Merhaba,
Yakın geçmişte sevgili Corsa'm üzerinde yaptığım orijinal donanım uygulamalarını hatırlayan arkadaşlar vardır.
Aracın geçmişini hatırlatmak gerekirse, Mayıs 2007'de Sport donanımda fabrikasyon olarak bulunan spor şasi & direksiyon sistemi, koyu renk farlar, spor ön koltuklar, spor gösterge grubu, perfore deri direksiyon simidi & vites körüğü, iç aydınlatma paketi, sürücü+yolcu+yan+perde havayastıkları, krom egzoz ucu, 16" alaşım jantlar gibi donanımlara ek olarak, siparişe ESP ve panoramik cam tavan da ekletmiş ve 2 aylık bekleme sonucu aracıma kavuşmuştum.
Hem yüksek toplam maliyetten dolayı, hem de GM Türkiye'nin kendi pazarına üçüncü beşinci sınıf muamelesi yapması sonucu fabrikasyon olarak alamadığım donanımları zaman içerisinde tek tek aracıma ekledim. Tamamını da orijinal parçalar kullanarak, orijinal elektrik & elektronik tesisatına sadık kalarak ve tamamen kendi araştırma ve çalışmalarım sonucunda, tabii ki yetkili servislerdeki mekaniker ve mastertech arkadaşların da yardımı ile gerçekleştirdim.
Sonuçta ortaya Türkiye piyasasında eşi benzeri olmayan, ancak çok çok özel bir siparişle gelebilecek bir araç çıktı. Yine de hatırlatmak isterim ki, uygulamaların tamamı Corsa üzerinde fabrikasyon olarak alınabilen opsiyonel donanımlardır, fabrikada araca monte edilmeyen hiç bir donanım kullanılmamıştır. Söz konusu ek donanımları araca ekleniş sırası ile hatırlatmak isterim :
7x17" 5 kollu yıldız jantlar (Jantlar ve jant göbek kapakları değişti, 215/45 lastikler takıldı)
Cruise control (Sinyal kolu değişti, programlama yapıldı)
Yol bilgisayarı (Gösterge grubu ve silecek kolu değişti, programlama yapıldı)
ESP Off şalteri (Şalter grubu değişti, kablolama ve programlama yapıldı)
DDS - Lastik basınç kaybı tespit sistemi (Şalter grubu ve ESP beyni değişti, kablolama ve programlama yapıldı)
HSA - Yokuşta kalkış destek sistemi (ESP beyni ve sensörü değişti, kablolama ve programlama yapıldı)
Koltuk ısıtma (Şalter grubu değişti, ısıtma pedleri monte edildi, kablolama ve programlama yapıldı)
Koyu renk stoplar (Arka aydınlatma grupları değişti)
Solar Reflect - güneş yansıtıcı ön cam (ön cam değişti)
Solar Protect - koyu renk camlar (arka ve yan arka camlar değişti)
OPC Line dış paket (Bodykit ve OPC Line logoları takıldı)
OPC Line iç paket (Direksiyon simidi, vites topuzu ve aluminyum pedal seti takıldı)
Touch & Connect - CD/Radyo/5" dokunmatik ekran navigasyon/Bluetooth (Radyo ünitesi, anten çubuğu, AUX modülü değişti, GPS ünitesi, mikrofon ve USB modülü takıldı, kablolama ve programlama yapıldı)
Elektrokromatik ambiyans ışıklı ayna (Dikiz aynası değişti)
AFL - Adaptif ön aydınlatma (Ön farlar değişti, AFL beyni takıldı, kablolama ve programlama yapıldı)
Bütün bu çalışmaların ardından, kalan son opsiyonel orijinal donanım olan yağmur/far sensörü ve park pilot donanımlarını da Odak'da yarın başlanacak çalışma ile eklemiş olacağım. Parça siparişlerini 2 hafta önce sağolsun Çağrı'nın yardımları ile verdik. Parçalarımız geçtiğimiz hafta sonu Almanya'dan geldi. Ben de bugün yaptığım ön çalışma ile park pilot beyin ünitesine bağlanacak kabloları çektim. Odak'daki mekaniker arkadaşlara ciddi bir kolaylık sağlamış olacağımı düşünüyorum. En azından TIS'dan şemaları incelemek zorunda kalmayacaklar, bunu önceden ben onların yerine yaptım.
