Bu yazı benim başımdan geçenlerin bir özetidir. Herhangi bir karalama kampanyası amacı gütmemektedir. Bilginize.
Merhaba arkadaşlar,
Başımdan geçen bu talihsiz olayı uzun süredir paylaşmak istiyordum ancak fırsat bulabildim.
2011 model "Opel Astra J 1.4 Turbo Sport Paket + CD 500" model aracımı 13.05.2011 tarihinde Ankara'da bir yetkili servisten 'den satın aldım.
02.06.2012'de yaklaşık 8000 km.'deki aracımın 1. yıl olağan bakımını yine aynı serviste yaptırdım. Bakım esnasında son iki - üç aydır debriyaj pedalımdan tınlama sesi geldiğini de belirttim. Aracı teslim aldığım esnada (debriyaj pedalı bakım sırasında yağlanmış olmasına rağmen) yine aynı ses gelince debriyaj pedalının değişimini talep ettim. Talebim zor da olsa kabul edildi. Parça sipariş edileceği, parça gelince de haber verileceği söylendi.
İki hafta sonra debriyaj pedalı ile ilgili parçanın geldiğini haber aldım ve 21.06.2012 günü için yine aynı servisten randevu aldım.
21.06.2012 günü debriyaj pedalı değişimi için saat 09:00'da, aynı zamanda ruhsat sahibi olan eşim aracı yine aynı servise teslim etti. Akşam saat 17:00'de aracı teslim almaya gittim. Servis araç kabuldeki çalışanlar aracın işinin bitmek üzere olduğunu, Astra J'lerde ilk defa debriyaj pedalı değişimi yaptıklarını bu yüzden işlerinin uzun sürdüğünü, test sürüşü de yapıp aracı teslim edeceklerini söylediler. Saat 18:00civarı aracı teslim aldım. Aracı çalıştırınca debriyaj pedalından artık ses gelmediğini farkedip o sevinç ile aşağıdaki fotografı çektim.
Daha sonra, o saatte Eskişehir yolu kalabalık olduğu için arka yoldan Söğütözü istikametine hareket ettim. Önce klimayı çalıştırdım, sonra da araçtan herhangi bir yerden ses geliyor mu diyerek klimayı kapatıp camları açtım. Bu esnadan yolda bir çukura girip çıktım. Bir süre sonra yanık kokusu gelmeye başladı. Çevrede inşaatlar olduğu için üzerinde durmadım. Fakat daha sonra kaputtan dumanlar çıktığını gördüm ! Hararet göstergesi yükselmemişti, serviste bir hata yaptılar araba su kaynattı diye düşündüm. Hemen kenara çektim, kaputu açtım ki ne göreyim! Kaputun açıldığı yer, yani ön kısım alev alev yanıyor ! Kaputu açık tutmak için kaput tutma çubuğunu alevin içine elimi sokarak aldım. Bu esnada servisi arayıp haber verdim. Birini göndereceklerini söylediler. Yoğun trafiğin içindeydim, bagajda yangın söndürme tüpüm vardı ama o panikle yoldan geçen araçlara bağırdım. Sağolsun birisi durup yangın söndürme tüpünü verdi, hemen sıktım alevlerin üzerine. Daha sonra kendi yangın söndürme tüpümü de çıkarım onu da sıktım. Nitekim alevler söndü.
Daha sonra aşağıda göreceğiniz fotoğrafları çektim. Fotoğraflarda net bir şekilde fanın içerisinden geçen ve arka kısımlara uzanan bir metal boru görülmekte (bu borunun ne olduğunu yazının devamında söyleyeceğim). Fanın sigortası ve üzerindeki rezistansı ise tamamen yanıp erimiş.
[img width=450 height=600]http://img694.imageshack.us/img694/3904/img0344cx.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://img443.imageshack.us/img443/7796/img0345uh.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://img850.imageshack.us/img850/7881/img0342gi.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://img217.imageshack.us/img217/4264/img0341xc.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://img821.imageshack.us/img821/6923/img0339iu.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://img189.imageshack.us/img189/5619/img0337i.jpg[/img]
Servis çalışanı da bi 15 dk. sonra geldi. Gelen eleman aracımın debriyaj pedalını değiştiren elemanmış. Akü bağlantılarını söktü. Yanan kısımla ilgili bir işlem yapmadıklarını, debriyaj pedalı değişimi için motorun arka kısımında çalıştıklarını söyledi. Opel Assistansı aradık. Aracımın garanti kapsamında olduğunu söyledim. Araç garanti kapsamında olsa dahi ücretsiz çekim hizmetini sadece ilk 12 ay verdiklerini, aracım 13. ayda olduğu için ücret karşılığı çekebileceklerini söylediler. Ben de bunun üzerine kasko şirketimi arayıp aracı yine aynı servisin otoparkına çektirdim, anahtarı da servis o saatte kapalı olduğu için güvenlik görevlisine teslim ettim.
