Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Göçük-çizik-ezik tamiri ??

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Göçük-çizik-ezik tamiri ??

    Selamlar.
    ARacımız 4. senesini doldurması şerefine yılların getirdiği bazı pürüzler var. Kapı, tampon, ön kaput bölümlerinde taş ezikleri, taş gelmesi nedeni ile boya atması, boya atmadan sadece hafif göçük meydana gelmesi gibi durumlar var.
    Taş çiziği olan yerlere kendim boya alarak rutuş uyguladım. Elbet orjinal gibi olmasa da gri altındaki beyazımsı çiziği kapatarak biraz olsun gözü okşadı. Lakin, vernik yok birşey yok gözüm hep takılıyor.
    Genel anlamda göze batan ciddi durumlar olmasa da yeryer bu gibi pürüzler var. Bazı noktalar boyasız göçük tamiri ile mümkün görünüyorken, bazı noktalar sanırım lokal boya istiyor. 2. el değer kaybedermi? psikolojisi beni şimdilik tutsa da sanırım dayanamayıp bir temizlik yaptırmayı düşünüyorum. Fakat öbek öbek lokal olacak ondan sonra. Bu pürüzlerle yaşayayımı ne önerir siniz? autoking bu konuda göçük harici boya atmasına bir çare bulamazlar mı?
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

  • #2
    Ynt: Göçük-çizik-ezik tamiri ??

    Boyatmadan binin bence.Millete boya lafı takıntı oluyor lokal de olsa tam parça da olsa boya boyadır dıyorlar
    Bayrağı Bayrak yapan, üstündeki kandır.Toprak; eğer uğrunda ölen varsa Vatandır.SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR !!!

    Yorum


    • #3
      Ynt: Göçük-çizik-ezik tamiri ??

      Orjinal yazı sahibi: aton1981
      Selamlar.
      ARacımız 4. senesini doldurması şerefine yılların getirdiği bazı pürüzler var. Kapı, tampon, ön kaput bölümlerinde taş ezikleri, taş gelmesi nedeni ile boya atması, boya atmadan sadece hafif göçük meydana gelmesi gibi durumlar var.
      Taş çiziği olan yerlere kendim boya alarak rutuş uyguladım. Elbet orjinal gibi olmasa da gri altındaki beyazımsı çiziği kapatarak biraz olsun gözü okşadı. Lakin, vernik yok birşey yok gözüm hep takılıyor.
      Genel anlamda göze batan ciddi durumlar olmasa da yeryer bu gibi pürüzler var. Bazı noktalar boyasız göçük tamiri ile mümkün görünüyorken, bazı noktalar sanırım lokal boya istiyor. 2. el değer kaybedermi? psikolojisi beni şimdilik tutsa da sanırım dayanamayıp bir temizlik yaptırmayı düşünüyorum. Fakat öbek öbek lokal olacak ondan sonra. Bu pürüzlerle yaşayayımı ne önerir siniz? autoking bu konuda göçük harici boya atmasına bir çare bulamazlar mı?
      konuyu tekrar canlandıralım.

      bende uzun yaz tatilinde memlekete gidince aracın üzerinde biraz çalışmak istiyorum. etrafında çizikler var. o çizikler için nasıl bir yol izlemem lazım. hangi marka pasta-cila kullanmam gerek.
      bir arkadaşımız madde madde anlatabilir mi?
      MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

      Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

      Yorum


      • #4
        Ynt: Göçük-çizik-ezik tamiri ??

