Merhaba;
Öncelikle son dört aracı Opel olan bir kullanıcı olduğumu belirterek söze başlamak istiyorum.
15 Haziran 2013 tarihinde Adana Arpel'de aracımla ilgili bir kampanya olduğu bilgisi tarafıma verildi. Teknik Kampanya kapsamında her iki ön koltuk ısıtma modülleri ile ilgili olduğuydu. 1748030 koltuk ısıtıcı sol ve sağ (284,00+284,00 TL), 1748023 sırt sol ve sağ (147,00+147,00 TL) toplam 864,00 TL yedek parçası Adana Arpel tarafından fiyatlandırılmıştı. Yedek parçanın ellerinde olamaması ve benim de Adana'da fazla kalamayacak olmamdan dolayı başka bir serviste sorunu çözebileceğimi söylediler. Daha sonra Ağustos ayında Şanlıurfa Gapel ile görüştüm. Aracımla ilgili gerekli incelemeleri yapıp bana döneceklerini söylediler. Bir süre sonra yeniden arandım ve hangi koltukların ısıtma modüllerinin çalışmadığı soruldu. Ben de her ikisinin çalışmadığını ifade ettim. Onlar da parçayı sipariş edip geldiğinde bana haber vereceklerini söylediler.
9 Eylül de yedek parçalarımın geldiğini ve istediğim zaman gelebileceğimi söylediler. Ben de işlerimin yoğunluğundan dolayı 26 Ekim Cumartesi gününe randevu alıp 08.45 civarında Adıyaman'dan (120 km) Şanlıurfa Gapel'e giriş yaptım. Beni ilk karşılayan arkadaşlara durumu izah ettim. Fakat ilk önce ellerinde parça olmadığını söylediler. Ben de 9 Eylülde arandığımı ve parçanın geldiğini, istediğim zaman geldiğimde işlemi yapabileceklerini bana ifade ettiklerini söyledim. Bir süre sonra arkadaşlardan biri "Bu işlemin uzun süreceğini neden hafta içinde gelmediğimi" söyledi. Ben de bu işlem için geleceğimi randevu alırken ifade ettiğimi kendilerine söyledim. Koltuk ısıtma modüllerine ek olarak zaman zaman AFL hatası verdiğini bunun kontrol edilmesini, bir de vites topuzunun güneşten ve yaz sıcağından dolayı durup dururken birden kavladığını ve bunun da garanti kapsamında değiştirilmesi ile ilgili talepte bulundum. Aracı serviste bırakarak ayrıldım. Saat 14.20 civarı arandım ve Aracımla ilgili işlemlerin bittiği söylendi ve aracım tarafıma teslim edildi. Zaman olmadığı için AFL ile ilgili kontrollerin yapılamadığı fakat yapılan kontrollerde herhangi bir arızaya rastlanmadığı söylendi. Vites topuzunun garanti kapsamına girmediği (her ne kadar sorun güneydoğu özellikle de Antep, Urfa, Diyarbakır, Adıyaman gibi illerde aşırı sıcaklardan dolayı birden yumuşak kısımların çatlaması ve akabinde kavladığını söylememe rağmen) ifade edildi. Diğer sorunların halledildiğini ve kontrollerinin de yapıldığını ifade ettiler ve aracımı teslim ettiler. Adıyaman'a döndükten sonra yaptığım kontrollerde yolcu tarafındaki ısıtma işleminin gerçekleşmediğini fark ettim. Hafta sonu ve akşam olduğu için telefon ile servise ulaşamadım. Aracımı bana teslim eden servis görevlisini aradım cevap alamayınca SMS gönderdim. Mesajımı aldığını ve Pazartesi ilgili arkadaşlara ileteceği mesajını gönderdi. Pazartesi servisten aradılar. Durumu onlara da anlattım.
Yapılan dört telefon görüşmesinde ortaya çıkan sonuç.
1- Önce tüm kontrolleri yaptıklarını ve çalışır vaziyette teslim ettiklerini söylediler.
2- Sonra aracımın ön yolcu ısıtmasının olmadığını ısrarla söylediler. Aracımı çok iyi bildiğimi bu özelliğin olduğu ifade ettim. Olamaz çünkü ısıtma düğmesi yok dediler. Ben de ön koltuklarda ısıtma, sürücü koltuğunda aynı zamanda soğutma olduğunu hatta ön yolcu için ısıtma butonunun da olduğunu (!) söyledim.
3- Son olarak kampanyanın sadece sürücü koltuğunu kapsadığını ifade ettiler.
İlgili arkadaşa neden ilk siparişte hangilerinin çalışıp çalışmadığını bana sorduklarını ve benim her ikisinin de çalışmadığını söylediğimi, ilk servise giriş yaparken neden beni karşılayan arkadaşların öyle bir yedek parçanın olmadığını söylediklerini, çok uzun süreceği için neden hafta içinde değil de hafta sonunda geldiğimi söylediklerini, aracı teslim ederken tüm işlemlerin tamamlandığı, gerekli kontrollerin yapıldığı ve sorun olmadığını, önce ön yolcu koltuğunda ısıtma modülü olmadığı daha sonra o tarafın kampanyaya dahil olmadığını neden söylediklerini ve bu kadar çelişkiye neden ortam oluştuğunu merak ettiğimi kendilerine ifade ettim.
