""Opel Ampera’daki içten yanmalı benzin motoru sadece lithium-ion bataryanın şarj edilmesi için kullanılıyor. Araç itme gücü olarak sadece elektrik motorundan faydalanıyor. 115 HP güç üreten bu elektik motoru ile araç 160km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.""
Neden diesel yapmıyorlar mademki sadece şarj amaçlı.. Gerçi bizimkiler LPG bile takarlar buna.. "Abi nasılsa çekişten düşmüyor Tak gitsin.."
Pil bittiğinde şarja bağlamadan içten yanmalı motor çalışsa da akü şarj olmuyormuş. Motor sadece aracı hareket ettiren elektromotoru besliyor.
Bilginize.
içerisinde 1.4 benzinli motor olduğundan normal ötv bindiriliyor. halbuki sadece elektrikli olsaydı %3 ötv bindirilecekti. bu tür kendinden jeneratör motorlu araçlar için de bir vergi düzenlemesi yapılması gündemde. o zaman fiyat %40-45 düşebilir.. (inşallah)
Sen öyle elektronik iç dizayn yap sonrada git o direksiyonu oraya koy hay Allahım yarabbim
Tamamen çok özenti bir tasarım olmuş yani iyi bişeyler yapmaya çalışırken etmiş sıvamışlar bunun başka bir adı yok
Abi direksiyon konusunda duygularıma tercüman olmuşsun Ayrıca elektrik ile 40-80 km arası menzili varmış çok az değilmi bu ya ? Slogana göre Ankaraya 30 liraya gidiyor ama yolda sürekli durup şarj edildiği varsayılıyor heralde ?
Bizim Insigniaların sloganıda İstanbul-Ankara 2 saat olsun
Ayrıca elektrik ile 40-80 km arası menzili varmış çok az değilmi bu ya ? Slogana göre Ankaraya 30 liraya gidiyor ama yolda sürekli durup şarj edildiği varsayılıyor heralde ?
Bizim Insigniaların sloganıda İstanbul-Ankara 2 saat olsun
Avrupa'da yaptıkları değerlendirmeye göre insanların günde ortalama 40-80 km arası yol yaptıklarını, bu yüzden sadece elektrik menzilini o kadar tutttuklarını söylediler. yani günlük şehiriçi kullanımında her gün şarj ettiğin sürece sıfır benzin harcıyorsun.
şehirdışı 80km'den fazla yol yapacaksan 1.4lt motor devreye giriyor, motor sabit bir şekilde çalışıp aküleri şarj ediyor, tekere güç aktarımını yine elektrikli motor yapıyor. o yüzden yakıt tüketimi sabit, emisyon çok düşük, menzil elektrikli bir araca göre gayet yüksek. bence elektrikli araçlar içinde en iyi sistemi yapmışlar
Car of the Year jürisi tarafından 2012′nin en iyi otomobili seçilen Ampera, 23 Avrupa ülkesinde gerçekleştirdiği Roadshow’un Türkiye ayağı için 9-10-11 Mayıs’ta İstanbul’daydı. Ampera microsite üzerinden kayıt yaptırmış olan Opel müşterileri ve filo müşterilerinin test sürüGşlerinde Ampera’nın öne çıkan en önemli özelliği hibrid ve orta sınıf dizellerden bile daha düşük kullanım maliyeti oldu. Ampera ile katedilen 100 km 9 TL’ye mal oluyor. Diğer bir deyişle, Ampera ile 1 km, klasik benzinli otomobillerle alınanın 1/5′i maliyette…
Ampera’nın her zaman elektrikle dönen tekerlekleri 80 km’ye kadar sıfır emisyonlu sürüş sağlıyor ve menzil arttırıcı motoru sayesinde 500 km’ye kadar elektrikli sürüşün karbondioksit salınımı 40 g/km’nin çok altında kalıyor. Bu da, sadece mekanik motoru destekleyen bir elektrikli motora sahip hibridlerden farkını ortaya koyuyor. Daha az emisyon, daha uzun menzil hedefindeki otomobilin Türkiye pazarındaki fiyatı 60.950 euro olarak planlandı.
