Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Sönmeyen Motor arıza lambası... Acil

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Sönmeyen Motor arıza lambası... Acil

    Arkadaşlar merhaba ;
    Yaklaşık 25 gündür sarı motor lambası ile uğraşıp duruyorum. Aracım 2010 1,6T Benzinli Cosmo.Arıza lambası Nedenine baktığımızda ise 0172 kodlu rölantide zengin yakıt hatası veriyor. Yetkili serviste dahil birden fazla özel servise gittim. Bir kaç servise gitmemin nedeni hiç bir yer (yetkili serviste dahil) arızası şu parçadandır veya şundandır diyemedi. Bilgisayarda okunan hatanın nedenini birkaç yerden kaynaklanabileceğini ve bunları küçükten büyüğe doğru değiştirerek çözebileceklerini söylediler. Buda füzulu para harcamak demek. Bu parçalardan ilki oksijen sensörleri daha sonra ilk katalitik konvertör ve daha sonra ikinci egsozun oradaki katalitik konvertör şeklinde bir düze masraflar zinciri. Çaresizlikten ilk adım olan oksijen sensörlerini değiştirdik. 2 gün sonra lamba yine yandı. Bu kez bilgisayardaki kod değişmiş P2188 olmuştu ama bu kodda da yine 0172 deki ile aynı olan zengin yakıt rölantide yazıyordu. Servisinde tavsiyesiyle bir egsozcuya götürdüm.Turbo kısmındaki Katalitik konvertöre önden kamera ile baktı ve netice hiç bir problem yok denildi. Ama katalitik konvertörün orta kısmı veya altkısmında da problem olabilirmiş. Aracın çekişinde hiç problem yok. Katalitik konvertör benim bildiğim çekişi etkileyen bir parça. Hatta egsozcu arkadaşın önerisi üzere oksijen sensörü kısmına aldatıcı diye bir parça icat etmişler sözde bu tip sönmek bilmeyen arıza lambalarını bu hallediyor dedi. Geri iadeli şartıyla takdırdım, ve netice yine 2 gün sonrası lamba yandı.parçayı döktürdüm ve aynı okuma kodu.özel servis kelebek ayarları kısmı var abi bunun yazılımını yeniden yapalım belki düzelir dedi ama yine 2 gün sonrası aynı sonuç. Şimdi arkadaşlar başına bu olay gelen var mı ? Sorun neden kaynaklanıyor. Yardımınıza ihtiyacım var.
    Not : Araca hiç bir zaman tüp takılmadı benzinli olarak bu durumu yaşıyorum. Bu sorun genelde LPG’li araçlarda yaşanıyormuş.)

  • #2
    Arkadaşlar “0172 zengin yakıt rölantide” sorununu hiç yaşanınız olmadımı?
    Yardımlarınıza ihtiyacım var....

    Yorum


    • #3
      Zenginin kataliklik ile alakasını kuramadım.
      Kelebeği temizleyiniz.
      Ustalar şurada haklı. Buna bir çok parça sebep olabilir. Önce MAF / MAP sensörlerini temizleyiniz.

      Ucu açık bir durum.
      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

      Yorum


      • #4
        Kodu bilmiyorum ama ayni hata bende de cikti 1-2 hafta sonra sondu tekrar yandi tekrar sondu simdi yine sondu bir sıkıntı teskil etmedi banada bir kac gun serviste kalmasi gerek dediler vermedim suan sondu deneyimlememde baba sicak havadan kaynakli
        gelmisti sizin yasadiginiz yer veya hatayi verdigi zaman hava sıcak mı buda benim actigim konu http://www.insigniateam.com/forum/te...rıza-lambası

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: medren View Post
          Kodu bilmiyorum ama ayni hata bende de cikti 1-2 hafta sonra sondu tekrar yandi tekrar sondu simdi yine sondu bir sıkıntı teskil etmedi banada bir kac gun serviste kalmasi gerek dediler vermedim suan sondu deneyimlememde baba sicak havadan kaynakli
          gelmisti sizin yasadiginiz yer veya hatayi verdigi zaman hava sıcak mı buda benim actigim konu http://www.insigniateam.com/forum/te...rıza-lambası
          Merhabalar :
          Bizdeki sorunun nedeni kesinlikle iklim ve hava sıcaklığı değil. Bu aracı 2013 den beri kullanıyorum. Sadece bu yaz sıcak olmadı her yaz hemen hemen aynı sıcaklıklar oluyor. Sorunun nedeni bana sanki Maf ve Map sensörlerinden kaynaklı gibi geliyor. Bu konuda forumda bulunan bir konuda var hatta temizliğinin nasıl yapıldığına dair video da mevcut. Yalnız benim anlamadığım bu servis olacak yalı kazıkları buraları neden kontrol edelim veya temizleyelim demezler de bizler bu durumları buralardan öğreniriz ? Yani yetkili servis bile bilgisayar ile motora bir trene bakar Eda’sıyla bakar.şimdi ilk işim aracı özel servise götürmek ve bu kısımların temizliklerini yaptırmak olacak. Bu adamlar sözde servis olacak. Bu kısımların temizlenmediğinde ve sorunlu hale gelmesinde olabilecekleri internete yazdığınızda karşınıza bir liste çıkıyor ki , tamda benim yaşadığım zengin yakıt karışımı ve oksijen sensörüne hatalı veri gönderimi ve fakir yakıt da yine bu parçalardan kaynaklanıyor. Bakalım umarım sorun map ve maf sensörlerini temizletince çözülür. Sizin bir yanıyor bir sönüyor durumunu çözüldü sanmayın kesinlikle tekrar yanacak buna emin olabilirsiniz