        Orjinal yazı sahibi: bilgecem
        Orjinal yazı sahibi: aton1981
        Selamlar.
        ARacımız 4. senesini doldurması şerefine yılların getirdiği bazı pürüzler var. Kapı, tampon, ön kaput bölümlerinde taş ezikleri, taş gelmesi nedeni ile boya atması, boya atmadan sadece hafif göçük meydana gelmesi gibi durumlar var.
        Taş çiziği olan yerlere kendim boya alarak rutuş uyguladım. Elbet orjinal gibi olmasa da gri altındaki beyazımsı çiziği kapatarak biraz olsun gözü okşadı. Lakin, vernik yok birşey yok gözüm hep takılıyor.
        Genel anlamda göze batan ciddi durumlar olmasa da yeryer bu gibi pürüzler var. Bazı noktalar boyasız göçük tamiri ile mümkün görünüyorken, bazı noktalar sanırım lokal boya istiyor. 2. el değer kaybedermi? psikolojisi beni şimdilik tutsa da sanırım dayanamayıp bir temizlik yaptırmayı düşünüyorum. Fakat öbek öbek lokal olacak ondan sonra. Bu pürüzlerle yaşayayımı ne önerir siniz? autoking bu konuda göçük harici boya atmasına bir çare bulamazlar mı?
        konuyu tekrar canlandıralım.

        bende uzun yaz tatilinde memlekete gidince aracın üzerinde biraz çalışmak istiyorum. etrafında çizikler var. o çizikler için nasıl bir yol izlemem lazım. hangi marka pasta-cila kullanmam gerek.
        bir arkadaşımız madde madde anlatabilir mi?
        Abi benden farklı tavsiye ürünleri buradan gitmeden al Trabzon'da bulmak gercekten zor oluyor sonax dışında hemen hemen başka ürün yok gibi bakarsın karşılaşırız birgün cok sık geliyorum çaykara tarafına
        2013 Latitude 1.5 dci executive+panaromik cam tavan+prestij paket.
        Gerçek pilot

        Yorum


        • #5
          Ynt: Göçük-çizik-ezik tamiri ??

          Aracın orjinalliği bozulmasın diye çizik ,ezik ,rengi solmuş boyasız araçlarla mi gezeceğiz? İşin aslına bakarsanız yurtdışinda bizimki gibi orjinal takıntisi yokmuş..Araç herhangi bir yerden darbe alınca adamlar komple parçayı yeniliyor,Bizim gibi çekiçle duzeltip defalarca macunlayıp boyatmiyormuş ..zira çekiçle duzeltildikten sonra o bölümün mukavemeti azalıyor ve emniyetsiz hale geliyormuş..Bu da bence mantıklı..
          Sonuçta zamana hiç bir şey karşı koyamıyor, Insanlar bile belli yaştan sonra boya kaporta'ya giriyor .. )
          2010 Model 1.6 Insignia Sport Tourer

          Yorum


          • #6
            Ynt: Göçük-çizik-ezik tamiri ??

            Bu ara piyasada çok iddialı bir ürün dolaşıyor. Televizyonda reklamını bile gördüm.
            Reklam kötü malın sonu olur mantığı ile hareket edince şeytan "al dene" diyor, eğer söylenilenler,
            yapılanlar, anlatılanlar doğru ise basit ve orta çizikler için ideal ve pratik çözüm olur. Ben, bu
            üründen alıp denemek istiyorum, sonuçları buradan paylaşırım

            Yorum


            • #7
              Ynt: Göçük-çizik-ezik tamiri ??

              Orjinal yazı sahibi: ByOFLEE
              Orjinal yazı sahibi: bilgecem
              Orjinal yazı sahibi: aton1981
              Selamlar.
              ARacımız 4. senesini doldurması şerefine yılların getirdiği bazı pürüzler var. Kapı, tampon, ön kaput bölümlerinde taş ezikleri, taş gelmesi nedeni ile boya atması, boya atmadan sadece hafif göçük meydana gelmesi gibi durumlar var.
              Taş çiziği olan yerlere kendim boya alarak rutuş uyguladım. Elbet orjinal gibi olmasa da gri altındaki beyazımsı çiziği kapatarak biraz olsun gözü okşadı. Lakin, vernik yok birşey yok gözüm hep takılıyor.
              Genel anlamda göze batan ciddi durumlar olmasa da yeryer bu gibi pürüzler var. Bazı noktalar boyasız göçük tamiri ile mümkün görünüyorken, bazı noktalar sanırım lokal boya istiyor. 2. el değer kaybedermi? psikolojisi beni şimdilik tutsa da sanırım dayanamayıp bir temizlik yaptırmayı düşünüyorum. Fakat öbek öbek lokal olacak ondan sonra. Bu pürüzlerle yaşayayımı ne önerir siniz? autoking bu konuda göçük harici boya atmasına bir çare bulamazlar mı?
              konuyu tekrar canlandıralım.

