Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

    Devirler nasıl abi çok bağırıyo mu motor? huh

    INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

    Yorum


    • #32
      Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

      7000 devirde bağırmasınmı ihihi dışarıda nasıl bir ses var bilemem ama içeriye çok tatlı, kısık bir ses geliyor. sırf o sesi dinlemek için bile sürekli redline gidilebilir ihihi
      InsigniaTEAM

      Yorum


      • #33
        Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

        Bizim arabaların motor sesi düşük yüksek devirde çağrının dediği gibi keyifli bir ses insanı rahatsız etmeyen bir ses geliyor.



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #34
          Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

          son 2 haftadır sağlık sorunlarım yüzünden eşim kullanıyor arabayı ve ben sürekli neden otomatik vites bir araç almadım diye hayıflanıyorum işte bu yüzden bence de oto vites

          Yorum


          • #35
            Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

            Abi çok qeçmiş olsun
            En kısa zamanda eski sağlığınıza kavusmanız dileğiyle..


            INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

            Yorum


            • #36
              Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

              arkadaslar bugun farkettiğim bişeyi soylemek istiyorum muhtemelen siz insignia konusunda benden daha tecrübeli oldugunuz için biliyorsunuzdur manual vitesli bir araci çaliştirmak için debriyaja basilmasi tavsiye edildiğini biliyordum fakat daha onceki araçlarimda hiç bunu onemsemiyordum. lakin bugun insignia da da araci çaliştirirken araç boşta oldugu için debriyaja basmamişim ve tabiiki araç çalişmadi.eyvah dedim ayvayi yedik noluyor bir anda yazilanlar gözümün önüne geldi araç çalişmadi yolda kaldim felan sonra ekranda bir uyari çıktı çaliştirma için lütfen debriyaja basiniz diye. e sonra problem yok tabi.ilgimi çekti bu şekilde uyari vermesi. internette bir baktim ve de debriyaja basilmasinin marş motoru üzerindeki yükü azalttiğini okudum. yani bir nevi debriyaj ve kontak devreyi tamamliyor çalişma için.passat da da durum boyleymiş debriyaj olmadan (manual vites)araç çalişmiyormuş boşta olsa bile. belki basit bir bilgi ama ilgimi çekti paylaşiyim istedim.
              Insignia 1.6 180 hp Cosmo Beyaz DVD 800 idi 

              Yorum


              • #37
                Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                Orjinal yazı sahibi: Hasan
                Valla bana kalırsa otomatik derim. Çünkü;

                1. Manuel vites çok az kullandım daha yaşım genç ama yine de kullanmışlığım var tamam zevkli ama yorucu, hele yokuşlarda vs..
                2. Bizim Captiva otomatik vites. Sadece 5 dk sürerek arabaya alıştım. Sarsıntı yok ses yok vs.. Çok çok çok rahat.
                3. Yokuşta veya devirlenmeyi gerektiren yerlerde gazı kökleyince hemen vitesi küçültüyor çok güzel ivmeleniyor turbo da sağolsun hiç utandırmadı beni araba.
                4. de Passat da inceledim eğer sakin bir kullanım sergiliyorsanız mesela şehir içi trafiğinde ani ivmelenmeler hariç vitesi hep büyük tutuyor bu sayede yakıt tüketimi düşüyor.


                Mesela Insignia 1.6 T ya otomati vites koysalar satışlarda gözle görülür bir artış olacağı düşüncesindeyim. Ama yine de dediğim gibi manuel vitesin zevkine varmamış birisi olarak bunları yazıyorum. Tabi tercih meselesi...

