Sitemizin Detailing bölümünde yavaş yavaş bir bilgi birikimi olmaya başladı.Bende nacizane uygulama yaparken elde ettiğimiz tecrübeleri görsel olarak paylaşmak istedim.
İlk olarak araçlarımızı hiçte abartılmayacak maliyetlerle ve imkanlar dahilinde nasıl yıkamamız gerektiğini anlatacağım.
Kullandığımız araç Insıgnıa.Hangi renk olursa olsun çok fazla dikkat çeken bir araç.Bu nedenle aracın temiz parlak ve çiziksiz olması gerekir.Ben açıkcası aracım kirli ve çamurlu iken gezmeyi bırakın bakmaya bile dayanamıyorum.Zaten yollarda gördüğümüz bir çok üst sınıf marka araçlar her daim parlak ve temiz duruyolar.Bizimde böyle olmamız gerekir.
Gelelim asıl konuya:
Genel olarak 2 method kullanırız.
1- Basınçlı Yıkama Makinesi ve Foam Lance
2- Çift Kova Yöntemi
Foam Lance basınçlı yıkama makinasının ucunu takılan haznesinde ki şampuanı basınçlı suyla beraber atan ve bunu atarkende köpük yapan bir aparattır.
Köpük yapmak için kullanılan şampuanlar Turkiye de ve yurtdışı alışveriş sitelerinde mevcuttur.
Ben şu anda yurtdışından aldığım Valetpro SnowFoam ve Turkiye den aldğım Proteo ve CG Maxi Suds şampuanlarını kullanıyorum.
Bu şampuanların PH değerleri hem aracın bir önceki cilasını ve boyayı korumakta hemde kendinden cilalı oldukları için extra bir parlaklık sağlamaktadırlar.
Şampuanı Foam Lance ın şişesine koyuyoruz.Üstünü de ılık su ile tamamlıyoruz.Ne kadar şampuan koycağımız markaya göre değişmektedir.Ben genellikle hangi marka olursa olsun 2 parmak koyuyorum.Üstünede ılık su.Bu oran gün geçtikçe tecrübeye göre kişiselleştirilebilir.
Eğer araç üstünde çok fazla kir çamur vs. varsa köpük atmadan önce araç yıkanabilir.Fakat araç üstünde su kalıyorsa ve akmıyorsa bu atacağınız köpüğün hemen süzülmesine ve etki etmemesine sebep verir.Ben eğer çok kirli değilse köpük öncesi yıkamıyorum.
Köpük atarken aracın alt bölümlerinden başlamak daha faydalı olur.Yukarıdan başlarsanız üstten gelen köpük alt bölümlere ulaşır ve siz alt bölümlere köpük atarken zaten orada kirli köpük olacağından verimsiz olur.
Detay gereken yerleri anten kenarları kapı kolları araç logo marka krom yüzeylerine cam fitillerini köpük üstündeyken sapı metal olmayan bir fırça ile temizleyebiliriz.
Jant temizliğinde ise acidic olmayan bir temizleyici ve fırça yeterlidir.Fırçada kıllarını tutan yerde metal olmasın yeter.Piyasada hemen hemen her yerde bulunabilir.
Benim kulladığım bir kaç ürün var.Jantları yıpratanda var .En zararsız olanı ValetPro Billberry Wheel Cleaner olarak biliniyor.Turkiye de satılmıyor.Satanlar olabilir fakat yurtdışı alışveriş sitelerinde uygun kargo ücreti ile alınabilir.Jant durumuna göre sulandırıp kullanıyoruz.
1-2 dk bekledikten sonrada basınçlı yıkama makinesi ile tavandan aşağıya doğru aracı duruluyoruz.
Unutmadan davlumbazlara da köpük ve basınclı su tutmayı unutmayalım.
Ardından fazla vakit kaybetmeden kurulamaya geçmeliyiz.Ben genelde gölgede yıkamayı ve kurulamayı tercih ederim.Güneş su lekelerini hemen orataya çıkarıyor.
Kurulama havlusu olarak piyasada bir çok ürün var.Bunların abartısız en iyisi diyebileceğimiz havlu UberBlue Drying Towel dur.Microfiber olduğundan minumum çizik bırakır.Kendi ağırlının 10 katı suyu taşıyabilir.En büyük boyu tahmini 2ft-3ft(75cm-105cm) dır.
