Bir de işin teorik olarak çok basit çözümü var. Opel firması ürettği araçların eğitimini ve bu eğitimler sonucunda sertifikalar veriyor. Bu sertifikaları alması gerekenler de hem kaportacılar hem de mekanik ustalar ve trimciler dahil. Ancak bilin bakalım?!
Bu eğitimler üzcretli.
Bayinin patronları da kar etmeleri gerektğinden müdürlerine devamlı hesap sorarlar kar neden gerekli düzeyde değil diye?!?!?!
Böyle olunca karı yuksek tutmak için ne yapılır ? Tabiki yanlış olanı mümkünse çalışanların eğitimleri kıslır. Opel Genel distributoru anlaşmalarını yapareken bu eğitimleri mecburi ve rutin yaparsa ve bunun takibini titizlikle yaparsa böyle sorunların olmayacağını inanıyorum. Bayiler de kendi adına çalışanlardan eğitimden sonra bazı sınavlar yaparsa hizmet kalitesi logaritmik artacaktır. Onun için bayilerle değil GM merkezle bu konuları iletmek gerekiyor.
Şimdiki durumu tahmin edim. Koskoca bayide 1 elemanı eğitime yolluyorlar. O da zaten tamir işleri ile ilgilenmiyor büyük ihtimalle sorumlu birisidir. Elemanlara bir şikayetle gittiğinde tamam diyorlar. Sonra bir bakıyorsun meğersem tamam değilmiş. Ve bazen aynı sorun için bir kaç defa gidiyorsun geliyorsun. Tek teselli çalışanların güler yüzlü olması ve igili olması ?!?! O sebeple tamam diyorsun. Fakat duygusallığın ötesinde profesyonellik bilgi ve çok çalışma ile oluyor. Ondan sonra doğal olarakda Kalite farkı oluşuyor. Tekrar edeyim. Bayilerin bir suçu yok. GM türkiye bu süreçleri doğru oturtmadıkça yani bir sistem geliştirilmedikçe bu böyle devam eder.
Arkdaşlar ileride uye sayısı 500 veya üstüne çıkınca Yetkili Servislerden en Eğitmli ve tecrubeyi en iyi takip eden ve Insignia konusunda en sık eğitim sertifikalarını güncel tutan, ve çalışan memnuniyeti en iyi olan servisi seçip büyük bir logo ile . "Insignai Team Clubu XXXXXXXX Yetkili servisi destekliyor" reklamını koyalım istiyorum.
Şey de hoşuma gidiyor işlerin bir check list ile ilerlemesi. Yani araç ilk geldiğindeki liste ile yapılması gerekenler, yapıldıkça çekleniz. İşler bittiğinde de bu Check listeden bir kopya müşteriye verilir. O da check eder ve 1 hafta içinde liste ile geri dönüp olmayan tamirleri takip eder.
Böylece basit işler unutulmamış olur. Örneğin demir koruma vidalarının unutlması gibi.
Bu eğitimler üzcretli.
Bayinin patronları da kar etmeleri gerektğinden müdürlerine devamlı hesap sorarlar kar neden gerekli düzeyde değil diye?!?!?!
Böyle olunca karı yuksek tutmak için ne yapılır ? Tabiki yanlış olanı mümkünse çalışanların eğitimleri kıslır. Opel Genel distributoru anlaşmalarını yapareken bu eğitimleri mecburi ve rutin yaparsa ve bunun takibini titizlikle yaparsa böyle sorunların olmayacağını inanıyorum. Bayiler de kendi adına çalışanlardan eğitimden sonra bazı sınavlar yaparsa hizmet kalitesi logaritmik artacaktır. Onun için bayilerle değil GM merkezle bu konuları iletmek gerekiyor.
Şimdiki durumu tahmin edim. Koskoca bayide 1 elemanı eğitime yolluyorlar. O da zaten tamir işleri ile ilgilenmiyor büyük ihtimalle sorumlu birisidir. Elemanlara bir şikayetle gittiğinde tamam diyorlar. Sonra bir bakıyorsun meğersem tamam değilmiş. Ve bazen aynı sorun için bir kaç defa gidiyorsun geliyorsun. Tek teselli çalışanların güler yüzlü olması ve igili olması ?!?! O sebeple tamam diyorsun. Fakat duygusallığın ötesinde profesyonellik bilgi ve çok çalışma ile oluyor. Ondan sonra doğal olarakda Kalite farkı oluşuyor. Tekrar edeyim. Bayilerin bir suçu yok. GM türkiye bu süreçleri doğru oturtmadıkça yani bir sistem geliştirilmedikçe bu böyle devam eder.
Arkdaşlar ileride uye sayısı 500 veya üstüne çıkınca Yetkili Servislerden en Eğitmli ve tecrubeyi en iyi takip eden ve Insignia konusunda en sık eğitim sertifikalarını güncel tutan, ve çalışan memnuniyeti en iyi olan servisi seçip büyük bir logo ile . "Insignai Team Clubu XXXXXXXX Yetkili servisi destekliyor" reklamını koyalım istiyorum.
Şey de hoşuma gidiyor işlerin bir check list ile ilerlemesi. Yani araç ilk geldiğindeki liste ile yapılması gerekenler, yapıldıkça çekleniz. İşler bittiğinde de bu Check listeden bir kopya müşteriye verilir. O da check eder ve 1 hafta içinde liste ile geri dönüp olmayan tamirleri takip eder.
Böylece basit işler unutulmamış olur. Örneğin demir koruma vidalarının unutlması gibi.
Yorum