Geçtiğimiz hafta babama yeni araba aldık, araba ne kadar temiz olsa da boyada çizikler mevcuttu.
İlk polisajımı 2-3 sene önce yapmıştım, aradan geçen zaman ile tekrar gaza gelip işe koyuldum
(Malzeme teminimi sağlayan Gökhan abiye (Turquaz72) sonsuz teşekkürler )
İlk fotolar;
Cumartesi akşama doğru arabayı cilalı şampuan ve yıkama eldiveni ile yıkayıp kapalı alana çektim.
*Gelecek Bölüm; Enkazı diriltmek
*Pazar günü;
Boyanın durumu ve hareler fotoğraflardaki gibi
Bazı yerlerde çizikler ve vernik yanıkları mevcut
Kil ile işleme başladık (Saat 11:00)
Fotoğrafta göreceğiniz gibi kaputta nokta nokta çıkıntılar mevcut, ne olduğunu kestiremedim.
Kil ile gideremedim.
Kaputta durum bu şekilde
Aracın tavan hariç geri kalanı temiz sayılır
Tavan ise en kirli noktaydı
Kil sonrası kaputtaki nokta lekelerin büyük kısmı çıkmadı
Arabayı böyle bırakamayacağım için gözümü kararttım ihihi
Daha önce boya zımparalamadığım için önce tamponda çizik bölümde bir deneme yaptım.
Zımpara-polisaj sonrası tekrar parlaklığa kavuştuğunu gördüm.
Zımpara öncesi kaput ve sulu zımpara uygulaması
1500 ve 3000 grit zımpara sonrası lekeler tam olarak çıkmadı.
Su da lekeleri gizlediği için kaputu kurutmadan durum nedir göremiyordum.
Permanent kalemi alıp tüm lekeleri tek tek işaretledim.
Kalem izleri kaybolana kadar yapılan zımpara sonrası sonuç;
Aynı işlem kaputun diğer yarısına da uygulandı
Tüm plastikler maskelenip polisaja hazır hale geldi.
Menzerna 203s ile kaputa bölüm bölüm polisaja başlıyorum
İlk kat sonrası yansımaya kavuşsak da sonuç çok tatmin etmedi, hala hareler mevcut.
Aracın geri kalanı da 203s ile geçildi (kapının haricinde foto çekmemişim)
Akşam 10'a doğru tüm gövde tamamlandı ve 2.kat uygulama için tekrar kaputa döndüm.
Sonuçlar güzel, neredeyse çiziksiz ve tamamen pürüzsüz bir kaputumuz oldu
Pasta tozlarından kurtulmak için tekrar yıkama (Saat 23:00)
Tekrar kontrol
En sevdiğim bölüm, wax zamanı
Sonuç (Saat 01:12)
Gündüz gözü ile son halimiz
Güneş altında yansıma
Umarım sıkılmadan izlemişsinizdir, gelecek bölümde görüşmek üzere ihihi
İlk polisajımı 2-3 sene önce yapmıştım, aradan geçen zaman ile tekrar gaza gelip işe koyuldum
(Malzeme teminimi sağlayan Gökhan abiye (Turquaz72) sonsuz teşekkürler )
İlk fotolar;
Cumartesi akşama doğru arabayı cilalı şampuan ve yıkama eldiveni ile yıkayıp kapalı alana çektim.
*Gelecek Bölüm; Enkazı diriltmek
*Pazar günü;
Boyanın durumu ve hareler fotoğraflardaki gibi
Bazı yerlerde çizikler ve vernik yanıkları mevcut
Kil ile işleme başladık (Saat 11:00)
Fotoğrafta göreceğiniz gibi kaputta nokta nokta çıkıntılar mevcut, ne olduğunu kestiremedim.
Kil ile gideremedim.
Kaputta durum bu şekilde
Aracın tavan hariç geri kalanı temiz sayılır
Tavan ise en kirli noktaydı
Kil sonrası kaputtaki nokta lekelerin büyük kısmı çıkmadı
Arabayı böyle bırakamayacağım için gözümü kararttım ihihi
Daha önce boya zımparalamadığım için önce tamponda çizik bölümde bir deneme yaptım.
Zımpara-polisaj sonrası tekrar parlaklığa kavuştuğunu gördüm.
Zımpara öncesi kaput ve sulu zımpara uygulaması
1500 ve 3000 grit zımpara sonrası lekeler tam olarak çıkmadı.
Su da lekeleri gizlediği için kaputu kurutmadan durum nedir göremiyordum.
Permanent kalemi alıp tüm lekeleri tek tek işaretledim.
Kalem izleri kaybolana kadar yapılan zımpara sonrası sonuç;
Aynı işlem kaputun diğer yarısına da uygulandı
Tüm plastikler maskelenip polisaja hazır hale geldi.
Menzerna 203s ile kaputa bölüm bölüm polisaja başlıyorum
İlk kat sonrası yansımaya kavuşsak da sonuç çok tatmin etmedi, hala hareler mevcut.
Aracın geri kalanı da 203s ile geçildi (kapının haricinde foto çekmemişim)
Akşam 10'a doğru tüm gövde tamamlandı ve 2.kat uygulama için tekrar kaputa döndüm.
Sonuçlar güzel, neredeyse çiziksiz ve tamamen pürüzsüz bir kaputumuz oldu
Pasta tozlarından kurtulmak için tekrar yıkama (Saat 23:00)
Tekrar kontrol
En sevdiğim bölüm, wax zamanı
Sonuç (Saat 01:12)
Gündüz gözü ile son halimiz
Güneş altında yansıma
Umarım sıkılmadan izlemişsinizdir, gelecek bölümde görüşmek üzere ihihi
Yorum