Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #91
    Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

    Bizdeki tiptronic vites. Eğimlerde geri kaçmıyor, düz yolda da ayağı frenden çeker çekmez gitmeye başlıyor. Bu arada Passat DSG lilerde AutoHold diye bir tuş var. Ona basarsanız geri kaçma ve kendiliğinden gitme yapmıyor gaz verene kadar el freni çekili, gaz verince gitmeye başlıyor.
    Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
    Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
    VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

    Yorum


    • #92
      Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

      Orjinal yazı sahibi: Hasan
      Bu arada Passat DSG lilerde AutoHold diye bir tuş var. Ona basarsanız geri kaçma ve kendiliğinden gitme yapmıyor gaz verene kadar el freni çekili, gaz verince gitmeye başlıyor.
      Demin Hyundai Genesis Sedan 'ın fotoğraflarına bakarken dikkatimi çekti.Ondada mevcut böyle bir tuş.İnsignia'larda Hillhorder diye bi özellik olmalı.eğim algılayarak kendini frenliyor..

      Yorum


      • #93
        Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

        Insignia daki otomatik ve 3 saniye sürüyor. Bunlarda sabaha kadar bekle gitmez o tuşa bastıysan
        Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
        Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
        VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

        Yorum


        • #94
          Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

          Güzel bir özellikmiş

          Yorum


          • #95
            Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

            Orjinal yazı sahibi: Tolga (mephisto68)
            tiptronic (geartronic, q-tronic, multimode, easytronic, selectronic vs) zaten otomatikleştirilmiş düz şanzımandır diye biliyorum. easytronic ve multimode ben de kullandım. Evet, onlarda çoğu zaman gaz vermen gerekiyor, bazen de gerekmiyor. Ama tam otomatik farklı. Yokuşta saatlerce (abartıyorum) dur hiç geri kaçmaz. easytronic ile multimode resmi sitelerine göre manuelden az yakıyor.
            abi demek istediğim Active Select: bildiğimiz tiptronik, ister tam otomatik ister manuel kullanıyorsun
            ama Easytronic; bu zamana kadar üretilmiş en kötü şanzıman bence, ister otomatik ister manuel kullanıyorsun ama otomatiği tam otomatik değil, sadece debriyaja senin yerine araba basıyor. bunun sonucu da vites geçişlerinde daha fazla sarsıntı, daha az performans, daha çok tüketim. ama teknik verilerinde nasıl manuelden az yakıyormuş anlamadım, pratikte öyle olacağını hiç sanmıyorum rezalet birşey. multimode'da öyle, Peugeot'da da bir benzeri var sanırım, vites geçişleri çok yavaş.





            Orjinal yazı sahibi: cekY
            Güzel bir özellikmiş
            aynı sistemi Insignia'da kullanmak için el frenini çekmek yeterli hareket ederken kendi bırakıyor zaten
            InsigniaTEAM

            Yorum


            • #96
              Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

              Gaz vererek denemedim hiç ama normalde el frenini çekip, ayağımı frenden çektiğim zaman araç arkaya oturuyor bende hemen frene basip el frenini indiriyorum.Denemeli

              Yorum


              • #97
                Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                tabi benim söylediğim manueller içindi, AS'de de durum aynıdır heralde ki zaten gerekte yok, seninki zaten geri kaçmaz
                InsigniaTEAM

                Yorum


                • #98
                  Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                  Evet geri kaçma gibi bir sorunum yok

                  Yorum


                  • #99
                    Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                    manuel diyorum manuel de 6 dan 3 e çekmek gibisi yok

                    Yorum


                    • Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                      Arkadaşlar sanırım tiptronic konusunda bir yanlış anlaşılma var, tiptronic bir şanzuman türü değil, özelliktir.
                      temel otomatik şanzuman tipleri

                      tork konvertörlü otomatik - bilinen eski tip tam otomatik debriyaj yok (Opel AS - BMW 6 ve 8 vitesli otomatik vb.)

                      yarı otomatik - tek kavramalı yarı otomatik - tek debriyaj (Opel easytronic- Toyota Multimode - Ford ASM vb.)
                      - çift kavramalı yarı otomatik - çift debriyaj (VW DSG - Renault EDC - Ford Powershift vb.)

                      Tork konvertörlü klasik otomatik şanzumanlarda vites koluna müdahale ile aracın vites büyültmesi ya da küçültmesine müdahale edilebiliyorsa şanzuman kutusunun tiptronic özelliği mevcuttur, yani kabaca vites kolunda + - varsa tiptronic, sadece P-R-N-D-3 gibi vites seçenekleri varsa tiptronic özelliği yoktur.

                      Yorum


                      • Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                        Tam otomatiklerin sürüş konforu daha iyi (tork konvertörü sayesinde), tiptronicler sarsıntılı (çünkü aslında düz şanzıman) . tam otomatiği tiptroniğe tercih ederim. Özellikle dik yokuş problemi için.

                        Çağrı kardeş sen sevmemişsin ama bende easytronic vardı , manuel keyfini en iyi onda almıştım.(amacım polemik başlatmak değil. Karşılıklı beğenilerimizi paylaşmak.) Çünkü manuele alma diye bir şey yok. istediğin anda tek hamle ile vites değiştirebiliyorsun. diğer tiptroniklerde önce manuele alacan sonra yukarı aşağı yapacan.
                        1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri

                        Yorum


                        • Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                          ben o şekilde kullanışlılığına değilde yapısına bakmıştım abi o şanzımanı tercih eden çoğu kişi otomatik düşüncesiyle alıyor ama aslında manuel vites. sende farketmişsindir, vites geçişleri yavaş ve sarsıntılı değil mi? benim bildiğim otomatik vites geçişleri ani ve sarsıntısız olmalı. easytronic bayanlar için kullanışlı olabilir ama çoğu erkek kullanıcı zevk almaz bence
                          InsigniaTEAM

                          Yorum


                          • Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                            Deeper inside;;;

                            Yani tam otomatik veya yarı otomatik farketmez, vites geçiş kontrolu varsa buna tiptronic özelliği denir. Aslında bu açıklayamadığım bir kaç şeye cevap oluyor. tork konvertörlü (tork konvertörlü olduğunu yokuşta geri kaçmamasından anlıyorum. hatta "P" tuşu da sadece tork konvertörlülerde olur diye biliyorum.)otomatikler internet sitesinde tiptronic diye geçiyor(mesela kia) benim de kafam karışıyordu.
                            bu bilginizin açıklandığı güvenilir bir kaynak varsa okumak isterim.
                            1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri

                            Yorum


                            • Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                              Vites geçişleri sarsıntılı tabiki.Bu çift kavramalılarda da öyleymiş. Ben çift kavramalı sürmedim. Ve evet yavaş da sayılır. Ama normal kullanımda bu sıkıntılar hissedilmiyor. agresif sürüş için sport tuşuna basarsan vites geçiş süresi kısalıyor.
                              1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri

                              Yorum


                              • Ynt: Otomatik şanzuman vs Manuel şanzuman

                                Tolga bey şu şekilde açıklamaya çalışayım, tiptronic vites kutusu, klasik tork konvertörlü otomatik şanzımanın dışarıdan viteslere müdahale edilebilen şekli. tek veya çüft kavramalı yarı otomatikler gibi farklı bir teknoloji içermiyor. kaynak olarak bulabildiğim http://en.wikipedia.org/wiki/Manumatic link var inceleyebilirsiniz.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X