Uzun bir aradan sonra herkese tekrar merhaba...
Umarım forumda ve tanıdık arkadaşların özel hayatlarında herşey yolundadır, keyfiniz yerindedir
Ortamdan uzak kaldığım süre içinde sevgili Corsa'ma yeni orijinal donanım uygulamaları yapmaya devam ettim, ediyorum.
Bir süre önce Touch & Connect radyo+cd+navigasyon+iletişim ünitesini bire bir orijnaline uygun olarak anteni, mikrofonu ve USB soketi ile birlikte araca monte ettim. Bununla ilgili foto ve detaylı bilgileri yakın zamanda paylaşacağım.
Öncelikle geçen hafta içinde taktırdığım AFL far ünitelerinin fotolarını paylaşmak istedim.
Henüz sadece standart fonksiyonlar olan park-kısa-uzun ve yükseklik ayarları çalışır durumda.
Yurtdışından siparişini verdiğim AFL kontrol ünitesi (beyin) ve konnektörler elime geçip de tesisatı yapıldığı ve sistem aktive edildiğinde viraj aydınlatma fonksiyonları da çalışmaya başlayacak inşallah
Aydınlatma fonksiyonları ve bu fonksiyonların kontak akımı/şasi bağlantıları aracın gövde kontrol modülü üzerinden fardaki aynı pinlere denk geldiği için herhangi bir değişikliğe gerek olmadan çalışıyor. Yükseklik ayarı için ayrılmış 3 kablonun far anahtarından geleni yine aynı pinde. Fakat yükseklik ayarının kontak akımı ve şasi bağlantısı için gelen kabloların pinlerini değiştirmek gerekiyordu. Araç üzerindeki orijinal far konnektörlerinde boşta olan 2 pin için matkapla yer açmak ve çıkma bir konnektörden pin söküp oraya takmak biraz zahmetli idi ama herhangi bir ustanın yardımına ihtiyaç duymadan kendim yapmayı başardım. Tabii her modifikasyonda olduğu gibi bu sefer de bir aksilik çıkması kaçınılmazdı. Söz konusu kablo değişikliklerini yapmadan önce farı denemek için taktığımda yükseklik ayarının sigortasını attırdığımı farketmemiz epey zaman aldı
Corsa'daki ilk jenerasyon AFL sisteminin çalışma prensibi CANBUS ağı üzerinden direksiyon kontrol ünitesinden alacağı dönüş açısı verilerine dayanıyor. Dolayısı ile araçtaki direksiyon kontrol ünitesinin bu fonksiyona sahip olması gerekiyor. Allahtan aracı zamanında ESP'li sipariş etmişiz de bu fonksiyon araçta fabrikasyon olarak mevcuttu. Yoksa bu modifikasyona kalkışmak aşırı yüksek maliyetli ve çok daha zahmetli olurdu.
Yeni modifikasyonlarda buluşmak üzere, herkese selamlar & sevgiler...
Umarım forumda ve tanıdık arkadaşların özel hayatlarında herşey yolundadır, keyfiniz yerindedir
Ortamdan uzak kaldığım süre içinde sevgili Corsa'ma yeni orijinal donanım uygulamaları yapmaya devam ettim, ediyorum.
Bir süre önce Touch & Connect radyo+cd+navigasyon+iletişim ünitesini bire bir orijnaline uygun olarak anteni, mikrofonu ve USB soketi ile birlikte araca monte ettim. Bununla ilgili foto ve detaylı bilgileri yakın zamanda paylaşacağım.
Öncelikle geçen hafta içinde taktırdığım AFL far ünitelerinin fotolarını paylaşmak istedim.
Henüz sadece standart fonksiyonlar olan park-kısa-uzun ve yükseklik ayarları çalışır durumda.
Yurtdışından siparişini verdiğim AFL kontrol ünitesi (beyin) ve konnektörler elime geçip de tesisatı yapıldığı ve sistem aktive edildiğinde viraj aydınlatma fonksiyonları da çalışmaya başlayacak inşallah
Aydınlatma fonksiyonları ve bu fonksiyonların kontak akımı/şasi bağlantıları aracın gövde kontrol modülü üzerinden fardaki aynı pinlere denk geldiği için herhangi bir değişikliğe gerek olmadan çalışıyor. Yükseklik ayarı için ayrılmış 3 kablonun far anahtarından geleni yine aynı pinde. Fakat yükseklik ayarının kontak akımı ve şasi bağlantısı için gelen kabloların pinlerini değiştirmek gerekiyordu. Araç üzerindeki orijinal far konnektörlerinde boşta olan 2 pin için matkapla yer açmak ve çıkma bir konnektörden pin söküp oraya takmak biraz zahmetli idi ama herhangi bir ustanın yardımına ihtiyaç duymadan kendim yapmayı başardım. Tabii her modifikasyonda olduğu gibi bu sefer de bir aksilik çıkması kaçınılmazdı. Söz konusu kablo değişikliklerini yapmadan önce farı denemek için taktığımda yükseklik ayarının sigortasını attırdığımı farketmemiz epey zaman aldı
Corsa'daki ilk jenerasyon AFL sisteminin çalışma prensibi CANBUS ağı üzerinden direksiyon kontrol ünitesinden alacağı dönüş açısı verilerine dayanıyor. Dolayısı ile araçtaki direksiyon kontrol ünitesinin bu fonksiyona sahip olması gerekiyor. Allahtan aracı zamanında ESP'li sipariş etmişiz de bu fonksiyon araçta fabrikasyon olarak mevcuttu. Yoksa bu modifikasyona kalkışmak aşırı yüksek maliyetli ve çok daha zahmetli olurdu.
Yeni modifikasyonlarda buluşmak üzere, herkese selamlar & sevgiler...
Yorum