                Arkadaşlar bu yazım Insignia sürmeden önceydi artık U dönüşü yaptım ben de manuel vites destekliyorum hele Insignia daki gibi yokuş kalkış sistemi tarzı bir şey varsa tadından yenmez Otomatiğe saygım var ama Insignia yı sürünce işler değişti


                Bu arada konuyu yukarı taşıdım ama kusura bakmayın
                Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
                Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
                VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

                Yorum


                • #38
                  Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                  arkadaşlar geçen uzun mesafe kullanma şansım oldu 5.viteste giderken (hızım 60 70) 3 de gidiyorum sandım o derece araba ivmeleniyor.Kimi yorumcular alt devir cansızlığı var diyorlar bence kesinlikle böyle birşey yok
                  Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                    arkadaslar bence otomatık vıtes her zaman daha konforlu, daha rahat, daha zevklı, tabı herkesın dusuncesı kendıne gore haklı, bu yasa kadar cok syıda manuel ve otomatık sanzumanlı araclar kullandım, ıkısınınde kendını gore avantajları ve dezavantajları var tabıkı, ama otomatıgın keyfı bı ayrı, gaza bas gıtsın, frene bas dursun, ne o ole manuelde durmadan debrıaj fren gaz vs. istanbul tragınde hıc cekılmıyo, bızım ınsıngnıaların debrıajıda sagolsun bıraz sertce, otomatıgınde tek dezavantajı park ederken manuel vıtese gore bıraz daha zor olması bence...

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                      Biraz kullanım tarzı da önemli diye düşünüyorum.Ben çoğu zaman yüksek viteste rahat kullanıp daha az yakıt sarfiyatı olmasını zaman zaman da performanslı kullanarak biraz adrenalin salgılamak isterim.Bunu da Opel'in otomatik şanzumanıyla yapmak mümkün değil sanıyorum.Bence araç yarı otomatik ya da düz şanzumanlı olmalı.Ama otomatik olmamalı...
                      2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                        zaten mümkün ki? sabit gazla giderken en üst vitese atar, bastığınız zaman da düşük viteste ~6000 devire kadar çıkar (bence) (sport butonunu hesaba katmadan) kickdown bunun için var zaten.
                        InsigniaTEAM

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                          Yani bu en üst vitese atmayı kendi devrini tamamlamasa bile kullanıcı böyle yapmak istiyor diye mi algılayıp da çıkartıyor?"Kickdown" nedir hiçbir fikrim yok o yüzden ben bilmiyor olabilirim
                          2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                            üst vitese atması minimum yakıt tüketimi için, çünkü düşünün manuel vitesle şehirlerarası sabit 90 km hızla gidiyorsunuz, 3'de mi gidersiniz yoksa 6'da mı?
                            hatta yeni DSG'ler 7 yada 8 vitesti, 90'la giderken 8.viteste olduğunu düşünün


                            kickdown;

                            Gaz pedalına, direnç noktasından ileri sonuna kadar basıldığında otomatik şanzıman motor devir sayısından bağımsız olarak vites kademesini mümkün olan en düşük vitese geçirir. Bu şekilde araç daha seri hızlanır. Bu özelliği sadece sollama yaparken veya ani hızlanma gerektiği zaman kullanınız. Çünkü bu fonksiyon yakıt tüketimini arttırır ve cebinizi sıcak tutar.

                            videoda uygulaması da var

                            dipgazda 3000 devire çıkarken kickdown'da uygun olan en küçük vitese indirdiği için bir anda 5000-6000 devirlere geliyor
                            InsigniaTEAM

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                              Bilgilendirme için çok teşekkür ederim gerçekten çok iyi oldu bunu öğrenmem. Mercedes'in motor sesi de bir harikaydı doğrusu
                              2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                                Orjinal yazı sahibi: Vexx
                                Bu arabanın 3. vitesini hiç beğenmiyorum.2200 devirde giderken dip gaz yapınca 3te yapıştırıyor ama 1,2 vites son devir giderken 3e aldığımda bi eksik gidiyor.4e atınca beklediğim gibi hızlanmaya devam ediyor.
                                1. ve 2. viteste asfalt seçiyor gücünden ve önden çeker olmasından dolayı.Dişli asfaltta çok tatlı hızlanıyor aksi halde sarmasından dolayı basmayan araçlarla bir süre aynı hızda gidiliyor.
                                bu durumda araç sarıyor mu yoksa traction control gaz mı kesiyor?

                                1. viteste bastığımda aracım patinaja düşüyor, devir kesiciye kadar sarıyor, ekranda traction control işareti yanıp sönmüyor bile ama 2. viteste bastığımda traction control işareti yanıyor ve gaz kestiğini hissediyorum.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X