Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Bir servis uygulaması

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Bir servis uygulaması

    2011 model araç sahibi biri 15000 km periyodik bakımı için aracını servise götürüyor.
    Aracın motorunda standart olmayan bir parça mevcut, araç sahibi bunun değişmesini istemiyor.
    Ancak "almazsan garanti dışı bırakırız" diyerek orijinalini satın almaya mecbur bırakıyorlar.
    Parçayı da arka koltuğa atıyorlar.

    Şimdi bu uygulamanın neresinden tutsak elimizde kalmıyor mu sizce de ?

    Sadece parçayı satmak, takmayıp arka koltuğa atmak garantinin devam etmesini sağlıyor mu ?

    Yani orijinal olmayan parçadan kaynaklanıyor olabilecek bir arıza oluştuğunda,
    müşterinin aracının üzerinde standart dışı parçayı görmelerine rağmen,
    sırf bakımda orijinalini satın aldı diye arızayı garanti kapsamında giderecekler mi ?

    Yoksa şimdi sorsak "arıza durumunda müşteri standart dışı parçayı söküp
    yerine elindeki sıfır orijinali takıp aracı servise öyle getirsin de garanti dışı kalmasın diye yaptık,
    aslında müşteriye iyilik ettik" mi derler acaba ?

    Ufaktan bir üçkağıt yaparak da olsa müşterinin mağdur olmaması iyi (!) belki,
    ama servisin ekmek kapısı olan Opel Türkiye'nin aslında ödemek zorunda olmadığı bir masrafı karşılamaya mecbur kalması güzel mi ?

    Doğru uygulama bana göre şu olurdu :

    Müşteri standart olmayan parçanın aracın garanti dışı kalmasına sebep olabileceği yönünde uyarılır, orijinalin takılmasının kendi lehine olacağı bildirilir.
    Bundan sonra parçayı taktırıp taktırmamak müşterinin insiyatifinde olur, taktırmazsa ileride başına ne geleceğini bilir.
    Yukarıdaki hikayede servis buraya kadarını aynen bu şekilde uyguladığını iddia edebilir,
    ancak fazladan bir de "garanti dışı bırakmak" gibi bir gözdağı vererek parça satmak durumu söz konusu.

    Forum üyesi arkadaşlarımızın ve burada bulunan servis personelinin yorumlarını beklerim, gözden kaçırdığım bir nokta varsa lütfen bildirin.


  • #2
    Ynt: Bir servis uygulaması

    Serdar,

    Bu tur uygulamalar ne yazik ki sikca yapiliyor. Sanirim motora takilmis olan orjinal olmayan parca hava filtresi. Acik hava filtresi olma ihtimali cok yuksek. Bazi servisler kendileri acik hava filtresi uygulamasini yapiyor. Ama servis tarafindan yapildugi icin sorun olmuyor. Ama servis disinda takilinca servisler musteriyi garanti disina cikmakla tehdit ediyorlar. Musteride mecburen kabulleniyor.

    Bazende musteri son bakimlarini opel servisleri disinda yapmis oluyor. Buyuk bir ariza yuzunden servise geldiginde servis, son bakiminizi opel servislerinde yaptirmamissiniz diye mudahale etmiyor veya arac garanti disina ciksa bile bazi iyi niyet garantilerini var, bu garantileri isletmek icin araca km sine uygun olarak son bakimini tekrar yapiyor. Aksi takdirde iyi niyet garantisini calistirmiyor ve maliyet artiyor (ozellikle motor, sanziman gibi buyuk parcalardan dogan arizalarda).

    Servislerin yaptiklari uygulamayi microsoftun orjinal lisansli olmayan windows surumunu tespit ederek zorla ucretler odederek lisanslamasina bezetebiliriz.

    Bu durum etik mi? Gercekten teknik yonden yapilmasi gereken bir uygulama mi?
    Yoksa tamamen ticari kaygi mi?
    2015 Opel Mokka 1.6 CDTI Cosmo

    Yorum


    • #3
      Ynt: Bir servis uygulaması

      servislerin üzerinde opel türkiye tarafından tahminlerinizden daha büyük baskı var, servisler sizin aracınızın dışında kendilerini garantiye almak için hareket edebiliyorlar burada danışmanın rolü çok büyük çünkü Opel bazı konuları danışmanın insiyatifine bırakıyor.
      normal şartlarda danışman orjinali takmanız gerektiği ve takmazsanız standart dışı parçadan kaynaklanabilecek bir sorun yada o parçanın bozabileceği başka bir parça var ise bunların garanti kapsam dışı kalacağınımüşteriye bildirir ve kararı müşterinin vermesini sağlar.

      Yorum


      • #4
        Ynt: Bir servis uygulaması

        Doğru ve profesyonel yapılan hiç bir uygulama araca zarar vermez bunun örnekleri bir çok otomobil markasında var özellikle modifiyeye yönelik ekipmanlarda,
        yayı servisten alırsan iyi dışardan takarsan garanti dışı,
        spor filtre servisten alırsan iyi dışardan alırsan kötü,
        yazılımı serviste yaptırırsan iyi dışarda yaptırırsan zararlı vs.
        Yok böyle birşey ben filtremide,yazılımımıda dışarda serviste yapılabilecekten çok daha profesyonel birşekilde yaptırmış ve daha kaliteli malzeme ve profesynel bir işçilikle yaptırmış olabilirim.
        bununla beraber servisin bu durumlarda art niyet gözetmeksizin çözüm odaklı yaklaşması insanları doğan maduriyetlerde daha fazla madur etmek yerine ona ellerinden geldiğince yardım etmesi ilk prensipleri olması gerektiği kanaatindeyim...

        Aracın şanzumanından ses gelince siz dışardan yay taktırmışsınız aracın rotu bozulduğunda filtre takmışsınız navigasyon bozulduğunda ekzost değişmiş diyen servisler yüzünden hem servislerden soğuyoruz hemde araclarımızla gönlümüzce ilgilenemiyoruz ben bu arabaya para verdim ben malımın kıymetini servisten daha iyi bilirim bundan kimsenin şüphesi olmasın mantığı ile şunu söyleyebilirim ki aracıma ne yaptırdıysam herşey bilincli yapıldı ve stock bir insigniadan cok daha sıhhatli ve performanslı çalışıyor yanlış veya alalede bir iş yapılmadıktan sonra araclarımızı bu kadar sevdiğimiz bu kadar ilgilendiğimiz için servisler bizlere zorluk çıkartmaktansa destek olması gerekiyor....

        Misal İstanbul Odak Opel,
        Ankara Opak Opel....

        Yorum


        • #5
          Ynt: Bir servis uygulaması

          bibirine bağlı olmayan parçalarda bu garantiye girmez gibi birşey yok lpg takılı olan bir araçta turbo hortumu veya arka fren balatası gibi parçalar garanti kapsamından değişebilir, sadece standart dışı olan parçanın başka bir arızayı tetiklememesi gerekiyor

          Yorum


          • #6
            Ynt: Bir servis uygulaması

            Tabii Özlem hanım çok güzel ifade etmiş ancak bu noktada da servisin inisyatifi devreye giriyor. Bir servisin etkilenmez dediği bir parça için başka bir serviste etkilenebilir deniyor. Burada da gerçekten müşterinin yaptırım gücü devraye giriyor. Oldum olası standartları olmayan ortada kalan meselelerden nefret etmişimdir. Bu da böyle bir mesele bence.saygılar sevgiler

            Yorum

            İşleniyor...
            X