Ertesi sabah (22.06.2012) servis açılma saatinde aracımın başına gittim. Servis çalışanları bunu kötü bir tesadüf olduğunu, söyledileri. Aracın o kısmı ile ilgili bir işlem yapmadıklarını belirttiler. Orada fanın içinden geçen bir boru olduğunu söyledim. Aracı, araç kabuldeki çalışana teslim ettim, ederken de o boruyu gösterdim. Ayrıca çektiğim fotoğrafları da servis müdür vekili çalışanın bilgisayarına kopyaladık. Teknik inceleme yapacaklarını, daha sonra beni arayıp durumu haber vereceklerini söylediler. Opel Türkiye'yi de arayıp şikayet dosyası açtırdım. İşe dönmek üzere ayrıldım.
Aynı gün öğleden sonra yine aynı servisten aradılar, aracın fan rezistansının arıza yaptığı, fanın devreye girmediği yangının bu yüzden çıktığını söylediler. E peki o boru da neyin nesiymiş diye sorduğumda biz öyle bir şey tespit etmedik dediler. Nasıl tespit etmediniz size göstermedim mi o boruyu, fotoğrafları sizin bilgisayarınıza kopyalamadık mı desem de aynı cevabı almaya devam ettim, biz öyle bir şey tespit etmedik. Peki o zaman 8000 km.deki 13 aylık bir araç durup dururken neden yanar dediğimde, teknik bir arıza cevabını verdiler. Servise gittim, kaputu açtırdım tahmin edin ne gördüm ? Tabii ki o boru orada yok ! Görmedik, bilmiyoruz cevaplarını vermeye devam ettiler. Opel Türkiye'yi aradım, fotoğrafları mail attım ve araç değişimi talebinde bulundum. Bu esnada aracın tamirine onay verdim. Fan sigortası, rezistansı, fan kutusu,hararet sensörü, motor kaput keçesi değişecek dediler (ayrıca motor tesisat borularını da değiştirmişler). Neyse ki kaportada bir şey yok, boyada birşey yok.
Başka bir servise fotoğrafları gösterdiğimde olay daha de netleşti. Bu boru bir esnek tornavida uzatma borusu imiş. Tahmini uzunluğu 50-60 cm., fotoğraflarda da arka kısımı yani debriyaj pedalı ile ilgili işlemin yapıldığı kısıma doğru uzandığı görülüyor.
Aracın tamirinin devam ettiği günlerde Opel Türkiye ile görüşmelerimiz devam etti. Ayrıca almanya ve amerika sitelerindeki iletişim kısmına ingilizce olarak yazdım. Almanya'dan cevap gelmedi. Amerika, Türkiye ofisine yönlendirdi. Opel Türkiye ise eninde sonunda teknik arıza diyip, servisinin hatasını gizledi ve olayın üzerini örttü.
Avukatlar ile görüştüm, maddi manevi tazminat davası açayım dedim. Çok uzar, masraf yaparsın eline de bir şey geçmez dediler. Araç değişimi için mahkemeye başvurayım dedim, aracın %5-10 gibi bir bedelini yatırmak gerekiyormuş. Kazanamazsak o paradan da olacağız diye vazgeçtim.
O gün aracı eşim teslim alacaktı, iyiki almamış. Belki de farketmeyip araç ile beraber yanacaktı.
O arka yoldan dolaşmak yerine, Eskişehir yoluna dönmüş olsam ve hızlı gitsem dumanları da göremeyecektim, aracın içinde yanıp gidecektim. Belki de alevleri görüp panik olup birisine çarpıp ölümüne sebep olacaktım.
Şükür ki aracı ben teslim aldım ve erken farkedip söndürdüm. Aracım arıza yapsa, yolda kalsa neyse ama yangın bambaşka bir şey. Servise dedim ki ya ben aracı söndüremeseydim, komple yansaydı ne olacaktı yine tamir mi edecektiniz dedim. O zaman tamir bedeli araç bedeline yaklaşacağı için araç değişimi yapılırdı dediler. Keşke bıraksaydım yansaydı o zaman dedim !
Keşke yapsaydım dediklerim:
- Araç yandığı esnada olay yerine polis çağırıp tutanak tutturmak !
- Ertesi sabah aracı teslim ettiğim yerden ayrılmamak !
Keşke yapmasaydım dediklerim:
- Elimi ateşe sokup aracı söndürmek !
- Aracımı o servisine götürmek !
