Avrupa'da satışına başlanan yeni nesil Corsa'nın OPC modeli de sonunda kamuflajlardan kurtuldu ve Corsaseverlerin karşısına çıktı.
Daha önce Zafira, Astra GTC ve Cascada'da gördüğümüz 200 hp'lik yeni nesil 1.6 Turbo motor Coırsa için tekrar elden geçirilmiş ve 207 hp üretir hale gelmiş. 245 nm'lik tork ise 1900-5800 gibi geniş bir devir bandında sürücünün emrinde.
Tork değeri overboost fonksiyonu sayesinde kısa süreli olarak 280 nm'ye çıkabiliyor. Kısa yollu geçişlerle kumanda edilen 6 ileri manuel şanzıman aracılığı ile tekerleklere aktarılan bu güç sayesinde 100 km/s hıza 6,8 saniyede çıkabilen Corsa OPC, 5.viteste 80-120 km/s hızlanmasını ise 6,6 saniyede tamamlıyor. Azami hız değeri fabrika tarafından 230 km/s olarak açıklanmış, hız göstergesi ise 250'de sona eriyor. Ortalama tüketim değeri ise 100 km'de 7,5 litre olarak verilmiş.
Şasi tasarımı için Koni firması ile özel bir çalışma gerçekleştiren Opel mühendisleri, FSD (Frequency Selective Damping) adı verilen bir teknoloji sayesinde günlük sürüşlerde konfordan ödün vermeden maksimum performansı da destekleyebilecek bir süspansiyon sistemi geliştirmişler. Corsa E serisinde yer alan standart şasi ve 15 mm alçaltılmış spor şasiye ek olarak üçüncü bir şasi seçeneği getiren OPC, +10 mm daha alçaltılmış olarak geliyor. ESP ve TC sistemleri sürücü tarafından seçilebilen ve daha geç devreye girerek sürücü kabiliyetlerini ön plana çıkaran bir yarış modu (Competition Mode) ile desteklenmiş. Ayrıca pist sürüşlerinde usta pilotlar ESP'yi tamamen devre dışı bırakabiliyor. Direksiyon sistemi de standart modellere göre daha direkt tepkiler verecek şekilde modifiye edilmiş.
Araç üzerinde 215/45/17 ölçüsünde Michelin performans lastikleri standart olarak geliyor. Standart ön fren diskleri 308 mm boyutunda.
Bir önceki nesilde Nürburgring Edition adı altında bir kısıtlı seri olarak üretilen modelin çok takdir edilen özellikleri yeni kuşak Corsa OPC'ye "Performance" paket adıyla opsiyon olarak taşınmış. Bu paketi tercih edecek olan OPC müşterilerinin araçları, Drexler sınırlı kaymalı mekanik diferansiyel, 330 mm ön disklere sahip Brembo fren sistemi ve 18" jantlarla gelecek.
Aracın çift yuvarlak krom çıkışlı egzoz sistemi Remus ile birlikte çalışılarak geliştirilmiş.
Dış ve iç tasarımdaki özel detay dokunuşlar ile paket tamamlanıyor.
Bu küçük canavarın Mart ayında Cenevre otomobil fuarında lanse edileceği bildiriliyor.
http://media.opel.de/media/de/de/ope...corsa-opc.html
http://www.worldcarfans.com/11502048...er-with-207-hp
Daha önce Zafira, Astra GTC ve Cascada'da gördüğümüz 200 hp'lik yeni nesil 1.6 Turbo motor Coırsa için tekrar elden geçirilmiş ve 207 hp üretir hale gelmiş. 245 nm'lik tork ise 1900-5800 gibi geniş bir devir bandında sürücünün emrinde.
Tork değeri overboost fonksiyonu sayesinde kısa süreli olarak 280 nm'ye çıkabiliyor. Kısa yollu geçişlerle kumanda edilen 6 ileri manuel şanzıman aracılığı ile tekerleklere aktarılan bu güç sayesinde 100 km/s hıza 6,8 saniyede çıkabilen Corsa OPC, 5.viteste 80-120 km/s hızlanmasını ise 6,6 saniyede tamamlıyor. Azami hız değeri fabrika tarafından 230 km/s olarak açıklanmış, hız göstergesi ise 250'de sona eriyor. Ortalama tüketim değeri ise 100 km'de 7,5 litre olarak verilmiş.
Şasi tasarımı için Koni firması ile özel bir çalışma gerçekleştiren Opel mühendisleri, FSD (Frequency Selective Damping) adı verilen bir teknoloji sayesinde günlük sürüşlerde konfordan ödün vermeden maksimum performansı da destekleyebilecek bir süspansiyon sistemi geliştirmişler. Corsa E serisinde yer alan standart şasi ve 15 mm alçaltılmış spor şasiye ek olarak üçüncü bir şasi seçeneği getiren OPC, +10 mm daha alçaltılmış olarak geliyor. ESP ve TC sistemleri sürücü tarafından seçilebilen ve daha geç devreye girerek sürücü kabiliyetlerini ön plana çıkaran bir yarış modu (Competition Mode) ile desteklenmiş. Ayrıca pist sürüşlerinde usta pilotlar ESP'yi tamamen devre dışı bırakabiliyor. Direksiyon sistemi de standart modellere göre daha direkt tepkiler verecek şekilde modifiye edilmiş.
Araç üzerinde 215/45/17 ölçüsünde Michelin performans lastikleri standart olarak geliyor. Standart ön fren diskleri 308 mm boyutunda.
Bir önceki nesilde Nürburgring Edition adı altında bir kısıtlı seri olarak üretilen modelin çok takdir edilen özellikleri yeni kuşak Corsa OPC'ye "Performance" paket adıyla opsiyon olarak taşınmış. Bu paketi tercih edecek olan OPC müşterilerinin araçları, Drexler sınırlı kaymalı mekanik diferansiyel, 330 mm ön disklere sahip Brembo fren sistemi ve 18" jantlarla gelecek.
Aracın çift yuvarlak krom çıkışlı egzoz sistemi Remus ile birlikte çalışılarak geliştirilmiş.
Dış ve iç tasarımdaki özel detay dokunuşlar ile paket tamamlanıyor.
Bu küçük canavarın Mart ayında Cenevre otomobil fuarında lanse edileceği bildiriliyor.
http://media.opel.de/media/de/de/ope...corsa-opc.html
http://www.worldcarfans.com/11502048...er-with-207-hp
Yorum