine uyuyorum :
gazı öyle dipledinmi , yakıtı başparmak kalınlığında çekiyor heralde, bundan sonra nazik nazik şivayn şivayn
ama kışın tüm araçlar çok yakar.
Saygıdeğer Arkadaşlarım,
Konuyu okuduğum kadarıyla bir değil birkaç yankışlık var gibi geldi ben acize. Şöyle ki:
1. zaten araç ne marka ve model olursa olsun ve hatta gücü de ne olursa olsun, kayan arabayı tutamazsınız. peki kaymak ne demektir, lastiğin yollla bağlantısının kesilmesi. patinaj yaparkende aracın yolla teması kesilir. bu nedenle aracınızı patinaja düşürür ve üstünede "neden çıkmıyor bu" deyip daha da gaza basarsanız; sadece karda ve buzda değil çamurda da rampa çıkamazsınız.
2. aslında geçen sefer İstanbul kar altında kaldığında ben de güzide arkadaşlarımla "İnsignia'nın Karla İmtihanı" başlıklı bir konu açmak istemiştim ama sonra vazgeçmiştim. çünkü o gün araçla gayet dik sayılabilecek bir rampayı, üstelik karşıdan araba gelince kenara çakillip durmak zorunda kaldığım halde, çok az patinajla çıkmıştım. ve insignia kar imtihanını geçti diyecektim.
bence bu performansta çekiş kontrol sisteminin çok büyük bir faydası ve katkısıyla oldu. okuduğum kadarıyla arkadaşlarım bu sistemi kapatmaktan bahsetmişler. ama benim bildiğim (yanlış biliyorsam düzeltsin bir uzman ağabeyimiz) çekiş kontrol sisteminin amacı aracı PATİNAJDAN KORUMAK ve böylece rampa çıkışlarında da performansı tuttutmak. (yani bir amcı da bu) karadeniz yaylalarına aracınızla (benimki hyundai era 1,5 idi) yağmurda çıkarsanız çekiş kontrolün ne kadar işe yaradığını görürsünüz. aynı mantık karda da geçerli ve ben bunu bizzat yaşayarak test ettim.
3. kar lastiği çok çok önemli. eğer aracınızın tabanı yere bassın istiyorsanız kar lastiği şart.
4. karda araç kullanacak arkadaşlarıma bir tüyo (kabul ederlerse): eğer kar yeni yağmışsa asla takip eden araç olmayın, mutlaka önde giden araç olun. çünkü eğer arkadan giden araç sizseniz diğerlerinin buza dönüştürdüğü yolu takip etmek zorunda kalırsınız.
kısaca aracınızdaki sistemler sizin güvenliğiniz için var.
kullanım hatası... tarafımca aşırı karlı buzlu yollarda test edilip geçmiş bir araçtır kendileri...
180 COSMO ,BEYAZ.. 245/45/19 SPOR JANT VE DUNLOP SPORTMAXX 98 Y LASTİKLER.. OPC SPOİLER.. EIBACH PRO KİT YAY SİSTEMİ (3 CM ) ,SİYAH RENKLİ CAMLAR..K&N AÇIK HAVA FİLTRESİ VE İNTAKE KİT
Yorum