              bende uzun yaz tatilinde memlekete gidince aracın üzerinde biraz çalışmak istiyorum. etrafında çizikler var. o çizikler için nasıl bir yol izlemem lazım. hangi marka pasta-cila kullanmam gerek.
              bir arkadaşımız madde madde anlatabilir mi?
              Abi benden farklı tavsiye ürünleri buradan gitmeden al Trabzon'da bulmak gercekten zor oluyor sonax dışında hemen hemen başka ürün yok gibi bakarsın karşılaşırız birgün cok sık geliyorum çaykara tarafına
              Nasıl oldu anlamadım ama mesaj şimdi dikkatimi çekti. ben bu sene 1 temmuz 20-25 temmuz aralığında çaykarada olacağım. inşallah görüşebiliriz.
              MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

              Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

              Yorum


              • #8
                Ynt: Göçük-çizik-ezik tamiri ??

                Orjinal yazı sahibi: bilgecem
                Orjinal yazı sahibi: aton1981
                Selamlar.
                ARacımız 4. senesini doldurması şerefine yılların getirdiği bazı pürüzler var. Kapı, tampon, ön kaput bölümlerinde taş ezikleri, taş gelmesi nedeni ile boya atması, boya atmadan sadece hafif göçük meydana gelmesi gibi durumlar var.
                Taş çiziği olan yerlere kendim boya alarak rutuş uyguladım. Elbet orjinal gibi olmasa da gri altındaki beyazımsı çiziği kapatarak biraz olsun gözü okşadı. Lakin, vernik yok birşey yok gözüm hep takılıyor.
                Genel anlamda göze batan ciddi durumlar olmasa da yeryer bu gibi pürüzler var. Bazı noktalar boyasız göçük tamiri ile mümkün görünüyorken, bazı noktalar sanırım lokal boya istiyor. 2. el değer kaybedermi? psikolojisi beni şimdilik tutsa da sanırım dayanamayıp bir temizlik yaptırmayı düşünüyorum. Fakat öbek öbek lokal olacak ondan sonra. Bu pürüzlerle yaşayayımı ne önerir siniz? autoking bu konuda göçük harici boya atmasına bir çare bulamazlar mı?
                konuyu tekrar canlandıralım.

                bende uzun yaz tatilinde memlekete gidince aracın üzerinde biraz çalışmak istiyorum. etrafında çizikler var. o çizikler için nasıl bir yol izlemem lazım. hangi marka pasta-cila kullanmam gerek.
                bir arkadaşımız madde madde anlatabilir mi?
                Öncelikle, tırnağın takıldığı çizikler, tamamen geçmeyebilir. Ve bu işlem güneş altında yapılmamalıdır. ( güneş, uygulanan malzemelerin çabuk kurumasına ve kalıcı lekeler bırakmasına neden olurmuş )

                İşin detaylıca ve ustaca anlatacak arkadaşlar elbet var. Zımpara glaze ve diğer daha daha derin detaylı işlemleri uygulamak belki tam profesyonellik isteyecek.

                Fakat, benim gibi amatör kullanıcılarında daha basit sıralamalarla benzer sonuçlar elde edip, 400-500 TL istenen bu işlemi max 200-250 TL ye halledip, hem emin olun daha başarılı iş çıkarmak çok daha doğru. Aynı zamanda, alacağınız malzemeler ile 2 veya 3 araç daha yapabilir, cilayı birkaç kere daha kullanabilir, polisaj makinesi de yanınıza kar kalacaktır.