Daha önce mikrofon ve elektrokromatik ayna bağlantısı için tavan aydınlatma ünitesini söktüğümüzde her iki donanımın tesisatının da soketlerine kadar hazır olduğunu görmüştük, yağmur sensörü soketi de şu an orada boşta sensörünü bekler vaziyette Bu bağlamda sensör montajı bizi hiç uğraştırmayacak, sadece soketine bağlayıp Tech2 ile aktive edeceğiz. Aracın Sport donanımlı olması ve ESP+Sunroof donanımlarına fabrikasyon olarak sahip olması yukarıda bahsi geçen tüm çalışmalarda işimizi çok kolaylaştırdı. Araçtaki kablo demetleri neredeyse olabilecek tüm tesisatları içerir durumda olduğundan çoğunu minimum eforla hallettik.
Yağmur sensörünün çalışabilmesi için önemli bir püf noktası, ön camın buna uygun olması. Normalde camın içindeki dağılmayı engelleyici katman sensörün çalışmasını engelliyor. Ancak sensöre ıuygun olan camlarda, sensörün montaj noktasındaki alanda bu katman yok. Dolayısı ile camımız da değişecek. Bu projedeki maliyet unsurunu en fazla arttıran parçanın ön cam olduğunu da eklemeden geçmeyeyim.
Bugünkü çalışmamdan bir iki kare fotoğraf ile mesajı şimdilik noktalayayım.
Bu arada, ön sigorta paneli ve BCM (gövde kontrol modülü) çevresini, tesisatı incelemek ve gerekirse oradan kablo çekmek için dağıtmıştım, ancak gerek olmadığını sonradan farkettim. Opel, park pilot sistemi ve römork kontrol modüllerini CANBUS sinyali, ateşleme voltajı ve şasi bağlantısını paylaşacak şekilde tasarlamış. Römork kontrol tesisatının kablolarını bir güzel arkaya kadar çekmiş, soketini de takıp bantla kapatmış ve bırakmış. Ben de bu soketi ve bağlantılarını keşfedince, yapılacak tek iş olarak bana sadece 3 adet telden uç almak kaldı
Yarın yapılacak çalışmaları Çağrı kardeşim fotoğraflayıp paylaşacak inşallah.
Herkese sevgiler & saygılar.
Yakın geçmişte sevgili Corsa'm üzerinde yaptığım orijinal donanım uygulamalarını hatırlayan arkadaşlar vardır.
Aracın geçmişini hatırlatmak gerekirse, Mayıs 2007'de Sport donanımda fabrikasyon olarak bulunan spor şasi & direksiyon sistemi, koyu renk farlar, spor ön koltuklar, spor gösterge grubu, perfore deri direksiyon simidi & vites körüğü, iç aydınlatma paketi, sürücü+yolcu+yan+perde havayastıkları, krom egzoz ucu, 16" alaşım jantlar gibi donanımlara ek olarak, siparişe ESP ve panoramik cam tavan da ekletmiş ve 2 aylık bekleme sonucu aracıma kavuşmuştum.
Hem yüksek toplam maliyetten dolayı, hem de GM Türkiye'nin kendi pazarına üçüncü beşinci sınıf muamelesi yapması sonucu fabrikasyon olarak alamadığım donanımları zaman içerisinde tek tek aracıma ekledim. Tamamını da orijinal parçalar kullanarak, orijinal elektrik & elektronik tesisatına sadık kalarak ve tamamen kendi araştırma ve çalışmalarım sonucunda, tabii ki yetkili servislerdeki mekaniker ve mastertech arkadaşların da yardımı ile gerçekleştirdim.