Bundan sonra yapacağım şeyler:
- Fotoğrafları mektup yolu ile ingilizce bir mektup yazarak Almanya'ya göndermek. (Almancam yok maalesef)
Merhaba arkadaşlar,
Başımdan geçen bu talihsiz olayı uzun süredir paylaşmak istiyordum ancak fırsat bulabildim.
2011 model "Opel Astra J 1.4 Turbo Sport Paket + CD 500" model aracımı 13.05.2011 tarihinde Ankara'da bir yetkili servisten 'den satın aldım.
02.06.2012'de yaklaşık 8000 km.'deki aracımın 1. yıl olağan bakımını yine aynı serviste yaptırdım. Bakım esnasında son iki - üç aydır debriyaj pedalımdan tınlama sesi geldiğini de belirttim. Aracı teslim aldığım esnada (debriyaj pedalı bakım sırasında yağlanmış olmasına rağmen) yine aynı ses gelince debriyaj pedalının değişimini talep ettim. Talebim zor da olsa kabul edildi. Parça sipariş edileceği, parça gelince de haber verileceği söylendi.
İki hafta sonra debriyaj pedalı ile ilgili parçanın geldiğini haber aldım ve 21.06.2012 günü için yine aynı servisten randevu aldım.
21.06.2012 günü debriyaj pedalı değişimi için saat 09:00'da, aynı zamanda ruhsat sahibi olan eşim aracı yine aynı servise teslim etti. Akşam saat 17:00'de aracı teslim almaya gittim. Servis araç kabuldeki çalışanlar aracın işinin bitmek üzere olduğunu, Astra J'lerde ilk defa debriyaj pedalı değişimi yaptıklarını bu yüzden işlerinin uzun sürdüğünü, test sürüşü de yapıp aracı teslim edeceklerini söylediler. Saat 18:00civarı aracı teslim aldım. Aracı çalıştırınca debriyaj pedalından artık ses gelmediğini farkedip o sevinç ile aşağıdaki fotografı çektim.
Daha sonra, o saatte Eskişehir yolu kalabalık olduğu için arka yoldan Söğütözü istikametine hareket ettim. Önce klimayı çalıştırdım, sonra da araçtan herhangi bir yerden ses geliyor mu diyerek klimayı kapatıp camları açtım. Bu esnadan yolda bir çukura girip çıktım. Bir süre sonra yanık kokusu gelmeye başladı. Çevrede inşaatlar olduğu için üzerinde durmadım. Fakat daha sonra kaputtan dumanlar çıktığını gördüm ! Hararet göstergesi yükselmemişti, serviste bir hata yaptılar araba su kaynattı diye düşündüm. Hemen kenara çektim, kaputu açtım ki ne göreyim! Kaputun açıldığı yer, yani ön kısım alev alev yanıyor ! Kaputu açık tutmak için kaput tutma çubuğunu alevin içine elimi sokarak aldım. Bu esnada servisi arayıp haber verdim. Birini göndereceklerini söylediler. Yoğun trafiğin içindeydim, bagajda yangın söndürme tüpüm vardı ama o panikle yoldan geçen araçlara bağırdım. Sağolsun birisi durup yangın söndürme tüpünü verdi, hemen sıktım alevlerin üzerine. Daha sonra kendi yangın söndürme tüpümü de çıkarım onu da sıktım. Nitekim alevler söndü.
Daha sonra aşağıda göreceğiniz fotoğrafları çektim. Fotoğraflarda net bir şekilde fanın içerisinden geçen ve arka kısımlara uzanan bir metal boru görülmekte (bu borunun ne olduğunu yazının devamında söyleyeceğim). Fanın sigortası ve üzerindeki rezistansı ise tamamen yanıp erimiş.
[img width=450 height=600]http://img694.imageshack.us/img694/3904/img0344cx.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://img443.imageshack.us/img443/7796/img0345uh.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://img850.imageshack.us/img850/7881/img0342gi.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://img217.imageshack.us/img217/4264/img0341xc.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://img821.imageshack.us/img821/6923/img0339iu.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://img189.imageshack.us/img189/5619/img0337i.jpg[/img]
Servis çalışanı da bi 15 dk. sonra geldi. Gelen eleman aracımın debriyaj pedalını değiştiren elemanmış. Akü bağlantılarını söktü. Yanan kısımla ilgili bir işlem yapmadıklarını, debriyaj pedalı değişimi için motorun arka kısımında çalıştıklarını söyledi. Opel Assistansı aradık. Aracımın garanti kapsamında olduğunu söyledim. Araç garanti kapsamında olsa dahi ücretsiz çekim hizmetini sadece ilk 12 ay verdiklerini, aracım 13. ayda olduğu için ücret karşılığı çekebileceklerini söylediler. Ben de bunun üzerine kasko şirketimi arayıp aracı yine aynı servisin otoparkına çektirdim, anahtarı da servis o saatte kapalı olduğu için güvenlik görevlisine teslim ettim.
