Bundan yaklaşık 7-8 ay önce 1 günlüğüne kullanma imkanına eriştiğim Astra K 1.6T 200hp OPC Line Sport modelini, araya giren askerlik vs. durumlarından ancak paylaşabiliyorum.
Yeni Astra HB 1.6T 200hp OPC Line Sport + AFL Paketi + Gelişmiş Park Pilotu + AGR Ergonomik Spor Deri Koltuklar + Kış Paketi + NAVI900
Arabanın diğer Astra'lardan öncelikle en büyük farkı motoru. Opel'in aslında daha önce çıkardığı ancak motorun bir süre boyunca ne Astra ne de önceki kasa Insignia ile ülkemize gelmemesi sebebiyle biz geç tanıştık. Yanlış hatırlamıyorsam 2014 yada 2015'de çıkmış olması lazım.
1.6Turbo motor 200hp ve 300nm verilere sahip, yeni kasanın da hafiflemesiyle J kasa OPC'ye yakın bir 0-100 veriyor, 7,2sn. Otomatik yerine manuel şanzuman ile bu süre 7 saniyeye iniyor diye biliyorum (manuel ülkemize gelmiyor.)
Bir diğer fark, OPC Line Sport olarak geçen donanım paketi de bu motor ile beraber çıktı ama 1.4T ve 1.6 CDTI ile de alınabiliyor.
Normalde OPC Line ufak tefek ek parçaları içerir ama Astra K'da komple ön ve arka tampon şeklinde geldi. Insignia OPC gibi ön tarafta sis farları bulunmuyor.
Arka tampon da gayet güzel ama egzoz uçları biraz daha büyütülebilir yada yapmışken tampona entegre edilebilirdi.
Bunlarla beraber marşpiyeller de geliyor ama nedense spoiler eklenmemiş. Astra K'nin ilk ihtiyaçlarından biri spoiler, yan sanayi üretimlerle çözmek lazım.
Dış mekanda son olarak jantlar standart 18" olarak geliyor.
IntelliLux LED Matrix farlar opsiyonel olarak eklenebiliyor.
İç mekanda bu arabanın benim gözümde 2-3 eksiği var, alüminyum pedal seti, siyah tavan döşemesi ve spor direksiyon.
Alüminyum pedallar sonradan alınarak eklenebilir ama siyah tavan döşemesi normalde Dynamic donanımda olmasına rağmen sunroof eklenince tavan döşemesi açık renge dönüyor, Sport donanımda da sunroof standart olduğu için tavan açık renk geliyor malesef.
Bir diğer eksik de perfore deri ve altı düzleştirilmiş spor direksiyon.
Masaj özellikli, hafızalı, ısıtmalı soğutmalı AGR koltukların keyfi çok iyi, keşke standart olsa Anlatmakla olacak gibi değil gerçekten denemek lazım.
Arka kol dayama da sanırım bu opsiyon ile beraber geliyor, başka Astra'larda görmedim.
Daha anlatacak başka donanımlar da var ama saymakla bitmez.
Sürüşe gelirsek; kullanım keyfi çok başkaydı, 1 gün kullanınca tadı damağımda kaldı. Normal zamanlarda arabanın basın testi için hazırlığını ben yapıyordum, araba gelse de yakıt almaya felan gitsem diye can atıyordumhaha
Yolda çok kışkırtıyor, resmen biriyle gazlayalım diye bahane aratıyor. Güç ve tork sebebiyle hangi viteste olursa olsun performans ayağının ucunda bekliyor.
Bunun yanında yakıtı da şaşırtıcı derecede makul. Cevizlibağ'dan çıkıp Kemerburgaz yoluna kadar akşam trafiğinde kimi zaman dur-kalk kimi zaman gazlayarak ortalama 9 küsür ile geldim.
Kemerburgaz yoluna girdikten sonra radar sebebiyle sabit hızda gidince ortalama 8,5'a kadar düştü.
Arabayı aldığım gün buluşmamız vardı, akşam herkes arabayla kısa mesafe gazlayıp gelince ortalama arttı doğal olarak Ama bizim perşembe buluşmalarımız haricinde bu arabayla İstanbul'da gerçekten 8-9 lt ortalama ile kullanmak mümkün olacaktır.
Ben bu motoru özellikle bu donanımlarla çok sevdim, alıp yıllarca keyifle binilecek araba.
Tekrardan kullanmak istiyordum ama geçtiğimiz haftalarda satıldı maalesef. Artık yeni sahibine keyifli sürüşler dileriz
Yorum