Temmuz 2007'de aracın siparişini geçerken, opsiyon listesine koymadıkları için GM Türkiye'ye en çok saydırdığım donanımların başında yol bilgisayarı gelmekteydi. Avrupa'da 100 euro gibi komik bir fiyata alınabilen bu opsiyon Türkiye'de sadece Cosmo donanımında, o da otomatik klima ve park sensörlerini de içeren teknik paketle birlikte alınabiliyordu. Orada da komik durumlar mevcuttu, Türkiye'ye ithal edilen Cosmo'ların %99.9'u zaten Teknik Paketli geliyordu ama yine de opsiyon gibi görünüyordu.
Teknik Paket alındığında gelen ortadaki büyük grafik ekran (GID - Graphic Information Display) yol bilgisayarı verilerini de görüntülüyor, ancak Avrupa'daki gibi tek başına yol bilgisayarı opsiyonu alındığında ortadaki ekran küçük (TID - Triple Information Display) kalıyor, yol bilgisayarı verileri ise gösterge panelinde kadranların arasındaki ekranda (DIC - Driver Information Center) görüntüleniyor. Bu ekranın da iki ayrı çeşidi mevcut, biri yol bilgisayarsız araçlarda kullanılan küçük boy, diğeri ise yol bilgisayarlı araçlarda kullanılan büyük boy. Biz sefil (!) Sport kullanıcıları yol bilgisayarı alamadığımız için kadrandaki ekranımız da haliyle küçüktü. 4 senedir kafaya taktığım mevzu, gösterge panelini komple değiştirip büyük ekranlı olanı takmak idi, ama servis camiasında 80 çeşit ayrı gösterge paneli arasından doğrusunun hangisi olduğunu bulabilecek babayiğit maalesef yoktu, ve parçanın yanlış gelmesi, veya doğru gelse bile çalışmaması, dolayısı ile paranın sokağa atılması ihtimali beni bu işe girişmekten alıkoyuyordu.
Aslında tüketim verilerini görmek gibi bir derdim hiç olmadı, hâlâ da yok. Ama Opel'in 21.yüzyılda bu kadar basit bir donanımı Sport adını verdiği ve Cosmo'dan bile birçok üstünlüğü bulunan bir donanım paketine standart olarak koymamış olmasına çok bozuluyordum, aracımın bu donanıma sahip olması artık bir takıntı halini almıştı. Sonunda, 1 ay kadar önce 700 TL gibi bir parayı sokağa atmayı göze alıp araştırmaya giriştim, parça kodundan emin olmak için EPC yazılımıyla saatler harcayarak şasi numaralarından yaklaşık 200 farklı aracın donanımlarını inceledim, programın servisteki 20 yıllık yedek parçacının bile bilmediği fonksiyonlarını kullanarak Almanya'dan getirteceğimiz gösterge panelini ve yol bilgisayarı kumandalı silecek kolunu tespit edip siparişi açtım.
Nihayet bugün parçalar geldi, ve Arkas Akatlar servisinde en az benim kadar hevesli ve meraklı mastertech Vehbi usta tarafından araca monte edildi. Yeni panelin Tech2 ile programlanması ve yol bilgisayarının aktive edilmesi esnasında bir ara hatalar verip yüreğimizi ağzımıza getirse de sonunda işlem başarı ile tamamlandı ve muhtemelen Türkiye'de yol bilgisayarı sonradan aktive edilen ilk Corsa D sahibi olarak tarihe geçtim.
Aşağıda bu maceranın fotoğrafları mevcut, sizlerle paylaşmak istedim...
Ambalajından yeni çıkmış taze gösterge paneli :
Panelin yakın çekimi :
Silecek kolunun takılması için direksiyon arkasındaki kapakların sökülmüş hali :
Yol bilgisayarı kumandalı silecek kolu takıldıktan sonra :
Eski panel sökülüp bir kenara atılmadan önceki son fotoğrafı
Yeni panel takılıp programlandıktan sonra :
Herşey yerli yerinde çalışır vaziyette
Teknik Paket alındığında gelen ortadaki büyük grafik ekran (GID - Graphic Information Display) yol bilgisayarı verilerini de görüntülüyor, ancak Avrupa'daki gibi tek başına yol bilgisayarı opsiyonu alındığında ortadaki ekran küçük (TID - Triple Information Display) kalıyor, yol bilgisayarı verileri ise gösterge panelinde kadranların arasındaki ekranda (DIC - Driver Information Center) görüntüleniyor. Bu ekranın da iki ayrı çeşidi mevcut, biri yol bilgisayarsız araçlarda kullanılan küçük boy, diğeri ise yol bilgisayarlı araçlarda kullanılan büyük boy. Biz sefil (!) Sport kullanıcıları yol bilgisayarı alamadığımız için kadrandaki ekranımız da haliyle küçüktü. 4 senedir kafaya taktığım mevzu, gösterge panelini komple değiştirip büyük ekranlı olanı takmak idi, ama servis camiasında 80 çeşit ayrı gösterge paneli arasından doğrusunun hangisi olduğunu bulabilecek babayiğit maalesef yoktu, ve parçanın yanlış gelmesi, veya doğru gelse bile çalışmaması, dolayısı ile paranın sokağa atılması ihtimali beni bu işe girişmekten alıkoyuyordu.
Aslında tüketim verilerini görmek gibi bir derdim hiç olmadı, hâlâ da yok. Ama Opel'in 21.yüzyılda bu kadar basit bir donanımı Sport adını verdiği ve Cosmo'dan bile birçok üstünlüğü bulunan bir donanım paketine standart olarak koymamış olmasına çok bozuluyordum, aracımın bu donanıma sahip olması artık bir takıntı halini almıştı. Sonunda, 1 ay kadar önce 700 TL gibi bir parayı sokağa atmayı göze alıp araştırmaya giriştim, parça kodundan emin olmak için EPC yazılımıyla saatler harcayarak şasi numaralarından yaklaşık 200 farklı aracın donanımlarını inceledim, programın servisteki 20 yıllık yedek parçacının bile bilmediği fonksiyonlarını kullanarak Almanya'dan getirteceğimiz gösterge panelini ve yol bilgisayarı kumandalı silecek kolunu tespit edip siparişi açtım.
Nihayet bugün parçalar geldi, ve Arkas Akatlar servisinde en az benim kadar hevesli ve meraklı mastertech Vehbi usta tarafından araca monte edildi. Yeni panelin Tech2 ile programlanması ve yol bilgisayarının aktive edilmesi esnasında bir ara hatalar verip yüreğimizi ağzımıza getirse de sonunda işlem başarı ile tamamlandı ve muhtemelen Türkiye'de yol bilgisayarı sonradan aktive edilen ilk Corsa D sahibi olarak tarihe geçtim.
Aşağıda bu maceranın fotoğrafları mevcut, sizlerle paylaşmak istedim...
Ambalajından yeni çıkmış taze gösterge paneli :
Panelin yakın çekimi :
Silecek kolunun takılması için direksiyon arkasındaki kapakların sökülmüş hali :
Yol bilgisayarı kumandalı silecek kolu takıldıktan sonra :
Eski panel sökülüp bir kenara atılmadan önceki son fotoğrafı
Yeni panel takılıp programlandıktan sonra :
Herşey yerli yerinde çalışır vaziyette
Yorum