                Kısaca kendi uyguladığım ve çok memnun kaldığım işlemler; ( tamamen amatörce yaptığım iş. Arada atladığım uygulamalar olabilir. )

                1. Einhell polisaj makines almak. 125 TL civarı.
                2. 2 tane polisaj süngeri, maskeleme bantları, microfiber havlu ( cila için ) meguiars cila süngeri 2 adet.
                3. Meguiars sıvı cila. http://www.hepsiburada.com/liste/meg...U=OTMOTM857016
                Meguiars waxing cila. http://www.hepsiburada.com/liste/meg...SKU=OTM8519216
                Meguiars hare giderici.

                Aşamalara eklenip çıkartılacak biton madde var. Kil uygulaması, zımpara, filan da filan. Fakat bu uygulama en pratik ve sonucu kısayoldan en başarılılar arasındadır diye düşünüyorum.
                Aracı önce yıkar ve kurularım. Plastik ve krom aksamları maskelerim. sıvı cila ile ilk uygulamaya geçerim;

                Misal; ön kaputun ortadan yarısına, gözkararı belli miktar döker, PM ( polsiaj makinası ) ile biraz etrafa dağıtırım. Önce düşük devirle yedirir, sonra devri yükselterek işlemi bitiririm.
                Bu işlemlerin detayı; Yaptığın yerin üzerinde asla bekletme. Isınma yapar. Kolay kolay boya yakması olmaz fakat bekletmemek en doğrusu. Düşük devirle ileri geri çapraz yedirilirken,
                yüksek devire alır, yukarı aşşa, sağa ve sola çok hızlı olmamak şartıyla makineyi yüzeye paralel tutarak işlemi tamamlarım. Atlama yaparsa makina, fısfıs sprey ile sünger
                üzerine biraz su sıkmak işe yarar. Bu işlemi yaparken sabırlı olun. : )

                Tüm parçaları bu şekilde bitirdikten sonra temiz bir sünger ile çift kova tekniği ile yıkamaya geçerim. ( çift kova birinde su, birinde köpük. yıkadığın süngeri duru su ile durulayıp köpüğe daldırıp yine yıkama işlemine geçmek şekilnde tabir edebilirim. Bu, aslında sonraki yıkamalarınızda uymanız gereken bir durum. )

                kaputa farklı açılardan bakın. PM hareketlerinden oluşan bazen harelenmeler oluşabiliyor. Hare giderici uygulayabilirsiniz böyle durumda. Nasıl kullanılacağı ayrıca anlatırım. Fakat, PM sini atlama yapmadan devirlere uygun kullanırsanız hare yapmadan işi tamamlarsınız.

                Yıkama işlemi bitip kuruladıktan sonra,
                Wax cila ile parlaklık kazandırıp, yaptığınız uygulamayı koruma altına alacaksınız. Cila pedinize bir miktar ( kutu üzerinde detaylı anlatımı var ) döküp, parça parça uygulayın.
                Kaportanın tamamını yaptıktan sonra matlaşmasını bekleyip daha sonra microfiber havlu ile parlatmaya geçin. Daha sonra da aracınızı keyifle izleyin.


                Burada dikkat edeceğiniz nokta, microfiber havlunun kaliteli bir ürün olması. Piyasadaki dandik ürünler, parlatayım derken tekrar çizmenize neden olacaktır.
                Ayrıca, tüm yıkama işlemleri sonrası kurulama aşamasında DOğal veya Sentetik güderi kullanmanızı öneriyorum. Güderi ile 1 kez üzerinden geçilen yüzey ( cam, plastik veya kaporta )
                İkinci kez geçmenize gerek kalmadan kuruduğunda iz bırakmayan bir yapıdadır.

