Arkadaşlar Ankarada oturanlar bilir, Konya yolunda Gölbaşına giden kepekli yokuşu var..
Dün yolum gölbaşına düştü ve oraya sakince gidiyordum. Yakıt tüketimini de düşürmek istedim biraz malum benzin fiyatları..
11,7 idi acaba dedim, 11 e düşer mi..
Sabah-Öğlen Arası hava 16-17 dereceydi. Yolda 4. Viteste 80 Kilometre hızla giderken bir anda titreme başladı. Yanımda oturan kardeşim (16 Yaşında) : Araba sürmeyi bilmiyor musun. Zorlanıyor işte. Vites düşürsene dedi. İnadına düşürmedim. Gayet gidiyordu.
Kendi kendime düşündüm yahu bu araba servise daha yeni girdi. Neden titriyor ki diye sordum kendi kendime. Neyse gidiyorum. Ama müthiş bir titreme başladı. Resmen oturduğumuz koltuk titriyor ve afedersiniz (yanlış birşey söylersem affola ama) kaba etimiz uyuştu arabanın içinde..
Dedim acaba çekmiyor mu diye. Aslında devir sabitti.1500-2000 arasında öyle bir düzen tutmuş ve hiç düşürmüyordum. Çünki düşmüyor gayet güzel çekiyordu.Öyle bir titreme gelince şüphelendim çekmiyor mu diye 3 e attım , biraz zorladım , 4.500 , 5.000 e kadar. Afedersiniz eşek gibi çekiyordu arabam ama bir tekleyip ileri atılma gözlemledim 4000 ile 4500 arasında. 4500 ile 5000 arasında da o teklemeden sonra hızlanma artmaya başladı.. Sonra 4. vitese attım aynı titreme geri başladı.Bastım bastım aynı teklemeyi 4. vitesin 5000 devirinde yine yaptı (150 Kilometre Hızla Giderken Araba sarsıldı resmen) GM Süspansiyonları Sağolsun araba kontrolden çıkıp takla atmadı .. araba kontrolden çıkacaktı neredeyse çok sinirlendim maad maad hemen kökledim freni orda bi usta çağırdım kepekli yokuşunun tam tepe noktasında. Adam yüzeyden baktı baktı. Abi bunda şimdi görünen bir şey yok zaten alan da çalışmaya pek müsait değil sen bana getir detaylıca açıp bakarız nesi varmış diye.
Neyse ben dönüşte bir daha denedim bunu yapmayı 2. vitesin 5500 devrinde aynı silkelemeyi yine yaptı. 3. Viteste yine yokuş yukarı ne kadar basıyorsa bastım. 6500 ün sanırım ya biraz altındaydı ya biraz üstündeydi araba devir kesiciye girdi. Hiç de yapmadı. 4. Vitesde de yaptım 3500 devire kadar çıktım hiç bir sallantı savrulma yok.
Şimdi ben bu aracı her halükarda bu tanıdığım iyi ustaya götüreceğim. Ama siz böyle bir şeyi Astra/İnsignia/Vectra/Corsa veya herhangi bir modelde hiç yaşadınız mı. Çünki ben sürücülük hayatım boyunca ilk defa böyle bir şey yaşadım..
Ha , yakıt tüketimini de söyleyim. 13,7 (Çok da tın tarzında bir sürüş stili oluştu o titreme ve sarsıntıdan sonra.)
Ha bu arada , 2 tane arıza lambası yandı (2 arıza lambası birden niye yanar?)
(Elektri Arıza Lambası, Vana Şeklinde Turuncu, Bir araba içinden geçen bir ingiliz anahtarı, o da turuncu)
Bi yağına suyuna bakayım dedim. Hiç bir sorunu yok yağında tam 5 litre.İlk doldurduğum gibi kirli de değil. Hatta kirlenme belirtisi dahi yok. Çünki koyduralı daha 500-1000 Km oldu.
Dün yolum gölbaşına düştü ve oraya sakince gidiyordum. Yakıt tüketimini de düşürmek istedim biraz malum benzin fiyatları..
11,7 idi acaba dedim, 11 e düşer mi..
Sabah-Öğlen Arası hava 16-17 dereceydi. Yolda 4. Viteste 80 Kilometre hızla giderken bir anda titreme başladı. Yanımda oturan kardeşim (16 Yaşında) : Araba sürmeyi bilmiyor musun. Zorlanıyor işte. Vites düşürsene dedi. İnadına düşürmedim. Gayet gidiyordu.
Kendi kendime düşündüm yahu bu araba servise daha yeni girdi. Neden titriyor ki diye sordum kendi kendime. Neyse gidiyorum. Ama müthiş bir titreme başladı. Resmen oturduğumuz koltuk titriyor ve afedersiniz (yanlış birşey söylersem affola ama) kaba etimiz uyuştu arabanın içinde..
Dedim acaba çekmiyor mu diye. Aslında devir sabitti.1500-2000 arasında öyle bir düzen tutmuş ve hiç düşürmüyordum. Çünki düşmüyor gayet güzel çekiyordu.Öyle bir titreme gelince şüphelendim çekmiyor mu diye 3 e attım , biraz zorladım , 4.500 , 5.000 e kadar. Afedersiniz eşek gibi çekiyordu arabam ama bir tekleyip ileri atılma gözlemledim 4000 ile 4500 arasında. 4500 ile 5000 arasında da o teklemeden sonra hızlanma artmaya başladı.. Sonra 4. vitese attım aynı titreme geri başladı.Bastım bastım aynı teklemeyi 4. vitesin 5000 devirinde yine yaptı (150 Kilometre Hızla Giderken Araba sarsıldı resmen) GM Süspansiyonları Sağolsun araba kontrolden çıkıp takla atmadı .. araba kontrolden çıkacaktı neredeyse çok sinirlendim maad maad hemen kökledim freni orda bi usta çağırdım kepekli yokuşunun tam tepe noktasında. Adam yüzeyden baktı baktı. Abi bunda şimdi görünen bir şey yok zaten alan da çalışmaya pek müsait değil sen bana getir detaylıca açıp bakarız nesi varmış diye.
Neyse ben dönüşte bir daha denedim bunu yapmayı 2. vitesin 5500 devrinde aynı silkelemeyi yine yaptı. 3. Viteste yine yokuş yukarı ne kadar basıyorsa bastım. 6500 ün sanırım ya biraz altındaydı ya biraz üstündeydi araba devir kesiciye girdi. Hiç de yapmadı. 4. Vitesde de yaptım 3500 devire kadar çıktım hiç bir sallantı savrulma yok.
Şimdi ben bu aracı her halükarda bu tanıdığım iyi ustaya götüreceğim. Ama siz böyle bir şeyi Astra/İnsignia/Vectra/Corsa veya herhangi bir modelde hiç yaşadınız mı. Çünki ben sürücülük hayatım boyunca ilk defa böyle bir şey yaşadım..
Ha , yakıt tüketimini de söyleyim. 13,7 (Çok da tın tarzında bir sürüş stili oluştu o titreme ve sarsıntıdan sonra.)
Ha bu arada , 2 tane arıza lambası yandı (2 arıza lambası birden niye yanar?)
(Elektri Arıza Lambası, Vana Şeklinde Turuncu, Bir araba içinden geçen bir ingiliz anahtarı, o da turuncu)
Bi yağına suyuna bakayım dedim. Hiç bir sorunu yok yağında tam 5 litre.İlk doldurduğum gibi kirli de değil. Hatta kirlenme belirtisi dahi yok. Çünki koyduralı daha 500-1000 Km oldu.
Yorum