Ertesi sabah (22.06.2012) servis açılma saatinde aracımın başına gittim. Servis çalışanları bunu kötü bir tesadüf olduğunu, söyledileri. Aracın o kısmı ile ilgili bir işlem yapmadıklarını belirttiler. Orada fanın içinden geçen bir boru olduğunu söyledim. Aracı, araç kabuldeki çalışana teslim ettim, ederken de o boruyu gösterdim. Ayrıca çektiğim fotoğrafları da servis müdür vekili çalışanın bilgisayarına kopyaladık. Teknik inceleme yapacaklarını, daha sonra beni arayıp durumu haber vereceklerini söylediler. Opel Türkiye'yi de arayıp şikayet dosyası açtırdım. İşe dönmek üzere ayrıldım.
Aynı gün öğleden sonra yine aynı servisten aradılar, aracın fan rezistansının arıza yaptığı, fanın devreye girmediği yangının bu yüzden çıktığını söylediler. E peki o boru da neyin nesiymiş diye sorduğumda biz öyle bir şey tespit etmedik dediler. Nasıl tespit etmediniz size göstermedim mi o boruyu, fotoğrafları sizin bilgisayarınıza kopyalamadık mı desem de aynı cevabı almaya devam ettim, biz öyle bir şey tespit etmedik. Peki o zaman 8000 km.deki 13 aylık bir araç durup dururken neden yanar dediğimde, teknik bir arıza cevabını verdiler. Servise gittim, kaputu açtırdım tahmin edin ne gördüm ? Tabii ki o boru orada yok ! Görmedik, bilmiyoruz cevaplarını vermeye devam ettiler. Opel Türkiye'yi aradım, fotoğrafları mail attım ve araç değişimi talebinde bulundum. Bu esnada aracın tamirine onay verdim. Fan sigortası, rezistansı, fan kutusu,hararet sensörü, motor kaput keçesi değişecek dediler (ayrıca motor tesisat borularını da değiştirmişler). Neyse ki kaportada bir şey yok, boyada birşey yok.
Başka bir servise fotoğrafları gösterdiğimde olay daha de netleşti. Bu boru bir esnek tornavida uzatma borusu imiş. Tahmini uzunluğu 50-60 cm., fotoğraflarda da arka kısımı yani debriyaj pedalı ile ilgili işlemin yapıldığı kısıma doğru uzandığı görülüyor.
Aracın tamirinin devam ettiği günlerde Opel Türkiye ile görüşmelerimiz devam etti. Ayrıca almanya ve amerika sitelerindeki iletişim kısmına ingilizce olarak yazdım. Almanya'dan cevap gelmedi. Amerika, Türkiye ofisine yönlendirdi. Opel Türkiye ise eninde sonunda teknik arıza diyip, servisinin hatasını gizledi ve olayın üzerini örttü.
Avukatlar ile görüştüm, maddi manevi tazminat davası açayım dedim. Çok uzar, masraf yaparsın eline de bir şey geçmez dediler. Araç değişimi için mahkemeye başvurayım dedim, aracın %5-10 gibi bir bedelini yatırmak gerekiyormuş. Kazanamazsak o paradan da olacağız diye vazgeçtim.
O gün aracı eşim teslim alacaktı, iyiki almamış. Belki de farketmeyip araç ile beraber yanacaktı.
O arka yoldan dolaşmak yerine, Eskişehir yoluna dönmüş olsam ve hızlı gitsem dumanları da göremeyecektim, aracın içinde yanıp gidecektim. Belki de alevleri görüp panik olup birisine çarpıp ölümüne sebep olacaktım.
Şükür ki aracı ben teslim aldım ve erken farkedip söndürdüm. Aracım arıza yapsa, yolda kalsa neyse ama yangın bambaşka bir şey. Servise dedim ki ya ben aracı söndüremeseydim, komple yansaydı ne olacaktı yine tamir mi edecektiniz dedim. O zaman tamir bedeli araç bedeline yaklaşacağı için araç değişimi yapılırdı dediler. Keşke bıraksaydım yansaydı o zaman dedim !
Keşke yapsaydım dediklerim:
- Araç yandığı esnada olay yerine polis çağırıp tutanak tutturmak !
- Ertesi sabah aracı teslim ettiğim yerden ayrılmamak !
Keşke yapmasaydım dediklerim:
- Elimi ateşe sokup aracı söndürmek !
- Aracımı o servisine götürmek !
Bundan sonra yapacağım şeyler:
- Fotoğrafları mektup yolu ile ingilizce bir mektup yazarak Almanya'ya göndermek. (Almancam yok maalesef)
Yorum