                Karmaşık gelebilir fakat aslında aşamalar basit ve kolaydır. Birde, 2 gün boyunca kollarınız ağrır. : )

                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Göçük-çizik-ezik tamiri ??

                  Orjinal yazı sahibi: aton1981
                  Orjinal yazı sahibi: bilgecem
                  Orjinal yazı sahibi: aton1981
                  Selamlar.
                  ARacımız 4. senesini doldurması şerefine yılların getirdiği bazı pürüzler var. Kapı, tampon, ön kaput bölümlerinde taş ezikleri, taş gelmesi nedeni ile boya atması, boya atmadan sadece hafif göçük meydana gelmesi gibi durumlar var.
                  Taş çiziği olan yerlere kendim boya alarak rutuş uyguladım. Elbet orjinal gibi olmasa da gri altındaki beyazımsı çiziği kapatarak biraz olsun gözü okşadı. Lakin, vernik yok birşey yok gözüm hep takılıyor.
                  Genel anlamda göze batan ciddi durumlar olmasa da yeryer bu gibi pürüzler var. Bazı noktalar boyasız göçük tamiri ile mümkün görünüyorken, bazı noktalar sanırım lokal boya istiyor. 2. el değer kaybedermi? psikolojisi beni şimdilik tutsa da sanırım dayanamayıp bir temizlik yaptırmayı düşünüyorum. Fakat öbek öbek lokal olacak ondan sonra. Bu pürüzlerle yaşayayımı ne önerir siniz? autoking bu konuda göçük harici boya atmasına bir çare bulamazlar mı?
                  konuyu tekrar canlandıralım.

                  bende uzun yaz tatilinde memlekete gidince aracın üzerinde biraz çalışmak istiyorum. etrafında çizikler var. o çizikler için nasıl bir yol izlemem lazım. hangi marka pasta-cila kullanmam gerek.
                  bir arkadaşımız madde madde anlatabilir mi?
                  Öncelikle, tırnağın takıldığı çizikler, tamamen geçmeyebilir. Ve bu işlem güneş altında yapılmamalıdır. ( güneş, uygulanan malzemelerin çabuk kurumasına ve kalıcı lekeler bırakmasına neden olurmuş )

                  İşin detaylıca ve ustaca anlatacak arkadaşlar elbet var. Zımpara glaze ve diğer daha daha derin detaylı işlemleri uygulamak belki tam profesyonellik isteyecek.

                  Fakat, benim gibi amatör kullanıcılarında daha basit sıralamalarla benzer sonuçlar elde edip, 400-500 TL istenen bu işlemi max 200-250 TL ye halledip, hem emin olun daha başarılı iş çıkarmak çok daha doğru. Aynı zamanda, alacağınız malzemeler ile 2 veya 3 araç daha yapabilir, cilayı birkaç kere daha kullanabilir, polisaj makinesi de yanınıza kar kalacaktır.

                  Kısaca kendi uyguladığım ve çok memnun kaldığım işlemler; ( tamamen amatörce yaptığım iş. Arada atladığım uygulamalar olabilir. )

                  1. Einhell polisaj makines almak. 125 TL civarı.
                  2. 2 tane polisaj süngeri, maskeleme bantları, microfiber havlu ( cila için ) meguiars cila süngeri 2 adet.
                  3. Meguiars sıvı cila. http://www.hepsiburada.com/liste/meg...U=OTMOTM857016
                  Meguiars waxing cila. http://www.hepsiburada.com/liste/meg...SKU=OTM8519216
                  Meguiars hare giderici.

