2011 model araç sahibi biri 15000 km periyodik bakımı için aracını servise götürüyor.
Aracın motorunda standart olmayan bir parça mevcut, araç sahibi bunun değişmesini istemiyor.
Ancak "almazsan garanti dışı bırakırız" diyerek orijinalini satın almaya mecbur bırakıyorlar.
Parçayı da arka koltuğa atıyorlar.
Şimdi bu uygulamanın neresinden tutsak elimizde kalmıyor mu sizce de ?
Sadece parçayı satmak, takmayıp arka koltuğa atmak garantinin devam etmesini sağlıyor mu ?
Yani orijinal olmayan parçadan kaynaklanıyor olabilecek bir arıza oluştuğunda,
müşterinin aracının üzerinde standart dışı parçayı görmelerine rağmen,
sırf bakımda orijinalini satın aldı diye arızayı garanti kapsamında giderecekler mi ?
Yoksa şimdi sorsak "arıza durumunda müşteri standart dışı parçayı söküp
yerine elindeki sıfır orijinali takıp aracı servise öyle getirsin de garanti dışı kalmasın diye yaptık,
aslında müşteriye iyilik ettik" mi derler acaba ?
Ufaktan bir üçkağıt yaparak da olsa müşterinin mağdur olmaması iyi (!) belki,
ama servisin ekmek kapısı olan Opel Türkiye'nin aslında ödemek zorunda olmadığı bir masrafı karşılamaya mecbur kalması güzel mi ?
Doğru uygulama bana göre şu olurdu :
Müşteri standart olmayan parçanın aracın garanti dışı kalmasına sebep olabileceği yönünde uyarılır, orijinalin takılmasının kendi lehine olacağı bildirilir.
Bundan sonra parçayı taktırıp taktırmamak müşterinin insiyatifinde olur, taktırmazsa ileride başına ne geleceğini bilir.
Yukarıdaki hikayede servis buraya kadarını aynen bu şekilde uyguladığını iddia edebilir,
ancak fazladan bir de "garanti dışı bırakmak" gibi bir gözdağı vererek parça satmak durumu söz konusu.
Forum üyesi arkadaşlarımızın ve burada bulunan servis personelinin yorumlarını beklerim, gözden kaçırdığım bir nokta varsa lütfen bildirin.
Aracın motorunda standart olmayan bir parça mevcut, araç sahibi bunun değişmesini istemiyor.
Ancak "almazsan garanti dışı bırakırız" diyerek orijinalini satın almaya mecbur bırakıyorlar.
Parçayı da arka koltuğa atıyorlar.
Şimdi bu uygulamanın neresinden tutsak elimizde kalmıyor mu sizce de ?
Sadece parçayı satmak, takmayıp arka koltuğa atmak garantinin devam etmesini sağlıyor mu ?
Yani orijinal olmayan parçadan kaynaklanıyor olabilecek bir arıza oluştuğunda,
müşterinin aracının üzerinde standart dışı parçayı görmelerine rağmen,
sırf bakımda orijinalini satın aldı diye arızayı garanti kapsamında giderecekler mi ?
Yoksa şimdi sorsak "arıza durumunda müşteri standart dışı parçayı söküp
yerine elindeki sıfır orijinali takıp aracı servise öyle getirsin de garanti dışı kalmasın diye yaptık,
aslında müşteriye iyilik ettik" mi derler acaba ?
Ufaktan bir üçkağıt yaparak da olsa müşterinin mağdur olmaması iyi (!) belki,
ama servisin ekmek kapısı olan Opel Türkiye'nin aslında ödemek zorunda olmadığı bir masrafı karşılamaya mecbur kalması güzel mi ?
Doğru uygulama bana göre şu olurdu :
Müşteri standart olmayan parçanın aracın garanti dışı kalmasına sebep olabileceği yönünde uyarılır, orijinalin takılmasının kendi lehine olacağı bildirilir.
Bundan sonra parçayı taktırıp taktırmamak müşterinin insiyatifinde olur, taktırmazsa ileride başına ne geleceğini bilir.
Yukarıdaki hikayede servis buraya kadarını aynen bu şekilde uyguladığını iddia edebilir,
ancak fazladan bir de "garanti dışı bırakmak" gibi bir gözdağı vererek parça satmak durumu söz konusu.
Forum üyesi arkadaşlarımızın ve burada bulunan servis personelinin yorumlarını beklerim, gözden kaçırdığım bir nokta varsa lütfen bildirin.
Yorum