direksiyonu 15 saniyeden fazla tam çevrilmiş vaziyette tutmamak gerekir. zaten duyulan ses uyarı sesi gibidir. yani der ki: "eğer zorlamaya devam edersen karışmam" ya da "oğlum bak git" sesidir o ses.
bilmiyorum ne derece doğru olur ama benim bir tesbitim var bu sıkıntılarla ilgili: Aracın karakteristiğini bilmeden yada limitlerine dikkat etmeden ya da kullanım kılavuzuna bakmadan , biz millet olarak, bazı şeyler deniyoruz. araç yazık ne yapsın garibim,; alman vatandaşlarına ayarlı düzen disiplin kılavuz kullanımı vs. ya kafayı yiyor, ya olağanüstü tepkiler veriyor, ya da bize günümüzü gösterip servise rota çiziyor. Aklıma şöyle bir mizansen geldi. iki insignia karşılaşır. birisi alman tarafından kullanılan (a.i.), diğeri türk tarafından kullanılan (t.i.). heralde şöyle bir diyalog geçerdi aralarında:
-(t.i.) vaaay kardaşım, nasısın görüşmeyeli
-(a.i) iyiyim işte ne olsun, işten eve evden işe. sen?
- valla biraz önce spordan geldim e5'te biraz ter attım, makas falan işte.
- şimdi servise gidiyorum, bizim beyefendinin küçük kızı kurcaladı geçenlerde, o da götürdü bir tanıdığa daha da karıştı, sahibimin aklına Allâh'tan kutup başını sökmek geldi de biraz toparlandım. biraz öksürüyorum, birkaç ışığım yanıyor ama yine de gidebiliyorum.
-(t.i.) sen ne yaparsın, hiç görmüyorum seni serviste, usta seni çok özlemiş. bi uğra, hatrını sor be kardaşım.
-(a.i.) en son bakımda uğramıştım zaten. gerek yok niye gideyim.
daha komik olurdu muhavereleri ama ben anca bu kadar yazabildim.
Allâh aşkına söyleyin,(ben dahil) hepimiz yok şu yok bu birsürü ekstra donanımın peşinden koşuyormuyuz koşmuyormuyuz. ne bileyim öyle coştum işte öz eleştiri yapayım derken. selametle
vallahi abi ben ne demek istediğini ve bu dıyalogun devirle ne alakası oldugunu cozemedım yazdıgın yazıda alman ıyı turk kotu ama devır nıye sabıt durmuyor abı )
Yorum