Tüm ısrarlarıma ve her iki ısıtma modülünün de kampanyaya dahil olduğunu Adana Arpel'in tarafıma söylediğini hatta kampanya numarası ile parçaların seri numaralarını bana vermiş olduklarını, kendilerinin her ikisinin yedek parçalarını söylediklerini ifade etmeme rağmen servisteki arkadaşları ikna edemedim.
Konuyla ilgili gerekli incelemelerin yapılarak yarım bırakılan kampanya işleminin tamamlanması, tamamen üretim hatası olan ve pek çok otomatik vites araçta görülen (vites topuzu yumuşak plastiği kavlamasından dolayı ortaya çıkan) sorunun yeni vites topuzu ile değiştirilmesi talebimin değerlendirilmesini konusunda Opel Türkiye'ye bilgi verdim.
Bugün Opel Müşteri Hizmetlerinden Tol..... hanım tarafından arandım. Konuyu incelediklerini teknik kampanyanın sadece sürücü tarafında koltuğu kapsadığını o yüzden herhangi bir işlem yapamayacaklarını, vites topuzunun da aracın garanti süresinin bitmesinden dolayı o konuda da herhangi bir işlem gerçekleştiremeyeceklerini söylediler.
Sonuç olarak teknik kampanyaya koltuklardan sadece bir tanesinin nasıl dahil edilip diğerinin edilmediğini merak ediyorum (Son üç Opel aracımda da ısıtma modülleri olmasına rağmen ilk iki araçta uzun süre kullanmış olmama rağmen bu konuda herhangi bir şikayetim söz konusu olmadı). Doğrusunu söylemek gerekirse yukarıdaki konuyu Opel Türkiye ile paylaştığım zaman bir yanlışlık olduğu ve düzeltileceği yönünde beklenti içerisindeydim. Ama maalesef geri dönüş tatminkar bir cevap alamadığım için hayal kırıklığına uğradığımı belirtmek isterim. Sadece benimle paylaştıkları sadece sürücü tarafındaki arızanın teknik kampanyaya dahil olduğu yönündeydi. Bu bağlığımıza karşı markadan bu açıklamayı alınca uzun zamandır yanlış limana demir attığımızı düşünmüyor değilim.
Konuyla ilgili Opel Türkiye'nin bu açıklaması siz değerli Opel kullanıcılarının takdirine bırakıyor, saygılarımı sunuyorum.
Öncelikle son dört aracı Opel olan bir kullanıcı olduğumu belirterek söze başlamak istiyorum.
15 Haziran 2013 tarihinde Adana Arpel'de aracımla ilgili bir kampanya olduğu bilgisi tarafıma verildi. Teknik Kampanya kapsamında her iki ön koltuk ısıtma modülleri ile ilgili olduğuydu. 1748030 koltuk ısıtıcı sol ve sağ (284,00+284,00 TL), 1748023 sırt sol ve sağ (147,00+147,00 TL) toplam 864,00 TL yedek parçası Adana Arpel tarafından fiyatlandırılmıştı. Yedek parçanın ellerinde olamaması ve benim de Adana'da fazla kalamayacak olmamdan dolayı başka bir serviste sorunu çözebileceğimi söylediler. Daha sonra Ağustos ayında Şanlıurfa Gapel ile görüştüm. Aracımla ilgili gerekli incelemeleri yapıp bana döneceklerini söylediler. Bir süre sonra yeniden arandım ve hangi koltukların ısıtma modüllerinin çalışmadığı soruldu. Ben de her ikisinin çalışmadığını ifade ettim. Onlar da parçayı sipariş edip geldiğinde bana haber vereceklerini söylediler.
9 Eylül de yedek parçalarımın geldiğini ve istediğim zaman gelebileceğimi söylediler. Ben de işlerimin yoğunluğundan dolayı 26 Ekim Cumartesi gününe randevu alıp 08.45 civarında Adıyaman'dan (120 km) Şanlıurfa Gapel'e giriş yaptım. Beni ilk karşılayan arkadaşlara durumu izah ettim. Fakat ilk önce ellerinde parça olmadığını söylediler. Ben de 9 Eylülde arandığımı ve parçanın geldiğini, istediğim zaman geldiğimde işlemi yapabileceklerini bana ifade ettiklerini söyledim. Bir süre sonra arkadaşlardan biri "Bu işlemin uzun süreceğini neden hafta içinde gelmediğimi" söyledi. Ben de bu işlem için geleceğimi randevu alırken ifade ettiğimi kendilerine söyledim. Koltuk ısıtma modüllerine ek olarak zaman zaman AFL hatası verdiğini bunun kontrol edilmesini, bir de vites topuzunun güneşten ve yaz sıcağından dolayı durup dururken birden kavladığını ve bunun da garanti kapsamında değiştirilmesi ile ilgili talepte bulundum. Aracı serviste bırakarak ayrıldım. Saat 14.20 civarı arandım ve Aracımla ilgili işlemlerin bittiği söylendi ve aracım tarafıma teslim edildi. Zaman olmadığı için AFL ile ilgili kontrollerin yapılamadığı fakat yapılan kontrollerde herhangi bir arızaya rastlanmadığı söylendi. Vites topuzunun garanti kapsamına girmediği (her ne kadar sorun güneydoğu özellikle de Antep, Urfa, Diyarbakır, Adıyaman gibi illerde aşırı sıcaklardan dolayı birden yumuşak kısımların çatlaması ve akabinde kavladığını söylememe rağmen) ifade edildi. Diğer sorunların halledildiğini ve kontrollerinin de yapıldığını ifade ettiler ve aracımı teslim ettiler. Adıyaman'a döndükten sonra yaptığım kontrollerde yolcu tarafındaki ısıtma işleminin gerçekleşmediğini fark ettim. Hafta sonu ve akşam olduğu için telefon ile servise ulaşamadım. Aracımı bana teslim eden servis görevlisini aradım cevap alamayınca SMS gönderdim. Mesajımı aldığını ve Pazartesi ilgili arkadaşlara ileteceği mesajını gönderdi. Pazartesi servisten aradılar. Durumu onlara da anlattım.
