7000 devirde bağırmasınmı ihihi dışarıda nasıl bir ses var bilemem ama içeriye çok tatlı, kısık bir ses geliyor. sırf o sesi dinlemek için bile sürekli redline gidilebilir ihihi
son 2 haftadır sağlık sorunlarım yüzünden eşim kullanıyor arabayı ve ben sürekli neden otomatik vites bir araç almadım diye hayıflanıyorum işte bu yüzden bence de oto vites
arkadaslar bugun farkettiğim bişeyi soylemek istiyorum muhtemelen siz insignia konusunda benden daha tecrübeli oldugunuz için biliyorsunuzdur manual vitesli bir araci çaliştirmak için debriyaja basilmasi tavsiye edildiğini biliyordum fakat daha onceki araçlarimda hiç bunu onemsemiyordum. lakin bugun insignia da da araci çaliştirirken araç boşta oldugu için debriyaja basmamişim ve tabiiki araç çalişmadi.eyvah dedim ayvayi yedik noluyor bir anda yazilanlar gözümün önüne geldi araç çalişmadi yolda kaldim felan sonra ekranda bir uyari çıktı çaliştirma için lütfen debriyaja basiniz diye. e sonra problem yok tabi.ilgimi çekti bu şekilde uyari vermesi. internette bir baktim ve de debriyaja basilmasinin marş motoru üzerindeki yükü azalttiğini okudum. yani bir nevi debriyaj ve kontak devreyi tamamliyor çalişma için.passat da da durum boyleymiş debriyaj olmadan (manual vites)araç çalişmiyormuş boşta olsa bile. belki basit bir bilgi ama ilgimi çekti paylaşiyim istedim.
1. Manuel vites çok az kullandım daha yaşım genç ama yine de kullanmışlığım var tamam zevkli ama yorucu, hele yokuşlarda vs..
2. Bizim Captiva otomatik vites. Sadece 5 dk sürerek arabaya alıştım. Sarsıntı yok ses yok vs.. Çok çok çok rahat.
3. Yokuşta veya devirlenmeyi gerektiren yerlerde gazı kökleyince hemen vitesi küçültüyor çok güzel ivmeleniyor turbo da sağolsun hiç utandırmadı beni araba.
4. de Passat da inceledim eğer sakin bir kullanım sergiliyorsanız mesela şehir içi trafiğinde ani ivmelenmeler hariç vitesi hep büyük tutuyor bu sayede yakıt tüketimi düşüyor.
Mesela Insignia 1.6 T ya otomati vites koysalar satışlarda gözle görülür bir artış olacağı düşüncesindeyim. Ama yine de dediğim gibi manuel vitesin zevkine varmamış birisi olarak bunları yazıyorum. Tabi tercih meselesi...
Arkadaşlar bu yazım Insignia sürmeden önceydi artık U dönüşü yaptım ben de manuel vites destekliyorum hele Insignia daki gibi yokuş kalkış sistemi tarzı bir şey varsa tadından yenmez Otomatiğe saygım var ama Insignia yı sürünce işler değişti
Bu arada konuyu yukarı taşıdım ama kusura bakmayın
Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar
arkadaşlar geçen uzun mesafe kullanma şansım oldu 5.viteste giderken (hızım 60 70) 3 de gidiyorum sandım o derece araba ivmeleniyor.Kimi yorumcular alt devir cansızlığı var diyorlar bence kesinlikle böyle birşey yok
arkadaslar bence otomatık vıtes her zaman daha konforlu, daha rahat, daha zevklı, tabı herkesın dusuncesı kendıne gore haklı, bu yasa kadar cok syıda manuel ve otomatık sanzumanlı araclar kullandım, ıkısınınde kendını gore avantajları ve dezavantajları var tabıkı, ama otomatıgın keyfı bı ayrı, gaza bas gıtsın, frene bas dursun, ne o ole manuelde durmadan debrıaj fren gaz vs. istanbul tragınde hıc cekılmıyo, bızım ınsıngnıaların debrıajıda sagolsun bıraz sertce, otomatıgınde tek dezavantajı park ederken manuel vıtese gore bıraz daha zor olması bence...
Biraz kullanım tarzı da önemli diye düşünüyorum.Ben çoğu zaman yüksek viteste rahat kullanıp daha az yakıt sarfiyatı olmasını zaman zaman da performanslı kullanarak biraz adrenalin salgılamak isterim.Bunu da Opel'in otomatik şanzumanıyla yapmak mümkün değil sanıyorum.Bence araç yarı otomatik ya da düz şanzumanlı olmalı.Ama otomatik olmamalı...
zaten mümkün ki? sabit gazla giderken en üst vitese atar, bastığınız zaman da düşük viteste ~6000 devire kadar çıkar (bence) (sport butonunu hesaba katmadan) kickdown bunun için var zaten.
Yani bu en üst vitese atmayı kendi devrini tamamlamasa bile kullanıcı böyle yapmak istiyor diye mi algılayıp da çıkartıyor?"Kickdown" nedir hiçbir fikrim yok o yüzden ben bilmiyor olabilirim
üst vitese atması minimum yakıt tüketimi için, çünkü düşünün manuel vitesle şehirlerarası sabit 90 km hızla gidiyorsunuz, 3'de mi gidersiniz yoksa 6'da mı?
hatta yeni DSG'ler 7 yada 8 vitesti, 90'la giderken 8.viteste olduğunu düşünün
kickdown;
Gaz pedalına, direnç noktasından ileri sonuna kadar basıldığında otomatik şanzıman motor devir sayısından bağımsız olarak vites kademesini mümkün olan en düşük vitese geçirir. Bu şekilde araç daha seri hızlanır. Bu özelliği sadece sollama yaparken veya ani hızlanma gerektiği zaman kullanınız. Çünkü bu fonksiyon yakıt tüketimini arttırır ve cebinizi sıcak tutar.
Bu arabanın 3. vitesini hiç beğenmiyorum.2200 devirde giderken dip gaz yapınca 3te yapıştırıyor ama 1,2 vites son devir giderken 3e aldığımda bi eksik gidiyor.4e atınca beklediğim gibi hızlanmaya devam ediyor.
1. ve 2. viteste asfalt seçiyor gücünden ve önden çeker olmasından dolayı.Dişli asfaltta çok tatlı hızlanıyor aksi halde sarmasından dolayı basmayan araçlarla bir süre aynı hızda gidiliyor.
bu durumda araç sarıyor mu yoksa traction control gaz mı kesiyor?
1. viteste bastığımda aracım patinaja düşüyor, devir kesiciye kadar sarıyor, ekranda traction control işareti yanıp sönmüyor bile ama 2. viteste bastığımda traction control işareti yanıyor ve gaz kestiğini hissediyorum.
Yorum