Opel’in ilk elektrikli otomobili Ampera, sıfır emisyonlu sürüşünü ve günlük kullanıma tamamen uygun bir otomobil olduğunu göstermek için İstanbul’daydı. Kemer Country Club’da gerçekleştirilen etkinlikte Opel müşterileri, filo müşterileri ve potansiyel Ampera müşterileri hem Ampera hakkında ayrıntılı bilgi aldılar, hem de deneme sürüşü imkanı buldular. Ampera’nın tekerlekleri her zaman elektrikle dönüyor. Böylece 40-80 km arasında sıfır karbondioksit emisyonuyla tamamen elektrikli sürüş sağlanırken, şarj bitimi endişesi yaşatmayan menzil genişletici motoru sayesinde 500 km’ye kadar elektrikle yol alıyor. 1.4 lt’lik benzinli motor, sadece elektrikli motoru şarj etmek için bir jeneratör görevi görüyor. Üstelik 40 g/km’nin çok altında bir emisyon oranıyla…
Ampera bu haliyle hibridlerden ne kadar farklı olduğunu da ortaya koyuyor. Hibrid otomobillerde, elektrikli motor, sadece yakıt tasarrufu sağlamak için, benzinli motoru destekleyen bir yardımcı ve zaman zaman devreye giriyor. Oysa Ampera, her koşulda elektrikle çalışıyor. Üstelik Ampera’nın sürüş maliyetleri hem hibridlerden hem de orta sınıf bir dizel otomobilden çok daha düşük seviyelerde…Ampera ile 100 km’lik sürüş 10 kw/s + 1.4 lt = 9 TL. Bu yıllık 1.350 TL yakıt maliyeti anlamına geliyor. Oysa orta sınıf bir dizel 100 km’de 17,5 TL yakıyor; yani yılda 2.585 TL !
Servis aralığı 15.000 km olan Ampera’nın bataryası da 8 yıl veya 160.000 km garantili ve rakiplerinden farklı olarak batarya için ayrı bir bedel ödemek gerekmiyor. Batarya ve portatif şarj ünitesi standart donanımla birlikte ekstra ücret olmadan sunuluyor. Standart bir elektrik prizinde kolayca şarj olabilen otomobilin sürekli elektrikle dönen tekerleklerinde ilk saniyeden itibaren 370 Nm’lik tork hissediliyor. 160 km/s’lik azami hıza çıkabilen Ampera, aynı zamanda 5 kapı, 4 koltuklu ve 300 lt bagaj hacmine sahip, günlük kullanıma tamamen uygun bir otomobil. Ampera, kullanım alışkanlıklarını değiştirmeye gerek kalmadan günlük hayatta kolayca kullanılabilen bir çevreci otomobil olarak tasarlanmış. Standart bir ev prizi ile şarj olabilen Ampera ile alınan her 1 km, geleneksel benzinli motorlarla alınanın 1/5′i maliyette oluyor.
Haziran’da Türkiye pazarına girecek olan Ampera’da LED gündüz farları, 16 ” alaşım jantlar, deri koltuklar, 8 hava yastığı, anahtarsız tanıma sistemi, 7″ renkli dokunmatik bilgi ekranı ve dokunmatik orta konsol düğmeleri gibi bir dizi konfor özelliği standart olarak 60.950 euro’luk fiyat etiketi ile sunuluyor.
Şehir içi günlük kullanıma tam olarak uyumlu şekilde tasarlanan Ampera, aynı zamanda güvenliğini de kanıtlamış bir otomobil. Euro NCAP’ten aldığı 5 yıldız da bunun kanıtı. Ampera’da hedef: daha az emisyon-daha uzun menzil…
Otomobil tutkusu haberini buraya taşıdım oradan alıntıdır.
Yorum