Yapılan dört telefon görüşmesinde ortaya çıkan sonuç.
1- Önce tüm kontrolleri yaptıklarını ve çalışır vaziyette teslim ettiklerini söylediler.
2- Sonra aracımın ön yolcu ısıtmasının olmadığını ısrarla söylediler. Aracımı çok iyi bildiğimi bu özelliğin olduğu ifade ettim. Olamaz çünkü ısıtma düğmesi yok dediler. Ben de ön koltuklarda ısıtma, sürücü koltuğunda aynı zamanda soğutma olduğunu hatta ön yolcu için ısıtma butonunun da olduğunu (!) söyledim.
3- Son olarak kampanyanın sadece sürücü koltuğunu kapsadığını ifade ettiler.
İlgili arkadaşa neden ilk siparişte hangilerinin çalışıp çalışmadığını bana sorduklarını ve benim her ikisinin de çalışmadığını söylediğimi, ilk servise giriş yaparken neden beni karşılayan arkadaşların öyle bir yedek parçanın olmadığını söylediklerini, çok uzun süreceği için neden hafta içinde değil de hafta sonunda geldiğimi söylediklerini, aracı teslim ederken tüm işlemlerin tamamlandığı, gerekli kontrollerin yapıldığı ve sorun olmadığını, önce ön yolcu koltuğunda ısıtma modülü olmadığı daha sonra o tarafın kampanyaya dahil olmadığını neden söylediklerini ve bu kadar çelişkiye neden ortam oluştuğunu merak ettiğimi kendilerine ifade ettim.
Tüm ısrarlarıma ve her iki ısıtma modülünün de kampanyaya dahil olduğunu Adana Arpel'in tarafıma söylediğini hatta kampanya numarası ile parçaların seri numaralarını bana vermiş olduklarını, kendilerinin her ikisinin yedek parçalarını söylediklerini ifade etmeme rağmen servisteki arkadaşları ikna edemedim.
Konuyla ilgili gerekli incelemelerin yapılarak yarım bırakılan kampanya işleminin tamamlanması, tamamen üretim hatası olan ve pek çok otomatik vites araçta görülen (vites topuzu yumuşak plastiği kavlamasından dolayı ortaya çıkan) sorunun yeni vites topuzu ile değiştirilmesi talebimin değerlendirilmesini konusunda Opel Türkiye'ye bilgi verdim.
Bugün Opel Müşteri Hizmetlerinden Tol..... hanım tarafından arandım. Konuyu incelediklerini teknik kampanyanın sadece sürücü tarafında koltuğu kapsadığını o yüzden herhangi bir işlem yapamayacaklarını, vites topuzunun da aracın garanti süresinin bitmesinden dolayı o konuda da herhangi bir işlem gerçekleştiremeyeceklerini söylediler.
Sonuç olarak teknik kampanyaya koltuklardan sadece bir tanesinin nasıl dahil edilip diğerinin edilmediğini merak ediyorum (Son üç Opel aracımda da ısıtma modülleri olmasına rağmen ilk iki araçta uzun süre kullanmış olmama rağmen bu konuda herhangi bir şikayetim söz konusu olmadı). Doğrusunu söylemek gerekirse yukarıdaki konuyu Opel Türkiye ile paylaştığım zaman bir yanlışlık olduğu ve düzeltileceği yönünde beklenti içerisindeydim. Ama maalesef geri dönüş tatminkar bir cevap alamadığım için hayal kırıklığına uğradığımı belirtmek isterim. Sadece benimle paylaştıkları sadece sürücü tarafındaki arızanın teknik kampanyaya dahil olduğu yönündeydi. Bu bağlığımıza karşı markadan bu açıklamayı alınca uzun zamandır yanlış limana demir attığımızı düşünmüyor değilim.
Konuyla ilgili Opel Türkiye'nin bu açıklaması siz değerli Opel kullanıcılarının takdirine bırakıyor, saygılarımı sunuyorum.
Yorum