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Ömer042 View Post

            Merhabalar :
            Bizdeki sorunun nedeni kesinlikle iklim ve hava sıcaklığı değil. Bu aracı 2013 den beri kullanıyorum. Sadece bu yaz sıcak olmadı her yaz hemen hemen aynı sıcaklıklar oluyor. Sorunun nedeni bana sanki Maf ve Map sensörlerinden kaynaklı gibi geliyor. Bu konuda forumda bulunan bir konuda var hatta temizliğinin nasıl yapıldığına dair video da mevcut. Yalnız benim anlamadığım bu servis olacak yalı kazıkları buraları neden kontrol edelim veya temizleyelim demezler de bizler bu durumları buralardan öğreniriz ? Yani yetkili servis bile bilgisayar ile motora bir trene bakar Eda’sıyla bakar.şimdi ilk işim aracı özel servise götürmek ve bu kısımların temizliklerini yaptırmak olacak. Bu adamlar sözde servis olacak. Bu kısımların temizlenmediğinde ve sorunlu hale gelmesinde olabilecekleri internete yazdığınızda karşınıza bir liste çıkıyor ki , tamda benim yaşadığım zengin yakıt karışımı ve oksijen sensörüne hatalı veri gönderimi ve fakir yakıt da yine bu parçalardan kaynaklanıyor. Bakalım umarım sorun map ve maf sensörlerini temizletince çözülür. Sizin bir yanıyor bir sönüyor durumunu çözüldü sanmayın kesinlikle tekrar yanacak buna emin olabilirsiniz
            yanacagına suphem yok,insigniayi ne kadar dinlersem o kadar ariza aciyor o yuzden boyle idare edeyim dedim de bir tatil bosluk vs bulursam bende map/maf temizletmeyi dusunuyorum siz temizletince cozulurse buraya belirtebilir misiniz bir de aracinizin km kac acaba

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: medren View Post
              yanacagına suphem yok,insigniayi ne kadar dinlersem o kadar ariza aciyor o yuzden boyle idare edeyim dedim de bir tatil bosluk vs bulursam bende map/maf temizletmeyi dusunuyorum siz temizletince cozulurse buraya belirtebilir misiniz bir de aracinizin km kac acaba
              Aracım 127.000 km de ve hiç lpg takılmadı. Aracı ilk aldığımda yaşadığım marş problemi vardı. Bu sorunun nedeni yakıt pompası idi ama buraya ulaşıncaya kadar da bazı parçaları değiştirtmişti servis olacak yalı kazıkları, Marş problemini çözebilmek için çelik subap değişikliği yapmışlardı ve o dönem haricen gereksiz yere para harcatmışlardı.ama sorun 800 tl lik yakıt pompasında çıkmıştı, yine aynı şekilde şimdide diyorlar ki katalizör değiştirelim bu değiştirelim dedikleri parça yaklaşık 4000 tl civarında bir maliyeti var. Umarım bu maf/map sensörü temizliği ile bu sorun ortadan kalkar. Durum hakkında burdan paylaşım yapacağım sizlerde bir çözüme kavuşturursanız paylaşın lütfen.

              Yorum


              • #8
                Arkadaşlar Merhaba ;