Sonuçta ortaya Türkiye piyasasında eşi benzeri olmayan, ancak çok çok özel bir siparişle gelebilecek bir araç çıktı. Yine de hatırlatmak isterim ki, uygulamaların tamamı Corsa üzerinde fabrikasyon olarak alınabilen opsiyonel donanımlardır, fabrikada araca monte edilmeyen hiç bir donanım kullanılmamıştır. Söz konusu ek donanımları araca ekleniş sırası ile hatırlatmak isterim :
7x17" 5 kollu yıldız jantlar (Jantlar ve jant göbek kapakları değişti, 215/45 lastikler takıldı)
Cruise control (Sinyal kolu değişti, programlama yapıldı)
Yol bilgisayarı (Gösterge grubu ve silecek kolu değişti, programlama yapıldı)
ESP Off şalteri (Şalter grubu değişti, kablolama ve programlama yapıldı)
DDS - Lastik basınç kaybı tespit sistemi (Şalter grubu ve ESP beyni değişti, kablolama ve programlama yapıldı)
HSA - Yokuşta kalkış destek sistemi (ESP beyni ve sensörü değişti, kablolama ve programlama yapıldı)
Koltuk ısıtma (Şalter grubu değişti, ısıtma pedleri monte edildi, kablolama ve programlama yapıldı)
Koyu renk stoplar (Arka aydınlatma grupları değişti)
Solar Reflect - güneş yansıtıcı ön cam (ön cam değişti)
Solar Protect - koyu renk camlar (arka ve yan arka camlar değişti)
OPC Line dış paket (Bodykit ve OPC Line logoları takıldı)
OPC Line iç paket (Direksiyon simidi, vites topuzu ve aluminyum pedal seti takıldı)
Touch & Connect - CD/Radyo/5" dokunmatik ekran navigasyon/Bluetooth (Radyo ünitesi, anten çubuğu, AUX modülü değişti, GPS ünitesi, mikrofon ve USB modülü takıldı, kablolama ve programlama yapıldı)
Elektrokromatik ambiyans ışıklı ayna (Dikiz aynası değişti)
AFL - Adaptif ön aydınlatma (Ön farlar değişti, AFL beyni takıldı, kablolama ve programlama yapıldı)
Bütün bu çalışmaların ardından, kalan son opsiyonel orijinal donanım olan yağmur/far sensörü ve park pilot donanımlarını da Odak'da yarın başlanacak çalışma ile eklemiş olacağım. Parça siparişlerini 2 hafta önce sağolsun Çağrı'nın yardımları ile verdik. Parçalarımız geçtiğimiz hafta sonu Almanya'dan geldi. Ben de bugün yaptığım ön çalışma ile park pilot beyin ünitesine bağlanacak kabloları çektim. Odak'daki mekaniker arkadaşlara ciddi bir kolaylık sağlamış olacağımı düşünüyorum. En azından TIS'dan şemaları incelemek zorunda kalmayacaklar, bunu önceden ben onların yerine yaptım.
Daha önce mikrofon ve elektrokromatik ayna bağlantısı için tavan aydınlatma ünitesini söktüğümüzde her iki donanımın tesisatının da soketlerine kadar hazır olduğunu görmüştük, yağmur sensörü soketi de şu an orada boşta sensörünü bekler vaziyette Bu bağlamda sensör montajı bizi hiç uğraştırmayacak, sadece soketine bağlayıp Tech2 ile aktive edeceğiz. Aracın Sport donanımlı olması ve ESP+Sunroof donanımlarına fabrikasyon olarak sahip olması yukarıda bahsi geçen tüm çalışmalarda işimizi çok kolaylaştırdı. Araçtaki kablo demetleri neredeyse olabilecek tüm tesisatları içerir durumda olduğundan çoğunu minimum eforla hallettik.
Yağmur sensörünün çalışabilmesi için önemli bir püf noktası, ön camın buna uygun olması. Normalde camın içindeki dağılmayı engelleyici katman sensörün çalışmasını engelliyor. Ancak sensöre ıuygun olan camlarda, sensörün montaj noktasındaki alanda bu katman yok. Dolayısı ile camımız da değişecek. Bu projedeki maliyet unsurunu en fazla arttıran parçanın ön cam olduğunu da eklemeden geçmeyeyim.
Bugünkü çalışmamdan bir iki kare fotoğraf ile mesajı şimdilik noktalayayım.
Bu arada, ön sigorta paneli ve BCM (gövde kontrol modülü) çevresini, tesisatı incelemek ve gerekirse oradan kablo çekmek için dağıtmıştım, ancak gerek olmadığını sonradan farkettim. Opel, park pilot sistemi ve römork kontrol modüllerini CANBUS sinyali, ateşleme voltajı ve şasi bağlantısını paylaşacak şekilde tasarlamış. Römork kontrol tesisatının kablolarını bir güzel arkaya kadar çekmiş, soketini de takıp bantla kapatmış ve bırakmış. Ben de bu soketi ve bağlantılarını keşfedince, yapılacak tek iş olarak bana sadece 3 adet telden uç almak kaldı
Yarın yapılacak çalışmaları Çağrı kardeşim fotoğraflayıp paylaşacak inşallah.
Herkese sevgiler & saygılar.
Yorum