Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

    emin değilim ama 2.viteste bile 100 görebilir belki, 90'da kalma ihtimalide var, ama 3.te 100 birşey değil
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #17
      Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

      Bu arabanın 3. vitesini hiç beğenmiyorum.2200 devirde giderken dip gaz yapınca 3te yapıştırıyor ama 1,2 vites son devir giderken 3e aldığımda bi eksik gidiyor.4e atınca beklediğim gibi hızlanmaya devam ediyor.
      1. ve 2. viteste asfalt seçiyor gücünden ve önden çeker olmasından dolayı.Dişli asfaltta çok tatlı hızlanıyor aksi halde sarmasından dolayı basmayan araçlarla bir süre aynı hızda gidiliyor.


      1.6 Turbo COSMO Beyaz/Bej-Kibo

      Yorum


      • #18
        Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

        Orjinal yazı sahibi: Vexx
        Bu arabanın 3. vitesini hiç beğenmiyorum.2200 devirde giderken dip gaz yapınca 3te yapıştırıyor ama 1,2 vites son devir giderken 3e aldığımda bi eksik gidiyor.4e atınca beklediğim gibi hızlanmaya devam ediyor.
        1. ve 2. viteste asfalt seçiyor gücünden ve önden çeker olmasından dolayı.Dişli asfaltta çok tatlı hızlanıyor aksi halde sarmasından dolayı basmayan araçlarla bir süre aynı hızda gidiliyor.
        bende 3. vitesten şikayetçiyim vectramda ivmelenme vitesi 3. vitesdi ama bunda o ivmelenmeyi hissedemiyorum nedense dediğin gibi 4 e atınca ancak hız kazanıyor
        İNSİGNİA 1.6 T EDİTİON ELEGANCE

        Yorum


        • #19
          Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

          peki 6. viteste 90'la giderken devir kaç olması gerekiyo 2000 falan dimi?

          Bide Benim daha ehliyetim yok babam direksiyon dersi falan veriyo ama bazı yerlerde kafam karıştı.Mesela 4. viteste gidiyorum önümdeki sapaktan döncem frene basıyorum yavaşlıyorum o sırada ayağımı frenden çekmeden debriyaja basıp vitesi 2'ye atsam ve öle dönsem motora bi zararı olur mu çünkü hem vites değiştiriyorum hemde frene basıyorum yavaşlamak için.
          Beyaz Renk 1.6T Cosmo+Dvd 800

          Yorum


          • #20
            Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

            Hiçbir sorun olmaz
            Çünkü dönmek için zaten yüksek viteste ve yüksek hızda qiden arabayı frene basarak yavaşlatıyosun ve haliyle ayağın frendeyken de vites küçültmek için de debriyaja basıp vites atıyosun Bunlar yapılması qereken paralel şeyler zaten Kafanı böyle şeylerle meşqul etme, aracı tekletip stop ettirmedikten sonra, doğru vitesi seçtikten sonra ve debriyaj + qaz kombinasyonunu iyi ayarladıktan sonra, yani kavrama işlemini, hiçbir sorun olmaz
            Rahat ol

            INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

            Yorum


            • #21
              Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

              Benimde araçla ilgili kafamda sorun kalmadı 2-4 ve 5 . Vitesler süper ayrıca 5 den 2 ye çekmişliğimde var o da süper oluyor
              İnsignia 1.6 Turbo edition elegance paket 17" jant teknik gri

              Yorum


              • #22
                Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                Anlatabilir misin
                Hızın nasıldı o an, araba nasıl bi tepki verdi sana Gücü, çekişi, ivmelenmesi v.s seni tatmin etti mi o an

                INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                  Bu tür büyükten küçük vitese geçişlerde tecrübeniz yoksa denemeyin derim sonra şanzumanı elinize alırsınız servis servis dolaşıp garantiye sokmaya çalışırsınız aman dikkat

                  formul ise şu hangi vitesin maxsimum kaç yaptığını biliyorsanız istediğiniz vitesten istediğinize geçersiniz

                  örnek
                  5 viteste 70 giderken 2 ye çekebilirsiniz 5 teki motor devrininiz 2000-2500 gibidir 2 ye çektiğinizde direkt 6500-7000 devire gelirsiniz ve ani bir hızlanma yapmış olursunuz ve çok hızlı 3 geçmeniz lazım zaten 7500 de motor kendini korumaya alacaktı.



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                    dediğiniz gibi arabanın viteslerdeki son hızlarını bilirseniz sorun yok diğer türlü riskli

                    [shadow=red,left][glow=grey,2,500]SPORT[/glow][/shadow]

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                      Tamda Fatih abinin dediği gibi 5. vites 70 km\h hızla ani sollama yapmam gerekti 3 e çektim yemedi sonra 2 ye çektim.Hissettiklerime gelince araba ok gibi fırladı Bu arada 115 hp lik 2. viteste 96 km\h yapıyordu bu turbolar o kadar yapamıyor sanki.
                      İnsignia 1.6 Turbo edition elegance paket 17" jant teknik gri

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                        Öncelikle konu başlığına yanıt: Eşim arabayı kullanmaya başlayana kadar araba kullanıyorum diyorsan manuel vites olacak diyordum. Artık her an şanzıman elimizde kalacak korkusuyla keşke şunun otomatiği de olsaymış diyorum

                        Son olarak, ben de 3. vites yerine 4. vitesi tercih ediyorum, hem çok daha iyi ivmeleniyor araba hem de diğer viteslere geçişte en az tehlikeli olanı diye düşünüyorum. Bu arada eşim başlarda 4. vitesten 5. vitese geçerken genellikle 3. vitese geçiriyor, ben de her seferinde arabanın yerinden fırlamasının keyfini çıkarıyorum.

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                          Orjinal yazı sahibi: alperen_54
                          Tamda Fatih abinin dediği gibi 5. vites 70 km\h hızla ani sollama yapmam gerekti 3 e çektim yemedi sonra 2 ye çektim.Hissettiklerime gelince araba ok gibi fırladı Bu arada 115 hp lik 2. viteste 96 km\h yapıyordu bu turbolar o kadar yapamıyor sanki.
                          tam 3te nasıl yemedi diyecektim ki araba 115'likmiş ihihi
                          115 ile 180'liğin vites oranları farklı. bu yüzden 180 belki 2'de 96 diyemez.
                          işin teknik detayını bilemem ama kısa oranlı olmasınında faydası olabilir. arabanın uzamasını beklemek yerine kısa süreli vites geçişleri yapılabilir
                          InsigniaTEAM

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                            Araba 115 lik değil 180 lik yememesinin sebebi de arkadan gelen beyefendinin hızıydı.Eski 115 hp lik araç hakkında bi bilgi verdim sadece 2. viteste 96 km/h yapıyoru diye.
                            İnsignia 1.6 Turbo edition elegance paket 17" jant teknik gri

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                              anladım, tam dikkatli okumamışım
                              neyse yakında bu sorunu halledeceğiz, herkesin arabasının ne olduğu gözükecek
                              InsigniaTEAM

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                                2. viteste 96 km/h
                                3. viteste 155 km/h görüyorum.
                                2010 Opel Insignia 1.6 T Cosmo + Hakim Gri + Flyaudio DVD/Navigasyon/Turn Push

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X