Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

    • 4.5 l/100 km yakıt tüketimi ve 119 g/km CO2 salınımı - Astra 2.0 CDTi (118kW/160 hp)
    • 4.7 l/100 km yakıt tüketimi ve 124 g/km CO2 salınımı - EcoFLEX Teknoloji Paketi ile Astra ST
    • 3.5 l/100 km dizel tüketimi ve 94 g/km CO2 salınımı - Yeni Corsa 1.3 CDTi ecoFLEX (70kW/95 hp)
    • Şehir trafiğinde %13 daha az tüketim ve CO2 emisyonu
    • 2012 ilkbaharından önce 34’den fazla Start/Stop seçenekli model ve motor seçeneği


    Opel Corsa ve Astra ST modellerinden sonra şimdi de Astra 2.0 CDTI (118 kW/160 HP) ecoFLEX modeli ile Start/Stop teknolojisini sunmaya başladı. Altı manüel vites ile 2.0 CDTi’ya opsiyonel olarak konulmuş bu paket özellikle şehir içi yakıt tüketiminin ve CO2 emisyonunun önemli ölçüde azalmasına imkan tanıyor: Bu sistemle 100 kilometrede 0.8 litre tasarruf ve buna paralel %13’lük daha az tüketim ve emisyon sağlanıyor.

    Start/Stop sistemiyle ortalama CO2 emisyonunu kilometrede 129 gramdan 119 grama ve yakıt tüketimide 100 kilometrede 4.9 litreden 4.5 litreye düşmekte. Astra yüksek performansı (118 kW/160 hp) ve güçlü torku (350 Nm) ile verimli sürüş imkanı sunuyor.

    Start/Stop halen Opel Corsa ve Astra modellerinde mevcut. 2012 ilkbaharından önce Opel bu teknoloji ile manüel vitesli tüm Astra dizel ve benzinli modelleri de dâhil olmak üzere 34 farklı model ve motor seçeneğini sunmaya başlayacak.


    CleanTec Yanma Teknolojisi Verimi Daha Da Arttırır

    Yenilikçi CleanTec Yanma Teknolojisi, temiz yanmayı garantiler ve ayrıca motor sesini de azaltır. Kapalı devre sistemi gerçek zamanlı yanma işlemi için yakıt enjeksiyonunu ayarlar. Bu da motorun daha sessiz ve daha verimli çalışması demek.

    Manüel vitesli Astra modellerinde vites büyütme göstergesi mevcut. Sürücü çok fonksiyonlu ekran üzerinden yönlendirme yaparak vitesin büyütüleceği ideal momenti seçerek aktif olarak yakıt tüketimini azaltabilir.


    Opel’in Start/Stop Sisteminin Yararları ve İşlevselliği

    Opel’in otomatik Start/Stop sistemi motorun boşta çalışma zamanını azaltır ve böylece sera gazı emisyonları ve ses de azalır. Trafik ışıklarında ışığın yanmasını veya hemzemin geçitlerde trenin geçmesini beklerken sürücü vitesi boşa aldığında ve debriyaj pedalından ayağını çektiğinde motor otomatik olarak durmakta (Otomatik Duruş Modu). Trafik ışığı yeşile döndüğünde sürücü motoru tekrar başlatmak için, aracı birinci vitese almak ve kalkmak için hafifçe debriyaj pedalına basar.

    Emniyet ve yolcuların rahatını sağlamak amacıyla sıcaklık regülâtörü ve fren amplifikatörü, vakum kontrolü otomatik durma modunda da aktif olarak kalır. Gerektirdiğinde mesela yavaş Start/Stop gerektiren bir trafikte sürücü “eco” etiketli Start/Stop anahtarına basarak sistemi devre dışı bırakabilir.

    Start/Stop sisteminin etkili olması için, aşağıdaki kriterlerin yerine getirilmesi gerekli:
    • Cabrio modellerde otomobilin üstünün kapalı olması
    • Sürücü kapısının kapalı olması
    • Sürücünün emniyet kemerinin takılı olması
    • Motorun yeterince ısınmış olması
    • Akünün yeterince şarj olmuş olması
    • Dış hava sıcaklığının 0°C üzerinde olması (don halinde , “Otomatik Duruş” modu derecede sınırlandırılmıştır)
    • Buz eritme fonksiyonunun aktif olmaması
    • Eğer havalandırma açıksa, kabin sıcaklığı ayarlanan değerden önemli ölçüde değişiklik göstermez
    • Yeterli fren vakumu
    • Dizel parçacık filtresinin yenilenme sürecinin gelmemiş olmaması.


    Eğer yukarıdaki parametrelerden biri Otomatik Duruş Modu sırasında değişirse, bu durumda motor yeniden çalışmaya başlayabilir. En fazla beş dakika süren Otomatik Duruş Modu sırasında diğerleri ekonomi moduna geçerken, arka cam ve yan ayna ısıtıcıları gibi enerji tüketici bileşenler kapalı olmalıdır. Navigasyon sistemi motor yeniden çalıştırıldığında yeniden programlamaya gerek duymasın diye infotainment sistemi için gerekli elektrik akımı daima emniyete alınmıştır.

    Opel Astra 2.0 CDTI deki Start/Stop sistemi 20 den fazla alt sistem ve aşağıdakileri içeren yeni bileşenlerden oluşmaktadır:
    • Ortalama otomobil ömrü boyunca kullanıma hazır olarak bekleyen fonksiyonları sağlayan daha kuvvetli çalıştırıcı motor
    • Elektriksel sistemin maksimum güvenirliliğini ve motor kapasitesinin her zaman gecikmesiz başlatılmasını sağlayan yüksek performanslı bir AGM akü (Emici Cam Keçesi)
    • Güvenirlilik ve devamlı kalite sağlayan sensörlü akıllı akü kontrolü
    • Motorun sorunsuz olarak tekrar çalıştırılması için özel bir enerji yönetimi
    • “Eco” olarak etiketlenmiş bir Dur /Kalk anahtarı sürücüye sistemi manüel olarak işlev dışı bırakma imkânı sunar.