                  Aşamalara eklenip çıkartılacak biton madde var. Kil uygulaması, zımpara, filan da filan. Fakat bu uygulama en pratik ve sonucu kısayoldan en başarılılar arasındadır diye düşünüyorum.
                  Aracı önce yıkar ve kurularım. Plastik ve krom aksamları maskelerim. sıvı cila ile ilk uygulamaya geçerim;

                  Misal; ön kaputun ortadan yarısına, gözkararı belli miktar döker, PM ( polsiaj makinası ) ile biraz etrafa dağıtırım. Önce düşük devirle yedirir, sonra devri yükselterek işlemi bitiririm.
                  Bu işlemlerin detayı; Yaptığın yerin üzerinde asla bekletme. Isınma yapar. Kolay kolay boya yakması olmaz fakat bekletmemek en doğrusu. Düşük devirle ileri geri çapraz yedirilirken,
                  yüksek devire alır, yukarı aşşa, sağa ve sola çok hızlı olmamak şartıyla makineyi yüzeye paralel tutarak işlemi tamamlarım. Atlama yaparsa makina, fısfıs sprey ile sünger
                  üzerine biraz su sıkmak işe yarar. Bu işlemi yaparken sabırlı olun. : )

                  Tüm parçaları bu şekilde bitirdikten sonra temiz bir sünger ile çift kova tekniği ile yıkamaya geçerim. ( çift kova birinde su, birinde köpük. yıkadığın süngeri duru su ile durulayıp köpüğe daldırıp yine yıkama işlemine geçmek şekilnde tabir edebilirim. Bu, aslında sonraki yıkamalarınızda uymanız gereken bir durum. )

                  kaputa farklı açılardan bakın. PM hareketlerinden oluşan bazen harelenmeler oluşabiliyor. Hare giderici uygulayabilirsiniz böyle durumda. Nasıl kullanılacağı ayrıca anlatırım. Fakat, PM sini atlama yapmadan devirlere uygun kullanırsanız hare yapmadan işi tamamlarsınız.

                  Yıkama işlemi bitip kuruladıktan sonra,
                  Wax cila ile parlaklık kazandırıp, yaptığınız uygulamayı koruma altına alacaksınız. Cila pedinize bir miktar ( kutu üzerinde detaylı anlatımı var ) döküp, parça parça uygulayın.
                  Kaportanın tamamını yaptıktan sonra matlaşmasını bekleyip daha sonra microfiber havlu ile parlatmaya geçin. Daha sonra da aracınızı keyifle izleyin.


                  Burada dikkat edeceğiniz nokta, microfiber havlunun kaliteli bir ürün olması. Piyasadaki dandik ürünler, parlatayım derken tekrar çizmenize neden olacaktır.
                  Ayrıca, tüm yıkama işlemleri sonrası kurulama aşamasında DOğal veya Sentetik güderi kullanmanızı öneriyorum. Güderi ile 1 kez üzerinden geçilen yüzey ( cam, plastik veya kaporta )
                  İkinci kez geçmenize gerek kalmadan kuruduğunda iz bırakmayan bir yapıdadır.

                  Karmaşık gelebilir fakat aslında aşamalar basit ve kolaydır. Birde, 2 gün boyunca kollarınız ağrır. : )

                  Çok teşekkür ederim. gayet açıklamalı bir anlatım. bakalım nasıl olacak.
                  MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

                  Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Göçük-çizik-ezik tamiri ??

                    Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
                    Bu ara piyasada çok iddialı bir ürün dolaşıyor. Televizyonda reklamını bile gördüm.
                    Reklam kötü malın sonu olur mantığı ile hareket edince şeytan "al dene" diyor, eğer söylenilenler,
                    yapılanlar, anlatılanlar doğru ise basit ve orta çizikler için ideal ve pratik çözüm olur. Ben, bu
                    üründen alıp denemek istiyorum, sonuçları buradan paylaşırım
                    Evet arkadaşlar, ürünü aldım ve denedim; tam bir fiyasko ihihi
                    Para tuzağı, hiçbir işe yaramaz, adını da yazayım ki sakın para vermeyin:Nanomax
                    Elli dokuz liram bağıra bağıra gitti, ama, bunu yanlarına bırakmayacağım haha

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X