Bizim araçlarımızı 1 defada hiç sıkmadan kurulayabilirsiniz.Kurulamaya tavandan başlayıp camlar kaput arka bagaj kapılar ve en son tamponlar şeklinde gidebilirsiniz.
Jantları kurularken eski bir bez veya üstübü kullanabilirsiniz.
Çift kova yöntemi ne gelirsek bu yöntem Foam Lance tan sonra da tek başına da uygulanabilir.
Bu yöntemde aracımızı önce basınçlı veya normal şebeke suyu ile üzerindeki tozu ve kaba kiri alıyoruz.
2 adet kova Grit Guard Yıkama Eldiveni(wash mitt) ve şampuan kullanıyoruz.
Grit Guard
2-3 kapak wax lı yıkama şampuanı kovanın birine dökülüp karıştırılır.
Diğer kovanın altına Grit Guard ve sadece su konulur.(Grit Guard köpüklü kovaya da konulabilir)
Köpüklü eldivenle tavandan başlayıp fazla bastırmadan yıkarız.Eldivendeki köpük azaldığında eldiveni sadece su olan kovada durulayıp sonra köpüklü kovaya daldırırız.Bu sayede eldivendeki birikintiler köpüklü kovaya transfer olmaz.İşte bu anda Grit Guard devreye girer.Bu alet kovanın içindeki taş birikintilerini alet in altına hapserder ve yukarıya çıkamaz.Böylece eldiveni her daldırdğında su temzi olacaktır.
Yıkama süngerle yapılmaz.Sünger boyayı çizer.Eldiven ise boyayı çizecek olan maddeleri içine hapseder.Eldiven microfiber veya saf koyun tüyü veya buna muadil hayvan tüyü olabilir.
Süngerin yaptığı çizikler:
Eldivenle yıkama:
Durulama ve kurulama yı ilk yontemde bahsetmiştim.
Sonuç:
Bu fotodaki yıkamada sadece CG Maxi Suds kullanılmıştır.Herhangi bir cila wax atılmamıştır. (2 hafta önce atılan wax hariç)
Durulama ve kurulama kısmını ilk yöntemde bahsetmiştim.
Eğer bu yontemleri uygularsak araçlarımızı min çizikle ve max parlaklıkla yıkamış oluruz.
İlk olarak araçlarımızı hiçte abartılmayacak maliyetlerle ve imkanlar dahilinde nasıl yıkamamız gerektiğini anlatacağım.
Kullandığımız araç Insıgnıa.Hangi renk olursa olsun çok fazla dikkat çeken bir araç.Bu nedenle aracın temiz parlak ve çiziksiz olması gerekir.Ben açıkcası aracım kirli ve çamurlu iken gezmeyi bırakın bakmaya bile dayanamıyorum.Zaten yollarda gördüğümüz bir çok üst sınıf marka araçlar her daim parlak ve temiz duruyolar.Bizimde böyle olmamız gerekir.
Gelelim asıl konuya:
Genel olarak 2 method kullanırız.
1- Basınçlı Yıkama Makinesi ve Foam Lance
2- Çift Kova Yöntemi
Foam Lance basınçlı yıkama makinasının ucunu takılan haznesinde ki şampuanı basınçlı suyla beraber atan ve bunu atarkende köpük yapan bir aparattır.
Köpük yapmak için kullanılan şampuanlar Turkiye de ve yurtdışı alışveriş sitelerinde mevcuttur.
Ben şu anda yurtdışından aldığım Valetpro SnowFoam ve Turkiye den aldğım Proteo ve CG Maxi Suds şampuanlarını kullanıyorum.
Bu şampuanların PH değerleri hem aracın bir önceki cilasını ve boyayı korumakta hemde kendinden cilalı oldukları için extra bir parlaklık sağlamaktadırlar.
Şampuanı Foam Lance ın şişesine koyuyoruz.Üstünü de ılık su ile tamamlıyoruz.Ne kadar şampuan koycağımız markaya göre değişmektedir.Ben genellikle hangi marka olursa olsun 2 parmak koyuyorum.Üstünede ılık su.Bu oran gün geçtikçe tecrübeye göre kişiselleştirilebilir.