                1 Hafta önceki zengin yakıt problemi P2188 kodlu hata ile halen uğraşmaktayım.Tavsiye edildiği üzere Maf ve Map sensörlerini Würt Marka Kontak Yıkama spreyi ile servisteki usta ile birlikte temziledik.Hatta Kelebek kısmı ile ilgili yazılım güncellemesi yapıldı. Ama maalesef sonuç yine aynı sarı motor arıza lambası 2 günün sonunda veya 3.gün yandı.Artık bezdim ve ne yapacağımı inanın bilmiyorum çaresiz olmamım en büyük sebebi ise Servis GM nin kendi sitesine bağlandığında bu kodu yazdığında sebepleri kısmında birden fazla parçanın isminin geçmesi ve hangisinden kaynaklandığını ise belirtmemesi.Yani bu durumda deneme yanılma yöntemiyle silsile usülü bu parçaların değiştirilmesi gerekiyor.Oksijen sensörleri ilk sıradaki parçalardan ve bunlar değiştirildi.ama netice yok,Map/Maf sensörleri bakımı yapıldı ama yine aynı bundan sonraki sıralama Turbo ağzındaki konvektör ve egzos kısmında bulunan konvektör ve bu parçalar rakamsal olarak hiç de uygun parçalar değil.Orjinal parçanın tek fiyatı yaklaşık 3.500-4000 TL civarında.Aranızda katalitik konvektör değiştiren oldumu ? Piyasada egsoz işi yapan firmaların sattığı katalitik konvektörler var ve bunların fiyatları 1.500 TL. civarında bu parçalar iş görürmü ? Yani orjinalin yerini tutar mı ? Aranızda anlaşılan P2188 Zengin yakıt rolantide arızasını yaşayan yok en azından katalitik konvektör değişikliği yapmış arkadaşlar varsa kıymetli görüşlerini ve bu P2188 durumundan dan kurtulan biri varsa onun altın değerindeki görüşlerine ihtiyacım var.

                Yorum


                • #9
                  çok geçmiş olsun inşallah en kolay şekilde çözer ve fazla masraf yapmazsın. ama tavsiyem direk katalitik konv. değişmeden önce oksiyen sensörünü yada akışmetre sensörünü gözden geçir. sensörler arızalıdır belki. ben katalitik bir olay olacağını sanmıyorum araçta lpg yokmuş. öyle kolay değil o iş tıkanma falan. bence sensörler arızalı olabilir. yanlış değer ölçüyor olabilir. kelebek sıkıntılı olabilir. illa tıkanık olacak demiyorum görevini yapmıyordur. inşallah iyi bir ustayla çözülür.
                  1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                  Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                  Yorum


                  • #10
                    Öncelikjle geçmiş olsun, umarım en kısa sürede sorununuzu çözüp burada paylaşırsınız. Yetkili ve özel servislerdeki personeller ne yazık ki yeterli tecrübede değiller. Bu şu veya bu marka ile ilgili değil, genel olarak tüm markaların servislerinde niteliksiz personel bol miktarda var. Sensör hataları deneme yanılma yöntemi ile değil avometre ile bulunur. Öncelikle sensörün karakteristiği bilinmelidir. Derin konudur girmeyeceğim. Sonuçda sensörün kontak açıkken motor çalışmazken ki ve motor çalışırken /çeşitli devirlerde sinyalleri ölçülür (V-mA vs. cinsinden). Eğer bozuk ise skala dışı veri alırsınız yada hiç almazsınız. Sensörü doğrulamak için olması gereken bu yöntemi uygulayan ne bir özel servis nede yetkili servis gördüm hayatımda... Ve yine hayatımda tork anahtarı kullanan bir servis görmedim. Sensör değiştirdiniz ama misal sensör kablosunda bir korozyon, kopukluk veya kısadevre olma ihtimalide var.(Sensör soketlerinde de olabilir) Bu detayı atlamayın, kontrol edin.

                    Yorum


                    • #11
                      Bu sorunu yasayan ve cozume ulastiramayan sayisi giderek artiyor sanirim

                      Yorum


                      • #12
                        Aynı başlıkta bir konu daha var.
                        Teferruatlı araştırdım.
                        Bu sorunu yaşayanlar zaten servislerde gerekli parçaları değişmiş.
                        Geriye sensör arızası veya kablolarında sorun kalıyor. Kablolarda deforme olması durumunda dahi benzer sorunlar yaşanabiliyor.
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum


                        • #13
                          aynı sorunu yaşıyorum ne yapacağımı şaşırdım motoru resmen yenıden yaptım herseyı sıfırladım hala yanıyor lamba rolantıde tıtreme hafıf hata olarak gaz kesme hatası verıyor

                          Yorum


                          • #14
                            P2188 rolentide zengin uyarisini bende yasiyorum arkadadlar map sensoru degisti sonuc yok maf hava debimetresi temizlendi oksijen sensoru temizlendi gene sonuc yok aracim rolentide bir garip calisiyor ve yolda kasilarak gidiyor deniyorum patinaj bile cekmiyor arac ne yapacagimi sasirdim artik cig gaz kokusu gelmeye basladi gaz tepkimesi cok kotulesti

                            Yorum


                            • #15
                              Çok basit bir yerden hava kaçağı da olabilir.
                              Bu hata maf sensörünün motora fazla hava geldiğinde hataya düşmesiyle oluşuyor.
                              Son düzenleme: Kara Murat; 02.12.2018, 14:54.
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X