    Yüksek çözünürlük için fotoğrafın üzerine tıklayınız



    Yüksek Performans, Maksimum Verim: Start/Stop sistemi ile 118 kW/160 BG Astra 2.0 CDTI 100 kilometrede sadece 4.5 litre tüketir, bu da kilometre başına 119 gramlık bir CO2emisyonuna denk gelir. Şehir içi sürüşlerde bu %13’e varan tasarruf anlamına gelmektedir.



    Usta teknoloji, basit kullanım: dur kalk sistemi her ateşlemede otomatik olarak faaliyete geçer. Sürücü bu sistemi kullanmak istemezse, mesela yavaş dur-kalk’lı bir trafikte, sadece “eco” düğmesine basarak bunu kapatabilir.



    Opel, Otomatik Duruşu takometre ekranına ekleyen tek otomobil üreticisi. Bu sürücüye Start/Stop işlevi sırasında motorun hazır konumda beklediğini hatırlatır.

    Kaynak: GMMediaTürkiye
    InsigniaTEAM

  • #2
    Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

    Bu start stop kaç saniye içinde devreye giriyor yani ışıklarda durduk hemen stop ediyor mu-kaç saniye içinde ediyor? Eğer erken stop ediyorsa sıkışık trafikte can sıkıcı olabilir.
    Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
    Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
    VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

    Yorum


    • #3
      Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

      Gerekli koşullar sağlanmışsa hemen stop ediyor. Özellikle tampon tampona dur kalk trafikte kapatılmasını öneriyor satış danışmanları. Hazır yerini bulmuşken konu hakkından bilgisi olanlara bir de buradan sormak isterim:
      VW'nin Bluemotion ve bazı diğer markaların farklı isimlerle piyasaya çıkarttıkları Start/Stop özellikli motorlarda Turbo timer olayını nasıl çözdükleri hakkında fikriniz var mı arkadaşlar? Bu arada turboyu nasıl yağlıyor acaba?

      Yorum


      • #4
        Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

        2011 ın sonlarına dogru cıksada alsak
        2011 insignia 2,0 CDTI cosmo OPC

        Yorum


        • #5
          Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

          Orjinal yazı sahibi: Hasan
          Bu start stop kaç saniye içinde devreye giriyor yani ışıklarda durduk hemen stop ediyor mu-kaç saniye içinde ediyor? Eğer erken stop ediyorsa sıkışık trafikte can sıkıcı olabilir.
          yazılanları okumadığın nasılda belli oluyor sıkışık trafikte kullanmak istemezsen ECO tuşuyla kapatabiliyorsun.

          araba çıktığından beri radyo üzerinde 2 tuş neden boş acaba diye merak ediyordum, ECO ve park asistanının tuşu varmış
          InsigniaTEAM

          Yorum


          • #6
            Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

            Yok ya hepsini okudum gözümden kaçmış demek ki
            Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
            Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
            VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

            Yorum


            • #7
              Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

              bu 2.0 Türkiyeye gelmez herhalde?
              F30 Sport+

              Yorum


              • #8
                Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

                ısrarla sıparıs etmek ıstesek genede gelmez mi
                2011 insignia 2,0 CDTI cosmo OPC

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

                  Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
                  bu 2.0 Türkiyeye gelmez herhalde?
                  abi Türkiye sitesinde yayınladıklarına göre getirirler bence, getirmeliler de.
                  1,3 bir yere kadar, hadi H kasada çok ağır değil felan ama J kasa tank gibi, yaptıkları saçmalık bence
                  InsigniaTEAM

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

                    Orjinal yazı sahibi: cagri
                    Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
                    bu 2.0 Türkiyeye gelmez herhalde?
                    abi Türkiye sitesinde yayınladıklarına göre getirirler bence, getirmeliler de.
                    1,3 bir yere kadar, hadi H kasada çok ağır değil felan ama J kasa tank gibi, yaptıkları saçmalık bence
                    ne diyorsun sen çağrı? bizim sitede mi yayınladılar:S eyvalhlar olsun o zaman hemen bakıyorum
                    F30 Sport+

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

                      Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
                      Orjinal yazı sahibi: cagri
                      Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
                      bu 2.0 Türkiyeye gelmez herhalde?
                      abi Türkiye sitesinde yayınladıklarına göre getirirler bence, getirmeliler de.
                      1,3 bir yere kadar, hadi H kasada çok ağır değil felan ama J kasa tank gibi, yaptıkları saçmalık bence
                      ne diyorsun sen çağrı? bizim sitede mi yayınladılar:S eyvalhlar olsun o zaman hemen bakıyorum
                      GM Media Türkiye, GM'in resmi basın bülteni sayfası abi, opel.com.tr'de bir gelişme varmı bilmiyorum
                      InsigniaTEAM

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

                        yok yok gelmez bence, inşallah gelmez yani
                        F30 Sport+

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

                          Otomatik vitesli astra da nasıl çalışıyo bu sistem alala

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Start/Stop Sistemli Astra 2.0 CDTI Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon

                            CO2 salınımı ileride vergilendirmede baz alınacak deniyor.
                            insignia ve antaranın değerlerini çok yüksek buldum :

                            insignia 1.6T : ort : 179-186

                            Antara : ort : 238

                            Kuga'da bile ( 2.0 dizel ) 179 yazıyor.

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X