Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #46
    Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

    ben de duz vıtes sevyrm fakat ıstanbulda trafık ıcın otomatık bırebır o yuzden otomatık

    Yorum


    • #47
      Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

      Orjinal yazı sahibi: FacomX
      Bu tür büyükten küçük vitese geçişlerde tecrübeniz yoksa denemeyin derim sonra şanzumanı elinize alırsınız servis servis dolaşıp garantiye sokmaya çalışırsınız aman dikkat

      formul ise şu hangi vitesin maxsimum kaç yaptığını biliyorsanız istediğiniz vitesten istediğinize geçersiniz

      örnek
      5 viteste 70 giderken 2 ye çekebilirsiniz 5 teki motor devrininiz 2000-2500 gibidir 2 ye çektiğinizde direkt 6500-7000 devire gelirsiniz ve ani bir hızlanma yapmış olursunuz ve çok hızlı 3 geçmeniz lazım zaten 7500 de motor kendini korumaya alacaktı.
      ben dikkat etmemişim devir kesicinin kaçta olduğuna. sanırım sen denemişsin Fatih Bey 7500 dediğine göre

      Yorum


      • #48
        Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

        Orjinal yazı sahibi: FacomX
        Orjinal yazı sahibi: efemuratt
        Peki bunu yapmak ne kadar sağlıklı olur

        Aslında her araçta ara sıra bu tür geçişler yapıp motorun sağır kalmasını önlemek için yapılabilir bu arada 6 viteste iken 100 'le giderken 3 vitese çektiğinizde hiç bir şey olmaz bizim aracın 3 vitesi 145-150 arası aslında 6 viteste 180-190 la giderken 4 ' e çekerseniz o keyifli olur
        Fatih Bey bişey soracağım izninizle:

        Söylediğiniz değerlere ben bugün otobanda 3. viteste ulaştım. Geçenlerde 4. viteste 210km/sa'lik de bir fotoğraf koymuştum. Bu değerleri görünce sizin 3. vites değerlerinin biraz daha yüksek olması gerekmez mi?

        Yorum


        • #49
          Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

          Orjinal yazı sahibi: drwaverunner
          Orjinal yazı sahibi: FacomX
          Orjinal yazı sahibi: efemuratt
          Peki bunu yapmak ne kadar sağlıklı olur

          Aslında her araçta ara sıra bu tür geçişler yapıp motorun sağır kalmasını önlemek için yapılabilir bu arada 6 viteste iken 100 'le giderken 3 vitese çektiğinizde hiç bir şey olmaz bizim aracın 3 vitesi 145-150 arası aslında 6 viteste 180-190 la giderken 4 ' e çekerseniz o keyifli olur
          Fatih Bey bişey soracağım izninizle:

          Söylediğiniz değerlere ben bugün otobanda 3. viteste ulaştım. Geçenlerde 4. viteste 210km/sa'lik de bir fotoğraf koymuştum. Bu değerleri görünce sizin 3. vites değerlerinin biraz daha yüksek olması gerekmez mi?
          Bu arada soru sormak için izin almaya gerek yok.


          Sizin bizim farklı değildir +,- 2-3 km hız fark eder veya sorunuzu anlamadım bizim 3 sizce kaç olması lazım ?

          Not: Yukardaki örneği kesinlikle ve kesinlikle bilinçli yapılmalıdır aksi taktirde araca zarar verebilirsiniz.



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #50
            Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

            Sormak istediğim özetle şu:

            Siz "bizim aracın 3. vitesi 145-150 arası" demişsiniz.

            Ben bu değeri 1.4T ile görüyorum. Sizin 1.6T ile daha fazla bir hız değerini görmeniz gerekmez mi?

            Yorum


            • #51
              Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

              Valla aklımda kalan değerler 145-150 deneyip son değerleri yazarım veya test edip bilenler var ise yazsınlar.



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #52
                Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                kesinlikle manuel, illa kurcalamam lazım

                Yorum


                • #53
                  Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                  ilerde herkes otomatkçi olacak. Nasıl herkes elektrikli camı kabul ettiyse. Arabaların fiyatı ve dolayısı ile kalitesi arttıkça otomatik vites seçeneği artıyor. Mesela şu an için Bmw'nin onlarca modelinden sadece birisi manuel.
                  1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri

                  Yorum


                  • #54
                    Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                    mercedestede manuel yok sanırım....

                    Yorum


                    • #55
                      Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                      bugüne kadar düz kullanmış ve yeni yeni otomatik kullanan birisi olarak otomatik...rahat be arkadaşlar...benzinli otomatik te değil dizel otomatik...sakin kullanımlarda motor devri 1600-2100 arasında değişiyor e bizim motorlar da 1750-2500 arası 300 nm tork üretiyor zerre zorlanma yok, eşimde olan c180 k gibi 100'le giderken çeyrek gaza basınca vuruntu yapar gibi sarsılıp vites ufaltmıyor, akıp gidiyor...

                      Yorum


                      • #56
                        Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                        İstanbul trafiğine rağmen manuel....

                        Yorum


                        • #57
                          Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                          istanbul gibi bir yerde saat 18:00 olduğunda hele bi deneyelim özellikle cuma günü avrupadan asyaya bakalım hala manuel diyebilecekmi herkes istanbulda yaşıyorsan otomatik 2*2=4

                          Yorum


                          • #58
                            Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                            valla videsi bence tamemen kaldırmaları lazım o ne ya 1 2 3 4 5 şimdiki hızlanma degerleri düz videslerden bile başarılı hele yakıt o bile düz videsle nerdeyse aynı
                            Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
                            [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

                            Yorum


                            • #59
                              Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                              Cuma günleri avrupadan asyaya geçmek zorunda olsam tabiki otomatik derim. Ama benim öyle bir sorunum olmadığı için Manuel....

                              Yorum


                              • #60
                                Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                                valla hem 1.6t 180hp hem otomatik, yapıyorum dip gaz otomatik hemen kick down yapıp iki vites küçültüp şahlanıyor yok devir kaçırdım yok debriyaj ile uğraş hiç bir derdim yok basıyorum geçiyorum
                                insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X