Cruise control, Yol Bilgisayarı, ESP Off, HSA (Hill Holder) ve DDS uygulamalarından sonra sıra Ön Koltuk Isıtma sistemi'ne geldi arkadaşlar
Bu uygulamaya koltuk döşemelerinin sökülmesi zorunluluğu yüzünden pek sıcak bakmıyordum, ama bir arkadaşım bu zahmetli işi sorunsuzca halledebilecek işinin uzmanı birini bulup yaptırınca bana da onun izinden gitmek düştü.
Bir 15 gün kadar önce koltuk ısıtma pedlerinin ve değişmesi gereken şalter ünitesinin siparişini verdim. Almanya'dan önce pedler geldi ve montajını yaptırdım.
Şalter ünitesi ise dün geldi, bugün kar yağar yollarda kalırım vs demeden soluğu Arkas Akatlar'da aldım ve birkaç saatlik çalışma ile sistem çalışır hale getirildi.
Önce radyo, orta konsol ve mevcut şalter ünitesi söküldü, koltuk ısıtma düğmeleri için gereken 2x sinyal, 2x LED ve 1 adet güç kabloları çekildi.
Ardından yeni şalter ünitesi takıldı, radyo ve konsol kapakları yerlerine monte edildi.
Kablolar göğsün arkasından geçirilip diğer uçları BCM (Gövde Kontrol Modülü) ünitesindeki yerlerine bağlandı.
Isıtma pedlerinin konnektörleri koltukların altındaki hazır soketlere bağlandı.
Normalde bu soketlerde emniyet kemeri ve havayastığı bağlantıları mevcut, fakat koltuk ısıtmanın yeri de hazır.
Son olarak Tech2 ile BCM menüsünde koltuk ısıtma fonksiyonu aktif hale getirildi.
Ve böylece Türkiye'de muhtemelen sadece 2 adet olan koltuk ısıtmalı Corsa'lardan birine biner hale geldim.
Tam da dondurucu soğuklara denk gelmesi olaya ayrı bir güzellik kattı
Şalter ünitesinin 20 pinlik soketinde bir tek pin boş kaldı, o da direksiyon ısıtma için. Eğer önümüzdeki aylardaki projelerimden biri olan OPC-Line iç paketini (direksiyon simidi-vites topuzu) düşünmüyor olsaydım onu da yaptırırdım, ama maalesef o direksiyon simidi için ısıtma fonksiyonu mevcut değil. Isıtmalı olan da maalesef onun kadar cafcaflı değil
Yeni orijinal donanım projelerinde görüşmek ümidiyle, herkese selamlar...
"Sport" koltuklarımız sökülmüş, birazdan postu sıyrılacak bir koyun misali bekliyor
Koltuğun alt kısmındaki soket bağlantısı...
Emniyet kemeri, havayastığı ve ısıtma bağlantıları bu soket üzerinden yapılıyor...
Isıtma pedleri...
Döşeme sökülüyor...
Pedler yerleştiriliyor...
Kablo uçları çekilmiş...
BCM ünitesi...
Şalter ünitesi soketinin kablo bağlantıları yapılıyor...
Şalter ünitemizin montajı tamamlanmış halde...
Sistem aktive edilmiş ve çalışır vaziyette...
Bu uygulamaya koltuk döşemelerinin sökülmesi zorunluluğu yüzünden pek sıcak bakmıyordum, ama bir arkadaşım bu zahmetli işi sorunsuzca halledebilecek işinin uzmanı birini bulup yaptırınca bana da onun izinden gitmek düştü.
Bir 15 gün kadar önce koltuk ısıtma pedlerinin ve değişmesi gereken şalter ünitesinin siparişini verdim. Almanya'dan önce pedler geldi ve montajını yaptırdım.
Şalter ünitesi ise dün geldi, bugün kar yağar yollarda kalırım vs demeden soluğu Arkas Akatlar'da aldım ve birkaç saatlik çalışma ile sistem çalışır hale getirildi.
Önce radyo, orta konsol ve mevcut şalter ünitesi söküldü, koltuk ısıtma düğmeleri için gereken 2x sinyal, 2x LED ve 1 adet güç kabloları çekildi.
Ardından yeni şalter ünitesi takıldı, radyo ve konsol kapakları yerlerine monte edildi.
Kablolar göğsün arkasından geçirilip diğer uçları BCM (Gövde Kontrol Modülü) ünitesindeki yerlerine bağlandı.
Isıtma pedlerinin konnektörleri koltukların altındaki hazır soketlere bağlandı.
Normalde bu soketlerde emniyet kemeri ve havayastığı bağlantıları mevcut, fakat koltuk ısıtmanın yeri de hazır.
Son olarak Tech2 ile BCM menüsünde koltuk ısıtma fonksiyonu aktif hale getirildi.
Ve böylece Türkiye'de muhtemelen sadece 2 adet olan koltuk ısıtmalı Corsa'lardan birine biner hale geldim.
Tam da dondurucu soğuklara denk gelmesi olaya ayrı bir güzellik kattı
Şalter ünitesinin 20 pinlik soketinde bir tek pin boş kaldı, o da direksiyon ısıtma için. Eğer önümüzdeki aylardaki projelerimden biri olan OPC-Line iç paketini (direksiyon simidi-vites topuzu) düşünmüyor olsaydım onu da yaptırırdım, ama maalesef o direksiyon simidi için ısıtma fonksiyonu mevcut değil. Isıtmalı olan da maalesef onun kadar cafcaflı değil
Yeni orijinal donanım projelerinde görüşmek ümidiyle, herkese selamlar...
"Sport" koltuklarımız sökülmüş, birazdan postu sıyrılacak bir koyun misali bekliyor
Koltuğun alt kısmındaki soket bağlantısı...
Emniyet kemeri, havayastığı ve ısıtma bağlantıları bu soket üzerinden yapılıyor...
Isıtma pedleri...
Döşeme sökülüyor...
Pedler yerleştiriliyor...
Kablo uçları çekilmiş...
BCM ünitesi...
Şalter ünitesi soketinin kablo bağlantıları yapılıyor...
Şalter ünitemizin montajı tamamlanmış halde...
Sistem aktive edilmiş ve çalışır vaziyette...
Yorum