Eğer araç üstünde çok fazla kir çamur vs. varsa köpük atmadan önce araç yıkanabilir.Fakat araç üstünde su kalıyorsa ve akmıyorsa bu atacağınız köpüğün hemen süzülmesine ve etki etmemesine sebep verir.Ben eğer çok kirli değilse köpük öncesi yıkamıyorum.
Köpük atarken aracın alt bölümlerinden başlamak daha faydalı olur.Yukarıdan başlarsanız üstten gelen köpük alt bölümlere ulaşır ve siz alt bölümlere köpük atarken zaten orada kirli köpük olacağından verimsiz olur.
Detay gereken yerleri anten kenarları kapı kolları araç logo marka krom yüzeylerine cam fitillerini köpük üstündeyken sapı metal olmayan bir fırça ile temizleyebiliriz.
Jant temizliğinde ise acidic olmayan bir temizleyici ve fırça yeterlidir.Fırçada kıllarını tutan yerde metal olmasın yeter.Piyasada hemen hemen her yerde bulunabilir.
Benim kulladığım bir kaç ürün var.Jantları yıpratanda var .En zararsız olanı ValetPro Billberry Wheel Cleaner olarak biliniyor.Turkiye de satılmıyor.Satanlar olabilir fakat yurtdışı alışveriş sitelerinde uygun kargo ücreti ile alınabilir.Jant durumuna göre sulandırıp kullanıyoruz.
1-2 dk bekledikten sonrada basınçlı yıkama makinesi ile tavandan aşağıya doğru aracı duruluyoruz.
Unutmadan davlumbazlara da köpük ve basınclı su tutmayı unutmayalım.
Ardından fazla vakit kaybetmeden kurulamaya geçmeliyiz.Ben genelde gölgede yıkamayı ve kurulamayı tercih ederim.Güneş su lekelerini hemen orataya çıkarıyor.
Kurulama havlusu olarak piyasada bir çok ürün var.Bunların abartısız en iyisi diyebileceğimiz havlu UberBlue Drying Towel dur.Microfiber olduğundan minumum çizik bırakır.Kendi ağırlının 10 katı suyu taşıyabilir.En büyük boyu tahmini 2ft-3ft(75cm-105cm) dır.
Bizim araçlarımızı 1 defada hiç sıkmadan kurulayabilirsiniz.Kurulamaya tavandan başlayıp camlar kaput arka bagaj kapılar ve en son tamponlar şeklinde gidebilirsiniz.
Jantları kurularken eski bir bez veya üstübü kullanabilirsiniz.
Çift kova yöntemi ne gelirsek bu yöntem Foam Lance tan sonra da tek başına da uygulanabilir.
Bu yöntemde aracımızı önce basınçlı veya normal şebeke suyu ile üzerindeki tozu ve kaba kiri alıyoruz.
2 adet kova Grit Guard Yıkama Eldiveni(wash mitt) ve şampuan kullanıyoruz.
Grit Guard
2-3 kapak wax lı yıkama şampuanı kovanın birine dökülüp karıştırılır.
Diğer kovanın altına Grit Guard ve sadece su konulur.(Grit Guard köpüklü kovaya da konulabilir)
Köpüklü eldivenle tavandan başlayıp fazla bastırmadan yıkarız.Eldivendeki köpük azaldığında eldiveni sadece su olan kovada durulayıp sonra köpüklü kovaya daldırırız.Bu sayede eldivendeki birikintiler köpüklü kovaya transfer olmaz.İşte bu anda Grit Guard devreye girer.Bu alet kovanın içindeki taş birikintilerini alet in altına hapserder ve yukarıya çıkamaz.Böylece eldiveni her daldırdğında su temzi olacaktır.
Yıkama süngerle yapılmaz.Sünger boyayı çizer.Eldiven ise boyayı çizecek olan maddeleri içine hapseder.Eldiven microfiber veya saf koyun tüyü veya buna muadil hayvan tüyü olabilir.
Süngerin yaptığı çizikler:
Eldivenle yıkama:
Durulama ve kurulama yı ilk yontemde bahsetmiştim.
Sonuç:
Bu fotodaki yıkamada sadece CG Maxi Suds kullanılmıştır.Herhangi bir cila wax atılmamıştır. (2 hafta önce atılan wax hariç)
Durulama ve kurulama kısmını ilk yöntemde bahsetmiştim.
Eğer bu yontemleri uygularsak araçlarımızı min çizikle ve max parlaklıkla yıkamış oluruz.
Yorum